2009. június 24.
#11125 + (257/79,27%) [X]

<biziclop> IE-ben javascriptet irni olyan, mint hoembert epiteni a pokolban

Megjegyzés: kollega webes alkalmazast fejleszt
megosztás: facebook, twitter

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned.
név:

url:

hozzászólás:


#1 - tetra - 2009. június 24.
IE az nem js szerkesztő, tudtommal, hanem webböngésző, ami ugye js lejátszást is tartalmaz. Nem csoda, hogy nem megy.
#2 - Vegita - 2009. június 24.
#1 lol! java legszarabb programozasi nyelv. Foleg bongeszoben. Lattam olyan java programot, ami csak win-en futott firefoxba, semelyik masik bongeszo semelyik platformon nem futtatta :D
#3 - Vegita - 2009. június 24.
most latom csak h javascript. Az meg nem is veszes. Es abban tenyleg iE a leggyengebb, gyakorlatilag minden mas jo benne.)
#4 - tetra - 2009. június 24.
Na most.
Java a legszarabb ebben egyetértünk (legszarabb a divatos prognyelvek között), a platformfüggetlenség illúzió. A js meg még a java-nál is sokkal szarabb, de nem összehasonlítható, mivel teljesen más a céljuk :)
#5 - Vegita - 2009. június 24.
ja de js legalabb mukdoik, es aranylag platformfuggetlen. (Nem reszletezem miert mert megtamad ma*ki)
#6 - tetra - 2009. június 24.
Persze, mindegy hogy windows vagy linux, de nem mindegy, hogy ie vagy fx. Ez a nagy platformfüggetlensége :D
Azt mondják, semmi köze a Java-hoz, de ugyanolyan gányolt szar, szóval lélekben közel állnak, az biztos.
#7 - Vegita - 2009. június 24.
nem birom ki :D konqueroron, firefoxon, operan, safarin minden javascript ugyanugy mukodott, minden OSn. Javara ez nagyon nem jellemzo. Hozzatennem, h IE-t nemprobaltam ezekre a js-ekre, mert azt nem is tekintem bongeszonek.
#8 - tetra - 2009. június 24.
Igen, ezt mondtam. Platformfüggetlensége nem az oprencerben, hanem a böngészőben teljesedik ki. Azt hiszem elég, ha csak ilyen csip-csup alkalmazásokat mondok mint iwiw, gmail, amik erősen építenek a js-re, és teljesen máshogy futnak Operában mint Firefoxban.
#9 - Vegita - 2009. június 24.
igen, de java pl akkora szar (nem js) hogy ott se bongeszore se OS-re nem teljesedik ki a platformfugetlenseg. Ha egy java program mar 2 browser-OS parositason elfut, akkor mar sokat mondtam. JSre meg ezek a browser-OS parosok tomegesen teljesulnek,egyedul az IE-Windows-zal szokott gond lenni
#10 - tetra - 2009. június 24.
Ahogy js-ből is LEHET jó kódot írni, úgy Java-val is LEHET platformfüggetlen kódot írni. Nem szoktak, az más kérdés.
#11 - Vegita - 2009. június 24.
http://bash.org/?338364 ;)

Nagy igazsagok meg:
http://bash.org/?675734
http://bash.org/?624194
#12 - tetra - 2009. június 24.
Az uccsóval vitatkoznék: egy programozási nyelvnek egyáltalán nem így kéne kinéznie.
#13 - psmith - 2009. június 24.
tetra, Vegita, tán csak nem java programozók vagytok? :)
#14 - tetra - 2009. június 24.
Vegita felhasználói szemszögből közelítette meg a kérdést végig, ha megnézed.
#15 - Vegita - 2009. június 24.
de komolyan lehet vmi oka es egyszerusege, ha 10 100as alatti IQju programozobol 9 a javat valasztja.) De ha vki tud jo es platformfuggetlen java-programot, keretik belinkelni. Majd en megmondom, h platformfuggetlen-e. (Meg chat.hu se az.))
#16 - tetra - 2009. június 24.
Na, ezért mondta a tancsi bácsi, hogy a Java programozók még a C# programozóknál is butábbak, ezért nincs pl operátor túlterhelés. Megterhelni az agyukat is, aztán elfüstölnének.
#17 - psmith - 2009. június 24.
Ez például elég platform függetlennek tűnik:
http://www.cs.princeton.edu/introcs/11hello/HelloWorld.java.html
#18 - tetra - 2009. június 24.
"De ha vki tud jo es platformfuggetlen java-programot"

Jó. A hello world nem jó. Helyes, teljes, megállási feltételnek is eleget tesz, de nem jó.
#19 - kIsZuP - 2009. június 25.
Uram atyám de sötétek vagytok. A Java-t és a JavaSciptet próbáljátok összehasonlítani, miközben a kettőnek (a névbeli hasonlóságon kívül) semmi köze egymáshoz.
A Javascript egy kifejezetten böngészők programozására kifejlesztett scriptnyelv, a Java pedig egy objektumorientált, általános célú programozási nyelv. Az amit ti eddig Java-ként emlegettetek, ami megjelenik a böngészőben (pl chat.hu kliense) az igazából csak Java applet. A java ennél sokkal több, de most rohadtul nincs kedvem részletezni, akit érdekel járjon utána.
A Java pedig definíció szerint igenis platformfüggetlen, az már más dolog hogy néhány JRE implementáció szar.
A mondandóm lényege összefoglalva: Java != Java Applet
#20 - tetra - 2009. június 25.
Jól van, mielőtt lesötétezel másokat, olvasd el a szöveget. És foad ;)
#21 - Ferlin - 2009. június 25.
amúgy szerintem a quote arra utal, hogy lehet IE-re JS-t írni, csak debuggolni nem lehet.. és persze néha nem működik az, ami firefoxban meg igen.. :)
Ismerős az érzés, van szerencsém webfejlesztőnek lenni.
#22 - zsolty - 2009. június 25.
Úristen bazzeg... Kérve kérlek, ne írjatok már olyan dologról véleményt/hülyeséget, amihez nem értetek. Az, hogy egyetemen programoztál már hello world szintű java kódot, nem jelenti, hogy értesz hozzá. Nem véletlenül a java és c# tudás ér legtöbbet a piacon. A 10-ből 9es példádra hivatkozva 9-ből talán egy tekinthető java fejlesztőnek.
#23 - tetra - 2009. június 25.
Szóval szerinted amiért a legtöbbet fizetnek az a legjobb?
#24 - zsolty - 2009. június 25.
Definiáld már a "legjobb" fogalmát, légyszíves! Azért fizetnek a legtöbbet, ami leginnovatívabb, leginkább fejlődőképes és legdinamikusabb. De nyilván számít a célterület is. Banki szoftvert nem fognak Javaban tolni, hanem AS400 vagy C. De egy portált, egy ügyviteli rendszert már valami dinamikusabb nyelvben.
#25 - tetra - 2009. június 25.
1. Nem arról volt szó, hogy legjobb vagy legrosszabb (ebben Vegitával csendesen megegyeztünk, hogy rakás szar mindkettő), hanem hogy platformfüggetlenség.
2. Ahogy Firefox fanboyokkal, úgy Java-s nyomorékokkal sem kívánok vitatkozni. Aki ennyire nem látja meg, mekkora szar, azzal nem érdemes. Segítek, hátha te is megvilágosodsz néhány szótól: operátortúlterhelés, generikusok. (sorolhatnám még, de túl nagy céltábla a Java)
#26 - Vegita - 2009. június 25.
#22 eleg baj az, mert eddig nem lattam olyan java programot (nem csak java applet) ami 200mega ram alatt evett volna. Javas dc-kliens: jUCy: 300 mega ramot elkajalt, es meg hubra se csatlakoztam. Javas adobevallora hasonloan panaszkodott apukam. Egy normalis prog nyelvbe lehetseges ez? C*os programot meg nem lattam ugyanis inditaskor 100mega ram folott enni, es nem olyan lassu fos mint akarmelyik szar javas cucc. Az pedig hiba a matrixban,h javas programozot keresnek, de egy c* programozo akkor is sokkal tobbet er minden szempontbol. c*ban mindent meg lehet irni, aki mast mond az hazudik. Egyebkent meg rosszul tudod, mert a flash-programozok keresnek a legtobbet, azok kozul is a designerek. Es a flash-player lassanmar tenyleg platform-fuggetlen, elinditok egy flasht, nem az a kerdes h 4 bongeszobol melyiken megy, hanem h melyik azaz egy, amelyiken nem megy. Firefoxon lassu a flash az teny, de vannak normalis bongeszok is.

#19 ha visszaolvasnal, es nem csak lesoteteznel mindenkit, mert 1-1 mondatukat veletlen elkaptad amivel nem ertesz egyet, rajonnel, hogy a 2t veletlen hasonlitottuk ossze, egy veletlen osszekeveres miatt. (Meg nyilvan java appletre gondoltunk) Egyertelmuen kiderult, hogy tudjuk h a 2nek semmi koze egymashoz, sajnos a diszlexian nem tudok segiteni. Meg sztem nem akkora katasztrofa, hogy egy lapon emlegettuk oket, mivel a Konquerorban es az Operaban is egymas mellett vannak a java es a javascript beallitasai. Akik azokat csinaltak, azok is sotetek?
#27 - Vegita - 2009. június 25.
Mielott meg ezert is leoltanatok c*={c; c#; c++ and derivatives}
#28 - tetra - 2009. június 25.
Vannak területek, amiben a Java erős, de emiatt jónak nevezni erős túlzás.

Btw a legtöbb (újabb) játék 100 megánál többet eszik, pedig általában c*-ban írták :)
#29 - Vegita - 2009. június 25.
java meg az innovativitas??? ojaj. Ez elegtelen!
#30 - Vegita - 2009. június 25.
#28 en iylen alapveto alkalmazasokrol beszeltem mint egy dc kliens pl.) Az uj jatekok nem csak egy nyelven irodnak tudtommal, heggesztmeny az egesz. Van hogy letezo nyelvekbol csinalnak ra ugymond kulon nyelveszeruseget. Am irtad vmikor h nekem valo az a jatek, melyben barmilyen geped van, 100% cput zabal. Nos mint kiderult, a Heroes 3 cben irodott es folytn 66%ot zabalt, es ha nincs hang akkor ultragyors, a hang lassitotta le.)
#31 - Vegita - 2009. június 25.
Am c*rol meg annyit, hogy annak legnagyobb elonye a javaval szemben, h 120as IQ alatt nem nagyon lehet benne programot irni. Ezert jobbak elsosorban a c* programok. Abban is lehetne dolgokat majdnem olyan szarul megirni mint javaban, de aki kepes megtanulni, az nem olyan hulye hozza.)
#32 - zsolty - 2009. június 25.
Egyrészt hittel nem vitatkozok. Ha te már magadban eldöntötted, hogy a Java szar és minden más jobb, akkor ezzel nem tudok mit kezdeni. A személyeskedést kikérem magamnak, én se tettem! Ha megfigyeled, én nem a C*-ot fikáztam, hanem a Javat védtem a lealacsonyító általánosságokkal szemben. A probléma az IQval van, ahogy mondtátok. Javat tud kezdő is írni, csak szart. C-t nem nagyon tud kezdő, ez igaz. De attól még, hogy Te csak olyan Java-val találkoztál, amit hülyék írtak, arról nem tehetek. Ha jól írják meg, akkor platformfüggetlen, ha nem akkor nem az. Generikusok: mellé, mert Javaban is van. Operátor overload viszont tényleg nincs. De ilyet tudok én is mondani C-re. Tud az pl. reflectiont? 1-1 Ez mutatja, hogy a célterülettől függően erős egyik vagy másik, ahogy eddig is mondtam. Én csak arra próbáltam felhívni a figyelmeteket, hogy hagyjatok fel olyan dolgok tényszerű lefikázásával, amit ti nem szerettek, mert ez pont az a viselkedés, ami megöli a szakmát!
#33 - majki - 2009. június 25.
Nem hiszem el, már milliószor el lett mondva, hogy ez nem egy blog, tessék ezt máshol csinálni, Vegita és társai...
#34 - zsolty - 2009. június 25.
Még valami: a hozzászólásotokból számomra kiderül, hogy a szoftverfejlesztés nálatok az asztali programokig terjed. Hallottatok már a szerver oldali alkalmazásokról? A Java RMI támogatása igen hatékony. Próbáljatok már kiváltani egy Java server-t valamivel! .NET talán (ebben nem vagyok otthon), de semmiképp nem C*.
És akkor még jsp-ről ne is beszéljünk, ami az árától eltekintve üzleti célokra minden szempontból szarrá veri a PHP-t. Természetesen ingyenes portálokra, olcsó üzemeltetési költséggel bíró weboldalakra eddig még mindig a PHP a jobb.
#35 - zsolty - 2009. június 25.
majki: igazad van, én részemről befejeztem. Három normális hangvételű véleményemre csak személyeskedést és hülyeségeket kaptam cserébe, amiből mindenki levonhatja a következtetést. Ez volt az utolsó hozzászólásom, további időt nem töltök felesleges vitákkal ilyen emberekkel.
#36 - tetra - 2009. június 25.
"Három normális hangvételű véleményemre csak személyeskedést és hülyeségeket kaptam cserébe"
Ahahaha.

Látszik, hogy hiába olvasod el, amit írok, nem gondolkodsz el rajta.
Generikusok. Vannak. De nem voltak. És nem is egy lépcsőben jutottunk el oda, hogy legyenek. Először jöttek az Object refes konténerek, aztán az "igazi" (azért így is messze van a template-től, de ez a fordítás mikéntje miatt érthető is) generikusok. Emiatt össze van hányva isten tudja hány réteg a könyvtárban is.
Operátortúlterhelés. Olyan funkció, ami benne van a nyelvben potenciálisan (hiszen "normális" függvényt lehet túlterhelni), és mégis kihagyták, mondván legyen egyszerű a nyelv. Mennyire kell hülyének lenni ahhoz, hogy ne értsd meg mi az az operátortúlterhelés?
Ezzel a két példával a nyelv átgondolatlanságára, összehányottságára próbáltam utalni, hiába. Most kifejtettem, remélem legalább magadban elgondolkozol ilyesmiken, hogy miért tartunk az n. Java szabványnál, miért van tele "deprecated" szóval a doksija, miközben a C++-nak most készül a második szabványa (2003-as az csak kiegészítés, nem számít), C# is csak 4-nél tart, de mindkettő jól átgondolt, egyikben sincsenek "jujj, ezt elbasztuk, de már fut vele többmillió sor kód" típusú problémák.
#37 - kiskele - 2009. június 25.
Kellene egy qdb plugin ami felolvassa a hozzászólásodat és rájössz hogy hülyeséget írtál. Ez már az N+1edik eset..
#38 - Vegita - 2009. június 25.
Server oldalnak java??? OMG! Bele se merek gondolni! Most taplosag OSeket felhozni, de a Solaris szarsaga erosen bizonyitja a tobbi Sun termek minoseget is sztem. OpenOffice is nagy szar, ahhoz kepest h nyilt forraskodu. Itt elso sorban a sebessege miatt szaroztam le, kompatibilitas szempontjabol nagyon jo.

Egyebkent meg check talalatszam:
http://www.google.com/search?hl=en&q=index.php&aq=f&oq=&aqi=g10
http://www.google.com/search?hl=en&q=index.html&aq=f&oq=&aqi=g10
http://www.google.com/search?hl=en&q=index.asp&aq=f&oq=&aqi=
http://www.google.com/search?hl=en&q=index.jsp&aq=f&oq=&aqi=g10

Ennyi ember nem lehet hulye, ha csak ilyen kevesen valasztjak a jsp-t.
#39 - Vegita - 2009. június 25.
Jezusom most esik csak le! Javaert fizetni??? Ez nagyobb hulyeseg mint Windows Server 200x-et felrakni! Pedig ahhoz mar teljesiteni kell.
#40 - majki - 2009. június 25.
Könyörgom, legyen már elég!
#41 - tetra - 2009. június 25.
Jah, nem lenne rossz magamat hallgatni, mert titeket olvasni elég gáz ^^
Én legalább próbálok értelmes dolgokat írni, lehet nem sikerül, de erre sosem jövök rá, mert ti meg se próbáljátok. Vagy ha ez próbálkozás, akkor igazi Java kóderek vagytok. (ez az intelligenciára tett utalás, pont azért kell magyarázni ugye)
#42 - zsolty - 2009. június 25.
:D
Ezen a faszságon, amit Vegita írt, már csak röhögni lehet... Küldjük be qdbre? :D Bocs, de ez már durva. Googleös összehasonlítás? lol Ember! Olvasd már el, amit írtam... :D Bocsánat, de ezt már nem bírtam szó nélkül olvasni. :D
#43 - gombost - 2009. június 25.
Éééés igen, megint sikerült megetetni a trollokat. Kedves tetra és Vegita, tudjátok az a helyzet, hogy könnyen előfordulhat, hogy néha-néha írtok valami értelmeset is (hogy ez nem sűrűn fordul elő, az biztos), de a qdb userek nagy részét ez már nem is érdekli, mert olyan szinten szemetelitek tele az oldalt, hogy az már szinte fizikai fájdalmat okoz.
#44 - Vegita - 2009. június 25.
azert az jelent vmit, hogy hanyan hasznaljak, es nem mindenki non-profit, a website-ok legalabb negyede artol fuggetlenul jsp-n menne, ha tenyleg az lenne a legjobb. Egyebkent elolvastam amit irtal, csak megmondtam, h mialapjan nem tunik igaznak. Es ez igenis erv, hogy hany website milyen aranyban mit hasznal.
#45 - Vegita - 2009. június 25.
#43 ekkora thread-eket normal esetben nem csinalunk, csak ha van vitapartner. volt olyan 150kommentes kvot, amibol en is elolvastam az elso 20at, aztan skip, es hadd vitatkozzanak. Abban gazad van, h ezt a theradet a qdb-userek 95%a nem fogja vegigolasni (jobb is nekik), de amikor 6-8 kommentbe egy tetra egy Vegita, az sztem nem szokott artani, es azt sztem ettol fuggetlenul elolvassak. Nem mi csinaljuk a threadet, hanem aki nem ert velunk egyet.)
#46 - majki - 2009. június 25.
Vegita... te idióta... már bocs... a te szellemi szintednek megfelelően próbálom szemléltetni a dolgokat. Tudod a wc kefe remekül használható a wc tisztítására (php). A fog és a száj tisztán tartására nagyszerű találmány a fogkefe (jsp). Engem igazán nem zavar, ha wc kefével mosol fogat, vagy fogkefével súrolod a wc-d. De azt had döntsem már el én, hogy egy ha egy portált akarok cms-el üzemeltetni, akkor php-t használok, ha egy komplex web service-t, soap-ot, satöbbi, akkor meg java-t fogok használni. Remélen tudod értelmezni, és felfogod azt a csekély kis tanulságot ebből, hogy a hozzáértő a feladat megoldására az arra kitalált rendszert fogja használni és nem fog fogat mosni wc kefével. Imho itt be is fejezhetnénk.
#47 - zsolty - 2009. június 25.
Mert ha nem ért veletek valaki egyet, az gyökér és idióta szerintetek... Ez a gond. De úgy látom a szövegértelmezés nem megy. Azért nincs elég oldal, mert üzleti célra használják. Mégpedig azért, mert nagyobb szaktudást igényel egy Tomcat-es jsp szerver üzemelése, mint egy phps és ezért sehol nem vágnak hozzád ingyen. Míg egy php-t bárhol találhatsz... Lőn világosság. De ha neked egy termék mennyisége határozza meg a minőségét, akkor menj a kínai piacra és légy boldog az érveléseddel. Ezzel én befejeztem, mert bizonyítottad, hogy felesleges és lehetetlen veled értelmes vitát folytatni. Sajnálom.
#48 - tetra - 2009. június 25.
majki, ezzel szívből egyetértek (mármint hogy az eszközt a célhoz kell választani :)). De a Javaból sem a nyelv a jó, hanem a körép épített infrastruktúra. Nem része a nyelvnek. Én meg a nyelvet kritizáltam. Szóval ez a tipikus nem olvassátok amit írok, ezért elbeszélünk egymás mellett helyzet.
#49 - majki - 2009. június 25.
így van. Mindenesetre, mivel szeretem a kommenteket olvasni, meglehet hogy este nekiállok, és írok egy firefox extension-t ,vagy legalább egy greasemonkey script-et, amivel ezt a pér kellemetlen user-t ki tudom innen iktatni.
#50 - edem - 2009. június 26.
#3 na ja, mint például a css szabvány megvalósítása... Jahogy pl. még a paddingot teljesen másképp értelmezik az ie-k, ezért kell egy oldal ledesignolása után megírni az ie-re átdolgozott css-t is? :P
#51 - tetra - 2009. június 26.
Pure html ftw...
#52 - edem - 2009. június 26.
#51 csak azt pl. a Sanoma nem veszi meg. :D
#53 - KeNTaGoN - [url] - 2009. július 2.
Nekünk elméletileg jövőre oktatják majd a javát. Kicsit elbizonytalondtam...