2010. január 26.
#15394 + (431/86,34%) [X]

Mikopet: hát ez fejbevágott.
Mikopet: gyk-n kérdés: Hogyan juthatnék el Auschwitz-Birkenau-ba vonattal?
Mikopet: válasz: 70 éve még volt közvetlen járat, mára át kell egypárszor szállni

Megjegyzés: gyakorikerdesek.hu
megosztás: facebook, twitter

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned.
név:

url:

hozzászólás:


#1 - mzzr - 2010. január 26.
ez tévedés.. most is van közvetlen járat.
#2 - Dio - 2010. január 26.
A holokauszttal miért menő viccelni?!
(amúgy van rá törekvés, hogy nálunk is kriminalizálják, mint Németországban...)
#3 - tetra - 2010. január 26.
#2 Nem tudok sok példát ilyen kvótra, úgyhogy divatnak igazán nem nevezném. Viszont politikai humor, tehát mindig lesz, amíg a téma politikai töltetet hordoz.

Az meg, hogy akárhol büntetik, hát jézusom. Sokat beszélek németekkel, de szerencsére ilyen témára még nem mentünk rá, félek megmodanám a véleményem (és lehet őt vinnék börtönbe :D).
#4 - Dio - 2010. január 26.
Simogatóban már baromi sokszor volt, csak ritkán kerül ki.
Nem az a gondom, hogy illik-e viccelni vele vagy zsidó vagyok-e (nem), hanem valahogy sosem viccesek. Csak a téma miatt plusszolni meg... birkaság.
#5 - Bartuc - 2010. január 26.
Kriminalizálni? Magadnál vagy?
Hadd vicceljek már azzal, amivel akarok, akkor is, ha az más embereket sért.

A németek különben is kicsit túlreagálják ezt a második világháborús témát, de annak megint csak politikai okai vannak. Ugyan mi lenne, ha egy második világháborús filmben horogkereszteket jelenítenének meg? Semmi. Mégsem szabad. Pff.
#6 - tetra - 2010. január 26.
#4 Azt nem tudom, simit nem mindig olvasom, de egyetértek, és sajnos létezik a jelenség. De azt nem mondanám, hogy divat, érzésre az emberek kis százalékának van automatikus szavazata ilyen kvótoknál.

#5 Szerintem minden második világháborús film tele van horogkeresztekkel, de lehet csak én néztem a tiltott szekcióban?
#7 - Dio - 2010. január 26.
#5 Miért ne lennék magamnál?! Nem én akarom kriminalizálni... Csak megemlítettem, mint idevágó tényt. Még csak nem is mondtam, hogy jó lenne... Előbb értelmezz, aztán támadj.

Amúgy az egyetemen a hök egy kulturális esemény (Eichmannról szólt...) plakátján nem engedte a horogkereszt megjelenítését (pedig ilyen célra törvény engedélyezi). Szóval nem is kell olyan messzire menni a túlreagálásért.
#8 - mumpic - 2010. január 26.
#5 Még a civilizálatlan társadalmakban sem csinálhatja senki sem azt amit akar.
Az emberek jogai pontosan addig terjednek, amíg másokét nem sértik. Optimális esetben.
#9 - kzk - 2010. január 26.
Elegge belejuk lett nyomva ez a kollektiv buntudat (ami szerintem faszsag).

Tovabba most sem leszek nepszeru, de akik kriminalizalni akarjak az egesz temat viccelodesestul meg kutatasostul, azok elmennek am a picsaba.
#10 - Vegita - 2010. január 26.
igen, de akkor senki ne jojjon ilyennel, hogy "szabad orszag" meg "szabad velemenynyilvanitas" meg sajtoszabadsag. H*tlerrol engedelyezve van korlatlanul a negativ dolgok irasa, a pozitivert meg még talan nem buntetnek meg. Pedig ha valaki gondol is valami pozitivat H*tlerrol, hogy egyvalamiben igaza volt (pl. valsagkezeles a kezdeti kormanyaban) az nem zarja ki azt, hogy a zsidouldozes miatt még egy szemetnek tartotta. Es Sztalin nevet miert mondhatja ki akarki akarmikor? Rola miert nem tilos beszelni? Sokkal tobb artatlan embert olt meg, a sajat nepet hagyta ehezni, es o is kulon uldozte a zsidokat (igaz nem epitett ra latvanyos ideologiat).

Ennek ellenere en is ugy gondolom, hogy midnen ember egyenjogunak szuletik, de en ehhez hozzataszem, hogy egeszen addig tartok valakit egyenjogunak, amig el nem kezd nekem azzal jonni, hogy o mivel masabb. (onnan mar csak lejjebb csuszhat a szememben)
#11 - Vegita - 2010. január 26.
#9 ugyanigy gondolom en is. Akkor kriminalizaljak a Hukluksz klant is, meg a n*gger szot is, emg az soszes tarsat, ne csak a holokausztot. Es azt a rendszert ne hivjuk szabad demokracianak
#12 - tetra - 2010. január 26.
#10 Én például sokkal szőrösebb vagyok :D
#13 - Dio - 2010. január 26.
#12 Én meg sokkal kevésbbé. :'(

Szerintem a viccelődést nem lehet tényállásszerűvé tenni, egyrészt elég megfoghatatlan (vicc és vicc között is van különbség), másrészt a társadalomra veszélyessége kb. 0. Nem tudom, pontosan mire terjedne ki, talán a holokauszttagadásra biztos, a többit nem tudom.
Szerény véleményem szerint ez csak egy újabb eszköz lenne a szélsőjobboldalinak titulált mozgalmak, szerveződések, mindenmás szekálására, azzal, hogy a törvényt kiterjesztően értelmezve minden nyilatkozatukra, megmozdulásukra rásütik, hogy büntetendő...
#14 - Dio - 2010. január 26.
#8 Ez pontosan így van.
#15 - tetra - 2010. január 26.
Ha én vaskos ausvicceket sütök el, azzal nem sértem mások jogait. Mint ahogy friss halottakkal való viccelődés esetén sem. Az más kérdés, hogy utóbbi esetben biztos vagyok legalább egy határozott pofonban (olyan Bud Spenceres pofon, nem a lányos), és ez így van jól. De jogot nem sértek (vagy igen, Dio?).
#16 - Dio - 2010. január 26.
Igazából ha bárkivel viccelsz, a személyhez fűződő jogait sérted, ha halottal teszed, a hozzátartozóinak/örököseinek kegyeleti jogát, esetleg közérdeket, ha ismert... De ez olyan pici súlyú, hogy senki nem foglalkozna vele, amíg nem terjed a bacsület, az emberi méltóság vagy a jóhírnév megsértéséig. Akkor már egy pofonnál több gondod is lehet. :) Nem tudom, milyenek a vicceid, szóval kategorizáld be magad. :)
#17 - Dio - 2010. január 26.
*becsület
#18 - tetra - 2010. január 26.
Mik azok a személyhez fűződő jogok? Úgy értem ha én mint magánszemély szűk körben egy másik magánszemélynek a kurva anyját, akkor azzal én az ő valamilyen jogát megsértem?
#19 - Dio - 2010. január 26.
Ez kérlek egy generálklauzula, ami azt jelenti, bármire rámondható. Kb olyan... végtelensok van (egészen a körömhosszúság szabad megválasztásától kezdve a személyes szabadságon át az egyenlő bánásmódig)... szóval nincs taxatíve felsorolva, mert lehetetlen. De igen, azzal is sérted, csak csekély a súlya. Küszöböld ki azzal, -hogy ha már egyenlő bánásmód- hogy hozzáteszed, mindenkinek a kurvaanyját. :D
#20 - second2 - 2010. január 26.
GYIK-en sok az értelmiségi ember.
Erre itt egy példa:
http://fuckyeahgyakorikerdesek.tumblr.com/
#21 - mzzr - 2010. január 26.
#11 mi az a Hukluksz klán? Csuklósok terápiás csoportja? ikszdé
#22 - Melkon - 2010. január 26.
#20
Úristen :D.
Gyk rulz!
#23 - Dio - 2010. január 26.
#21 Szeretnéd, ha megütnélek az írásodért? :)
#24 - kzk - 2010. január 26.
Egyebkent hogy komolyodjunk is kicsit:
#13 vege: sad but true.

(Ancsi, kerlek ne vagd le semmimet, ez egy viszonylag hires Metallica dal cime.)
#25 - Ancsi - 2010. január 26.
Amugy en is felhaboritonak tartom, es nem ertem miert viccelnek olyannal, ami nem is volt :D)

Vegita, ird ki HITLER.

(kzk, most nem is akartam)
#26 - mzzr - 2010. január 26.
napi okoskodás: tudtátok, hogy Hitler 1/16 részben zsidó volt? k4b00m s3lf0wn4g3

#21 huhh, bírom az ilyesmit :) Csak elő kell keresnem a bőrszerkóm..
#27 - Mikopet - 2010. január 26.
hja, nem egy echte vicctéma

Bár bizonyos szinten Hitlert nevetjük ki, hogy milyen "okos" ember volt, másrészt felhívjuk a figyelmet a szegény zsidók sorozatos megpróbáltatásaira :'(

de hogy én ezt kinek írtam o.0
#28 - Dio - 2010. január 26.
Kikívánkozott, nem baj. Mindenkivel van ilyen. :) *nagyölelés*
#29 - hatec - 2010. január 27.
#2 Dio, mert az egész egy érdekes jelenség. Kicsit olvasgass utána, milyen hazugságok derülnek ki az egész históriáról.
#30 - tetra - 2010. január 27.
#26 Bizonyítsd. Nem, egy link nem elég a bizonyításhoz, mert tudok mutatni kis kutatás után ahol teljesen, ahol félig és ahol egyáltalán nem tartják zsidónak. Nabumm. Ne higgy el mindent, amit olvasol (főleg ne az Interneten).

#27 De amúgy vicctéma. A poénok egy jelentős része halottakkal viccelődik, ez a téma meg külön előtérben van, mert ott tartják ("az emberiség legnagyobb bűne", hát ezek után ne röhögjek? Nyílván nem a hullákat neveti ki az ember, mert a halálban önmagában nincs semmi vicces, de persze pc körökben ezt nem értik.)
#31 - kzk - 2010. január 27.
Tenyleg, azt mar akartam is kerdezni, hogy pl. a spanyolokat miert nem terrorizaljuk azert, amit az ujvilagban muveltek? Lenyegesebben hatekonyabbak voltak, mint ezek a pancser nemetek.
#32 - kzk - 2010. január 27.
Valamint ha jol emlekszem, hogy valaki mennyire zsido, az egy darab binaris. Ha edesanyad zsido volt, akkor te is, ha nem, nem. A tobbi csak hanuka. Ize, hamuka.
#33 - crome - 2010. január 27.
azt kene buntetni aki manapsag kiakad azon, hogy jaj, viccelnek a holokauszttal. ki a faszt erdekel. ez volt, reg volt, elmult. egy rakas masik dolog is tortent a tortenelem soran, amivel lehetne viccelni, es lenne aki szerint nem kene.
#34 - bnz - 2010. január 27.
Ráadásul miért van az, hogy itt Magyarországon a magyar tragédiákra nem emlékezünk meg annyira, mint a holokausztra? Na meg hogy a történelem más tragédiáira meg egyáltalán nem, mert akkor "megingatnánk a holokauszt egyediségének a státuszát"?
http://kuruc.info/r/6/54272/
#35 - bigmac - 2010. január 27.
Na ne menjünk át ennyire nagymagyarba, arra nem a qdb.hu való.
#36 - bnz - 2010. január 27.
igazad van, sorry.. picit elragadott a hév :)
#37 - Mikopet - 2010. január 27.
addig örülj, amíg nem változtatott bkv
#38 - xezs - 2010. január 27.
Dio, kérdésedet megválaszolva, sokan azért csinálnak viccet belőle, mert kurvára elegük van abból, hogy a csapból is a hollókoszt folyik, és hogy egy bizonyos nép állandó jelleggel kollektív bűntudatot akar ébreszteni az egész civilizált világban.

A viccelődés egyfajta védelmi reakció, te is kiröhögöd azt, aki minden nap elédáll, és fújja ugyanazt a szart, amit azelőtt meg azelőtt meg azelőtt mondott, és már rohadtul unod.

Arról meg ne beszéljünk, hogy Hitlernek mi baja volt a zsidókkal, maradjunk annyiban, hogy nem egyik napról a másikra ébredt úgy, hogy ő mostantól utálni fog egy népcsoportot. Álszenteskedés ami a hollókoszt körül megy, és hányingerkeltő.
#39 - xezs - 2010. január 27.
Különben a halottakkal viccelődéssel sincs semmi baj, nem tudom láttátok-e a Hóbortos Hétvége c. filmet. Nekem az nagyon bejön.
#40 - Dio - 2010. január 27.
#38 De attól nem lesz még unalmasabb? Mert számomra igen, én annál inkább utálom az egész témát.
Nos, addig örüljünk, amíg ez folyik a csapból... :) (most milyen önellentmondásba keveredtem, mi?)

#39 Yup, az egy baromi jó film.