2011. január 18.
#19691 + (616/88,50%) [X]

Szandra: 21 nyelven tudom, hogy szeretlek!! Milyen nyelven szeretnétek hallani?
Béla: C++

megosztás: facebook, twitter

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned.
név:

url:

hozzászólás:


#1 - AdanI_ - 2011. január 18.

printf("szeretlek"); :)))

Esetleg így:
void main()
{
printf("szeretlek");
}
#2 - j0nNyKa - 2011. január 18.
esetleg használhatnál c++ szintaxist is, ha már te lettél a helyi programozó (segítek, guglizz rá a coutra)
#3 - blackmailer - 2011. január 18.
#1 egyebkent ha mar C++ helyett C-t irsz, akkor legalabb legyen helyes, es int main, return 0.

#include <iostream>

using namespace std;

int main()
{
cout << "szeretlek" << endl;
return 0;
}
#4 - crome - 2011. január 18.
a printf-et amugy sem szep format string nelkul parameterezni
#5 - xezs - 2011. január 18.
De Szandra azt írta: hallani. Kérésre linkel mp3-at?
#6 - Szellszi - 2011. január 18.
Én inkább már hozzá sem szólok :)
#7 - Szellszi - 2011. január 18.
#5
Egyébként talán meghívja az espeak nevű programot és felolvastatja a forráskódot.
Az játszik?
#8 - cortex - 2011. január 18.
én így is el tudom mondani:
01110011 01111010 01100101 01110010 01100101 01110100 01101100 01100101 01101011
#9 - xezs - 2011. január 18.
#8 ASCII, ANSI vagy UTF (vagy egyéb)?
#10 - ecch - 2011. január 18.
Akik hallani szeretnék a szeretleket c-ben:
http://ecch.minicomp.hu/audio/love_cpp.mp3

:D

Igen, ilyen elvetemült vagyok, hogy ezzel időt töltöttem el :D

Köszönettel tartozom Néró Hullámszerkesztő bácsinak, és Gúgül fordító néninek a közreműködésért, valamint az Online-convert.com-nak a végső formáért. Köszönöm továbbá Anyámnak és Istennek, hogy végig mellettem voltak! :,(
#11 - ecch - 2011. január 18.
igen, tudom hogy a NWE ment mp3-ban is, de én mindig olyat szeretnék, ami TC-ben F3-ban is lejátszódik, mert az tuti nem speciális mp3. Nos az NWE mp3-a akkor sem jáccódott le csak úgy, ha kikapcsoltam is az mp3pro pipát mentéskor :/
#12 - j0nNyKa - 2011. január 18.
#10: LÁJK! :D
#13 - ecch - 2011. január 18.
ja, hogy van lame mp3 is az nwe save as listában az mp3/pro mellett :$ ecchfail :$
#14 - second2 - 2011. január 18.
#8

Sosem tudtam, hogy az emberek fejből betanulnak minden karaktert külön, vagy esetleg van egy ilyen fordítóprogram, vagy táblázat?
#15 - owned - 2011. január 18.
Vegita ebből maradjunk ki!
#16 - xezs - 2011. január 18.
#10 ezt most ki kell hevernem.
#17 - kzk - 2011. január 18.
#16 Először úgy olvastam, erre most ki kell verned.
#18 - Dio - 2011. január 18.
#10 Ezt használni fogom. :D

Amúgy a qoute-hoz: jajdekockavagyhűűű. -.-
#19 - Ferlin - 2011. január 18.
#10 ez szép és jó, de ez nem a "szeretlek" c++ nyelven, hanem a "szeretlek"-et kiíró program c++ nyelven megírva. A szeretlek-re c++ nyelven nincs szó (se több szóból álló kifejezés ;) ).
#20 - AdanI_ - 2011. január 18.
Sima C-ben printf van anno fősulin így tanultuk ,de a main függvény még C++-ban is void volt nálunk, így tanultuk (GAMF, Kecskemét). Azóta se nagyon foglalkozok a C-vel nem kell

Egyébként még anno 6 évesen C64-en így írtam volna:
10 print "szeretlek"
20 goto 10 (és kész a végtelen ciklus)

Ugyebár a Basic.

Akkor még senki sem mondott olyan marhaságot, h az igazi programozó nem goto-zik. Sztem amúgy is hülyeség kerülni egy utasítást ha már egyszer része a nyelvnek. Sztem a jó programozó nem fél a goto-tól.

PC-n meg már Pascalt nyomtuk ott meg ugyebár
program szeretlek;

BEGIN
Writeln("szeretlek);
END
#21 - AdanI_ - 2011. január 18.
#10:

Utoljára akkor hallgattam programot mikor még a kezdeti C64-es időkben kazettán voltak, akkor is csak az első pár percben volt izgalmas a bitsikolyokat hallgatni. sípolás, prüntyögés, sípolás prüntyögés. De hang alapján simán megmondtad volna melyik játékról van szó.
#22 - tetra - 2011. január 18.
#1 #2 #3 Mekkora fail.

#1 void main-t ír, meg egy nem forduló programot (inklúd <csdtio> meg std:: nélkül...)
#2 Ez is C++ (lehete, ha nem lenne egy rakás szar, de így nem is C).
#3 Mint említettem, az is C++ (akarhatna lenni), de a return 0; nem kell. Jah, és a main C-ben is int main.
#23 - owned - 2011. január 18.
#20

Látszik az a GAMF, azt sem érted mivan.
#24 - tetra - 2011. január 18.
#20 Hé ez az én szövegem :D

"Az igazi programozó nem fél GOTO-t használni"

Bár most rákerestem, hátha plágium, és találtam valami nagyon hasonlót valami írásban
"1. Az igazi programozó nem fél a GOTO-tól."

Amúgy egyetértek, nincs tiltott eszköz, de eddigi életem során kétszer írtam le goto-t úgy, hogy azt helyénvalónak éreztem (mármint C++ kódban, DCL alatt muszáj sokszor leírni :)), ahogy uniont is viszonylag ritkán használok.
#25 - Vegita - 2011. január 18.
#15 egyetertek, C-bol ma irtam, igy nem volt kedvem hozzaszolni, C++-ban meg nem tudok senkit leszakerteni, mert kesobb tanulom, de azert valld be, hogy jo most a tobbieket olvasni :D

(tavalyig ugy volt, kozgazdasz leszek, nem infos)
#26 - linencloth - 2011. január 18.
GOTO szerelmeseinek ajánlom az IDA nézegetését, azon belül is a hex-rays-szel való játszadozást. Ha a szokás nem is marad meg, a kísérletező legalább megtanul sikítva hányni.

#23
A magyar oktatás hatalmas részét lapátra lehetne tenni, de ez itt most éppen offtopic amíg bizonyos fordítók tökéletesen elégedettek a void main-nel.

Egyébként már azt csodának tartom, hogy c++t tanítanak, mert vagy ez a valóság, vagy én vagyok szerencsétlen, de ahogy látom, már a legtöbb helyen "élesen látnak".

#24
Milyen környezetben volt helyénvaló a goto?
Én csak inline asm injectelésénél találtam hasznosnak, mivel egy naked function mérete ismeretlen, viszont a stack segít kiküszöbölni egy nagy hiányosságot.
Union akkor "esik csak kézre", amikor már eláraszt a castolás. Elméletileg hasznos lenne egy gcc beállítással, de nem néztem részletesen utána, mivel pointer castolással nem is látom bármilyen gyorsítás lehetőségét.
#27 - grizzly - 2011. január 18.
bla bla bla.

szornyu benneteket olvasni
#28 - j0nNyKa - 2011. január 18.
#27: tudod jól, hogy erre az az evidens válasz, hogy senki nem kényszerít puskával, hogy olvasd, és ha nem tetszik, bezárod, és nem állsz neki kommentelni, blabla, hagy ne papoljak

#20: nem sok értelme van annak, amit írsz, nyilván közöd nincs a dolgokhoz, ami nem baj - a baj az, hogy butának nézed a többieket, azokat, akiknek esetleg van :|

6 évesen programoztál "c64-en" :))) mármint, értem, hogy ráment az egész napod arra, hogy ráguglizz, de.. seriously, "c64 hello world" 2. találat? ne. :(
#29 - xezs - 2011. január 18.
jajmán megint kockasági versenyt rendeztek itt
#30 - aresius - 2011. január 19.
#19 Még nincs.

szeretlek(int argc, char *argv[ ], char *env[ ]){
/*fixme*/
}

Most már van.
Felesleges ezen vitatkozni, a C porta úgy is visszadobná...
#31 - linencloth - 2011. január 19.
#25
Bárki is tanít, gratulálok neki, egyenes úton tereli az embereket a süllyesztőbe, mivel C-s kezdéssel vagy leragadnak, és C++ban is C-t fognak írni, vagy annyira nagy hatással lesz rájuk, hogy még 1 változónak is külön class lesz.

#27
Akkor most próbáld a hozzászólásainkat olvasni.

#29
Erre te közben elindítottad a nap legszánalmasabb hozzászólása versenyt, és rögtön meg is nyerted.
#32 - Vegita - 2011. január 19.
#31 mert olyan hulye emberek szoktak csak ugy kirepulgetni SZTE-TTIK-rol

Inkabb pont forditva: aki a C-s kurzust sem tudja elvegezni, az mit fog kezdeni a C++-szal?

Egyebkent meg emberek vagyunk problemamegoldo keszseggel es atszoktatasi lehetosegekkel, nem fogyatekos egetett ROMokkal rendelkezo lenyek, ha azt tanulom, majd azt szokom meg. Ha nem, akkor megbukok ott, ennyi, de akkor nem is vagyok a szakmaba valo, ha nem talaltam ki logikusan, hogy ott hogy lenne erdemes!
#33 - Gyuf - 2011. január 19.
#10
Ezt ugye Te sem gondoltad komolyan? :DDD
#34 - xezs - 2011. január 19.
#31 Jaj de komolyan veszi itt valaki magát.
#35 - tetra - 2011. január 19.
#32 Bár paraszt, de ebben az egyben kurvára igaza van. Nagyon sokszor olvasom, hogy C++/C#/Java előtt KELL a C meg AZ AZ ALAPJA ÉS ÚRISTEN. És az a legjobb, hogy nagyon sokször "érv" az, hogy "vajon miért tanítanak C-t SZTE-n is"...

Néhány megjegyzés:
1) a C az elterjedtebb nyelvek közül KIZÁRÓLAG a C++-nak az alapja. C#, D, Object-C, meg úgy minden más SZINTAKTIKAILAG hasonlít, de amúgy kurvára semmi köze hozzá.
2) bár a C++-nak valóban alapja, de csakis azért, mert a C++ iparszülte, alulról jövő nyelv, és a visszafele kompatibilitás az iparban iszonyatosan fontos. C-ről C++-ra portolni kódot nem egyszerű mulatság, de belátható erőfeszítéssel lehetséges. viszont a C++ egy teljesen másik nyelv, ezért hiba a C-s szemléletet áthozni, márpedig ez óhatatlanul is eredménye az előzetes C tanulásnak.
3) C++-al akárhol találkozhatsz, C-vel csak ha "hekkelni" fogsz. A C++-t tehát érdemes tanulni, a C-t nem, hacsak nem foglalkozol olyan dolgokkal is. C++ után a C kicsit kényelmetlen, de könnyű, fordítva katasztrófa.
4) Az SZTE egy kifejezetten gagyi egyetem, már ami az infós képzését jellemzi. Van ismerősöm aki ELTE -> SZTE irányba mozgott.
5) Aki azzal érvel, hogy de az iskolában is azt tanítják az gondoljon arra, hogy a legtöbb középiskola VB-t vagy Pascal-t tanít.

#26 Goto nagyon-nagyon hasznos, amikor az átstruktúrálás után ronda és esetlen (nem magától értetődő) lesz a kód, ilyen például egy hármas egymásba ágyazott ciklus belsejéből való kilépés.
Union-t például több típusú paraméterfeldolgozás esetén használtam, teljesen biztonságos, ellenőrzött környezetben. Structot írni fájt volna, mert pazarlás, polimorfizálni meg ágyúval verébre.
#36 - owned - 2011. január 19.
#35

Túlbonyolítod. Azért tanítanak először C-t, hogy aki első félévesként először foglalkozik ilyesmivel, ne OO nyelvvel kezdje. Meg örüljünk, hogy erre a célra a C-t tanítják, nem pedig pascalt (a hideg is kiráz tőle).
#37 - j0nNyKa - 2011. január 19.
#35: tehát az SZTE azért "gagyi", mert tanítanak C-t, és mert volt egy ismerősöd, aki onnan átment ELTE-re?

Jártál már az SZTE-n?
Láttál már olyan SZTE-n végzettet, aki hülye a programozáshoz?

.. És jól értem, hogy logikus lenne C++-al nyitni (ahogy egyébként most a GAMF-on történik)? Első félévben tanítsunk meg a diáknak egy programnyelvet, az objektumorientált gondolkodást, stb.? Nos, lehet, hogy vannak olyan agyak, akik ezt be tudnák fogadni, de én ilyet speciel nem ismerek. GAMF-os diákokat viszont igen, és nemhogy fogalmuk nincs arról a fogalomról, hogy objektum orientáltság, de ígazából amit C++ tananyagként "megtanulnak", az egy bittel sem több, mint amit ugyanúgy C-vel is megtanulhatnának. Csak épp C tanulásnak az elmenne, C++ tanulásnak az egy nagy adag 0. Vélemény?
#38 - tetra - 2011. január 19.
#36 #37 A C++ nem OO nyelv, ezt sokan elfelejtik. A C++ multiparadigmás nyelv, semmit nem erőltet, és majdnem mindent támogat. Azzal egyetértek, hogy nem feltétlenül kezdőbarát, középiskolába semmiképp nem javasolnám, inkább Python, az szép, tiszta, egyszerű, és nem erőltetetten OO (bár tisztán az). Vagy ha muszáj valami "komoly", akkor C#, az egy jól összerakott nyelv.

#37 Nem tudom miért írok neked, amikor egy nyilat sem tudsz követni. Szerinted merre mutat az a nyíl?
Ha csak a C-s anyagot C++-ban tanulják, már előrébb vagyunk, mert a C++-ban erősebb a típusosság, kicsit szigorúbbak a szabályok, szebb stílust "kényszerít" azzal, hogy csúnyává tesz egy néhány szintaxist. No meg ha használod a standard könyvtárát, az is nagyban segít.
#39 - linencloth - 2011. január 19.
#32
C++ban is lehet írni C kódot, a többit a tanár szabályozhatja. Pl. egy bunkó, de működő szabályozás (még középiskolából, a nyelv lényegtelen): hibátlan dolgozatfeladatot újraíratott a tanár, mert "még nem tanított" megoldásokat alkalmaztam. Egész órás dolgozatra kapott 10 perc alatt új megoldást, én meg tapasztalatot, hogy de fasza az oktatás.

#35
Bocs, de nem foglalkozom mezőgazdasággal.
Kedvencem, amikor sír a diák, hogy már a 3. nyelvet tanítják neki egyetemen, utána "végre" jön a C#. A látása meg már annyira megélesedett, hogy egy egyszerű programra 2 részes IPC-t használó megoldás jön, aminek realtime használatához nem lenne elég a jelenlegi leggyorsabb gép sem, így a tick time 5-6x-os időt csúszva csak-csak megy... egy egész procimagot elfogyasztva.

GOTO-t valahogy mindig sikerül elkerülnöm, pl. inline function-ben return használatával, így megoldja a fordító.

#36
Még mindig használható a C++ OO nélkül. Ellenőriztem már beadandó C feladatot, amiben láttam randomarray[9999] jellegű megoldást. Először nevettem... de elfogadták a feladatot. Nem mondom, hogy megoldhatatlan szebben (malloc, mindenki barátja attól függetlenül, hogy nagyon űzik), de ilyen feladatnál vagy ne engedjék az először említett csodálatos megoldást, vagy legyen std container használati lehetőség.

#37
Nem lehet, hogy nem az egyetem a hibás? Természetesen ez is olyan dolog, ahol az oktatásban mindenki mutogat a másikra, de én inkább ott keresném a hibát, ahol a sok középiskolást pascal körüli tudással lökik ki.

#38
Pont azért használható jól kezdésre is, mert nem erőltet semmit. "Alaptudás" elnevezéssel sok nyelvet a tanulóba erőltetnek, aztán az összes tanult nyelvet úgy használják a legtöbben a "valóságban", hogy bár fut, de normális ember nem szívesen nyúl hozzá, és a profiler is már külön könyörögne a leállításért, ha lenne erre külön output.
#40 - Vegita - 2011. január 19.
jol elvagytok, owneddel ertek egyet amugy, pascal siralmas alapozasnak is, es tetra: SZTE-TTIK nagyon nem kamukar, sok kutatas is folyik itt tobbek kozt, meg sok pesti szerint is a legjobb kepzes, kerdezd csak meg hupon pl., ki mit tud SZTE-rol. Ki kene mar noni a golyataborok "kocsog BME-sek" es tarsai felfogast, valamelyikotoknek sikerult a BME-t is valamelyik threadben lekamuegyetemeznie :/

Ellenben az is siralmas, hogy valakinek programtervezo informatikuskent osszesen C#-t tanitanak bizonyos karokon pl.
#41 - tetra - 2011. január 19.
#39 Ezen nevettem :D

#40 Nem mondtam, hogy kamuszak/kar/egyetem, nem értem honnan jött. Azt mondtam, hogy gyenge az oktatás. Már a miénkhez képest. Nagyon sok ostoba ember elvégzi. Amúgy meg tudom, hogy komoly dolgok is folynak ott, de tehetségek mindenhol vannak. Haverom konkrétan ott dolgozik, és tud (és szokott is) mesélni.
#42 - Melkon - 2011. január 19.
#40

Te miről beszélsz? BME-ELTE viszony abszolút pozitív.
#43 - Vegita - 2011. január 19.
#41 meggyozodesem, hogy csak odavalok vegzik el az info szakokat SZTE-n, midnenki a bukasi aranyainkon rohog SZTE-wide. Teny, hogy pl. progalapbol konnyebb atmenni, mint amennyire konnyunek kene lennie, de architekturak pl. kesz buntetes itt
#44 - j0nNyKa - 2011. január 19.
tetra: Tudom, miért írsz nekem, mert nincs jobb dolgod, és mert úgysem bírod ki.

Again, értem én, hogy te ismersz az SZTE-n 1 embert, én ismerek nagyon sokat, de olyat 1-et SEM, aki elvégezte és buta. Ilyet itt nem lehet csinálni, és ne egy ELTE-s (no offense) mondja már meg, hogy márpedig de.

Van egy nagyon jó barátom ELTE IK-n, életemben nem próbáltam beleszólni, hogy körülötte mi folyik - honnan a *ból tudnám?!

A GAMFos dologra: tudod, miért baj? Mert lediplomázik a hallgató, és kitalálja, hogy ő C++ programozó, merthogy 1. félévben sikerült neki (ilyet is ismerek, pontosan kettőt - mind2-nek én írtam a kötprogjait pl. c++-ból is).

Kérdem én: mitől is lesz az ilyen C++ programozó? Attól, hogy az 50 éves nő könyvből "megtaníott" neki 10-15 alap programot, meg a haverja megírta neki a kötprogokat?
Bár igaz, ilyen elven C programozónak sem lehetne mondani, de ahhoz akkor is (1 fokkal) közelebb áll.
Egyébként éppen a kötprog írkálás miatt láttam a tananyagukat: Sosem hallanak pl. standard könyvtárakról, vagy típusosságról. Én értem, amit te leírsz, de azok, akikről szó van, nem értik. Pont. Fél évbe sok is lenne ennyi mindent belerakni. Esetleg még egy algoritmikus gondolkodás? Pointerek, referenciák? Ilyen alap dolgok?

Oh, BTW: Én is az SZTE-n dolgozom, talán ezért az "elfogultság".

Illetve még egy dolog: Ha mindenképpen csak ebben a stílusban tudsz megszólalni, akkor inkább nem érdekel a véleményed. Ellenkező esetben nagyon is!
#45 - mzzr - 2011. január 19.
azanyja, milyen mélyenszántó vitákat vált ki egy ilyen trágya kvót
#46 - tetra - 2011. január 20.
"a kárpátiék lánya, ma kint él amerikába"

Ennyi hozzáfűznivalóm van még.
#47 - xezs - 2011. január 20.
#44 Én teljes mértékben egyetértek a felháborodásoddal, miszerint miért mondja az olyen magát programozónak, mint akit leírtál.

Viszont gondolkozz el egyvalamin: te mennyiben járultál hozzá azzal, hogy megírtad helyettük a kötprogot, hogy egy programozáshoz hülye hallgató programozói diplomát kapjon?

Azt nem ér érvként felhozni, hogy más megírta volna úgyis.
#48 - Vegita - 2011. január 20.
#47 nem csak a kotprogokbal all a dolog, en pl. leszartam a kotprogokat, mert a legnagyobb szorotargy ismetelhetetlen ZH-javal esett egybe, 3/20 pontot kaptam ra, tobbi ZH fullos lett, 3-assal vegeztem azt a targyat
#49 - tetra - 2011. január 20.
Azért 3/20-as ZH legtöbbször alapból bukás... jobb helyeken minden ZH-nak van minimuma.
#50 - xezs - 2011. január 20.
#48 OK, lehet hogy épp rossz példát hoztam fel.

Csak nekem rögtön az ugrott be, mikor valaki a diplomamunkáját íratja mással, bár kétségtelen, hogy nem ugyanolyan kaliberű dolog a kettő. Na az viszont (mármint a diplomamunkás rész) ultragáz.
#51 - Vegita - 2011. január 20.
#50 egyetertek

#49 egyedul a kotprogra nem volt ilyen, elso 2 zhbol minimum 10 es masodik 2-bol minimum 10+kotprog es osszesen 30 a minimum. Meg a bironal nem nagyon lehet reszpontokat kapni, vagy sikerul (20, emrt midnen teszteredmenyre jo) vagy nem (nekem azert lett 3, mert a primszamok meg mentek de a helyes osszeadasuk mar nem)
#52 - j0nNyKa - 2011. január 21.
#47: Nem kell ezen elgondolkozni, értem, amit mondani akarsz. Elmondtam nekik többször is, hogy ez rossz nekik, illetve próbáltam elmagyarázni a kötprogokat, hogy értsék, amit beadnak.

Szívességet tettem, mert közeli ismerős mind2. Persze, nem jó, hogy helyettük dolgoztam, de sajnos azzal az oktatással maguktól az életben nem írták volna meg. Így legalább elrugdostam őket erre a tárgyra épülő kurzusokra, hátha ott normális tanár / tananyag / stb. majd megtanítja őket programozni.

Vegita: Melyik tárgyból van olyan, hogy nincs ZH minimum? Nem ugrik be egy ilyen sem.
#53 - Vegita - 2011. január 21.
#52 pont azt irtam, hogy van. Csak progalapnal meg kulon ZH-nkenti (ZH paronkenti) minimumok is vannak, es tetra is azt emlitette, cska kotprogbol 0/20-szal is mehetsz vizsgazni, ha jol sikerult a tobbi ZH.

GTK-n pl. mikrobol meg reggazdbol nem volt amugy, de nehez volt keves vitt ponttal megcsinalni
#54 - Stargazer - 2011. január 21.
#8
... --. . .-. . - .-.. . -.-
#55 - AdanI_ - 2011. január 22.
C-vel a GAMF óta nem találkoztam, azóta se programoztam benne. A C# az még tetszett is, a C/C++ nem. Egyébként a GAMF-on nem volt vmi magas röptű az oktatás progból. A legtöbb tanár csak lenyomta órán a sablonprogit, megmutatta,h mit hogy kell, és midig void volt a main függvény, soha nem hangzott el, h az nem jó. De hát a program lefutott úgy, és ment. Lehet,h nem elegáns, de működik.

Commodore 64-en meg BASIC-ben 6 évesen (valaki mintha írta volna,h nem hiszi el) írtam programot azt, amit le is írtam, ehhez nem kell nagy ész. Később még próbálkoztam egy sima tanuljunk Basicban programozni könyből pl. kipróbáltam a for ciklust meg más utasításokat, de csak nagyon alap könyv volt és olyan programot nem is írtam soha, ami jó is lett volna valamire, és nem csak ökörködés kategória mint pl. végtelen ciklusban szöveget író meg háttérrel meg karakterekkel variáló. A randomozás az ment. :)

Megaztán pár év és jött a C64 helyett a PC Turbo Pascalba hülyéskedtem ott is.

Egyébként szerintem annak van igaza, aki azt a nézetet osztja, h teljese mindegy mivel és hogy írod meg a programot ameddig működik. A Gamfon is voltak tanárok ,akik potokat ontak le vagy nulla pontot adtak ha szerintük nem elengánsan oldottad meg (pl. Cout helyett printf vagy mikor a feladat szerint argumentumból kellett a fájlt megnyitni akkor, a nem ment és fopen-el csináltad szintén, igaz később mikor szóvá tettük elfelejtette ezt és csak pontot vont le az argumentumkezelés hiánya miatt). De a jobb tanárok ayit mondtak csak, ha jól működik őt nem érdekli hogyan írtad meg, ha lefut és minden működik akkor ötös. Nem érdekli mi van benne ha 25000 if-else akkor 25ezer if-else ha tele van GOTO-val tele van. Ha magadnak készíted vagy egyedül készíted akkor teljesen mindegy hogy írod ha működik a megrendelő úgyse látja a kódot és csak magaddal baszol ki, ha később módosítani kell. Ha meg csapatba dolgozol akkor a kollégáid fognak anyázni ha össze-vissza ugrál a vezérlés a sok goto miatt.
#56 - tetra - 2011. január 22.
A void main NEKED, azon a fos fordítón amivel dolgoztál működött. A szabvány szerint a main függvény, ami a program belépési pontja int main(???) formátumú, ??? vagy semmi, vagy az argumentumok, vagy az argumentumok meg még egy tömb. Mivel visszatérési értékre nem lehet túlterhelni, ezért a void main() (ami egyenértékű a void main(void)-dal) egy hiba. Tisztességes fordító legalább egy warningot ad.

Az meg, hogy majd a kollégáid anyáznak... igen, fognak. És akkor nem lett volna jobb ha még a tanárok mínuszpontokkal verik beléd a jó stílust, mint hogy tényleges termékben okozz kárt? Az olyan tanár, aki nem nézi a stílust, az nem jó, hanem leszarja. A tanár meg ne szarja le a tanítást.
#57 - Vegita - 2011. január 22.
#56 nalunk a ZH-t a "biro" nevu gep pontozta, ha mukodott a kod, ugy ganyoltal, ahogy akartal, es nyilvan az is gcc-t hasznalt, es a kotproghoz sem volt narancssori argumentum. (Ellenben a papiralapu vizsgan kokemenyen megkerdeztek mikre erdemes torekedni kodolasnal, es a tanar tiltotta a gotot C-s vizsgan)

Hozzatennem, hogy a biro sem var sokat, tehat ha nem hatekony a primszamgeneratorod, hanem exponencialisan tobb eroforrast eszik el az int tetejefelé, akkor a biro kinullaz

#55
"Egyébként szerintem annak van igaza, aki azt a nézetet osztja, h teljese mindegy mivel és hogy írod meg a programot ameddig működik"

A Windows 98 is mukdoott, megsem volt benne dhcp, meg tuzfal (bar a legtobb embert ez valoban nem zavarta). Sot, mai pelda a Windows Live Messenger, ami mukodik, de mar a bejeloentkezokepernyo 50MB+t elkajal :/
#58 - Frankie - 2011. január 23.
Azért mert valaki hülye és GAMF-os, az nem azt jelenti, hogy minden GAMF-os hülye. És igen ismerek SZTE-s és BME-est is aki végzett, infós és segg hülye a programozáshoz. Mit gondoltok mi úgy kezdünk programozás 1-ből, hogy akkor csináljunk osztályt?! Ha igen, akkor ti vagytok az idióták. Prog 2, azaz a második programozós féléven vége felé vannak az osztályok az anyagban. Addig szépen megtanulnak a GAMF-on is mindent. Az, hogy ez az AdanI, akit hallomásból ismerek semmit nem ért semmihez az megint más tészta. A barátnőmnek, még egy lánynak és egy srácnak az első félév óra rendre Én írom a beadandóit. Mind3an SZTE-sek és a legalapvetőbb dolgok is nehezen mennek nekik. Ha 3ójuk alapján kellene megítélnem az egyetemet, akkor Gyújtsuk fel vagy bombázzuk le egész Szegedet vagy legalább is az TTIK Kar minden létesítményét. De nem, mert ismerek olyat is, aki engem alázna minden féle programozásból. Ő is SZTE-s de nem az egyetemen tanult programozni.

Mindkét oldalon van pro és kontra, sajnos az első GAMF-os hozzászóló nincs a helyzet magaslatán ilyen téren, de az a másik túlképzett retardált bunkó, aki rögtön a GAMF-ot kezdte szapulni, nos Ő kapja be! Már bocs, hogy a szintjére ereszkedem, de nem tudom máshogy leírni.
#59 - AdanI_ - 2011. január 23.
A Gamf-on az MS féle visual C-t használtuk megjegyzem utáltuk is rendesen, mert egy hulladék valami volt. A prog tanulás meg a tömegképzés áldozatává vált a tanárok szerint. Mellesleg soha el nem hangzott órán, h a void a main függvénynek nem jó.

Régebben még komolyabban ment a dolog pl.a szigorlaton volt komoly szóbeli vizsga, ahol rákérdeztek mindenre. De erre már nincs idő, most programba kell kiválasztani a helye választ, vagyis tippelgeti is lehet. A programok is általában egy kaptafára mennek, van 5-6 típus azok variációi, argumentumos, láncolt lista, vagy operátor átdefiniálás, bináris vagy szöveges fájlkezelés.

Nem szeretem a C nyelvet, mostanában nem is programozok csak ritkán, akkor is inkább php. A C# az tetszett, de azt is csak egy tárgyból tanították, kísérletezgettem vele otthon, de végül abbamaradt. A php jobban érdekelt. De sztem a legtöbb suliban már ez megy az alapokat megmutatják aztán, akit érdekel jobban ráfeküdhet.

A másik fontos tanács volt tanártól, ami viszont hasznos lehet. Ugyebár ment,fordít,szerkeszt,végrehajt. De ezt minden 2. sornál, de legalább függvényenként. Csak pár mp, de rögtön kiderül ha elgépeltél valamit vagy elrontottál. Ha meg már bent van több oldalnyi kód és kidobja utólag, h van 30 hibád akkor több idő keresni, h mi az.

A GOTO-ról meg maradt a véleményem, olyan kifogások miatt, h nem elegáns nem kell kerüli egy létező parancsot pláne ha ez a legegyszerűbb megoldás. Persze,h lehet hülyén használni, régebben szórakoztam vele Pascalban sőt még autoexec.bat-hoz írt menüs bootolásban is, h minél kuszább legyen, h mivel lehet még kiakasztani a gépet pl. goto-val kiugrálás ciklusokból vagy éppen ciklusokba beugrás.
#60 - Vegita - 2011. január 23.
#58 bejutni sok hulye jut be hozzank, de el mar nem vegzik, kihullanak az elso felevben a 17%-os atmenesi aranyu Sz.Architekturakbol. Hozzatennem, hogy a magas letszam miatt a felveteli ponthatar is igen alacsony, ellenben hiaba kerulnek be kevesbe jo kepesseguek, pillanatokon belul kiderul, hogy a szak nem nekik valo.

En szemely szerint csak azokat a karokat minositem negativan, amelyek pl. csak es kizarolag C# kurzusokat tart, es az onnan kijovok programozonak erzik magukat (nem akarok intezmenynevet mondani, de az ilyen az eleg nagy szegyen)
#61 - Vegita - 2011. január 23.
#59 tevedsz, nalnuk kulon kurzus a C, a java, a C++ es a php, meg meg azon kivul kulon az adtabazisok es a webfejlesztes.

Es nalunk a C az termeszetesen gcc-vel megy, mint minden normalis programozo fejeben
#62 - j0nNyKa - 2011. január 23.
Frankie: Ha tényleg ennyi eszed van, mit keresel GAMF-on? Tegyük fel, hogy a GAMF jó képzést ad (.....). A papír, amit a kezedbe ad, szerinted mennyit ér? Ha neked az SZTE ennyire pite, miért nem végzed / végezted el azt? Vagy egy ELTE-t?

Adam: Tudnál mutatni valami forráskódot, amit Te programoztál? :) A nyelv nem érdekel, lássam futni, meg tudjam olvasni a forráskódot. Ja, és ne találjam már meg neten. Köszi.
#63 - Vegita - 2011. január 23.
#62 LOL, ez tetszik
(egyebkent AdanI, nem Adam, latszik, hogy magadnak irtad az elsimitast a fontoknak)
#64 - core - 2011. január 23.
Amúgy ez jó. Kétsoros quote, 64 hozzászólás.... :D
#65 - linencloth - 2011. január 23.
#59
Minden tantárgy a tömegképzés "áldozatává" válik, mivel úgy kevesebb probléma van a tanulóval: könnyebben is megy át, de ha nagyon nem tud semmit, akkor sem húzza a tanárok idejét. Kész haszo... hopp, csak a diák járt rosszul.

A hibák keresése a fordítótól függ, pl. msvc elég jól eltéved a template-ek között, ami pl. egy iterator rossz alkalmazásánál nagyon szeret std file-okra mutogatni, azok közül is leggyakrabban xmemory-ra. Ezzel szemben azért a 2 soronkénti mentés tipikusan az a megoldás, ami biztos jól megy iskolai körülmények között, de gyakorlatban felejtős.

#60
Azt tapasztalom, hogy olyan helyről még ki sem jön a diák, már programozónak érzi magát.

#61
Az utolsó mondat azért kicsit túlzás. A gcc valóban jó (template-es >> visítást még mindig nehezményezem), de az csak egy fordító. Általában nem lehet válogatni (célplatform miatt), így marad az msvc, komolyabb környezetre meg erősen gondolkodom az icc kipróbálásán, aminek nem is a hasznosságát kérdőjelezném meg, inkább a debuggolhatóságát, mivel a gdb nem biztos, hogy szereti.

#64
2 sor, 2^6 hozzászólás. Problem (trollface)? :)
#66 - AdanI_ - 2011. január 23.
#65

Soronként fordítás ZH meg szigó alatt kell, ott ugye nem végtelen időd van megírni hanem csak 45 perc vagy mondjuk 60. Gyakorlatban meg ugye van idő bően hibát keresni.

#62:
A c-s meg a régi pascalos programok nincsenek meg a basic-esek régről szintén nem.

Talán még amit fősulin csináltam azok, de azok úgyis csak sabloncuccok, házi feladatok, zh-ra gyakorlások, ilyesmik talán a régi már em használt gépemből kiszerelt winyón megvannak még ,de az otthon van Békésen mintegy 200 km-re és nem tudom még mikor megyek legközelebb haza.

De tessék itt a legelső programom,amit írtam C64 Basic-ben:
10 print "szevasz tavasz"
20 goto 10
End
Majd pedig ugyebár beírtad, h run és ment a végtelen ciklus :)
Ez meg nem nagy dicsőség, minden nyelven alapnak számít, először kiírni valamit (Hello World ugyebár).

#65:
Na ja a tömegképzés. De akár valós tudás nélkül is átmehet pusztán magolással. A program tesztkérdései közül már mikor odajártam lenyúltak több százat printscreeneléssel. Be lehetett magolni, ha vki full hülye olt hozzá. A programok is általában sablonosak voltak közkézen forogtak, ha ki nagy magolómester akkor akár úgy is bevághatta a kódot, h nem értett belőle semmit.
#67 - AdanI_ - 2011. január 23.
Amúgy ez a kinek az apja erősebb féle ovis szintű vita nem volt semmi. Jót röhögtem egyik-másik hozzászóláson. Ha szóba kerül a goto akkor szinte minden fórumon késhegyre menő vitát generál, h szabad-e használni vagy sem.
#68 - j0nNyKa - 2011. január 23.
Adam: ez ugyanaz a kódrészlet, amit már egyszer beírtál, és amit meg lehet találni 3, lassabbaknak 4 mp kereséssel. Programozó vagy (ugyebár..), biztosan van a gépeden valami, amit tényleg Te írtál. És azt ne találjam már meg neten. Tényleg szeretném látni egy munkád, mert ugyanazt a kódrészletet, és a "goto" szót ismételgetve nem fogsz meggyőzni.
#69 - core - 2011. január 23.
#65,66: Egyébként nálunk, Debrecenben is hasonló a tendencia infó karon. Beadandók közkézen, határidő előtt két nappal (vagy akár két órával) senki nem tud semmit, stb. , aki meg ért hozzá, van esze és jól megszedi magát ebből (nem egy embert ismertem, aki pénzért/piáért írt másoknak beadandót).A beadandóknál is sokszor nem az volt a mérce, hogy mit tud az ember, hanem hogy ki tudja-e játszani a plágiumellenőrzést vagy nem. Volt olyan diák, aki pl. elvégezte az egyetemet, aztán a munkahelyén egy for-ciklust nem tudott összehozni. Körberöhögték, aztán elküldték a fenébe... :)
#70 - AdanI_ - 2011. január 23.
#69:

Egyszer informatikai biztonság előadáson, ahol plusz pontokért lehetett feladatokat megoldani és szinte mindenki beadta (vagy 200-an) utolsó órán mondta a tanár,h azért elég fura,h mindenki pont ugyanúgy oldotta meg a feladatot, pedig ő több különböző módon is megoldotta ezt mikor többször felmerült. Külön gratulált később azoknak, akik legalább a megjegyzéseket kitörölték vagy átírták ill. volt annyi agy kéznél, legalább a változóneveket írja át. De nem lett semmibelőle, tudta ő is, h a belső hálón közkéze forog és minden félébe ugyanazok afeladatok, amúgy se nehéz tárgy az a +30 pont ami járérte +2 jegyet i jelenthetett, de hát ez olyan tárgy volt, h atöbbségnek sima ötös, aki nagyon hülye annak négyes, aki papucsállatka szintjén van és nem megy beZH-t írni vagy üresen adja be az bukik. Ha a nevét felírja meg legalább ír vmit a kérdésekre és beadja a feladatokat, amit letölthet a hálóról már kb. kettes. Külöben is iformatikai szakon, aki nem képes a belső hálóról letölteni a beadandót az meg is érdemli, h megbukjon. :))))
Anno középiskolában Pascal házit is írtam meg úgy, h ilyen változóneveket írtam bele, h pina, faszszopo, kurvaanyad stb. Persze mielőtt beadtam volna átírtam, de volt olyan osztálytárs, aki flopin másolta le óra előtt. Sosem tudtunk meg róla semmit beadtuk ,de szó sem esett róla később, pedig de poénos lett volna ha tanár megnézi. :)

De nem csak progból máshol is ez van, aki jól tudott Kecsón rajzolni az halálra kereste magát a gépészeknek csinált szakrajzokkal. Diplomamunkát is írtak sokan jópénzért, és csak azok a hülyék buktak le vele, akik arra se vették a fáradtságot, h legalább elolvassák és nem tudták megvédeni. A poén az volt, még vagy 5 éve, h megkérdezték tőle a szakdogájába írt progit milyen nyelven írta. És nem tudott rá válaszolni.

Én is csináltam másnak beadandót, bár nem progból hanem hálózatokból hálózati tervet meg egy php-val foglalkozó szabad tárgyból (mi is volt a neve? Adatbázisalapú web alkalmazások talán?) weblapot.
#71 - linencloth - 2011. január 23.
#66
Igazából ott rontottam el, hogy voltak feltételezéseim. Ha valami nagyon egyszerű programról van szó, vagy C# (esetleg más, hasonló bonyolultságú) a nyelv, akkor mehet gyakran a fordítás, de egy valamire való C++ programhoz már erőmű kellene.

#67
Még mindig ajánlom a hex-rays megtekintését, az mutat elég goto használatot. Ezzel szemben én inkább azt tartom furcsának, hogy inkább a malloc-tól "félnek" az emberek.

#69
Ezek nem történhetnének meg.

#70
Az én megoldásaim is sokszor lettek közkincsek, de ott lett vége a dolognak, amikor már sokadik alkalommal az emberek 80% százaléka egy bitet nem módosított benne.
Én kényelmesen kezeltem a változóelnevezést: amire tényleg nem tudtam jobban, az cucc lett. Egyik dolgozat után a tanár tartott egy 5 perces lebaszó "misét", aminek hatására stuff lett az új elnevezés... a tanár megnyugvása jól jellemezte a tudását.
#72 - tetra - 2011. január 24.
#71 Én egyszer kaptam külön dícséretet, hogy angolul volt az egész program (megjegyzésekkel, változónevekkel mindennel) :D
#63 Ezen nevettem :D

Nálunk van egy tárgy, vagyis régen volt, "prognyelvek 2 (C++)" néven. Én ott több (3+, már nem emlékszem pontosan) félévben írtam meg embereknek a ZH-ját (ugye lehetett netet használni közben, szóval otthonról simán), direkt ügyelve, hogy ne maxosat adjak le, mert ha belekérdez az bukó. Főleg piáért, vagy szórakozásból csináltam, aki ennyire nem képes az úgysem jelent nekem konkurrenciát később.
Ami viszont még viccesebb volt, az a programozási környezetek (Unix + VMS, valamint azok scriptnyelveinek ismerete), ahol egyik évben kb 8 verzióban írtam meg egy viszonylag egyszerű feladatot, és nem buktunk le, pedig CsA "másolásvédelme" híres volt :D

Na mindegy, ezek csak emlékek, a véleményemet fent olvashatjátok: az ilyen úgysem fog tudni programozni, ha meg mégis, akkor nem gáz.
#73 - baleee - 2011. január 29.
Klingonul biztos nem tudja.