Hozzászólások
- #1 - Dio - 2010. január 8.
- "FAKE!!!FAKE"
- #2 - second2 - 2010. január 8.
- Elég sok a hülye ember (elég a kommentelőket megnézni), akik megcsinálnak ilyeneket.
- #3 - Dio - 2010. január 8.
- Gimi 1.-ben?
- #4 - ittakary - 2010. január 8.
- :D:D
- #5 - Atka - 2010. január 8.
- Mi már gimi elsőben is teljesen hülyék voltunk...
- #6 - blackmailer - [url] - 2010. január 8.
- Osztalytarsaim altalanos vege fele teptek szet hittankonyvet es dobtak ki az ablakon... hittanora alatt, amig bent volt a tanar.
- #7 - blackmailer - [url] - 2010. január 8.
- Ja, a legszebb: a tanar nem vette eszre :D
- #8 - Finder - 2010. január 8.
- elektrodinamikus fake
- #9 - Dio - 2010. január 8.
- #8 Igen, ezt elhiszem... a végén. De: gimi 1. év, új suli, új tanár, ismeretlen tolerancia. Ott még senkinek nem elég nagy a pofája ehhez. Persze, általános 8.-ban mi is vásott kölykök voltunk, kizártuk a tanárt a teremből meg ilyenek. De a gimiben eleinte mindenki visszavett, mert ugye nem tudtuk, meddig lehet elmenni.
- #10 - Melkon - 2010. január 8.
-
#9
Mert? Én első órán kipróbáltam ki mennyit enged :o
- #11 - Mikopet - 2010. január 8.
- én nemértem. hun a pojén? valaki mondjael :P
- #12 - opreszká - 2010. január 8.
-
ez így van, elég gyorsan kiderül, hogy melyik tanárnál meddig lehet elmenni. nálunk kémia órán a gyerek náci katonákat meg rétet rajzolt a táblára, magyarórán pedig síri csendben ült mindenki.
#6-7: ez tipikus általános iskolás idétlen humorkezdemény/feltűnési viszketegségnek tűnik ... bár lehet rajta röhögni, de elég primitív viselkedés :D
- #13 - Dio - 2010. január 8.
- De az ókori irodalom az év leges-legeleje... Én komolyan nem hiszem... (azért nem ugyanaz szemtől-szemben kirohanni az óráról...)
- #14 - opreszká - 2010. január 8.
- igen, de ha jól emlékszem az Antigoné előtt van még 1-2 anyagrész
- #15 - Dio - 2010. január 8.
- Te még ilyenekre emlékszel? :D
- #16 - Melkon - 2010. január 8.
- De jó egyeseknek hogy a tanáruk követte a tantervet. (mi inkább tanultunk tőzsdézni, de volt időnk kibeszélni azt is hogy Gyurcsány éppen mit baszott el)
- #17 - xezs - 2010. január 8.
- Iskolai balhé lófasz. Mikor a leszerelő kiskatonák kibasszák az ablakon a vaságyat, és azt ordibálják hogy "felakasztani a napostiszteket" na az balhé :)
- #18 - opreszká - 2010. január 8.
- hát csak azért, mert abból írtuk az első fogalmazást, és nem azzal szoktuk kezdeni az évet. (most elárultam, hogy még mindig szakközepes vagyok :D)
- #19 - Dio - 2010. január 8.
- #18 Jaaaa... én idősebbnek hittelek... :o
- #20 - tetra - 2010. január 8.
- "COMING OUT!!!COMING OUT"
- #21 - opreszká - 2010. január 8.
- igyekszem értelmes emberként viselkedni, ezek szerint jó vagyok :D
- #22 - Dio - 2010. január 8.
- Azt nem mondtam, hogy az is megy. :D
- #23 - opreszká - 2010. január 8.
- mégis idősebbnek gondoltál :D
- #24 - kzk - 2010. január 8.
-
Vannak nálad idősebb hülyék :-)
De igen, másik környezetben esetleg talán véletlenül tennénk rá utalást, hogy van esély arra, hogy hallgatólagosan elismerjük, hogy gondoltunk már 18+ -nak. ;-)
- #25 - vsmp - 2010. január 8.
- mi a tanár mögé vetítettünk pornót projektorral, vagy xboxoztunk. magyaróra, az ország egyik legjobb gimnáziuma.
- #26 - Dio - 2010. január 8.
-
Még mindig nem azt mondtam, hogy egyáltalán nem hiszem el, hogy valaki hülyül meg hülyét csinál a tanárból is.
Amúgy kolletkívan nem kell hozzá akkora bátorság, csapatban mindenki merészebb. :)
- #27 - second2 - 2010. január 8.
-
#9 Nálunk gimi 1-ben már nem egy balhé volt, ami igazgatóhoz vezetett.
Meg még általánosban volt olyan, hogy gyerek kirohant a teremből, igaz, neki megszólalt a telefonja, de akkora is kirohant.
- #28 - Dio - 2010. január 8.
- Aki nem érti, miért reagál? :D
- #29 - hunocsi - 2010. január 8.
- #25 Bizony, jó suli is az. Törin, bioszon, föcin prímán lehet Family Guyt vagy Top Geart nézni. Bár van aki még mást is néz.
- #30 - Bartuc - 2010. január 8.
-
19#
Azt nem mondta, hogy hány éves. Lehet 25.
- #31 - xezs - 2010. január 8.
- #29 normálisabb tanárok akkora parasztlengőt basznak le már első alkalomra, hogy utána soha nem jut eszébe az illetőnek filmet nézni.
- #32 - sulc - 2010. január 8.
- #25 #29 Élvezzétek a retardáltságotokat
- #33 - opreszká - 2010. január 8.
-
#30: ha 25 lennék és még középiskolás akkor valószínűleg egy fokkal primtívebben beszélnék :D
de hogy én is kötözködjek egy kicsit, #31: se a family guy se a top gear nem film :D
- #34 - vsmp - 2010. január 8.
- #32 élvezzük. nem a gyerek a hibás ha a tanár csak unalmas órát tud tartani, fegyelmet nem. (na nem mint ha hiányozna)
- #35 - kzk - 2010. január 8.
-
#33 Mint ahogy nem is volt róla szó, hogy az.
Én meg elszörnyedve állok, és látom, milyen rút a (jóság, nem) mai fiatalság hozzáállása. Szülők fail, tanárok fail, gyerek hogy önmaga nem ébredt rá, hogy az egész fail, szomorú.
- #36 - kzk - 2010. január 9.
- #35 Comment fail, már látom, bocs. xezs, csőbe húztál, kabbe :-)
- #37 - hunocsi - 2010. január 9.
-
10.-ben, amikor még a jegyek még nem számítanak bele a felvételibe, tanulás nélküli 4,3-as átlaggal nem az érdekel, hogy mit csinálna egy normális tanár.
Mellesleg #33/2 a számból vette ki a szót :D
- #38 - r.bende - 2010. január 9.
- #32 nem értem mit retardáltozol. mindemellett a szóban forgó gimnázium az elmúlt években mindig bennvolt a top 5ben a 3. helyért felváltva versenyezve az út túloldalán levő "gimnáziummal"(kurvaképzővel:P), se az innen kikerülő emberekre nem hallottam még panaszt (Psziholillát kivéve) se a tanításra. És visszatérve az első mondatra: miért retardált az, aki nem figyel oda? nem zavarja az órát/tanítást, nem vonja el mások figyelmét. saját maga szívja meg, ha hátránya származik a filmnézésből
- #39 - Dio - 2010. január 9.
- #38 Hát azért nekem erősen elvonná a figyelmem, ha a tanár mögé pornót vetítenének. Nem tudom, te hogy vagy ezzel, lehet, hogy már mindennapos, és unod...
- #40 - xezs - 2010. január 9.
-
Úristen gyerekek itt valami kurva nagy gáz van, hogy ilyenekbe kötötök bele. Most kezdjem el magyarázni mint a hülyegyerekeknek, hogy a filmet nagy általánosságban rámondjuk mindenre ami képileg rögzített tartalom? Az már csak egy dolog hogy a köznyelvben a film leginkább az ilyen egészestés-másfélórás cuccokat jelenti.
Most kössön bele valaki hogy nem is mindig másfél óra, meg hogy a faszom az nem is szőrös... Áhh, én kiégtem, nekem elegem van ebből a sok kötekedő faszból itt. Kivéve pár arc de az tényleg csak pár.
- #41 - sulc - 2010. január 9.
- Ha valaki tudja hogy a jövőben megszívja és szándékosan így cselekszik ennek tudatában, az talán normális?
- #42 - sulc - 2010. január 9.
- #34 De az a baj, hogy hiányzik a fegyelem, és a tanár már semmit sem tehet ennek fenntartására. Nem baj, majd megtanuljátok amikor dolgozni kezdtek. Akkor tényleg sokkal jobb lesz nektek.
- #43 - Dio - 2010. január 9.
- #40 Nem szőrös a f.szod? (igen, ájszakánként hajlamos vagyok meglátni a "lényeget"...) :)
- #44 - xezs - 2010. január 9.
-
#43 nem ezt mondtam, olvasd el mégegyszer.
Ja és "képileg rögzített tartalom" helyett pontosabb a "mozgóképileg rögzített tartalom" de remélem ebbe már senki nem akart belekötni.
- #45 - tetra - 2010. január 9.
- #43 jó eséllyel senkinek nem az. A pénisznek csak a tövére nő szőr, ha nem akkor te összeakadtál king-konggal...
- #46 - Dio - 2010. január 9.
- Baromira igazad van. :D
- #47 - Vegita - 2010. január 9.
-
#45 lool
altalanosban meg gimiben en is csinaltam hulyesegeket, de nem ekkorakat. Ugyanakkor mikor meseltek, hogy ekkora meg akkora hulyeseget csinaltak oran, 10.-es fejjel igen sajnaltam, hogy kimaradtam belole (es masok, jobb tanulok is)
Amugy sulc true: ezek ha kifognak egy stabil fonokot, meg fogjak tanulni mi az elet. De mas a munka es mas a kotelesseg.
- #48 - sulc - 2010. január 9.
- Ez azért van, mert 16 évesen még általában fontosabb a csoporthoz tartozás, és a móka, mint hogy valaki képes legyen végiggondolni a jövőjét, és felmérni hogy hosszú távon mi a hasznos neki.
- #49 - Dio - 2010. január 9.
- Hagyjátok már az általánost, egyáltalán nem a korról volt szó. Komolyan felbosszant most már, hogy ennyire értetlenek vagytok...
- #50 - Vegita - 2010. január 9.
-
jo, most johetnek ilyennel, hogy mi is voltunk fiatalok, meg horgaszmemoriaban a hal, es mi nem emlekszunk, hogy ilyen hulyesegeket csinaltunk volna, meg mar Arisztotelesz meg Platon koraban is ki voltak akadva a fiatal generaciora, hogy nem lesz beloluk ember, de engem akkor is idegesitenek az este 7kor utcan tabiborozo gyokerek, mikozben a telefonjukrol recsegtetik a szar zenejuket.
Kapcsolatepiteshez meg: engem mar akkor is zavart, mikor en voltam 15-16, hogy a korosztalyombeliek tobbsegevel csak akkor lehetett szoit erteni, ha negyszemkozt voltunk. Nagy tomeg, nagy szaj. Tobbnyire kinottek.
Tehat ez termeszetes, de engem is zavar azert.
- #51 - Vegita - 2010. január 9.
- #49 azt is ertem, de mar januar van, ilyenkor mar csak tudjak. Mi anno eleinte ilyen "atfogo irodalmat" tanultunk 9. elejen, az okori gorog novemberben kerult elo, emlekszem
- #52 - Melkon - 2010. január 9.
-
#42
Hogy ne tehetne? Nekem voltak olyan tanáraim akik tudtak fegyelmet tartani. Csak sokan üvöltözve próbálnak fegyelmet tartani, azzal meg sokat nem érnek el.
- #53 - Dio - 2010. január 9.
-
#51 Nem biztos, hogy a quote most íródott... :)
De érted, akkor győzzetek meg arról, hogy annyi idő elég volt a kiismeréshez, stb., de ne azzal jöjjön mindenki, hogy már általánosban is.
Plusz azt is mondom, hogy az ember csapatban vagy mögöttesen sokkal hamarabb csinál hülyeséget, mint így egyedül szemtől-szemben, láthatóan, bizonyíthatóan és letagadhatatlanul.
- #54 - Vegita - 2010. január 9.
-
#52 szemelyes kedvencem (volt mar minden szempontbol) amelyik meg se probal, csak mondja tovabb, leszarja, hogy figyel ra 3 ember max az elso padban.
Arra gondoltak, hogy a multrendszerben a tanar felpofozta a gyereket, nem volt bejonszulomitkepzelmagarol meg ilyenek. Egy eroszakszervezetben ezek maguktol mukodtek. Anyamek altalanos osztalyaban is nincs tornacucc ---> bugyiban/fecskeben/boxerben tornazol. Sok szulo nem tartotta helyesnek, de nem, tehettek ellene semmit es ez igy volt rendjen.
Meg aki a tesiorat ellogja/nem oltozik at az mar tenyleg nokomment... Kesz feludules volt mindig nekem konkretan a sok ules utan
- #55 - sulc - 2010. január 9.
-
#52 Nekünk is voltak ilyen tanáraink, és szerettünk és tiszteltük is őket.
Viszont az iskolába azért megy az ember, hogy tanuljon, nem azért mert muszáj, bár ezt középiskolában még kevés ember képes felfogni.
Én sem voltam rá képes. :)
- #56 - sulc - 2010. január 9.
- Kis kiegészítés az előzőhöz: Mi voltunk az az osztály aki három osztályfőnököt is "elfogyasztottunk", amíg aztán nem jött az utolsó, és embert nem faragott belőlünk. Így lettünk kevesebb mint fél év alatt az iskola legroszabb osztályából a legjobb osztálya (mind magaviseleti, mind tanulmányi szempontból).
- #57 - opreszká - 2010. január 9.
- sulc: akkor ő tanár volt a talpán. nálunk a magyartanár a fő nevelőtiszt, pont előző órán kérdezte tőlem, hogy "emlékszel milyen voltál mikor idejöttél? mert én igen" és tényleg, rengeteget változtam.
- #58 - Bartuc - 2010. január 9.
-
56#
Igen persze. Túl sok amerikai filmet néztél.
- #59 - r.bende - 2010. január 10.
-
#39 a második felére írtam, azt mindenki tudja, hogy vsmp retardált:D
de az, hogy valaki a pad alatt filmet nézzen, szerintem nem retardáltság.
#41 szerintem meg ha olyan tantárgyakon nem figyelsz, amik sehova se kellenek, és konkrétan olyanokat kéne megtanulnod, amiktől még xezs faszára is kinő a szőr, szerintem te se figyelnél. teljesen biztos vagyok benne, hogy rengetegen vannak itt, akik ugyanúgy leveleztek órán, ugyanúgy basztak az egészre, olvastak valamit, zenét hallgattak, etc.
- #60 - sulc - 2010. január 10.
- Ez lehet. Attol meg igazat szoltam.
- #61 - Dio - 2010. január 10.
-
#59 Mindenkinek kell olyanokat tanulnia. Én konkrétan olyanokat is tanulok, amitől még f.szom is nő, és nem lesz rá semmi szükségem. Mégis megadom a tiszteletet azzal, hogy nyugton vagyok. A filmnézés pedig valamennyire igenis elvonja a többiek (nem mind) figyelmét, mert tuti néhányakat foglalkoztat, hogy mit csinálsz.
Gondold el, az életben hányszor kell majd olyat csinálnod, amihez nincs kedved...
- #62 - Vegita - 2010. január 10.
- ti most komolyan belefogtok halni, hogy nehany gimis rosszalkodik oran? Ertem en, de nem mindegy?
- #63 - Dio - 2010. január 10.
- Ki mondta?
- #64 - xezs - 2010. január 10.
-
Akkor is retardáltság és kész. Ha kultúrált családban nősz fel, akkor hozol onnan egyfajta értékrendet, amibe nem fér bele az ilyen pofátlanság. Lehet szívózni a tanárokkal meg mi is csináltuk de parasztnak nem kell lenni.
Azt meg szerintem sem általánosban sem középsuliban nem tudja senki sem eldönteni, hogy melyik tantárgy haszontalan - az élet majd később igazolja hasznosságát, vagy ellenkezőjét.
Kedvenc példám a testnevelés, egy rakás lusta disznó van aki lóg róla, pedig az egyik legfontosabb tantárgy. Aztán 40 évesen már nem bír felmászni egy enyhe dombra se az illető. Na meg az is LOL volt mikor volt olyan srác középsuliban, aki egyszer sem bírta felhúzni magát, meg kötelet se tudott mászni. Szerintem ez rohadt nagy szégyen, pláne ha fiúról/férfiról van szó.
- #65 - Vegita - 2010. január 10.
- #64 a tesioraval egyetertek, a legnagyobb retardaltsag tesit logni szerintem is, kesz feludules az ulos orak utan. De en pl 8.-os koromban mar tudtam, hogy olyan felsooktatasi intezmenyt fogok valasztani, ahol hire nem lesz Magyar Irodalomnak még a felveteli kovetelmenyekben sem. ("Se jogasz se bolcsesz nem leszek") Lehet en vagyoka kivetel, hogy el tudtam donteni.
- #66 - tetra - 2010. január 10.
-
Szerintem a legtöbben sejtik, hogy irodalomra nem lesz szükségük... amúgy is debil egy óra, taníthatnának helyette általános-éld-túl-a-világot órát (ne hugyozz a konnektorba, így kell kitölteni egy hivatalos okmányt, gyalogos/bringás KRESZ és még hasonlók).
Miért debil? Mert semmi sem indokolja a létét. Sokan mondják, hogy alapműveltség, meg hasonlók. Mennyi marad meg a gyerekben a kötelező olvasmányokból? Főleg ha el se olvassa? Én nagyon sokat olvastam/olvasok, és nem az iskola miatt. Ha normálisabb szülők lennének mindenhol, nem lennének ilyenek a gyerekek, ugye. Ezt így az iskolában már nem lehet helyrehozni. A többi része az irodalomnak meg egész egyszerűen förtelem. A vers mint forma számomra elég nagy mumus. Ha van mondanivalója, írja le prózában. Ha valakinek nincs mondanivalója, akkor ne írjon, ne rejtse el a rímek mögé, hogy tulajdonképpen csak szófosása volt.
- #67 - Dio - 2010. január 10.
- Mondjuk az irodalom eléggé fejlezti a szókincset. Sokkal választékosabban beszélnek magyarul azok, akik nem szarták le. De ez pótolható önszorgalmú olvasással is.
- #68 - tetra - 2010. január 10.
- Pont ezt magyarázom, hogy nincs összefüggés. Aki akar, az fog olvasni, aki nem akar, azt nem tudják kényszeríteni.
- #69 - Bartuc - 2010. január 10.
-
"Ha van mondanivalója, írja le prózában. Ha valakinek nincs mondanivalója, akkor ne írjon, ne rejtse el a rímek mögé, hogy tulajdonképpen csak szófosása volt."
Remélem belátod, hogy ezzel a két érvvel (legyenek bármilyen igazak, és súlyosak is), még nem döntötted meg a vers, mint olyan, létjogosultságát.
Vagy akkor regény:
Ha van mondanivalója, írja le röviden. Ha valakinek nincs mondanivalója, akkor ne írjon, ne rejtse el hosszú sorok mögé, hogy tulajdonképpen csak szófosása volt.
Látom nem érted az irodalom lényegét. Nem, nem a mondanivaló az. Jól tetted, hogy nem mentél bölcsésznek.
- #70 - tetra - 2010. január 10.
-
Látom nem sikerült a szavak közvetlen jelentése mögé látni. Remélem te sem vagy bölcsész.
Az irodalom nem a szórakoztatóiparról szól, hanem a "szépirodalomról", ami semmit sem ér, ha nincs mondanivalója. Állítólag, elvileg. Persze, megemlítjük Pannoniusnak a kerek picsájú verseit, de a hangsúly azon van, hogy ő és ő milyen hatással volt erre és erre.
Akkor leírom szép részletesen: regény, vers annak aki igényli, szórakoztatásból. Filozófiai gondolatokat tessék szépen filozófiai esszébe leírni. Rühellem amikor nem képesen elvonatkoztatni a formától az emberek. Ez valahol pontosan ugyanolyan mint a nyálverés a mémekre, bár nehezemre esne szavakba önteni a párhuzam lényegét...
- #71 - qwertz - 2010. január 10.
-
Egyetértek tetrával (#66). Az irodalomnak is amolyan felüdülős órának kéne lennie. Beszélgetés egy-egy könyvről vagy hasonló, filmnézést is nyugodtan lehetne bele vinni. A szókincs attól még fejlődhet, hogy nem kell tanulni a költők életrajzát meg a verseiket. (Brr még rágondolni is rossz...)
A magyarórákat én is átaludtam / filmet néztem / mást tanultam, mégis nevetve 5-ös érettségit csináltam belőle.
(Persze nem bunkó módon, fülhallgatóval, hangosan röhögve néztem a filmet)
Azóta is csak a helyesírást használom a magyarórai tananyagból.
- #72 - Dio - 2010. január 10.
-
Azért nem kéne "magyaróraként" egy kalap alá venni. Van egy kis különbség a nyelvtan és az irodalom fontossága közt.
Most mondjam az, hogy ezt csináltam a matekkal? Órán elvoltam magamban mással (nagyrészt rajzoltam vagy írtam a füzeteimbe), senkit nem érdekelt. Házikat lusta voltam mind megírni, mert 1-2 példán túl, amivel kiderítettem, hogy vágom az anyagot, feleslegesnek tartottam. 4-5 évvégi jegyek és laza 5-ös érettségi. És soha nem fogom többet használni.
- #73 - tetra - 2010. január 10.
- Jóh, aki jó képességű, annak nyílván nem okoz gondot egy középiskolai tárgy sem (nekem sem okozott, pedig), ez azért ne legyen meglepetés, felvágás tárgya... A nyelvtan meg igencsak fontos, valószínűleg magyaróra alatt csak az irodalomra gondolt a kommentelő.
- #74 - xezs - 2010. január 10.
-
Egyértelmű hogy az összes alaptantárgyra szükség van, ebből a magyar sem kivétel. Szókincse igenis legyen mindenkinek, még annak is, aki önmagától amúgy nem olvasna. Egy elvárható minimum szintre mindenkit el kell(ene) juttatni minden tantárgyból.
És a különböző tantárgyaknak nagyon nagy szerepe van a gondolkodás kialakításában is, pl. a matekról tudom, hogy olyan agyi területeket is megdolgoztat amik azért felelősek, hogy különféle jelek között (pl. repülőtéri piktogramok) könnyen eligazodj.
Biztos hogy a magyarnak is van valamiféle gondolkodásalakító szerepe, csak arról nem tudok mert nem tanultam magyar szakon.
- #75 - Dio - 2010. január 10.
-
Nem felvágás tárgya, csak mondom, hogy nekem meg az oly sokra tartott matematika volt tök fölösleges.
Hát azért a kémiával szenvedtem rendesen. :D Néha a fizikával is, mert az ofőm tartotta...
De amúgy meg ne az legyen már a mentség arra, hogy miért nem viselkedik valaki az órán, mert a tantárgy unalmas vagy nem lesz szüksége rá. Enélkül a kamu nélkül sokkal elfogadhatóbb.
- #76 - Vegita - 2010. január 10.
-
#74 az egy dolog hogy mirol szolHATNA a magyar nyelvtan/irodalom ora. Lehet van olyan tanar, amelyik megszeretteti még a tetra-felekkel is az egeszet, de 5.-es korom utan az ilyenek engem a leheto legmesszebrol kerultek. Meg a magyar tananyag se olyan jol felepitett, hogy kulon figyeljen ara, hogy milyen gondolkodast alakits ki. Szar tanar, osszeszedetlen anyag ---> nem latom ertelmet es ez logikus igy
Fizika, kemia, foldrajz, biologia: ezek pl egyertelmuen tanarfuggoek voltak nalunk. A foldrajz tanar jofej volt, megis midnenki tisztelte, es az osztaly negyede ttk-ra ment foldrajzra (mikor odakerultek egyiket se erdekelte szerintem kb). Engem is erdekelt volna a fizika, most epp hianyzik is, de az utolso tanarom akkora egy paraszt volt, mar bocsanat. Semmi rosszat nem csinaltam, csak neha el mertem mosolyodni az orajan, mert eszembe jutott valami tok mas, es ezt nem tudta lelkileg feldolgozni. A fakultaciorol vegul az utolso hetekben ki is tiltott. (NEM neztem filmet, nem olvastam telefonrol bash.hu-t, nem csinaltam semmi hasonlo parasztsagot, csak jottek vicces gondolatok, nem is a tanart tamadva)
- #77 - xezs - 2010. január 10.
- #76 Az biztos hogy kurva sok frusztrált tanár van, aki mindenben a rosszat látja. De szerencsére vannak jófejek is. Nekem pl. a középsulis magyartanárom volt jófej, igaz, amikor 2 egymást követő órán is elsőpados röpdogát írtam akkor nem így gondoltam :) De ő pl. csinált rendhagyó órát, amikor bárki tarthatott órát egy előzetes egyeztetés után, és az pl. tök jól sült el, egyik haverom tartott magyarórát, a tanár meg leült a helyére. Őt nagyon szerettük és most 10 éves érettségi találkozón is jó volt vele beszélgetni.
- #78 - tetra - 2010. január 10.
- A matek gondolkodásmódot ad, az irodalom pedig szókincset, igényes nyelvhasználatot. ELVBEN. A mai oktatás mellett azonban azt kell mondjam, kidbott idő volt irodalomra járni, ez a fajta tanítás nem hasznos. Nem érdekel amit tanultunk, a szókincsemet és igényességemet nem ott szedtem fel.
- #79 - Dio - 2010. január 10.
- #76 Valószínűleg tök elégedetlen volt önmagával, és élt benne a paranoia, hogy ha elmosolyodsz, akkor biztos kiröhögöd valami miatt. Sok ilyen ember van... :S
- #80 - Vegita - 2010. január 10.
-
#79 ugyanezt allapitotta meg rola sokmidnenki mas is, mikor meseltem
xezs, Dio: mindjart gondoltam, hogy nektek jofej magyartanarotok volt, olyat amilyet xezs meselt, konkretan el sem tudtam kepzelni. Az enyem 20 helyen kotott volna bele, ha orat akarok tartani. De Dio, neked meg ha annyi eszed volt, nem lehet hogy ultrajofej matek meg fizika meg info tanar mellett akar valami mernoki palyat is valaszthattal volna? :D
tetra +, de azert te is olyan vagy, mint a simogatoban emlegetett infosok: neked minden kamukar, ami TK-ra vegzodik :D De orulok, hogy nem csak nekem nem sikerult elmagyarazni, miert nem ertekesebb egy thai-vers mint egy rapszam :D
- #81 - sulc - 2010. január 10.
-
Annak a quotenak a helyesírás a lényege.
Aztat azért plusyoltam hogy lehessen flémelni, hogy most TK-s vagy nem TK-s írta-e. :)
- #82 - Vegita - 2010. január 10.
-
#81 en meg azert pluszoltam, mert felrohogtem, hogy tenyleg igy van :D
es szerintem tuti TKs irta :D meg kivancsi vagyok kik -oltak
- #83 - Dio - 2010. január 10.
- #80 Ez az "akár" azért durva volt. :) Mintha valami főpénztárosi továbbképzésre járnék, de akár lehetett volna is belőlem valami (a pénztárosok teljes tisztelete mellett persze). :D Tökéletesen elégedett vagyok a választott pályámmal... :)
- #84 - tetra - 2010. január 10.
- Ó, azért én szűkítem, én a TTK-sokra kifejezetten felnézek (legalábbis a fejemben élő TTK-s ideálra). Ők azok a bátrak, akik valami sokkal eméletibbet tanulnak, mint amit az iparban használni fognak, valahogy olyan naívan aranyos, gyermeki érdeklődés a tudás iránt.
- #85 - tetra - 2010. január 10.
- #83 Hát ha jól megy a jog, akkor nem valószínű, hogy mérnöki is jól menne. Az emberek általában egy irányba tehetségesek, mivel ez a beállítottság kérdése, máshogy kell jogot tanulni és máshogy gépelemeket vagy analízist.
- #86 - Dio - 2010. január 10.
- Ebben biztos vagyok.
- #87 - Vegita - 2010. január 10.
- Dio, tudod jol, hogy szak alapjan nem nezek le senkit, a szabadbolcseszeket kiveve. Es mint en mar mondtam, a jogot eselyem nem lenne elvegezni. Neked boven van. Es a kerdes pont erre iranyult: neked lehet hogy még egy mernokit is sikerult volna akar elvegezned, ha ugy epitik fel a matekodat gimiben
- #88 - Melkon - 2010. január 10.
-
Nem tudom mi bajotok a bölcsészekkel :o
Igaz, találkoztam már iszonyat fárasztó bölcsész lánnyal, de csomó normálissal is.
- #89 - Dio - 2010. január 10.
- #87 Igen, tudom. :) Bár most se lett jobb sokkalm, de értem, amit mondasz. :D
- #90 - xezs - 2010. január 10.
-
Az a baj a bölcsészekkel, hogy nagy hányaduk csak melegedni jár be ha bejár, meg nagy részük ilyen "ide a diplomát a tananyagot leszarom" mentalitással kezd neki és fejezi be a tanulmányait.
Egy TTK-s szakra már valószínűbb, hogy orientáltság miatt megy az illető, és tanulni is fog, de persze ott is vannak a fent említett beállítottságú seggfejek, de érzésem szerint kevesebben.
Gazdasági szakon is rengeteg olyan van hogy szarik az egészre, legyen diploma. Vitatkoztam már ilyennel élőben, egyszerűen egy szót sem értettünk egymás mondanivalójából, mert tőlem nagyon távol áll az ő világa, tőle meg az, hogy bármi iránt is érdeklődjön.
- #91 - Vegita - 2010. január 10.
-
#88 szabadbolcsesz != bolcsesz.
A nyelveszeknek még akar ertelmuk is lehet (fordito irodak). Meg nekem is van normalis bolcseszeten vegzett ismerosom, aki nagyon profi es igenyes es vicce ujsagcikkeket ir (es jofej)
Nem gyozom hangsulyozni: nekem csak szabadbolcseszet=fail, mert 2010-ben ne abbol akarjunk mar megelni, hogy verseket irunk bepapirozva (megdonác mellett masodallasban), barmennyire is muveszleleknek erzi valaki magat
- #92 - Vegita - 2010. január 10.
- #90 igen, en is GTKs vagyok, szombaton konkretan hulyenek neztek, hogy egyaltalan megprobaltam megtanulni a valszam teteleket, mikor fullosan lehet puskazni (meg is buktam, igy elkertem a puskat az atcsuszottaktol)
- #93 - xezs - 2010. január 10.
- Ez meg tiszta szégyen. Aki valszámot tanít, annak kötelessége a matematikával szemben, hogy ne engedje a puskázást. Egyszerűen tiszteletlenség a tantárggyal szemben ilyet eltűrni. Csak hát gazdasági szakon sok metematikatanár leszarja, szerencsére matematika vagy programozás szakon már nem feltétlenül.
- #94 - hatec - 2010. január 11.
- fosésfake
- #95 - Vegita - 2010. január 11.
-
#93 es igyis rakas ember 3adjara veszi fel a GYAKORLATOT belole. Mondjuk az elmelet a tobbi targyunkhoz kepest tenyleg megtanulhatatlan. Es ezt ugy mondom, hogy potzh nelkul csont nelkul 3as gyakom volt (amugy korrekt rendszer, gyakorlat csak gyakorlat, kollokvium csak elmelet)
Es a tanar amugy 60-70 korul van, es neha eszreveszi a puskazokat, igaz, csak szimplan megbuktatja, es UV. Kalkuluson ezert nem mert senki puskazni, mert onnantol 1.szoban kerdezett a tanar (amig nem buktal le, addig irasbeli), 2. legendak terjengtek arrol, hogy utolso felev utolso alkalmaval engedte at azokat, akiket igy feleltetett (+volt index még es beleirta, hogy CSALÓ)
- #96 - xezs - 2010. január 11.
- Helyes, így kell. Nekünk olyanunk volt, hogy formális nyelvek, és ott sokan basztak tanulni utolsó éven, a nő meg mindenkit kibaszott mint macskát szarni, nem érdekelte hogy utolsó év. És ezzel semmi baj sincs, tanuljon a parasztja ha diplomát akar.
- #97 - Vegita - 2010. január 11.
- en errol azert nem velekedek, mert ramnezve meg lehet modnani, hogy puskazok. Igy a magam szempontjabol jogosan haragszok arra, aki puskazassal csinalja vegig az egyetemet, de ha a veremben lenne a puskazas, nekem lenne a legnagyobb szam, hogy jee diplomam van, es nem csusztam
- #98 - tetra - 2010. január 11.
-
Hát most. Én jól puskázok, és nem érzem szemétnek magam tőle. Ami kell azt megtanulom. Amúgy pl analból azért nem érzem úgy, hogy csalnék, mivel ha elolvasom a beemelt tételt, mindent értek belőle, és el tudom magyarázni, mi és miért van odaírva (ergo tisztában vagyok a tétel elméleti alapjával), sőt a szigorlati tételt (ami ugye ilyen átfogó, érted-e tétel) extrajól elmondtam, 3-4 tételnyi anyagot átbeszélgettünk és élveztem :D
Mondjuk érdekes esetem volt a progkörrel, kezdő linuxosként mondhattam valami rossz chmodot, úgyhogy public lett az egész home könyvtáram, azt ellopták a leadandómat mint a szél, így bukó lett a félév (mondjuk azt sem értem, aki egy betű változtatás nélkül leadja más leadandóját, mire számít? Vagy ha valaki ezt ELADTA valakinek, én biztos szájbaverném az ilyet, mármint aki szart adott el nekem. Persze én nem veszek leadandót, de az más kérdés.). De megérte, mert azóta is ott vigyorgok az örökranglista előkelő pozíciójában :D (és mivel megszűnt a tárgy, ez most már így is marad)
- #99 - Dio - 2010. január 11.
- Ezek szerint nem csak én vagyok olyan perverz, hogy képes vagyok élvezni egy vizsgát... :D
- #100 - kzk - 2010. január 11.
- Ez egy csomó dologra ad magyarázatot..
- #101 - king4aday - 2010. január 11.
-
Én záróvizsgán voltam úgy, hogy a bizottságból senki nem értette miről beszélek (elsőrendű logika), és így kaptam ötöst. Egyébként max. 3-as szinten tudtam a dolgot, mert az elméleti rész nem volt olyan élvezhető, mint a gyakorlat.
Na igen, logikából majdnem buktam első félévbe elmélet miatt.
- #102 - bithunter - 2010. január 11.
- A puskázásra visszatérve, tömeges szinten csinálva nagy kibaszás azzal, aki nem puskázva akarja csinálni. Főleg ha egyfajta követendő magatartás lesz, mert akkor még a diploma értéke is csökken. Konkrét esetről tudok, hogy fülhallgatóval rengeteg csaj csinálta meg a matek meg mindenféle vizsgáját az egyik főiskolán.
- #103 - kzk - 2010. január 11.
-
#103 ismerek pár balfaszt proginf/progmat magasságában, akinek ezért nem lesz soha diplomája..
úgyhogy a kurva anyját a puskázást támogató rendszer minden résztvevőjének.
- #104 - bithunter - 2010. január 11.
-
Főleg mert esetleg később a munkahelyet is elvehetik a másik (nem puskázó elől). Akár.
kzk, ez most direkt lett rekurzív?
- #105 - tetra - 2010. január 11.
- #103 jaja, amúgy tökéletesen egyetértek. Most szerencsére Kozmánál bedőlt a rendszer, úgyhogy a sok kis buzi nem fog puskázni, végre ér valamit ha meg akarom érteni...
- #106 - Vegita - 2010. január 11.
- szerintem a puskazas onnantol (lenne) korrekt, hogy 1-2 targynal csinalod muszajbol, es olyan dolgokat puskazol ki, amit egyebkent is konyvbol/netrol neznel ki a valo eletben is (nem kell ravagnod szerintem a Newton-Leibniz formula bizonyitasat menedzserkent az alkalmazottaknak)
- #107 - xezs - 2010. január 11.
-
A puskázás nem csak etikai kérdéseket vet fel, hanem megkérdőjelezi a puskázó munkaerőpiacon betöltendő szerepének létjogosultságát is. Ha kitanulsz egy szakon azt elvileg azért csinálod, hogy utána megélj belőle, a tudást hasznosítsd. Most ha ez nincs meg, akkor hogy a retkes francba látod el a munkát amit esetleg megszerzel?
Egyébként az egész beállítottság kérdése. Aki hajlamosabb puskázásra, az minden területen hajlamosabb a dolgok könnyebbik végét megfogni, ez pedig egy munkahelyen nem igazán előny. A lustákat én sem nagyon bírom az az igazság.
- #108 - tetra - 2010. január 11.
- A dolgok sosem feketék vagy fehérek, ez meg főleg nem kétpólusú. Aki nem tanul be mindent, hanem alkalomadtán a feleslegesnek ítélt erőfeszítéseket lerövidíti az munkahelyen is találhat jobb megoldást a nyílvánvaló útnál.
- #109 - Vegita - 2010. január 11.
-
#108 true
#107 pont azt mondom, hogy amit nem fogsz munkahelyen hasznalni, vagy ha nagyritkan, akkor is 10 sec google, azt felelsleges nemkipuskazni. Es ezt ugy mondom, hogy en nem tudok puskazni, tehat haragszok a puskazokra
- #110 - Dio - 2010. január 11.
-
A puskázással az a legnagyobb baj, hogy kiszúrnak azzal is, aki nem teszi. Volt most egy írásbeli vizsgám, ahol tök fasz kérdések voltak, azt se értetted, mit akar tudni (kb. mintha a csokitortát kéne a kiskutyával összehasonlítani). Azt mondta, azért, hogy ne tudjunk puskázni.
Namost... milyen kérdéseknél nem tud tutira puskázni az ember?! Amire nem számít, amire nem lehet készülni. Nade azokra az se tud rendesen válaszolni, aki tanult!!!
Elbasztam rá 4 napot, pedig ha semmit nem tudok, ugyanezt rizsázom össze, mint így...
- #111 - Jimmy - 2010. január 11.
-
#38
A börtön és az állomás között áll egy téglaház. :)
Én is oda jártam. :)
- #112 - Jimmy - 2010. január 11.
- Nincs előrébb a puskázóval szemben az sem, aki megtanulja az anyagot. A lényeg, hogy használni tudja. Elmélettel sokra nem megy, majd a gyakorlat eldönti ki meddig jut el. (Bár Mo-n a kapcsolatok többet érnek, sajnos.)
- #113 - Dio - 2010. január 12.
- Már ahol... Nálunk mondjuk amit nem tanulsz meg, elég nehezen alkalmazod vagy építesz rá...
- #114 - xezs - 2010. január 12.
-
Tetra te inkább az alkalmi puskázókról beszélsz, én meg azokról akik életükben 2 betűt nem tanulnak meg.
A 10 sec google-lel meg vigyázni kell, mert könnyen elkényelmesedik az ember, az meg nem feltétlenül jó hogy semmit se tudsz, pláne hogy neten sok fals információ is van.
- #115 - kzk - 2010. január 12.
-
#104 A, csak Dio negativ hatasa..
Folyamatosan ki vagyok borulva azon, hogy van kollegam, aki egy darab lusta, hulye fasz, de masfelszerannyit keres, mert o osszepuskazott maganak egy diplomat.
- #116 - Bartuc - 2010. január 12.
-
Ha valaki tized annyi erőfeszítéssel ugyanazt, vagy többet éri el mint ti, akkor ki a hülye? Lehet haragudni, meg erkölcsi győzelemről zengeni, de attól még ő is ugyanazt a diplomát és fizetést fogja kapni. Aztán a végén úgy is mind meghaltok.
(Én sem szoktam puskázni, de ezt az álszent szöveget hanyagolom, hogy azért mert "megakarom érteni az anyagot" meg "nem tisztességes". Na és? Meg akarod érteni? Akkor meg mit pofázol? Más nem akarja. Erkölcsi aggályaid vannak? Senki sem kényszerít. Ha meg puskázni akarsz, tessék. Ja, hogy te nem tudsz? Az tényleg a másik hibája.)
- #117 - Vegita - 2010. január 12.
- Bartuc te miert vagy mindig ilyen ideges?
- #118 - Dio - 2010. január 12.
- #116 Én speciel baromi jól tudok puskázni, mégse szoktam. Miért? Mert... Talán erkölcsi aggályokk. Talán nem árt, ha vannak... Úgy gondolom, tanulni vagyok itt, nem azért, mert muszáj. Amit muszájból kellett (pl. latin meg filozófia), azon puskáztam, de nehogy már megtegyem a főtárgyakon is, amik miatt ide jöttem. Szerintem nem én vagyok a hülye... És szerintem jogosan "pofázok", ha a puskaellenes fellépés minden hallgatót érint vagy ha azért alacsony az ösztöndíjam, mert a puskázók miatt magas az évfolyamátlag...
- #119 - Vegita - 2010. január 12.
-
egyebkent abban igazad van xezs, hogy vannak akik katrasztrofalisan allnak az egyetemhez. De még programozoi szakokon is hallok olyanrol, aki azt hitte, hogy majd kijon onnan es jatekot fog irni, aztan nem tetszik neki a gui-nelkuli programiras, meg a papiros ZH. Meg ami nokomment: http://bash.hu/70542
Ebben a ZH-ban GTK-skent minden kerdesre tudnek 3-4 sort irni...
- #120 - tetra - 2010. január 12.
- Ejj, mekkora fos felfogás már ez, hogy erkölcsi aggályok az nem számít. Kapj már a fejedhze... mi számít, ha nem az?
- #121 - Vegita - 2010. január 12.
- Az erkolcs az esetek 90%-aban hatraltatja az embereket. Aki mar nehez gyermekkoraban megtanulta, hogy az emberek tobbsegen at kell gazolnia, valamint hogy milyen erkolcsok allitotta korlatokat lehet kihasznalni, az viszi a legtobbre az eletben.
- #122 - tetra - 2010. január 12.
- Tehát?
- #123 - Vegita - 2010. január 12.
- Te! háttal nem kezdunk mondatot :D Nemn akarok tovabb monologizalni, ebben benne van a lenyeg. Aki tanult mikrot, az tudja, hogy ez egyenesen kovetkezik a pareto-hatekoknysag definiciojabol
- #124 - kzk - 2010. január 12.
- Most tenyleg epp legalizaljuk a rablogyilkosokat es milliardokat sikkasztokat, ha nem buknak le? Nema'.
- #125 - tetra - 2010. január 12.
- Nem az okát kérdezem, hanem hogy szerinted mi következik ebből. Mert nem mondtál semmit a tárggyal kapcsolatban, csak lazán kapcsolódó dolgokat elemeztél.
- #126 - Vegita - 2010. január 12.
-
#124 nem mondtam hogy ez legalis. Csak pl egy bankar emberek millioival szivfajdalom nelkul kiszur, holott egy lelkiismeretesebb, erkolcsosebb ember erre nem lenne kepes. Tobbek kozt en sem igazan.
Aki meg rablogyilkos is, az altalaban lebukik, nem a legokosabbak szoktak embert olni megelhetesert. Bergyilkosok akkor mar okosabbak, ha evtizedekig vannak a szakmaban, de akkor sem lennek a helyukben, milyen sors vihette mar oket oda? Kemeny lecket tanulhattak az elettol, hogy semmit ne szamitson nekik az emberi elet.
Pareto-hatekonysag: Senkinek nem lehet az eletszinvonalat novelni tovabb, hogy maset ne csokkentsd. Ebbol egyenesen kovetkezeik, hogy megeri kiszurni az emberekkel gazdasagi szempontbol sajnos. Ha belegondolsz, minden kereskedo lehuz a "megelheteseert"
- #127 - kzk - 2010. január 12.
-
Azert ezzel az ertelmezessel mar feltetted, hogy nincs meltanyolhato osszegu szolgaltatas es kolcsonos megelegedes :-D
Mindenki marha, aki valaha kocsmaban fizetett! Ezek meglopnak! Mashol olcsobb! Hat hulye vagy?!
- #128 - Vegita - 2010. január 12.
-
#127 nem ugy ertem, meg te nyilvan nem tudod kocsman kivul nagykeraron megvenni a piat. A gyarto meg csak nagytetelbe tudja eladni, hiaba adna olcsobban, nincs eroforrasa eladni a termekeket. De pl. Tesco mikor 360 napra fizet a gyartonak, hogy addigra talan elfogy a termek? Ismerek olyan kereskedot, amelyik azonnal kifizeti az arut. A Tesco vezerigazgatosagaban nem tudok tul tiszta embereket elkepzelni, megis vasarlok a Tescoban.
Es az allitasom nem vonatkozott midnenkire.
Amugy a temat még a puskazasbol akartam kiinditani, hogy ott is a "geci" gyoz, de az eletben is ok viszik tobbre (legalabbis gazdasagi szempontbol, de lehet nem lesz annyi baratjuk mint nekem) :D
- #129 - tetra - 2010. január 12.
- Oké, DE MI KÖZE ENNEK AHHOZ, hogy az erkölcs? Persze, előnyös, különben nem csinálnák, ez evidens. Szerintem az erkölcs fontos, kell, ennyi. Aki nem tartja magát valami közös alaphoz az egy taposnivaló féreg. Az is evidencia, hogy egy-egy ember mindig tud úgy a szabályok ellen menni, hogy neki megérje, és ezt a többség lenyeli. Ettől még nem követendő.
- #130 - Vegita - 2010. január 12.
- #129 ezt nem zarja ki amit mondtam es uyganigy gondolom
- #131 - Dio - 2010. január 12.
-
Ezt a felfogást nagyon utálom... Az ilyen embert a bűncselekményektől is csak az tartja vissza, hogy büntetik... vagy az sem.
Meg mondjuk annyira nem tartozik ide, de abba is bele kéne gondolni, hogy arányos-e a másiknak okozott kár a te hasznoddal. És ezt nem feltétlenül lehet csak pénzben mérni...
Pl. egyszerű példa: valaki -gondolom egy hülyegyerek poénból- ellopta a BTK-mat a vonaton, mikor magam mellé téve elbóbiskoltam. Nem nagy érték, 990, de... el tudjátok képzelni a helyzetet a vizsga előtti 2. este?! Gondolom az ő öröme, hogy "hűdefasza, loptam" messze elmaradt az én bosszúságom, a fáradság és időpocsékolás -hogy elmenjek újat venni- arányához képest... Remélem, legalább elolvasta a lopás részt... :D
- #132 - Vegita - 2010. január 12.
-
#131 :D
Tehat akikrol mondtam hogy maguk szempontjabol jol csinaljak, szerintem is undorito fergek mind, csak megis elobbre jutnak
- #133 - tetra - 2010. január 12.
- Előbbre? Merre előbbre? Több pénzük lett, igen. Ez az előre?
- #134 - Vegita - 2010. január 12.
-
Nekik igen, mert nekik mas nem szamit. 6milliard ember meg eleg sok ahhoz, hogy pont elegen higyjenek neki.
De en boldogabb ember vagyok: nem volt nyomorult gyerekkorom es vannak barataim
- #135 - xezs - 2010. január 12.
- Pont ez az, hogy nem lesznek előrébb még pénzügyileg sem. Mert a puskázással egyvalamit tanulsz meg: a semmirekellőséget, némi lustasággal fűszerezve. Semmirekellők meg bár elismerem hogy sok melóhelyen vannak, azért előbb-utóbb kihullnak.
- #136 - Vegita - 2010. január 12.
- #135 bar igy lenne
- #137 - Zeppelin - 2010. január 13.
- ez angyon jóóóóó :D mondom is öcsémnek h csinálja meg :D
- #138 - Dio - 2010. január 13.
- És persze vegyék fel... :)
- #139 - xezs - 2010. január 13.
- #137 Más poénját leutánozni eléggé szánalmas dolog. Az meg még szánalmasabb hogy másnak mondod hogy csinálja meg, és nem te csinálsz hülyét magadból.
- #140 - Dio - 2010. január 13.
-
Ne már, ne beszéld le, legalább elhinném! :D
(amúgy más kitalálta poénját... :P)
- #141 - Zeppelin - 2010. január 14.
-
#137 én MÁR nem tudom megcsinálni, mert soha az életben nem lesz több irodalom órám. (hála az égnek érte) mérnöki karon kevés irodalmat oktatnak :D
az meg h most utánozza, az nézőpont kérdése. nem hiszem h sokan ismerik ez a quote-módszert :D
- #142 - tetra - 2010. január 14.
- Az utánzás nem attól függ, hogy a nézők felismerik-e, hanem hogy neked honnan jött az ötlet.
- #143 - kzk - 2010. január 14.
- Ja, attol, hogy nem ismeritek a dedapamat, meg ha elkezdenem meselni, hogy mindket vilaghaboru utan Sziberiaban voltam hadifogoly, sejtenetek, hogy valami buzlik :-)
- #144 - Dio - 2010. január 14.
- #143 Pl. te magad akkoriban... :)