-
2010. április 10.#16572 + (37/53,26%) − [X]
-
Randy üzenete:
*baszki, egy oldalon ahol modi vagyok, kérdésként felsorolta nekem valaki a számokat 1-től 100-ig.
*visszaírtam, mondtam, hogy adja össze a számokat
*visszaírta az eredményt, megkérdeztem tőle, hogy meddig számolt
*írta, hogy kb. fél órát.
*mondtam, hogy összadom neki fél perc alatt, és kiderül, hogy jól számolt-e.
*sima gauss-os módszerrel kiszámoltam, fél perc múlva írom, hogy rosszul számolt
*megtanítottam neki a gauss módszert, mondtam neki, hogy adja össze vele még kétszer.
*megcsinálta, és végül visszaírtam neki, hogy a két eredményt vonja ki egymásból, és megkapja az iq-ját
*sokáig tartott, amíg felfogta, hogy mire célzok.
Hozzászólások
- #2 - hunocsi - 2010. április 10.
- Akkor gondolom a különbség nem volt 100 felett.
- #3 - keeroy - [url] - 2010. április 10.
- mr. sharp wits
- #4 - xezs - 2010. április 10.
- Ennek ilyen "fényesre szopom a saját faszomat qdb-n" hangulata van.
- #5 - Kayleigh_ - 2010. április 10.
- #4 Én sem fogalmazhattam volna szebben. ;D
- #6 - Dio - 2010. április 10.
- #4 Pontosan. Utálom az ilyet.
- #7 - nervus - 2010. április 11.
-
#1
Modi = moderator.
- #8 - paranoiac - 2010. április 11.
- #7 gyk:*
- #9 - Mozes - 2010. április 11.
- #4 kb. ilyen szaga van... :S
- #10 - Vegita - 2010. április 11.
-
#4 +1
#7 -1, nyilvanvaloan tudtam, hogy moderatorpredatorral van szo
- #11 - tetra - 2010. április 11.
- #4 Szerintem tényleg viccesnek gondolta magát.
- #12 - petymeg - 2010. április 11.
- Megtaníthatta volna for ciklust is írni, sokkal hasznosabb ... :)
- #13 - Stargazer - 2010. április 11.
- 50*101 - ha ez fél percig tart, akkor Randynél is vannak gondok. :)
- #14 - Vegita - 2010. április 11.
-
#13 fel perc mulva irt VISSZA neki, addig kiszamolta :D
Eszembe jutott az a legenda, mikor matek vizsgan gyerek elkezdte leirni a bizonyitast, es 3-adszor mondta a tanar, hogy "még mindig nem jo, torolje le". Aztan egy ora szenvedes utan: "On most megprobalhatja levezetni a bizonyitast tanulas nelkul a sajat fejebol, elkepzelheto, hogy sikerulni is fog, de még Gaussnak is 2 hetre volt ra szuksege. Uljon le, elegtelen" (Nyilvan egy bonyolultabb Gauss-szulott tetel volt
- #15 - screamager - 2010. április 11.
-
de most akkor ez miért került ki?
csak mert mégsem "13 vagyok és részeg és XD"? :]
- #16 - Dio - 2010. április 11.
-
Gondolom...
(vagy valaki (sok valaki) azt hiszi, attól lesz okos, jó ember, hogy úgy tesz, mintha értené, de mivel nem érti, nem tudja, hogy nem vicces)
- #17 - Stargazer - 2010. április 11.
-
#14
Jogos, kötekedés visszavonva. :)
Legenda? Egyik évben hasonló történt velem numerikus matematika vizsgán. :D
Na jó, csak annyiban volt hasonló, hogy megbuktam.
- #18 - xezs - 2010. április 11.
- #17 :)
- #19 - Vegita - 2010. április 11.
- #17 +
- #20 - mzzr - 2010. április 11.
- egyszer szóbeli vizsgán azért buktam meg, mert nem tudtam a viccnek a csattanóját, amit egyik előadáson (amin nem voltam benn) mondott el.. vagy azért, mert amikor elárulta, nem nevettem, nem tudom biztosan, de az az ember egy pöcs.
- #21 - xezs - 2010. április 12.
- #20 Mindig a tanár a hibás, ugye? Ha tudnád, hányszor hallottam már ezt a kijelentést...
- #22 - linencloth - 2010. április 12.
-
#21 A kívülálló, vagy a kedvenc diák meg mindig elfogultságot feltételez a tanár hibáztatásánál.
Ez így meg egy végtelen ciklus, amit jobb azzal lezárni, hogy nem ismerjük az adott tanárt, mert addig teljesen feleslegesen mosogatod szegény ártatlan tanárok mocskos (és legtöbb esetben kiérdemelt) hírnevét.
- #23 - xezs - 2010. április 12.
-
#22 Nem mosogatok én senkit. A tapasztalatom csupán az, hogy azok szokták a tanárt szidni, akik basznak tanulni, ennyi.
Egyébként meg akiben nincs alkalmazkodási képesség, az ne csodálkozzon hogy nem kap jó jegyet. Lehet szidni a tanárt, de mivel ő diktál, nem sok értelme van. Legvégül mindig neki lesz igaza.
- #24 - skory - 2010. április 12.
- Eléggé rossz lehet egy olyan tanárnak, aki éveket szenvedett át a tanárképzőben, hogy átadhassa az összes tudását, erre ezt kapja vissza. Ezért sem leszek én tanár. :)
- #25 - linencloth - 2010. április 12.
-
#23 És pont ez a legnagyobb baj a magyar oktatási rendszerben. Nem elég, hogy sok a felesleg, ha valaki tovább akar jutni, akkor mindig az adott tanárhoz kell alkalmazkodjon, aki általában istent játszva az iskolai szabályokat földbe tiporva "oktat".
#24 Pont ez a szenvedés a probléma egyik alapja, mivel a tanárok nagy része azt gondolja, hogy ha neki szenvednie kellett, akkor ne legyen ez másképp a diákjainál, akiken elégtételt vesz. Tehát a legtöbb esetben a tanár hozzáállásával is baj van, amit jól példázott egy volt gimnazista tanárom története, miszerint eleve úgy tanították őket, hogy legyen valami szövegük botlás esetére ahelyett, hogy magyarázkodni kelljen. Nem ember a tanár, hogy hibázhasson, amit aztán beismerhessen?
- #26 - Vegita - 2010. április 12.
-
#24 en inkabb a szulok miatt nem lennek tanar, a gyerekek még hagyjan, azokat legalabb lehet manipulalni, ha nem tul okosak. Az okos meg orok elmeny
#23 nem annak van igaza, akinek a rendszer szerint igaza van. Es attol, hogy regen volt mar, nalad is volt olyan, hogy egy hetet tanultal a viszgara es "meghuzott a kiskocsog" mert olyan napja volt. Szemellenzo end
- #27 - linencloth - 2010. április 12.
-
#26 A szülők csak egyik részét képezik a problémának. Valóban ők a gyakoribbak, de nekem sikerült megtapasztalnom a másik oldalt még általános iskolában, ahol a "kissebségiek" minden hétre csináltak valami osztályban valami eseményt. Pl. amikor a sértődött kis rézbőrű hazament a konyhai célokra már túlméretezett késért, akkor nem lettem volna a pánikba esett tanárnő helyében, aki végül pár kigyúrt segítővel szabadult meg a visszaérkező orktól.
A tanár - diák kapcsolat alatt pedig nem csak a tanulást értem, hanem azt, hogy úgy általánosságban ki tartja emberszámban a másikat, és esetleg ki kezeli tömegtermékként (mert általános felett a diák már bizony az).
- #28 - xezs - 2010. április 12.
-
#25 El kell döntened, hogy akarsz-e diplomát, és befogod a szád, vagy lázadsz, de akkor mész a levesbe. Az élet nem demokrácia, fel kéne fogni végre.
#26 Ha engem meghúztak, annak mindig jogos oka volt. 1 hét tanulással egyébként senki se csodálkozzon hogy meghúzzák. Az átlagnak nem elég annyi. Kivételes tehetség meg nem sok van, ezt be kell látni.
- #29 - tetra - 2010. április 12.
- #28 Egy hét nem elég? Számold össze, hány vizsga van, és meddig tart a vizsgaidőszak.
- #30 - xezs - 2010. április 12.
- #29 Ezt mondd pl. egy orvostanhallgatónak, jót fog nevetni. Maximum büfé-ruhatár szakokon tudom elképzelni az 1 hetet.
- #31 - tetra - 2010. április 12.
- #30 Tényleg, csak számolj. Másfél hónap a vizsgaidőszak, az 6 hét. Ennél jóval több vizsgád is lehet. Elég vagy nem elég az egy hét, nem jut annyi sem.
- #32 - Dio - 2010. április 12.
- És hiába tanulsz előre, lószart sem ér, mert nálunk pl. nem ugyanazt az anyagot kérik félév közben, mint a vizsgán. Amellett épp annyi időm jut, hogy végigolvassam a könyveket. Van, olyan tárgy, amire hagyok egy hétnél többet, de akkor valamire meg nagyon kevés jut. Főleg, ha 10 vizsgám van 6 hétre.
- #33 - Dio - 2010. április 12.
- Amúgy az orvosisokat sem kell annyira sajnálni, egy csomó jegyet megszerezhetnek megajánlottként. Mi pl. nem.
- #34 - Vegita - 2010. április 12.
-
xezs ha ugy lennem, ahoigy te mondod, még annyira se akarnam elvegezni az egyetemet mint te, meg ugy egyaltalan semmi felsooktatast. Egyre kevesebb helyen er mar valamit a diploma es infosok kivetelevel barki leteszi a diplomat, segget torolhet vele, ennek ellenere még seggeljen tobb mint egy heten at mindig? Mondjuk en a jogot meg az orvosit nem tudnam pont ezert elvegezni, de errol mar volt szo.
De infosok is egyre inkabb mondjak, hogy a papir nelkuli tapasztaltnak tobb eselye van, mint a papiros friss diplomasnak akkor jobban fizeto allasra is.
Xezs amint rajovok, hogy itt es most igazad van felhagyok a tanulmanyaimmal
- #35 - Vegita - 2010. április 12.
- "még annyira se akarnam elvegezni az egyetemet mint te" helyett akarom mondani: még annyira se akarnam elvegezni az egyetemet mint MOST"
- #36 - xezs - 2010. április 12.
-
Azt hiszem, elveszett a mondanivalóm lényege, úgyhogy összefoglalom mit akartam eredetileg mondani:
Az egyetemista/főiskolás célja a diplomaszerzés. Mindenki gondoljon bele abba, hogy ezt a célt hogy könnyebb elérni:
a, Minden nap úgy bemenni, hogy "hülye a tanár" "mi a faszt keresek én itt" fölöslegesen idegelve ezzel magadat,
vagy
b, Úgy bemenni, hogy le van szarva, ha a tanárnak nincs igaza akkor is igazodok hozzá, elvégre a diploma miatt vagyok itt.
Egy állásinterjún pedig nem azt fogják kérdezni, hogy hülye volt-e a tanár, hanem hogy van-e diploma.
No, én itt befejeztem, értitek ti ezt, okos gyerekek vagytok :)
- #37 - Vegita - 2010. április 12.
- #36 mar azt is egyre kevesbe kerdezik, hogy van-e diploma. Van benne igazsag, de szerintem akkor is volt oylan tanar, amelyiken fel tudtad huzni magad. Nem hiszem, hogy ugy mentel haza minden fail vizsgadrol, hogy nem baj, megerdemeltem az egyesem, majd legkozelebbre is megtanulom, mert nem tudtam még elegge. Sot, szerintem te is votlal rola meggyozodve, hogy kihuztad az egyetlen tetelt, amivel meg tudtak buktatni. Tudom regen volt mar, de hidd el, nem egyszeru nem fikazni az oktatasi rendszert egyetemistakent
- #38 - linencloth - 2010. április 12.
- #36 Abban teljes mértékben igazad van, hogy a kitűzött célnak megfelelően igazodni kell, ezt nem is vonta kétségbe senki. Viszont a másik része az, hogy továbbjutásnál azt sem fogják megkérdezni, hogy az adott eredmények mennyire számítanak jónak az adott tanárnál. Azzal meg hogy a szigorú tanár vigasztalja a diákot, hogy nála legalább jól megtanulja az anyagot, a diák kitörölheti: ha megvan benne a motiváció, akkor ugyan úgy meg fogja tanulni tanártól függetlenül, csak éppen lehet, hogy a tanár miatt ezt nem tükrözik az eredményei.
- #39 - Vegita - 2010. április 12.
- #38 +1. Pedig Xezzsel altalaban egyetertek
- #40 - Szadi - 2010. április 12.
- Szerintem xezsnek igaza van, rengetegen rinyálnak felsőoktatási intézményekben amiatt, hogy hogy XY ilyen gonosz, meg olyan gonosz, sokkal rosszabbat kaptak a kelleténél, bezzeg a Józsi jó jegyet kapott, pedig ő szart sem tudott... Ez szinte tömegjelenség, és ahogy észrevettem, az esetek kis részében indokolt. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy nem hiszem, hogy mzzr története igaz, de én az ilyeneket általában kritikával kezelem.
- #41 - Ancsi - 2010. április 12.
- Én csak halkan kuncogok magamban, amikor én egy túlélő showban veszek részt. 5 éves anyagot nyomnak le 3 év alatt, mert ugyanmár, mi tudósok leszünk. Nem is mondom a hibákat a rendszerben. 320-an kezdtük, a nem bukottak már csak 80-an vannak, pedig ez még csak a 4. félév. 20 ember végez. ELTE-TTK, én így szeretlek.
- #42 - Szadi - 2010. április 12.
- #41 20-an időben vagy 20-an egyáltalán? :D
- #43 - Vegita - 2010. április 13.
-
#41 +1 es még az a diploma sem er annyit, hogy utana garantaljon neked minden jot, tobbszazezres fizetest, etc. En szeptermbertol leszek infosabb szakon, par eddigi targyam elfogadjak, de nem is erdekel, hogy meglesz-e a diploma, csak azert sokkal jobb igy, hogy van egy tanuloi jogviszonyom, es kapok minden fontosrol kepesitest eleinte allamin, de még akar a fizetos is olcsobb, mint egyenkent elvegezni mindenefele programozoi es rendszergazdai papirokat. Mert ugye infos allashirdetesek ahogy kineznek: "linux, sql, java, c, c++ php, elonyt jelent: c#, .net". Erre olcsobb egyetemet elvegezni mint kepesiteseket egyesevel.
A nyelvvizsga a masik kedvencem. En anno 3%-kal csusztam le a felsofokurol, es baszhattam, mert az volt az utolso vizsga abbol a rendszerbol, mas tipusura mar mast kene tudnom. De mar olyanra is hallottam nem egy peldat, aki kint elt 3 evet es meghuztak kozepfokun. Es bemesz egy allasinterjure, egyre kevesbe hiszik el ott is a nyelvvizsgat, annyit mondanak, hogy "let's talk about it in English". Az intertjuztatonak lehet fel se fog tunni, hogy szarul hasznalod az igeiodket, egy szuletett angol/amerikainak aztan vegkepp nem. (Es ezt en ugy mondom, hogy en jol hasznalom, mindket nyelvvizsgamon szobeli 100%)
- #44 - Vegita - 2010. április 13.
- #40 szerintem neked is volt "bazdmeg megint meghuzott az a ribanc, es ilyen droidokat meg atenged" söröd mar eletedben
- #45 - Ancsi - 2010. április 13.
-
#43, Itt garantalva lesz. Nem poenbol mokazgatunk. Muhaha.
Az mas kerdes, hogy higul minden szakma. Sikeres a media nepbutito programja.
- #46 - Dio - 2010. április 13.
-
Szerintem itt sok álszent vélemény elhnagzott. Sok deviáns tanár van, és sok múlik azon, kihez kerülsz. Már ha csak arra gondolok, hogy van, aki egy kihúzott tételre már adja az 5-öst, ha jól elmondod, más kettőt húzat, és ha elmondtad, még csak kettesnél jársz...
Veg, mikor franciából nyelvvizsgáztam, 3 éve tanultam és több pontot adtak a szóbelin, mint egy srácnak, aki 3 évig élt kint. Én a hallás utáni miatt buktam 3-szor, neki meg a szóbeli pontja nem lett elég.
Viszont eddig egy helyen sem tesztelték az angol tudásom (volt egy passzív félévem, amikor sok állásinterjún voltam). Mindenhol látták, hogy felsőfok és angol kéttan suliból jöttem, és elég volt nekik. Ha olyan papírjaid vannak, nem merik égetni magukat előtted. :D
- #47 - Dio - 2010. április 13.
- Amúgy annak, hogy legyen a diplomával jó munkád az a nyitja, hogy olyan szakirányt kell választani (egyeseknek olyan master, nekem olyan posztgraduális szakképzés), ami új és még nincs tele. Nem véletlenül nem polgári jogi ügyvéd akarok lenni... (szánakozva meg is mosolygom a sok butus picsát, aki igen)
- #48 - tetra - 2010. április 13.
-
Nálunk meg nem multimédia, koop, térgeo sávokat kell választani, mert ezek a rohadt könnyűek.
Amúgy az én néhány állásinterjúm tapasztalata az, hogy amelyik munkához kell angol (értsd nem kis hazai cég hazai megbízókkal), ott ellenőrzik. Igaz, nekem csak egy középfokúm van.
- #49 - tetra - 2010. április 13.
- #47 Bocsánat, félreértettem, úgy olvastam, hogy legyen jó dimplomád, amit úgy értelmeztem, hogy a lehető legkönnyebben legyen meg a kitűnő. Ehhez nem tudok hozzászólni, programozásból sokkal többet számít a tapasztalat, mert tanulni sokmindenről lehet, csak néhány hét-hónap-év tapasztalatot semmi sem pótol.
- #50 - mzzr - 2010. április 13.
- #23 Ezzel kezdte és utána kiküldött, a tananyagról szó sem esett. Ha nem tanultam volna, akkor nem basztam volna fel az agyam rajta NETÁNTÁÁÁN??!
- #51 - tetra - 2010. április 13.
- xezszsnek az a baja fejben, hogy ő is elmondja, hogy az élet igazságtalan, és nem érti, hogy a normális embereket az igazságtalanság felbassza. Ettől független, hogy persze ha diplomát akarok akkor nekem kell küzdenem és szopnom, nem elég a vegytiszta tudás, ettől még az idegesség indokolt.
- #52 - Dio - 2010. április 13.
-
#48 Én a reptéren és nagyobb hotelekben voltam interjún. Másokat teszteltek, engem nem.
#49 Az biztos.
#50 Gondolom, egy egyszerrű kérdéssel ellenőrizte, bejártál-e. Nem. Annyi. Sok tanárt felbasz, és mondjuk meg is értem.
(persze van, hogy valaki óraütközés miatt nem jár be, de a legtöbben szimplán csak lusták hozzá... és azok általában amúgy is csak jegyzetből tanulnak)
- #53 - xezs - 2010. április 13.
-
Na ez a másik hülyeség, amikor azon rinyál valaki, hogy meghúzták nyelvvizsgán, holott x évig élt kint az adott országban.
Egyrészt, a nyelvvizsgán nem ezt kérdezik, másrészt, amikor kint vagy, nem feltétlenül tanulsz meg perfektül az adott nyelven, csak azt, amire szükséged van.
Vagy van aki egyáltalán meg se tanulja a nyelvet, lásd egy bácsi akit ismerek, 56-ban ment ki Kanadába, aztán hazaköltözött pár éve. A mai napig nem beszél jól angolul mert nem volt rákényszerítve (magyar közösségben élt).
- #54 - Vegita - 2010. április 13.
- #53 az a ritka eset. De a nyelvvizsgat meg azert kerik az allasinterjun mert tudsz-e kommunikalni. Ha kint nem haltal ehen, akkor tudsz. Felsofoku meg nem csak a nyelvtudast jelenti, hanem azt is, hogy meg tudsz irni angolul ugy egy levelet, ahogy az atlagember magyarul se tud. Es ez szerintem tulzas. A ketto kozt van valahol az igazsag.
- #55 - Vegita - 2010. április 13.
- #47 nalunk ez itthon igy nez ki: "ezt a szakot szeretnem valasztani" "de ahhoz jobban kell tanulnod, nem kettesekkel atcsuszogatnod" "de ezt kevesen valasztjak es pont azert ilyen jo is" "ha olyan jo lenne midnenki azt valasztana" Lehet en elek tul pesszimistak kozt :D
- #56 - mzzr - 2010. április 13.
- #52 értem én, hogy azt ellenőrizte, hogy bejártam-e és tény, hogy nem voltam benn minden órán, de ebből nem kell rögtön arra következtetni, hogy lustaságból nem voltam benn. Van, akinek nem abból állnak a hétköznapjai, hogy felkel-egyetem-bulihepitancsi-alvás.
- #57 - xezs - 2010. április 13.
- #54 Kommunikálni kézzel-lábbal is lehet :) De tényleg. Akiben van rátermettség, 0 nyelvtudással sem hal éhen.
- #58 - xezs - 2010. április 13.
- ...odakint.
- #59 - Vegita - 2010. április 13.
- #57 ez mind szep es jo, de az is megtanult kint angolul az ismeroseim kozul, aki mindent megtett még kint is annak erdekeben, hogy ne kelljen :D
- #60 - linencloth - 2010. április 13.
-
#53 Nyelvtanulásnál is a tanárok által készített kis álomvilágban kell élni. Én gyakran kevertem az órára nem ott tanult dolgokat, amiket hiába használtak angol emberek, a tanár nem fogadta el, mert a szabályok szerint nem volt helyes (egy ideig, mert pár éve ez változott, utána a tanár is elfogadta). Amíg valaki a magyar iskolarendszerben van, addig senkit sem érdekel, hogy hogyan fog megfelelni a való életben, ott mindenki csak arra kíváncsi, hogy hogyan adja vissza a tanárnak megfelelően az anyagot.
Angoltanárom felé egy amerikai csaj volt látogatóban valamilyen rokonság miatt, de aztán a tanár annyit panaszkodott, hogy de szörnyű volt szegény British fülének hallani azt a borzalmat, hogy majdnem elröhögtem magam.
A levél pont egy érdkes téma, mert ott esetenként tényleg reális, hogy a nemes British Gentlemen végigolvasás nélkül eldobja a levelet, mert úgy érzi, hogy meg lett sértve azzal, hogy nem kapta meg a tiszteletet. A másik része meg az, hogy pár másodperc google, és már meg is van minden vágya, de ez túl egyszerű lenne, meg ha ezt ilyen formában tanítanák is, akkor nem is lehetett volna a sok parasztnak osztogatni a rossz jegyeket informatika dolgozatnál, ahol szabadon elérhető volt a net.
Itt azzal van a baj, hogy nem gondolkodni tanítják meg az embereket, hanem a memóriájukat, és a terhelhetőségüket teszik próbára.
Hiába erőltetik bele egy diákba a sok felesleget "általános tudás" címszóval, ha utána csak azt tudja visszaadni, és azon kívül nincsenek számottevő önálló gondolatai.
- #61 - xezs - 2010. április 13.
-
#60 Na, látom érted már te is.
A lényeg: vagy megszoksz, vagy megszöksz.
Egy munkahelyen is fogsz találkozni egy rakás olyan folyamattal, amire csuklóból fogod mondani hogy hülyeség, és még lehet hogy igazad is lesz, de senkit sem fog érdekelni. Vagy játszol a szabályok szerint (amit a főnök/tanár akárki hozott) vagy mész a levesbe. Nem hullatnak könnyeket senki után sem a fősulin/egyetemen, sem a melóhelyen.
- #62 - Vegita - 2010. április 13.
- #61 en egy munkahely idiota korulmenyeihez sokkal konnyebben alkalmazkodom, sokkal jobban leszarom, ha ott kurnak le, ami masnak komoly lelki serulest okoz ott. Mondjuk engem tobbnyire okkal csesztek le, es lattam is, hogy nincs igazam, de mikor igazam volt, azt is le tudtam szarni, mert lattam, hogy a tobbiek mennyivel szerencsetlenebb helyzetben vannak, es lattam a jo oldalat, hogy en legalabb tudom a tobbi dolog logikajat. En azon ritka emberek koze tartozom, aki csak a nagy mennyisegu felesleges tanulasra allergias.
- #63 - Vegita - 2010. április 13.
- #62-hoz hozzatennem, hogy addig szarom le, amig a munka az a 8 ora, amig ott tartozkodom. A tanulasra a szabadidomet kell beosztanom es a "szabadidombol kell halogatnom". Munkabol hazajovok, siman szivfajdalom nelkul beulok a gep ele, elmegyek kondizni, sportolni, sorozni, lenyeg, hogy meglegyen a 8 ora alvasom es tudjak masnap koncentralni. Egy vizsgaidoszakban ezek az idiota alkalmazkodasok es a tanulas utan megbuktato tanarok gyakorlatilag kiirtjak 2 honapra a szabadidom nagy reszet es nyomas alatt tartanak, hogy megint megbuksz vazze
- #64 - Dio - 2010. április 13.
-
#53 Pont arra mondtam, hogy nem kirívó eset úgy megbunki, hogy kint élt az ember. Sokakat ismerek, akik külföldön szedtek össze nyelvtudást, de elég szarul, túl szlengesítve és egyszerűsítve beszélnek. Én se adnék nekik nyelvvizsgát.
#55 Azt mondtam, új szakirányt kell választani, nem olyat, amire senki nem megy.
Aki meg folyton kettesekkel csúszkál át, azt nem tudom sajnálni azért...
#56 Nem hát. Nekem pl. 6korkelés-egyetem-munka-iskolaiszervezet-tanulás-1vagy2tőlalvás. És persze 1.5 órára lakom az egyetemtől. :)
- #65 - linencloth - 2010. április 13.
-
#63 Még ez egy nagyon fontos megjegyzés volt. Persze most alapjában véve tekintsünk el az ingyen túlóráztató munkahelyektől, azt nem lehet alapul venni. Felénk mindig időhöz kötötten osztották a tanulni valót. Jött egy kisebb szünet? Elbír a paraszt többet is, tanuljon csak szünetben is.
Ezen felül még az volt vicces, amikor a tanárok az ellenkezőjét próbálták magyarázni az ilyen jellegű dolgoknak. Természetesen mindig ők dolgoztak sokat, és de megbecsülhetnénk szegényeket, akik igazából csak a dolgukat végzik, amiért megkapják a fizetésüket is.
Itt jön újra képbe a tanár emberi léte: ha egy kollega gyereke, vagy egy kedvenc diák szólt, hogy X ok miatt sajnos nem tudott készülni, akkor elnézte. Ha ugyan ezt egy "akárki" átlaggyereke tette meg, már villámlott a gyilkos tekintet. De durvább példának tanárok gyerekeivel már megesett felelés elkerülése is, vagy éppen pont fordítva egy előre megbeszélt felelés.
Nekik rosszabb? Szelektál az egyetem? Biztosan, de akinek ezen múlik, hogy bejusson, azon nincs is mit szelektálni ott, ezek meg legalább egy lehetőséget kaptak.
#64 A túl igénytelen beszédet valóban nem szabad hagyni, de az sem megoldás, hogy az "élő" nyelvben kihalás szélén álló nyelvtani szerkezeteket tanítják, szlengről meg majd akkor hall a diák, amikor szüksége lenne rá.
- #66 - Vegita - 2010. április 13.
- #65 az ingyen tulora se semmi, de a "hazaviszem a(z ingyen) munkat" dolog engem jobban zavarna. Egyebkent teljesen + amit irtal, amit Dionak valaszoltal az is
- #67 - Dio - 2010. április 13.
- De nem is lehet csak azt tudni.
- #68 - Talma - 2010. április 13.
- #41: Ugyanez volt nekünk PTE-TTK-n, a Progmatosok 5 éves tananyagát belepasszírozták 3 évbe, és átnevezték Programtervező informatikus szakra, majd a csoport 95%-át kihullott Analízis miatt.
- #69 - Dio - 2010. április 13.
- A bolognaival mindenhol gond van. Rossz rendszer még rosszabbul bevezetve.
- #70 - tetra - 2010. április 14.
- #68 Vicces vagy. Szerintem te nem jártál ötévesre, így igazán nem releváns a véleményed. Aki a proginfó miatt rinyál az soha a büdös életben nem tudna megcsinálni egy szigorlatot sem nálunk...
- #71 - xezs - 2010. április 14.
-
Ugye azzal tisztában vagytok, hogy sokan a fél karjukat adnák azért, hogy felsőoktatásban tanulhassanak, de valami miatt nincs rá lehetőségük?
Vegita, sokmindenben egyetértettünk már itt a qdb-n, de basszus, felfogtad hogy te azért panaszkodsz hogy a szabadidődben kell tanulnod?
Elárulom, hogy sokkal több szabadideje van egy diáknak, mint egy dolgozó embernek, de persze azt számításba se veszed, hogy szorgalmi időszakban a legtöbb helyen jóformán semmit se kell csinálni. Ha egy évre megnéznénk hogy kinek van több szabadideje, elég magasan a diák nyerne a dolgozóval szemben.
Nézzük már meg például, hogy kik járnak nagyobb hányadban hétköznap is bulizni: diákok, vagy dolgozók?
Akartok ti egyáltalán diplomát, vagy csak nyafogni mentetek be az iskola falai közé? Mi lenne veletek egy háborúban vagy egy ordasdisznó válságban (nem ilyen műválságban mint amit most szajkóznak)?
- #72 - Vegita - 2010. április 14.
- #71 en megyek hetkoznap is bulizni, mert tobbnyire delutanos vagyok, es valoban szorgalmi idoszak vanb, ezert van idom dolgozni. Es nem a szabadidomben tanulassal van a baj, hanem amikor azt hiaba csinaltam, akkor hadd rinyaljak mar. Meg azzal a vizsgaidoszakos nyomassal.
- #73 - Vegita - 2010. április 14.
- ja meg az elozo felevem nem sikerult valami jol, sokan feleennyi tanulassal jobban zartak, azert van most ilyen lightos szorgalmi idoszakom, mert szeptembertol mashova jarok majd mashogy, itt még 2 vizsgat lesz erdemes letennem addig
- #74 - Dio - 2010. április 14.
-
Hát xezs, én a tanévben 1-szer voltam hétközben bulizni.
Nekem 35 órám van egy héten, emellett 2 iskolai szervezetben veszek részt, ahol szintén aktívkodni kell, ha azt akarom, hogy értelme legyen, dolgozgatok, amikor időm van rá, most nem, mert 7 előtt nem igen végzek bent. A hétvégémet egy részét a két szervezet programjai veszik el, többit a tanulás, a fennmaradó időmben kis családom parancsait teljesítem, mert nekem az, hogy itthon lakom, nem könnyebbség, nem levesznek rólam terheket, hanem plusszokat aggatnak rám. Barátomat alig látom, az ő hisztijeivel is nap, mint nap meg kell küzdenem.
Alig várom a vizsgaidőszakot, hogy legalább bejárnom ne kelljen. Lehet, hogy reggeltől estig tanulni fogok, és nagy lesz a nyomás, de legalább a 3 órás oda-vissza utat megspórolom naponta.
Nem panaszkodom, mert én vállaltam, és megtudom ezt így oldani. Csak azt azért nem tűröm, hogy látatlanban a fejemhez vágják, hogy az egyetemisták nem csinálnak semmit.
Ha valaki komolyan veszi az egyetemet, akkor egyáltalán nem olyan könnyű az.
- #75 - xezs - 2010. április 14.
-
Én azért vagyok ilyen nagyszájú, mert voltam azon az oldalon is ahol most ti. És komolyan vettem. Ja, azt kihagytam, hogy akkoriban diákmelóztam az E-onnál, és még így is több időm volt lazaságra, mint dolgozóként.
Majd ha főállásban dolgoztok akkor meglátjátok miről beszélek.
Addig is béke veletek meg mindenféle hippiség :)
- #76 - tetra - 2010. április 14.
- #75 Látod látod, ott a hiba, hogy a legtöbbünk már dolgozott/dolgozik. Lehet nem 5/8-ban, de tudja, mit jelent a munka. Most már okosan odatetted a főállásbant, de kicsit késő. Szerintem gondold át.
- #77 - Dio - 2010. április 14.
-
Hát... remélem, én nem leszek ilyen begyöpösödött és öntelt (már bocsánat), és nem fogom azt hinni, hogy csak én ismerem a világot, és papolni mindenki másnak, hogy nekik milyen könnyű. Miért csinálja ezt néhány ember egy bizonyos kor felett?
(azt ne mondd, hogy azért, mert "rájöttál az élet nagy igazságára", mert érdekes mód rengetegen nem a te álláspontodat vallják)
- #78 - xezs - 2010. április 14.
-
tetra nem kell a nagyképűség, eddig is tudtátok miről beszélek.
Dio, nem papol itt senki. Csupán a "jajtanulnikell" típusú rinyálásra vagyok allergiás ha nem esett eddig még le.
- #79 - xezs - 2010. április 14.
-
Ja, megjegyzem ugyanúgy allergiás vagyok a dolgozói "jajdolgoznikell" típusú rinyára is.
Nem tűnt még fel nektek, hogy az emberek nagy százaléka nem áll ki másból csak rinyálásból? Amikor meg a képébe vágják hogy "kuss" akkor ő van megsértődve?
- #80 - tetra - 2010. április 14.
- Én reméltem hogy nem direkt beszélsz hülyeségeket... :(
- #81 - Vegita - 2010. április 14.
- #79 a "jajdolgoznikell" rinyalas valoban c*gany szokas. :D Egyebkent 40nel tobb orakat is dolgozok mostanaban, igaz a szakvaltas miatt nemigen kell orara jarnom. Es 40 (szigoruan 40) munkaora egy heten nem sokat vesz el a szabadidobol. Ha delelottos vagyok akkor azert, ha delutanos akkor meg azert erek ra "utana". Egyedul amikor ugyintezes van akkor jovok ra, hogy korlatozott az idom, de megoldhato.
- #82 - Dio - 2010. április 14.
-
#78 Nem hallod meg, amit mondunk. Senki nem a tanulás miatt rinyál, hanem a túlzott terhelés és az eredménytelen tanulás miatt.
Szerintem azt el lehet ismerni, hogy a mai egyetemisták nagy része (legalábbis, aki komolyan veszi) aránytalanul túl van terhelve. Ezt bármely dolgozó ismerősöm elismeri... (hidd el, van elég, pontosan látom, mennyivel van több vagy kevesebb idejük, mint nekem)
- #83 - xezs - 2010. április 14.
- Túlterhelve... LOL
- #84 - Dio - 2010. április 14.
- Na ezt kikérem magamnak! Menj a picsába a baromi nagy élettapasztalatoddal és mindentudásoddal. Most volt elég belőled.
- #85 - xezs - 2010. április 14.
-
Na szóval komolyra fordítva a szót, amit meg én próbáltam elmagyarázni az az, hogy ha adott egy rendszer, amibe önként, kényszer nélkül bekerülve neked lehetőséged van valamilyen előnyhöz jutni (ez a diploma ugye) akkor igazodnod kell a rendszerhez, és punktum. Ha nem tetszik, bármikor ott lehet hagyni az adott rendszert, de ha benne maradsz, vállald az összes negatív hatásaival együtt. Viszont ha bennmaradtál, egy szavad ne legyen, mivel önként vagy ott.
Ismered azt a kifejezést, hogy pozitív gondolkodás? Nagyon sok nehéz helyzeten át tud ám lendíteni.
Továbbra is maradok békével és tisztelettel,
Xezs
- #86 - Dio - 2010. április 14.
- Ajánlaném szíves figyelmedbe a #74 3. bekezdését...
- #87 - tetra - 2010. április 14.
- #85 Itt még mindig arról van szó, hogy IGAZSÁGOSSÁG.
- #88 - xezs - 2010. április 14.
- #87 Olyan nincs, értsd már meg. A komcsik is ezt hangoztatták, láttuk mi lett belőle...
- #89 - Dio - 2010. április 14.
- Amúgy meg pont nekem ne papolj a pozitív gondolkodásról sem... :)
- #90 - Vegita - 2010. április 14.
-
Ezzel most nem Diot akarom tamadni, nagyon is tudom tisztelni az ilyet, de sose ertettem, hogy a lanyok egy resze miert szereti teljesen kinullazni a szabadidejet? Mert ez valahol az o dontesuk, es valamiert még csak lanyt lattam egyszerre ket egyetemet vegezni, midnen vizsga elott gorcsosen karikas szemekkel megjelenni (esetleg hanyni) stb, ennek mi ertelme van? Miert nem eleg egy szakot vegezni? Vagy ha egy szakot is vegez valaki, miert kell még midnen mast kitalalni, hogy veletlen se legyen ra ideje koncentralni? (Dio kommentje erre mar jo pelda)
Nem lennek erre kepes ehhez en tul "elvezd a mai napot" tipusu ember vagyok. Es nekem fajt a legjobban, mikor nem tudtunk hetente egyszer elmenni focizni mert ZH masnap tipusu dolgok (tehat szorgalmi idoszakban, vizsgaidoszakban meg vegkepp). Dolgozo embernel lattal mar olyat, hogy nem tudott elmenni sportolni? Olyat sokat, aki nem akart, sajnalta ra a penzet etc., de ideje mindnek van ra.
- #91 - Vegita - 2010. április 14.
- egyebkent en pozitiv gondolkodasu vagyok, elso egyetemi evemet vegigrohogtem, de ez a legutobbi vizsgaidoszak még az en eros lelkemet is kikeszitette.
- #92 - Dio - 2010. április 15.
-
#90 Na pl. a sportot ki is hagytam. Meghülyülök, és folyton kilóméterhiányom van.
Amúgy csak egy szakot végzek, a két iskolai szervezet meg az előmenetelhez kell. Az egyik azért hobbinak is jó.
Dolgozni meg ugye azért, hogy legyen pénzem. Azt muszáj, mert nem mindig lesz elég jó az átlagom egy normális összegű ösztöndíjhoz. Plusz nálunk nincs a szakmai gyakorlatra külön félév, hanem valamikor közben kell.
Persze, ha nem lenne pasim, legalább nem kéne rá is időt szánnom. :D Tényleg túl sokat vállaltam. :P
- #93 - Dio - 2010. április 15.
-
És amúgy nálunk nem csak a lányok...
(amúgy a fiúknak legalább otthon nem kell semmit csinálniuk :P)
- #94 - tetra - 2010. április 15.
- #91 Szerintem a fiúk is, csak azokkal nem barátkozol, mert ugye hol találkoznál velük ha a csak otthon és az egyetemen fellelhetők. A lányok meg ugye lányok, és ők rinyálnak emiatt több médiumon.
- #95 - Vegita - 2010. április 15.
- #94 En himsoviniszta vagyok, de ez akkor is csak lanyokra jellemzo :D Mi "normalisok" jobban ragaszkodunk a szabadidonkhoz :D Az ilyen lanyokat is onnan ismerem, hogy az en szakom az egyik, amit vegeznek.
- #96 - Dio - 2010. április 15.
-
Most ne már... nem rinyáltam. Csak xezsnek akartam elmagyarázni, hogy nem minden egyetemista ér rá olyan hűdenagyon...
Nem mondtam, hogy nem vagyok elégedett.
- #97 - Vegita - 2010. április 15.
- #95-hoz kiegeszites: ferfiak is szoktak egyszerre 3 helyen dolgozni, egyszerre 5 vallakozast vezetni (nekem az osszes apai elodom munkamanias), de ket egyetemi szakot egyszerre vegezni nem szoktak
- #98 - Dio - 2010. április 15.
- Pedig én több olyan fiút ismerek, mint lányt. :)
- #99 - tetra - 2010. április 15.
- Szerintem én is, a fiúk között sok a tanulós, csak mint említettem, azokkal nem találkozol. Meg fiúknál bizonyos körökben ez ciki is, szóval nem dicsekednek vele, lányoknál meg mondhatni normális, a lányoknál a jobb iskolai teljesítmény előny.
- #100 - Vegita - 2010. április 15.
- #99 mondjuk a sok csaj kozt mint rajottem en is hallottam egy ilyen sracrol. Igaz, az mindket szakon versenyszeruen puskazott, headsetezett, etc.
- #101 - xezs - 2010. április 15.
-
Hú de nagyon fogtok most utálni:
A #96-ban nem lett befejezve egy mondat:
"nem minden egyetemista ér rá olyan hűdenagyon..."
...hogy törzskommentelő lehessen a qdb-n.
- #102 - tetra - 2010. április 15.
- #101 :D
- #103 - Dio - 2010. április 15.
-
Ha azt próbálod elhitetni, hogy olyan sok időt vesz el megnézni a profilban, hogy érkezett-e válasz, akkor válts netcsomagot...
Amúgy, ha ennyire foglalkoztat, mennyit vagyok írok, azt is megnézhetnéd, hogy mikor...
- #104 - Dio - 2010. április 15.
- - vagyok (másnak indult)
- #105 - tetra - 2010. április 16.
- Nekem a Opera még fel is dob egy kis ablakot hogy "hé hülyegyerek, új feed van ide, nézd, ez!"...
- #106 - Vegita - 2010. április 16.
- #101 nekled meg dolgozo emberkent van idod torzskommentelni. 1:1. Ja meg nekem is. Sot, en a vizsgaidoszakomban meg elotte a nagy ZH idoszakomban nem is kommenteltem :P ;)
- #107 - Dio - 2010. április 16.
-
Pedig vizsgaidőszakban vagyok a legtöbbet itthon. :)
Most is előadáson ülök, csak épp olyat magyaráz, amit már tudok, ezt minek jegyzeteljem... :D
- #108 - xezs - 2010. április 16.
-
#106 Nem 1:1, mert én nem panaszkodtam időhiányra, vagy leterheltségre. Én totálisan elégedett vagyok a helyzetemmel, és főiskolásként is az voltam.
#107 Nehéz az egyetemista dolga na. Qdb-zni kell előadáson, nem irigyellek.
- #109 - Dio - 2010. április 16.
-
Mondtam én, hogy én nem vagyok elégedett?
Amúgy valójában évfolyamdolgozatot írok, azért hordom be a gépet, mert legalább lyukasórákban és félórás szünetekben haladok vele. Előadáson is ezt csinálom, ha olyanról beszélnek, amit szerdán már elmondtak szemináriumon (ennek mi értelme van?!). Ha elakadok, és nem tudom, mivel folytassam, átnézem addig a netet. Ennyi. Tényleg nagyon jó.
Mellesleg te munkaidőben csinálod ezt, sokkal többet vagy itt napközben, mint én. :)
De látom, úgysem fogod felfogni, hogy nincs igazad. Úgyhogy rendben, szart se csinálok, nagyon jó nekem. Csak azt nem tudom, hogy lesz ennél kevesebb szabadidőm, ha 8 órában dolgozni fogok. :D (napi 8 óránál többet töltök most bent)
- #110 - Vegita - 2010. április 16.
- #109 lehet akkor is masfel ora lesz a munkahelyedre az odavissza ut. En kocsival jarok dolgozni, igy az ut 10-20 percben letudhato, de 15 perccel hamarabb ott kell lennem, hogy be tudjak jelentkezni
- #111 - Dio - 2010. április 16.
-
Ha a külvárosban fogok lakni, akkor nagyon valószínű. Viszont tisztán töltök bent minden nap 9-10 órát, utazás nélkül.
Na meg abba xezs sem gondolt bele, hogy pl. aki dolgozik, annak a hétvégéje szabad (nőknél a főzést meg az esetleges takarítást leszámítva, amit sokan nem csinálnak meg hetente, én viszont heti kétszer is).
- #112 - xezs - 2010. április 16.
-
#109 "Mellesleg te munkaidőben csinálod ezt"
Miután fogalmad sincs, hogy az én munkámban mikor van munkaidő, ez a megjegyzés fail.
Kivétel nélkül mindig itthonról írok, munkaidő előtt, vagy után.
Na, most szarj a kilincsre!
Több közlendőm nincs a témában, jó éjt mindenkinek.
- #113 - Dio - 2010. április 17.
- Nincs igaza, és még bunkó is... :)
- #114 - mzzr - 2010. április 17.
-
#103 "megnézni a profilban"
ezzel most súlyos perceket szabadítottál fel mindennapjaimban, ezer puszi
- #115 - Dio - 2010. április 17.
-
Eddig nem ... ? :D
Hát, örülök, és köszönöm. :)
- #116 - thomsa - 2010. április 18.
-
azt hiszem itt rekordot döntött a kommentek száma. :)
Amúgy, nem tudom volt e már ilyenről szó, mert nem olvastam végig az összes kommentet főleg a vége felé, de én azt utálom a legjobban, amikor vki nulla tanulással, bese jár órákra, vizsgaidőszakban is szarik az egészre, és mégis meglesz neki minden tárgya, mert vhogy bemákolja. Ilyenkor jobban utálom azt az embert aki ezt csinálja, mint azt a tanárt aki átengedi.
Egyébként ebben a megszoksz, vagy megszöksz témában, Xezsnek kell igazat adnom abban, hogy lehet egy egyetemen egy tanár akármekkora paraszt, köztudottan, nem csak a diákok de még a tanártársai is tudják, akkoris tanítani fog. És te nem tudsz mit csinálni, mint elviselni. Háboroghatsz, meg mondhatod h kapja be, ennek az órájára se fogok készülni,de akkor diploma se lesz.
- #117 - Dio - 2010. április 18.
-
Engem az idegesít, ha egyesek folyton mindenen (még a teljesen hallgatóbarát húzásokon is) nyávognak, ahelyett, hogy megoldanák, ahogy a többség teszi.
Nameg, mikor pda-ra feltöltött jegyzetből puskáznak 5-öst a szigorlaton, és még hencegnek is vele...
1-101ig viccesebb lett volna osszeadatni, ha eeg balfasz, kijon neki 51 IQ-nak :D