2010. augusztus 30.
#18322 + (-68/41,94%) [X]

Erno: felhívtam nagyanyámat tegnap
Erno: és mondtam neki, h kéne az aranyember
Erno: de majd hívjon, h hány oldal
Erno: és lerakta a telefont
Erno: mert ha 500nál több, akkor nem olvasom el
Erno: erre me idejön anyám
Erno: "Nagyanyád üzeni, h ne csinálj segget a szádból, mert a könyv a 9. oldalon kezdődik és az 509.-en ér véget"

megosztás: facebook, twitter

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned.
név:

url:

hozzászólás:


#1 - wasdd - 2010. augusztus 30.
nem értem. /#1/
#2 - geery - 2010. augusztus 31.
hát ... ezt én sem...
#3 - linencloth - 2010. augusztus 31.
Beszélt a jónép, mama eltekerte az A4-es papírba a szokásos napi trükkös adagot, szívás közben netezett, és olyan borzalmat látott, ami bár kurvára nem kapcsolódik az egész témához, valahogy megakarta védeni az unokáját.

Mit látott a mama, hogy "ne csinálj segget a szádból" üzenetet küldött?
http://www.napiszar.com/hirek/2009/07/24/deres-elkapta-az-anus-mouthust/
#4 - Melkon - 2010. augusztus 31.
Akkor kezdem érteni miért van ennyire lepontozva.
#5 - shifter - 2010. augusztus 31.
Szegeny nagyi nem tud szamolni (vagy aki kitalalta a sztorit), mert ez bizony 501 oldal... igy nem csinal segget a szajabol a srac ha nem olvassa el.
#6 - Dio - 2010. augusztus 31.
#5 Pontosan ezt akartam írni.
#7 - tetra - 2010. augusztus 31.
Attól függ, a cím általában elfoglal egy jó nagy részt, és ha az utolsó oldal csak egy sor, akkor... de ez csak kukacoskodás :)
#8 - selFish - 2010. augusztus 31.
szerintem azzal van összefüggésben hogy ARANYember (-> aranyér -> segg), de a konkrét poént nem értem
#9 - Annie - 2010. augusztus 31.
"segget csinál a szájából" = "nem tartja be, amit ígért". ne mondjátok már, hogy sose hallottátok...
#10 - linencloth - 2010. augusztus 31.
#6
Nagyi egyértelműen word-ben nézte, és volt a végén még egy felesleges oldaltörés, ami a file végének új oldalra csúszásához vezetett.

#9
Nem ismerés kérdése a dolog, hanem a modernizációé. Amíg régen összeült a sok öreg, kiagyalták ezeket, és a fiatalokat még érdekelte is, hogy mik ezek a mondások, akkor működött. El kell fogadni a tényt, hogy egyre kevesebben fogják használni ezeket, és idővel még ki is kophatnak.
Meggyőzni nem tudok senkit, viszont nekem bőven elég a saját tapasztalatom, hogy ismerek olyan embert, aki még a régmúltat is gyakran használja, viszont a mostani középkorúak nagy részének már csak fiatalkori emlék, a mostani fiatalok meg sokszor nem is tudják, hogy mi az.

(Na erről kellene szóljon a nyelvtan, és nem arról, hogy ki mennyi kivételt tud megjegyezni, ami eltér az általános szabályoktól.)
#11 - Dio - 2010. augusztus 31.
Miért nekem válaszolsz?
#12 - linencloth - 2010. szeptember 1.
#11
Írjam azt, hogy félreszámoztam, vagy ha elolvasod, hogy mit is írtál, akkor ráfoghatjuk, hogy teljesen mindegy?
Egyébként már én sem tudom, hogy a két lehetőség közül melyik miatt lett ez. :)
#13 - Dio - 2010. szeptember 1.
Nem teljesen mindegy, mivel én csak helyeseltem. :) Azt hittem, mással szóba se állsz. :P
#14 - xezs - 2010. szeptember 1.
Szerintem azért ezt a mondást még mindig sokan ismerik. Nekem pl. tök természetes.

Az meg már 10 éve sem volt menő, aki nem volt hajlandó olvasni. Azért (is) van manapság ennyi retardált köztünk.
#15 - Dio - 2010. szeptember 1.
Én pl. az olvasás miatt tudok helyesen írni, nem azért, mert bemagoltam egy szótárat vagy a nyelvtankönyvet. Egyszerűen, amit látok leírva, könnyebben írom le helyesen. Főleg, aki amúgy is vizuálisan tanul.
#16 - linencloth - 2010. szeptember 2.
#13
"Pontosan ezt akartam írni." -> Ha nem ő írja le, akkor te.

#14
Szerintem nem ezzel lehet mérni a retardáltságot. Más az, ami vele jár, és más, ami okozza.
Ha a "menőség" meg szóba jött, akkor szerintem inkább az a nem menő, amikor a tanár rásózza a tanulókra a nagy olvasmányokat. Nyárra alapból bunkóság, iskola közben meg a mennyiséggel, és a megkövetelt tempóval van a probléma, így csak azt érik el, hogy a diák inkább vagy rövidített változatból szerez infót, vagy el sem olvassa, tehát csak kevesebbet olvas. Ettől függetlenül a tanár ugyan olyan jól alszik, akiben meg a szadista hajlam megvan (elég sokban), az esetleg még jót mosolyogva megszámolja a pénzét lefekvés előtt, amit azért kap, mert elméletileg tanítja a diákokat.
Jöhetnek nyugodtan a "mindig a tanár a hibás" tartalmú kommentek azoktól, akiknek tanár ismerősük van, vagy csak már túljutottak az iskolán, de itt az a nagy probléma, hogy a tanárok tehetnek a sok retardáltról. A tankötelesség adott, onnantól már a tanár dolga, hogy megtanítsa a diákot, amihez a kezében a jegyosztás, és a buktatás, amit az elért eredmény alapján kellene osztani, és nem személyes problémák/kapcsolatok, vagy éppen kedv szerint.

#15
A legtöbb embernek egyébként is így megy. Én használom a Firefox lehetőségeit, az oldal nyelvétől függően magyar/angol szótárat használok (nem mindenben segít, de azon kívül, hogy alap elgépelési hibákat felfedezek vele, ékezetproblémákban is segített már, és ebből esetleg tanulok is), továbbá neten olvasom a híreket.
Akit vagy nem is érdekel az egész, vagy a TV-vel zsibbasztja az agyát, vagy csak olyannal foglalkozik, ami éppen csak abban a pillanatban jó neki, azon általában nem lehet segíteni.
#17 - Shag_Beckur - 2010. szeptember 3.
#16 - linencloth

Igaz, ezt általában egyetemekre mondják, de nagyjából általános igazság:

"Nem tanítanak neked semmit. Elmondják az anyagot, amit tudnod kell, aztán te vagy megtanulod, vagy nem. Senki nem fog szenvedni azért, hogy a fejedbe tömje a tudást. Ha partner vagy, akkor tanít, ha nem, akkor meg tök felesleges erőlködnie".
#18 - linencloth - 2010. szeptember 3.
#17
Pont azt írtam, hogy ez a jelenlegi helyzet, de ellentmondásos a rendszer.
Miért van tankötelesség, ha a tanulás valójában csak egy lehetőség?
Ha erőlködésről szó is van, akkor az is felesleges. Fizetést kapnak azok is, akik kitalálják a tananyagot, és azok is, akiknek a diákba kellene azt beletömni. Kérlek mutasd már meg azt az állást, ahol ha szarul végezném a tennivalóm, a főnök maximum megveregetné a vállam, hogy én megpróbáltam, ha találok mást, akire rákenhető a dolog, akkor biztos nem én vagyok a hibás, de lényeg, hogy bármi történik, minden hónapban kapok egy tekintélyes összeget.

Nincs sok választási lehetőség, már most is látszik: vagy marad a jelenlegi helyzet, és termelődik a sok hülye, akik helyett jönnek külföldről a képzett szakemberek, vagy elkezdik szintre hozni a dolgot, hogy amikor a kis Pistike felnő, akkor ne munkanélküli segélyen szidja a sok külföldit miközben a dolgozók adójából él, hanem tanult emberként legyen lehetősége.

Eleve hogy legyen kedve tanulni a diáknak, amikor alaptudás néven nagyon sok hülyeséget bele akarnak tömöríteni a fejébe, és minimális gondolkodást várnak el, legtöbbször elég visszaadni azt, amit látott/olvasott/hallott. Ennél a pontnál gondolhatják sokan, hogy ez megint csak a diák védelme, de nem hiszem, hogy nagy tudást igénylő pozíciónál hosszú távú lenne annak az embernek a munkakapcsolata, aki hozzá van szokva, hogy előbb mindent beadagolnak neki, és nem kell sok önálló gondolata legyen.

Szakosodást is értelmesen megoldhatnák, mert a jelenlegi állapot szerint mindent mutogatnak olyan mértékben, ahogy az "okosok" eldöntik, aztán későn, de hirtelen jön a nagyon sok esetben meghatározó választás.

Habár van olyan tanár, aki még a leglustább figyelmét is felkelti, nem kellene minden tanár ilyen legyen, csak egyszerűen nem szabadna annyival letudni a dolgokat, hogy ő elmondta amit akart, a diák meg legfeljebb megy különtanárhoz ha nem érti. Viszont most úgy működik a dolog, hogy gyere Julis, életed végig itt tanítasz, csak annyi a feltétel, hogy (helytől függően) valakinek feküdni kell, és ne legyen balhé. Amíg ez megvan, addig a tanár egészen nyugodtan siránkozhat, hogy de rossz neki 6-7 órában kedve szerint piszkálni a diákjait, és azon kívül, hogy erre kap egy szép fizetést, még de rossz, hogy délután még ennél is szebb árakért tart különórákat, és ezen mind tetőzik az, hogy nyáron azt se tudja, hogy melyik oldalára forduljon délelőtt.
Ahol emberekkel kell bánni, oda embereket kellene rakni. Ahogy a boltban sem esik jól a flegma eladónak még a kinézete sem, ahogy látszik még az is rajta, hogy előző este nem volt megkarózva, úgy a diáknak is járna annyi, hogy ne egy robotot kapjon. Persze itt az is képbe jön, hogy akkor ott vannak a minőségi magániskolák, magántanárok, de akkor felmerül a kérdés, hogy azok, amik többnyire önkormányzat által kiosztott pénzből futnak, mégis mit csinálnak a pénzzel?
Könyvtárat/pár számítógépet nem nehéz fenntartani, és akkor mehet a #17-esben leírtak alapján a szórás a diák hozzáállása alapján, csak éppen sokkal kevesebb pénzből. Ha meg tanítani akarják a diákokat, akkor tanárokat kellene összeszedni, és nem a haverokat "Józsi, tudsz orbitális nagy baromságokat mondani, amik jól hangzanak?" alapon.
#19 - xezs - 2010. szeptember 3.
Azért a tanárok messze nem keresnek olyan jól mint ahogy sugallod. A magánóra az más tészta, de azt sem csinálhatja mindenki (így is telített a piac).

A kötelező olvasmányok meg igenis kellenek és nem szadizmus nyárra feladni. Eleve 3 hónap a nyári szünet, nehogy már a hülyegyereknek ne legyen ebből 1 hete amikor kényelmes tempóban végig tudja olvasni a kötelező könyveket. Akár a strandon, mikor épp az árnyékban döglik. Lehet én olvasok az átlaghoz képest gyorsan de mindig röhögve olvastam végig a könyveket úgy hogy mellette még egy csomó időm is maradt másra. Kivonatokat olvasni nem más mint színtiszta lustaság na meg szülői érdektelenség. Tőlem pl. mindig megkérdezték szülők hogy hol járok egy adott könyvvel, de nem számonkérő, csak érdeklődő stílusban, meg kicsit elbeszélgettünk a tartalmáról is. A kivonat pedig nem pótolja a könyvet, mert nem a sztori a lényeg, hanem maga az olvasás és a szókincs fejlesztése(meg ezer más dolog amit egy magyartanár biztos ide tudna böffenteni). Összetett dolog az biztos de alapvetően a lelkiismeret hiányára és a lustaságra vezethető vissza.

Azt meg nem lehet mondani hogy minden tanár azt kéri vissza amit leadott, vannak olyanok akik gondolkodni tanítanak (még magyartanárból is van ilyen). Vannak szar tanárok de nem lehet általánosítani.
#20 - linencloth - 2010. szeptember 3.
#19
Az adott idő alatt megkeresett pénzt kell figyelembe venni. Nem feltétlenül magánórával kell kipótolja az a hosszú, és majdnem üres délutánt. Lehet menni más munkát is csinálni, ami az okosabbaknak lehet akár programozás (tényleg csak logika kérdése, ami elméletileg nekik meg kellene legyen), de bármelyik mehet egész nyugodtan betonozni is, az is munka, és akkor még nem is terebélyesedik el a seggük a sok üléstől. Ja, hogy ezt így egyik sem vállalná be, főleg az utóbbit nem? Persze, hogy büdös a munka, főleg amikor az ember hozzá van szokva, hogy a fűtött teremben a legpiszkosabb dolog a kréta szokott lenni amivel dolga van. TV-ben is nem túl régen volt szó valami segélyes feketelistáról, és ott nyilatkozik a semmirekellő egyetemista, hogy ő nem hajlandó kimenni az utcára dolgozni (arcától úgysem férne ki), de a segélyt elvárja?

Egyszer kellene egy kis fordítás, hogy ne a diák jövője függjön a tanártól, hanem a tanár függjön a diákoktól, és akkor megnézném mekkora pislogás lenne, ha elkészülne pl. őszi szünetre a nagy lista, hogy milyen kézileg készített feladatsorokat várnak a tanártól, mert úgyis ráért, ahogy azt a tanár is gondolja fordítva.
Tőlem nem nagyon kérdezgették a szüleim, hogy hogyan állok egy könyvvel, mert az ilyen jellegű érdeklődés, és főleg a hozzákapcsolódó beszélgetés nem igazán egy kemény munkában megfáradt emberre jellemző, inkább csak azt tudtam meg, hogy bár van pár olyan könyv, amit már régen is olvasni kellett, de a több olvasmány, meg úgy egyébként a tanulnivaló nagy része hülyeség, régen nem is akartak ennyit a diák agyába tömöríteni. Jelenleg meg azzal lehet megalapozni egy McDonald's-os pályafutást, hogy végigmegy a futószalagon a bölcsész, és kipottyan egyetem végén. Jöhet az ellenpélda, de jöjjön mellé az is, hogy milyen módon lehetett az álláshoz hozzájutni, mert azon kívül, hogy vannak jó rokoni/baráti kapcsolatok, a magyar nyelvben már gyakran alkalmazzák az orális teszt kifejezést is, aminek sokszor az értelmezése, és megfelelő végrehajtása biztosítja a bejutást.

Ahogy már írtam, igen, én is tudok a tanítói munkára alkalmas ritka egyedek létezéséről, de van oka az általánosításnak. A cigányokra miért általánosítanak? Talán mindenkinek van sok-sok kormos barátja, és véletlenül csúnyát mondott egyik egy magyarnak? Az általánosítás itt arról szól, hogy ha a legtöbb tanár nem alkalmas a munkájára, akkor az ember összességében fog a tanárokra panaszkodni, mert a törvények sem úgy készülnek, hogy ez X-re, Y-ra, és Z-re vonatkozik, hanem egy bizonyos csoportra, ami lehetne a tanárok csoportja is ugyan úgy, ahogy az állampolgárokra úgy általánosságban is van.
Ez is csak egy nagy üzlet, amiben a diák egy kis porszem, amit eltaposnak, de azért várják a hasznot tőle. Alapból adott az önkormányzati pénz, de ezen felül még nagyon sok iskolában megy az illegális pénzbeszedés is kötelező alapon. Érdekes, hogy talán fél éve olvastam is hírekben egy ezzel kapcsolatos cikket, de utána még este a TVben is szó volt ezekről a pénzbeszedésekről, aztán milyen nagy csend lett belőle, mert elég sok embernek nem lenne szerencsés, ha kiszűrnék ezt a fajta pénzszerzési lehetőséget.
Egy tanár fizetését lehet, hogy csak maga a tanár ismeri pontosan, mert legfeljebb a sima tanításért kapott fizetésükről beszélnek, hogy legyen miről panaszkodni, de hogy mennyi jön be a délutáni foglalkozásokból, nyári munkákból, úgy hallottam, hogy a jól vizsgázó diák is értékes, meg megfelelő zsebnyílás esetén még oda is potyoghat valami (pl. tudok olyan tanárról, aki szerintem még mindig eldicsekszi az újaknak, hogy jaj de becsületes volt, amikor ropogós 20 rongyot utasított vissza, amit még el is hiszek neki, mert akkor kezdődött a pályafutása).

Azt meg tényleg nem kellene elfelejteni, hogy a diák is ember, és pont írtam, de akkor nyomatékosan: nincs szükség olyan kommentekre, hogy "én már végigszoptam, szopjanak a mostaniak is", mert sokszor a tanárok is azon az alapon olyan semmirekellők, hogy őt is szopatták, ő csak továbbadja amit "tanítottak" neki, és így nem lesz vége ennek a körnek, mert kijön a gyártósorról az új tanár, és ahogy egyre jobban kezd beilleszkedni az új helyre, hogy egyre jobban jönnek fel a régi sérelmei, amik hatására egyszer csak felismeri azt, hogy most fordított a helyzet, és kiéli magát a diákokon.
A tudás mércéje a tudás kellene legyen, és nem az, hogy ki hány órát töltött a tanár vágyainak kielégítésével.
#21 - xezs - 2010. szeptember 3.
Haver, neked komoly üldözési mániád van. Főleg a "nagy üzlet, amiben a diák egy kis porszem" illetve a "elég sok embernek nem lenne szerencsés, ha kiszűrnék ezt a fajta pénzszerzési lehetőséget" részeket gondold át mégegyszer.

Az pedig nagyfokú naivitás tőled, hogy azt hiszed, a tanár munkája délután kettőkor véget ér. Szerintem beszélj egy tanárral akivel jóban vagy és kérdezd meg tőle, hogy mivel telik a hétköznap délutánja.
#22 - linencloth - 2010. szeptember 4.
#21
Én vagyok az üldözési mániás, meg a naív?
Te vagy nagyon figyelmetlen vagy, vagy még nem volt dolgod tapasztalt tanárral.
Ott kezdődik, amivel talán még sok rejtélyt nem is mondok, hogy aki X éven keresztül évenként Y-szor leadott már egy anyagot, annak már nem kell átnéznie órára, pár éven belül a tanároknak nullára csökken a felkészülési idejük, amit meg nem tud, azt el sem mondja, úgyis tud elég más dolgot.
Ha délután dolgozatjavításra, vagy bármi ilyen dologra gondolsz, akkor bemutatom a tanárokat (mintha nem láttál volna még): Sok tanárnak bizony van időnként lyukasórája, amit nem vakarózással tölt el, hanem... na mit nem akar otthon csinálni?
De ha éppen rossz kedve volt az utóbbi időkben, vagy nem elég a lyukas óra, akkor jönnek az önálló/csoportfeladatok, ami közben ő... futni megy? Csendben várakozik? Bábjátékozik? Na mit csinálhat akkor is?

Ahogy látom, nálad bejött a tanárok által előadott mese, amiben a jó tündér hajnalban kel, egészen estig okosítja a diákokat olyan jól, hogy még a legbutábból is tudós lesz, majd lámpafénynél javítja a nagyon könnyű dolgozatokat, hogy aztán pár óra alvás után újrakezdhesse frissen, és mosolyogva.
#23 - xezs - 2010. szeptember 4.
Nekem nem mondott senki sem tündérmesét. Egyszerűen csak nem értem, miért kell nekifeszülni egy társadalmi csoportnak ennyire buta módon. De gyűlöld őket ha így neked jobb, sőt, a gyerekedet be se írasd iskolába ha majd lesz.
#24 - Melkon - 2010. szeptember 4.
#22
Uram atyám, fejezd már be.
#25 - linencloth - 2010. szeptember 4.
#23
Ajánlom a konzervativizmust. Nézzük csak... miről írsz? Számítógép? Nem kell az olyan, az az ördög műve, éltek az emberek száz évvel ezelőtt is nélküle, akkor meg ami jó, azon ne változtass, ne is próbálj újítani.

#24
Na, már vallás is lett belőlem?
#26 - xezs - 2010. szeptember 4.
#25 Te pontosan min is próbálsz újítani itt?
#27 - linencloth - 2010. szeptember 5.
#26
Jaj, de kis buta vagy, hát nem tudtad, hogy a problémákról azért beszélnek, hogy mindenki rábólintson a létezésére, és változás nélkül éljenek tovább a problémával együtt, amit legalább már megbeszéltek, hogy létezik?
Captain Obvious és Lieutenant Sarcasm majd segít neked, csak előbbivel még nem lehettél nagyon kapcsolatban, utóbbinak meg most kellene érezned a közelségét.
#28 - Bufisuti - 2010. szeptember 7.
bashuról lett ez is lopva,ne küldjétek már be,elég szánalmas
#29 - mort - 2010. szeptember 16.
... Miért találok itt egyre több bashu idézetet?