2010. november 2.
#18936 + (393/82,70%) [X]

Zé: Ricsit lehet kirúgják :S
Zé: ma full másnaposan és kómásan bejött a suliba
Zé: ott bagózott a suli előtt a bejáratnál
Zé: azt jött egy öltönyös fószer és mondta hogy az iskola területén tilos a dohányzás
Zé: Ricsi meg elkezdi hogy, miért, te vagy itt a helyi kabbefaszom?
Zé: nem is kell mondanom hogy a dékán volt :DDDDD

megosztás: facebook, twitter

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned.
név:

url:

hozzászólás:


#1 - kiuka - 2010. november 3.
ez nem quote, jobb lett volna ha be se kuldi es amugyis szar!
#2 - AdanI_ - 2010. november 3.
Van ez így, ilyenkor kell a nyúlcipőt felvenni és eltűnni a balfenéken.

Hasonló történetet hallottam én is, de ott a telefont kapta fel egy jómunkásember azzal,h melyik barom állat telefonál már kora reggel.
-Tudja maga ki vagyok én a vállalat főnöke.
-És azt tudja maga,h én ki vagyok?
-Fogalmam sincs.
-Akkor jó (telefon lecsap).
#3 - Gyuf - 2010. november 3.
#2
:DDDDD +++
#4 - Dio - 2010. november 3.
Van valami ilyen egyetemi legenda, hogy a gyerek már végzett az írásbeli vizsgán, és nagyon be akarta már adni, de nem engedték neki. Elkezdett felette bóbiskolni, el is aludt, és mikor magához tért, már a tanári asztalon rendezgették a dogákat. Szívóztak, hogy már nem adhatja be utólag. Erre elkezdett pattogni, hogy:
- Hát maguk nem tudják, hogy ki vagyok én?! Nem tudják?!
- Honnan tudnánk.
- Akkor jó!
És az egyik kupac közepére bedugta a dolgozatot.
#5 - kiuka - 2010. november 3.
#4 ez valahol itt vagy bashon volt szerintem, vagy pedig valami bme-s legenda
#6 - Dio - 2010. november 3.
Én más egyetemen hallottam, meg nálunk is volt valami hasonló.
Nem olvastam, de attól még lehet, hogy itt van, nem mindent olvastam. :D
#7 - owned - 2010. november 3.
Én nem találom a kapcsolatot a "suli" és "dékán" szavak között, wtb help.
#8 - kiuka - 2010. november 3.
#7: a foiskolanak meg a neveben is benne van, szoval ne probalj okoskodni
#9 - Szellszi - 2010. november 3.
#8
Legjobb tudomásom szerint a főiskoláknak főigazgatójuk van. Legalábbis az ELTE régi főiskolai karain így volt.
#10 - kiuka - 2010. november 3.
http://www.kislexikon.hu/dekan_a_a_a.html
#11 - Szellszi - 2010. november 3.
#10
Akkor nekem kellemetlen :)
#12 - Finder - 2010. november 3.
Szerintem meg a Dékán Józsi volt, akinek a hobbija, hogy embereket rúg ki az ablakon.

Nem quote.
#13 - Shag_Beckur - 2010. november 3.
#4

http://www.youtube.com/watch?v=1dofmkbQIhg
#14 - Ferlin - 2010. november 3.
#13 hát ez nagyon jó :)
#15 - Dio - 2010. november 3.
#13 Ohó, ez tök jó! Kár elrontani a szar sztorival... :D Köszi. :)
#16 - Vegita - 2010. november 3.
hagyjatok amr ra ezt a nem quote dolgot, sipszoul idegesito :/
#17 - nem - 2010. november 3.
de hisz ez nem is quote :/
#18 - nem - 2010. november 3.
nemkvot!
#19 - nem - 2010. november 3.
ez parbeszed?
#20 - Dio - 2010. november 3.
#16 Én bezzeg egy szót se szóltam az XY-ozásotok miatt... :)
#21 - Szellszi - 2010. november 3.
#20
Épp akartam mondani. Van ez a fatörzs meg szálka dolog, tudod :)
#22 - Dio - 2010. november 3.
Én a szólásszabadság pártján állok. Semmi nem zavar, amíg nem olyan hangnemet üt meg. :)
#23 - Shag_Beckur - 2010. november 3.
Picsába.
#24 - kiuka - 2010. november 3.
#13 ja, ugylatszik sokfele van ez

#16 direkt azert kezdtem azzal hogy mar meg se kelljen szolalnia tetranak es a hasonloknak
#25 - Dio - 2010. november 3.
Tetra pl. sosem szólt emiatt, nem értem, miért mindig ő...

Amúgy valld be, hogy nem ezért írtad... :)
#26 - xezs - 2010. november 3.
Na, többek között ezért kell szigorítani a felsőoktatási törvényt, hogy az ilyen senkiháziakat kiszűrjék.
#27 - horathius - 2010. november 3.
valamiért én ezt a nem vagy te egy kicsit kabbeafaszom beszólást kezdem unni, egyébként kiszámítható
#28 - Dio - 2010. november 3.
#26 De ezekkel a módszerekkel nem feltétlenül ezeket fogják...
#29 - xezs - 2010. november 3.
Lehet, de legalább megpróbálják.
#30 - Vegita - 2010. november 3.
xezs szeritnem ha valaki teljesen hozza azt, amit az egyetem elvar tole, nyugodtan szoljon be ilyeneket is akar _egyszer_veletlen_ (bar szeritnem nem fogjak Ricsit emiatt kirugni, vagy ha igen, akkor mas okot keresnek), de azzal egyetertek, hogy akik 3 eve nem kaptak pontot bizonyos tantargyak ZH-in, azok menjenek inkabb dolgozni, valamint egyket kamuszakot kene inkabb megzsuntetni, mert azert zavaro, mikor egy buferuhatarszakot vegzo fel van haborodva, hogy nem tud a tulkepzett szakjaban elhelyezkedni, holott szazadannyit sem szopott a diplomaert, mint pl. egy orvos
#31 - Dio - 2010. november 4.
Hm... pont most van a híradóban. "Ne lehessen egy tárgyból akárhány pótvizsgát tenni, és ugyanannak a tárgynak bizonyos számú felvétele után küldjék el a diákot az egyetemről".
Na tegye fel a kezét, akiknél ez nem így megy már most? :D
Imádom a tömegtájékoztatás apró "véletlen" hibácskáit. :D
#32 - Shag_Beckur - 2010. november 4.
- Te Ricsi, tudod hol volt ma anyád?
- Nem, hol?
- A dékán!
#33 - Shag_Beckur - 2010. november 4.
Esetleg Ricsi volt a dékán, azaz a D.K.-n, tehát a Diák központban?
#34 - Shag_Beckur - 2010. november 4.
D. kán utálta a birodalmában dohányzó embereket, ezért törvényt hozott a dohányzás betiltására.

Bővebben:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Dzsingisz_kán
#35 - Finder - 2010. november 4.
Ricsi /=|o
Déka \=Oo
#36 - Vegita - 2010. november 4.
#31 indexes cikkbol volt a balhé, hogy max 2x lehet felvenni targyat es 2-2 alaklommal lehet a vizsgat megprobalni (bar szerintem ez utobbi levenne a 2. UV miatti brutalstresszt, nem mintha en nem mentem volna at 3. vizsgalehetosegeken). Az egy masik kerdes, hogy ez még nagyon messze all a torvenyjavaslat fogalmatol, ahhoz még par dolognak kell tortennie.

Azt viszont en is erosnek tartom, hogy 2 emelt szintu erettsegi kell majd a felvetelihez, es az joval valoszinubbnek tunik, nem csak nehany tanar hoborgese. (az emelt matek proba/elozo evi erettsegik nekem is komoly gondot okoztak, holott egyetemen a matekos targyaknal korberohogok midnenkit (gyakorlati resznel legalabbis) kozep matekom 96% lett anno)
#37 - owned - 2010. november 4.
Lehet hogy wowozik és egy DK a guild master.
#38 - Szellszi - 2010. november 4.
#37
Az állatsimogatóban pont van egy csomó Ricsi-s post és az egyikben említést tesz a Tauris DK-jára. Lehet rátapintottál :D
(mellesleg mindegyik szar :D)
#39 - Dio - 2010. november 4.
#36 Tudom, hogy abból volt a balhé, csak most meg úgy adják elő, mintha nem a harmadával csökkentenék, hanem az eddigi korlátlan számú lehetőségnek szabnának csak gátat. Szerintem sehol nem korlátlan.

Nekem eddig minden tárgyat sikerült max. 2 vizsgából teljesíteni. Viszont volt olyan tárgyam, amiből egyszer vizsgáztam, ám 3-szor kellett felvennem, mert az első félévemet komoly betegség miatt félbehagytam és egy év múlva újrakezdtem, másodszorra meg csak egy másik (sokkal komolyabb) vizsgámmal egy napra tudtam volna tenni, mert úgy volt csak hely, és oda nem tettem.
Szóval ez alapján én se lehetnék már itt, pedig az átlagom elég jó, általában nincs minden félévben uv-m, amikor van, akkor is 2 tárgy volt a max (félévente 8-11 vizsgatárgyból). Kb 3 ember maradna az évfolyamon.

Először a másik oldalon kéne változtatni. Például nekem meggyőződésem, hogy fele ennyien nem buknának, ha nem 2 vizsgaidőpontot adna meg egy-egy tanszék, ráadásul ugyanazokon a napokon, ha az ember jobban be tudná osztani, miből mikor megy el. Nem kéne egy tárgyat 3-szor felvenni, még talán 2-szer se, ha biztosítanának elegendő számú uv helyet (van, amikor 50 bukottra 20 hely jut, és nem nyitnak újat, mert "kapacitásuk határán vannak"), és ha a kötelező előadás mellé felveendő kötelező gyakorlaton is elég helyet biztosítanának... De ez csak pár példa.
Viszont amíg ezek nincsenek megoldva, addig nem a diákokon kéne csak csattannia az ostornak, mert sok szakon így is embertelen, ahogy túlterhelik magukat.

Plusz ahogy te is említetted, nem kéne egy kapal alá venni egy szabadbölcsészt egy orvossal pl... :)
#40 - Vegita - 2010. november 4.
#39 ez az SZTE-n nagyjabol meg van oldva, még nem nagyon lattam olyat, aki nem jutott el UV-ra, szomoruan hallom, hogy az ELTE-ÁJK igy szarik ra. 2 vizsgaidopont osszesen eddig nem is lett volna lehetseges, foleg, hogy 3 lehetoseged van, azt ugy tudtam, hogy biztositaniuk kell.

Ugyanakkor a BME-n es a BMF-en pl. nincs "3x veheted fel max a targyat" szabaly, ellenben ha 30 kredit nincs meg egy evben (az egeszseges 60bol), akkor kickbandelreg. Itt az SZTE-n van 3x felvevesi szabaly, de sokan ujrafelveteliznek es kezdenek a nullarol kreditatvitellel, tehat ott folytatjak, ahol abbahagytak kb. Itt akinek nincs meg a 30 kreditje egy ev alatt, azt csak fizetosbe dobjak at, valahol viszont boven kredit folott is atdobnak fizetosbe ha szar az atlagod.

Lenyeg: szerintem ezt nem orszagos szinten kene szabalyozni, de egyaltalan nem biztos, hogy fogjak is. Az egyetemeknek eddig is megvolt, ezutan is legyen meg a joguk a sajat policyjukat a hallgaton szamonkerni, ha a Debreceni (!Tudomany)Egyetemen par tanar besertodott, ne az egesz orszagot szopassak, csak mert Posaval tegnap Whiskeyztek egy jot, holott mashol lehet, hogy hagyomanya es oka van a szabalyoknak
#41 - Dio - 2010. november 4.
Úgy értettem a 2 vizsgaidőpontot, hogy az nem uv még. Viszont nincs sok választási lehetőséged, főleg, ha minden tárgyból ugyanarra a 2 hétre teszik be ezt a 2 időpontot.
Uv-ből egyet kötelesek biztosítani, a 3. nem jár, csak ha beférsz...
Az ELTE-ÁJK nem szarna rá, csak a tanszékek hiszik magukat sokszor mindenhatónak... Sajnos sokszor van az az érzésem, hogy nem egy karra, hanem 22 külön tanszékre járok. Hiába van HKR, a tanszékekre nem tudjuk rákényszeríteni, mert mindig találnak kifogást, és persze nagyszerű eszközük a megtorlás is... -.-

Teljesen egyetértek, nem országos szinten kéne, mert úgy nem is lehet.
#42 - SzTomcat - 2010. november 4.
http://tibitibi.uw.hu/extrak.html
alul kakis videók :) ő Tibi Pécsről :)
#43 - Vegita - 2010. november 4.
#42 fuuuj :D::D:D ez a gyerek egy eletre megtanulta. Csupííí, van ilyen? :D
#44 - tetra - 2010. november 4.
#25 Hiába, most már akármit teszek, minden faszságnál első helyen leszek sorolva mint a fő fasz, kivéve linux, mert az rühellem.

Amúgy a (nem)kvótról (döntsétek el, most mi ez) az jut eszembe, ami nem városi legenda, mint az összes többi itt a szálban és a (nem)kvót maga, hogy voltam ilyen biztonságis ember gólyabálon, azt majdnem elküldtem a faszba a dékánt, mondom mi dolga van bent, asszongya megnyitná a rendezvényt...
#45 - Vegita - 2010. november 4.
figyelj tetra nem lehet midennki torzskommentelo, hogy kepben legyen ennyi troll nevevel :D mi tudjuk, hogy nem te voltal oszt jonapot.

Egyebkent mar Linuxbuzinak is hivtak teged anno, mikor még en trollkodtam itt a legtobbet fokent Linuxszal :D Szoval nincs min meglepodni, lehet te is ossze tudnad keverni az indexes torzskommenteloket pl., ha havonta egyszer olvasnal indexes kommenteket, es csak a tendenciakat latnad kb-ra.
#46 - Vegita - 2010. november 4.
szerintem azt, hogy quote-e, dontsek el az adminok, mert a qdb ilyeneket gyujt, es az adminok a qdb neveben gyujtogetnek. Az uzemeltetok eldontottek, quote ---> STFU!

Vagy csak vegyuk a leges legelso quote-ot bash.hu-rol:
http://bash.hu/1
ez nem quote mert egy ember mondja
http://qdb.hu/1?c=1
ez sem quote

http://bash.org/?browse
az elso 5-bol 4 nem quote.

Az, hogy a sokadik ilyen oldal (qdb.hu) ugy definialta a quote-ot, hogy parbeszed, ami szabalyt mellesleg nem is tartanak, szerintem nagyon nem kene attol még erre hivatkozni, hogy "nem quote". Egyebkent maga a quote szo idezetet jelent, amit altalaban egy ember mond. Attol, hogy te a parbeszedeket szereted, még nem lesz jobb neked attol, hogy a nemparbeszed ala beirod, hogy "nem quote"

Tudom, en is voltam ekkora paraszt az XY-ozasnal, de bash.hu es bash.org elso 1000-ben nem is volt jellemzo legalabb az XY, es a nevtelen idezeteket az irodalmarok sem szeretik
#47 - Dio - 2010. november 4.
Még mindig: Szólásszabadság!!!
Nem értem, miért jó bárkinek, ha leoltja azt, akinek valami nem tetszik.
#48 - Vegita - 2010. november 4.
egy kvot alatt nem tetszett: rendben jovanna
huszadik kvot alatt hoborogtok: baszott unalmas, ahogy az en XY-ozasomat is meg lehetett unni, ellenben azzal olyanok is egyetertettek, akiket nem ismertem szemelyesen (sot, elsosorban azok ertettek vele egyet)

Tolem ugy idegeskedsz, ahogy akarsz egy ilyen erv utan, en pl. biztos nem fogok olyat irni nyilvanosan, hogy direkt nem is olvaslak el, csak mert 21-edjere is beirtad, hogy nem quote
#49 - Dio - 2010. november 5.
Én nem írtam be, egyszer értettem vele egyet. És eleve nem 20 beírásról van szó...

És én pont nem szoktam idegeskedni ilyenen...

Nem zavar, hogy vannak nemquote-ok is, csak nem tetszenek, ennyit mondtam. Számomra a spontaneitás, ami miatt ezt az oldalt olvasom, és nem inkább a haverjaim blogját... :D
#50 - Ancsi - 2010. november 5.
Ezek a cukor kis politikusok végezzenek el egy biológus szakot(/jogászt/vagy földtudóst/gyógyszerészt - orvost azért nem írok, mert ha megvan a 2. éved, onnantól kezdve puszimuszi, megvan a diplomád), ahol pont az a lényeg, hogy 80-ból csak pl. 20-at lehet átengedni, mert ha több sikerült, akkor már a tanárok rosszul alszanak.
Én buktam már meg úgy, hogy a tanár adott 5 perc felkészülést szóbelire, az 1 óra helyett, mert ő unatkozik, meg siet... 9kor mentünk be 10en, és 11kor már mindenki tudta a karóját. Erre nem kéne oktatási törvény?

Másik. Ez a rendszer, amit vissza akarnak hozni anyáink-apáink rendszere volt. Ami korrekt... DE. Nem bolognaiban. Nem jó a félmegoldás...

#39, van rá szabály, hogy 3 vizsgaidőpont minimum, 2 uv időpont. Ezt basznak betartani nálunk is. Kettő van, ütik egymást, + egy uv. Sokan csinálják azt, hogy írnak a tanárnak, hogy az uv időpontjában mehessen először vizsgázni. Azt ki se javíthatják már. Király, nem?

Nekem az volt a kedvencem még, hogy a hallgatóság ne szólhasson bele az oktatási törvényekbe. Ez azért poén, mert pont Orbánék találták ki ezt a törvényt amikor 89-ben kis egyetemisták/friss diplomások voltak. Elfelejtették milyen volt fiatalnak lenni? Tök jó.
#51 - xezs - 2010. november 5.
#50 Alapszabály, hogy ha egyest kapsz, azért sosem te vagy a hibás, hanem mindig mások, főleg a tanár.

Ez alapszabály. Kivétel nincs.
#52 - Vegita - 2010. november 5.
#50 azt az egyet felejted el, hogy az még sehol sincs a torvenyjavaslattol, még a parlamenti vita szintjet sem nagyon utotte meg, csak a Debreceni _nemtudomany_ Egyetem sertodott professzorai megkerdeztek Whiskeyzes kozben Kósát, hogy lehetne-e ilyesmirol szo, ettol még messze nem lesz belole torveny. Az egy masik kerdes, hogy az index kicsit hamarabb megtudta a kelletenel, hogy errol fognak vitazni ("kiszivargott informaciok")

Sot, egyelore ugy tunik, hogy a ketszintu erettsegis felvetelis dolog fog csak biztosan valtozni.

Es nem hiszem, hogy ezeket a szabalyokat midnen egyetem orszagosan tartani fogja, ahogy eddig sem tarottak a vizsgaidopontos szabalyt pl.
#53 - Dio - 2010. november 5.
Szerintem a vizsgaidőpontot csak a HKR szabályozza, azt pedig maguknak írják az egyetemek. De lehet, hogy nem, nincs kedvem utánanézni, a héten már hányok a törvényektől. :D Ha megtalálja valaki, muti meg. :)
#54 - AdanI_ - 2010. november 5.
#4:

Ezt én is megtettem beszólás nélkül, időn túl vittem ki és a tanár mondaná,h elkésett de sokan vitték be én meg bekevertem a többi közé és eltűntem a tömegben.

A másik viccnek is beillő történet, h mi az abszolút vakmerőség:
-Vizsgára menet fellökni a vizsgabiztost majd jól is hülyézni és köszönés nélkül távozni.
-Abszolút pech? Ugyanez véletlenül.

Meg ugye az imserős történe,t h szóbeli vizsga lesz mindenki öltönyben majd jön egy alak szakadt farmerban és pólóban erre egy menőcsávó beszól,h mi van bazzeg így jöttél vizsgázni? Nem bazzeg így jöttem vizsgáztatni.

#50:

Alapszabály,h tanár ha akar akkor is megbuktathat ha maga az atyaúristen vagy. Mindig lehet olyat kérdezni, ami nem része a tananyagnak, és nem tudod. Max. rávágja,h ezt már tanulni kellett volna vagy, h része az általános műveltségnek. Pénzügyből pl. tudok olyat mikor mentőkérdésként szívatásból pl. EU-s minisztériumok szakállamtikárainak a neveit kérdezte pl. ilyen olyan 20-adrangú EU-s szervezet alelnök alelnökének a helyettesének a titkárnőjének az aranyhörcsögét hogy hívják? Még a lexikonokban és a szaksajtóban sem könnyen lehet megtalálni.


Én inkább amúgy általános műveltségi tesztet vezetném be az egyetemi felvételin. Hadd lássuk a mindennapi élethez elég agya van-e a diáknak ha nincs akkor egyetemre se jöjjön pl. a klasszikus mi történik ha elejtek egy tollat a Holdon kérdést tenném fel és aki azt mondja, h lebeg az megbukott. Vagym odnjuk kezébe adni egy üres üveget, h menj váltsd vissza, vagy itt egy boríték és egy cím, add fel ezt a levelet a postán erre a címre. Esetleg kezébe adni egy villanykörtét, h cseréld ki a kiégettet stb. Hány ember van ,akinek még diplomája is lesz mert kiseggel egy büfészakot, de olyan hülye a mindennapi élethez mint 6 pár rendőrcsizma.
#55 - Vegita - 2010. november 5.
#54
Mikor ezt eloszior hallottam, ugy rohogtem, hogy leestem a dinoszauruszomrol
http://bash.hu/8900 fail!
#56 - xezs - 2010. november 5.
#52 Miért is nemtudomány? Fejtsd ki kérlek.

#54 Nyilván alapvető jártasság kell az élet dolgaiban, de nehogy már az egyetem tanítsa ezt meg. Annak ezeknél a dolgoknál jóval magasabb szinten kell oktatniuk.

A villanykörtés példád telitalálat. Sokan úgy néznek rá mintha atomfizika lenne.
#57 - Dio - 2010. november 5.
#54 Jaj, ilyen sztori minden egyetemen van, nálunk is mesélik egy tanárról, csak ő nem szakadtan öltözik, hanem nagyon színesen.

Az alap műveltségi teszttel pl. talán ki lehetne szűrni a nemnormális embereket is. Pl. nálunk volt egy srác, akit gólyatáborból kiraktak a biztonságiak, mert folytogatta a lányokat... aztán mégis ide jár... Na meg mindenki hallott S. Ábelről... :(
#58 - Vegita - 2010. november 5.
#56 mert jelenleg Debreceni Egyetemnek hivjak, nem Debreceni Tudomanyegyetemnek. Egyebkent SZTE altalabban elorebb szokott vegezni a statisztikakban, de tudtommal PTE is, ELTE-rol es BME-rol nem is beszelve. Ha ennek a negy egyetemnek is hoborognenek a tanarai, vagy minimum 3-nak az 5-bol, azt mondanam legyen, de a BME-n jelenleg még 3x felvevos szabaly sincs pl., tok megszokott, hogy valaki 5+ evig vegzi ott a BSc-t.

Attol, hogy a Debreceni Egyetemen az egyesek 95%-a teljesen jogosan es kizarolag nemtanulasbol szuletik, attol még ez mas szinten neves egyetemeken egyaltalan nem igy van
#59 - Vegita - 2010. november 5.
egyebkent azt nem ertem az egeszben, hogy a Debreceni egyetem tudtommal msot is megtehetne, hogy 2-2 viszgalehetoseg, es 2 targyfelvetel utan kickbandelreg a hallgatoinak, miert akarja ezt az orszag tobbi egyetemere is raeroltetni? Ha nekik ez a policy tetszik, beszeljek meg az ottani vezetoseggel, de ne szoljanak bele az orszag tobbi egyetemenek ugyeibe
#60 - xezs - 2010. november 5.
#58 Azért vigyázzunk azzal, mikor ezeket az egyetemeket egymáshoz hasonlítjuk, mert nem olyan egyszerű ez.

Az én tapasztalatom egyébként az, hogy az egyesek legtöbbször a nemtanulásból fakadnak és pont azok nem tanulnak semmit, akik látványosan sírnak az egyes miatt.

Nem mondom hogy mindenkire igaz, de nagyvonalakban igen.
#61 - Dio - 2010. november 5.
Meg pl. a nemtudás is származhat pl. abból, hogy csak úgy tudod felvenni a vizsgád, hogy 600 oldalra 3 napod van. És nem, nem tudod a szorgalmi időszak alatt tanulni, mert egyrészt akkor mással kell foglalkoznod, másrészt nov. végén új könyvet adtak ki... Nem egy ilyen van.
#62 - Vegita - 2010. november 5.
#61 en is tanulhattam volna 600 oldalas konyvbol (kivetelesen meg is vettem, GTK-n nem vettem anno konyvet), de inkabb megtanultam a tanar altal kiadott jegyzetet, 6/10 pontra jo volt, 8/20-tol meg mar majd mehetek majd vizsgazni. (Szamitogep Architekturak, SZTE-n evente 17% megy at belole)

A jog ilyen szempontbol mondjuk szemetebb (ezert is mondtam, hogy jogot es orvosit nem tudnek elvegezni). Konyvolvasas nem nekem valo, de egy programot betolni pastebinbe vagy forditasi hibat googlebe masolni még be tudok, es ahhoz eleg logikusan gondolkodom :D
#63 - Dio - 2010. november 5.
Nekem az a tapasztalatom, hogy ha az ember érteni akar hozzá, akkor nem érdemes jegyzetből tanulni. Meg lehet abból tanulni a lényeget, de mély, gyakorlatban használható ismereteket nem kapsz a tananyagról. Az csak egy vázlat, kell hozzá a tölteték elolvasása is minimum egyszer, mert az adja meg az összefüggéseket és a magyarázatokat (amiket jognál pl. kitárgyaltunk egy másik quote alatt).
#64 - xezs - 2010. november 5.
#61 "És nem, nem tudod a szorgalmi időszak alatt tanulni, mert egyrészt akkor mással kell foglalkoznod"

Ezt fejtsd ki kérlek bővebben.
#65 - Dio - 2010. november 5.
Itt konkrétan arra gondoltam, hogy nem egy tárgyból különbözik az anyag, ami szorgalmi időszakban a szemináriumokra kell, és ami majd a vizsgára...
#66 - Dio - 2010. november 5.
Persze ez mind nem mindenre vonatkozik, csak 1-2 tárgyra félévente. És teljesíthető így is minden félév, nekem is megy, másnak is. Csak azt mondom, hogy most se könnyű, nem kell tovább szigorítani...
De amúgy ennek örülök, mert nagyon kemény harcosokat nevelnek így belőlünk. :D
#67 - Vegita - 2010. november 5.
#63 a jegyzetbol sok idegen szot kellett beutnom a Googlebe, de még igy is egyszerubb volt, mint a 600 oldalas konyvben kikeresni. A jegyzet onmagaban nem eleg, de a konyv az onmagaban rengeteg lett volna minimalis lenyegi informacioval.

A torvenykonyv teljesen mas, az ugy kell, ahogy van, anno a gazdasagjogot en is "rendesen" megtanultam
#68 - xezs - 2010. november 5.
Engem sosem szopattak olyannal, hogy leadtak egy anyagot, aztán nem azt kérdezték vissza vizsgán.

Nekem ez elég hihetetlennek tűnik, tekintve, hogy ennek így semmi értelme sincsen. Egy egyetemi prof meg nem lehet annyira hülye hogy ezt ne látná be.
#69 - Dio - 2010. november 5.
Nem szopatás. Tényleg más az anyag, más a követelmény...
#70 - Dio - 2010. november 5.
Nem szopatás. Tényleg más az anyag, más a követelmény...
#71 - xezs - 2010. november 5.
És ezt szóva tette valaha bárki is? Egyáltalán, ugyanaz a tanár vizsgáztat mint amelyik az anyagot adja le?
#72 - Dio - 2010. november 5.
Dehogy ugyanaz, az sose úgy van. Van, ahol igen? :o

Nem, senki nem tette szóvá, ez így van meghatározva. A tanszék így adja meg. Megvan a szeminárium tananyaga, meg a vizsgáé. Gondolom, azért mert túl sok mindennel kéne foglalkozni vagy valami...
#73 - xezs - 2010. november 5.
Bocs hogy ezt mondom, de ilyen elbaszott iskolát én még nem láttam.

Nálunk mindig az vizsgáztatott, aki az anyagot adta le és persze azt is kérdezte vissza amit leadott. Ha nagy ritkán mégsem az vizsgáztatott, aki az anyagot adta, akkor is képben volt a tematikával.

Ilyen alapon nálatok abszolúte fölösleges előadásra járni.
#74 - Dio - 2010. november 5.
Nem. Mert előadás a vizsgaanyagból van. Szeminárium nem. Amúgy nem csak nálunk van így.
Ez nagyon meglep, hogy csak az vizsgáztat. Vannak olyan tárgyak, ahol saját tanárnál vizsgázunk, de nagyrészt nem. Sőt, olyan is van, ahol csak annál nem lehet. Meg ugye, ha egy tart előadást, és 12-en vizsgáztatnak a tanszékről... Tematika van, de azt, hogy ki, mit, hogy mondott el nem igazán tudják egymásról. Szerintem ez nem különös dolog, elég sok helyen megy így.
#75 - Dio - 2010. november 5.
Jah, meg ahogy már írtam, ez néhány tárgy, amiről beszélünk, tehát az abszolúte felesleges nem helytálló. :)
#76 - xezs - 2010. november 5.
Ennek mondjuk lehet köze ahhoz, hogy én nem kreditrendszerben jártam, de te már igen.
#77 - Dio - 2010. november 5.
Ez is lehet. Sokszor hallom olyanoktól a kreditrendszer hibáit, ami biztos így van, de mi ezt szoktuk már meg.
#78 - Vegita - 2010. november 5.
#73 +1, SZTE-n ket karon is az vizsgaztatott, es abbol, amit leadott, ellenben a gyakorlatok szama a nulla fele konvergal (bizonyos karokon mar szeminariumra atkereszteltek, hogy 70 fo is beferjen a "gyakorlatra")
#79 - tetra - 2010. november 6.
Mondjuk 2-400 embert levizsgáztatni valamiből egyedül az nem egy egyszerű dolog, főleg ha szóbeliztetsz. Szóval nálunk az IS vizsgáztatott, aki leadta az anyagot, de általában jobb volt inkább gyakvezhez menni :D
#80 - CaptainObvious - 2010. november 7.
sokat kommenteltetek ide