-
2011. január 8.#19589 + (417/84,58%) − [X]
-
<Dávid> mai munkajog vizsga, 9 - 11 ig: 11 elött pár perccel beérek, elmondom hogy nem jelentkeztem fel ETR-ben, de azért vizsgáznék, tételhúzás, (fogalmam sincs mit sikerült kihúznom) írjak vázlatot.... tanárnő inkább mondanám, nem szeretném leírni.. :) fél perc múlva: - Dávid magánál sokkal hülyébbek kaptak ma kettest! hármas, boldog újévet!
<Dávid> na ezért is megdolgoztam... :D
Hozzászólások
- #1 - tetra - 2011. január 8.
- Biztos nem büfészak.
- #2 - QdbCommentBot - 2011. január 8.
- "Büfészak az amit a műegyetemisták annak tartanak."
- #3 - Vegita - 2011. január 8.
- #2 magyarul minden, ami nem alkalmazott termeszettudomannyal vagy informatikaval kapcsolatos (BME-GTK-sok nem bufeszakoznak annyira, ok asszem csak a bolcseszeket)
- #4 - tetra - 2011. január 8.
- Nem is vagyok műegyetemista :(
- #5 - blucher - 2011. január 8.
- és így képezzük a sok munkanélkülit
- #6 - mzzr - 2011. január 8.
- jé, pont ilyen volt az Elektromágneses terek vizsgám...
- #7 - xezs - 2011. január 8.
-
Lassan a kettes már hivatalosan is alanyi jogon fog járni.
Nem jó ez így, gyerekek.
- #8 - owned - 2011. január 8.
-
#2 ezen jót derültem, made my day.
#3 Az a büfészak, ami nem gyakorlati, meg egy majom is eltudná végezni. Ejj, de utálom a bölcsészeket :D
#7 teljesen mindegy, had örüljön a büfészakos diplomájának, nem megy vele semmire.
- #9 - tetra - 2011. január 8.
- A nem gyakorlati az nem jó meghatározás, mert a matematika szak az pl nagyon nem gyakorlati. A második már jobb. Csak nem tudom, hogy itt a 'meg' kapcsolat mit takar (mióta pythonozok a '' már karaktersorozatot is jelöl, gyász).
- #10 - Vegita - 2011. január 8.
-
#8 az hagyjan, de meg vannak rola gyozodve, hogy ok ugyanannyit szoptak a diplomajukert, mint pl. az informatikusok vagy az orvosok, lehet, hogy egy teljes napot is kellett tanulniuk az allamvizsgajukra.
Batyam meg anno pont mindig azert ment be elsonek szobelin, mert akkor meg nem volt az, hogy "hat a tobbiek jobban tudtak", meg hosszasan magyarazta ki magat abbol amit nem tudott, es akkor: "jezusom mar ennyi ido eltelt, tobbieket meg le se viszgaztattam, na menjen, kettes"
- #11 - xezs - 2011. január 8.
-
#10 Hát, tudnék mesélni, hogy a bölcsészek mennyit nyivákoltak anno, hogy nekünk 10 oldalt kell megtanulni valamelyik vizsgára, neki meg 200-at. Mondtuk nekik hogy itt van tessék, próbáld meg megtanulni.
Meg azért is állandóan ríttak, hogy nálunk a 3-asra jobb ösztöndíjat adtak, mint náluk a kitűnőre.
Na ja, mert náluk mindenki kitűnő volt, gondolom nagyon megerőltető volt a jegyszerzés.
- #12 - Vegita - 2011. január 8.
- errol az egyik korabbi Facebook kiirasom jutott eszembe: vizsgak miatt legtobbet siro csajnal kiderult, hogy 5,29-tol jar naluk a legnagyobb osztondij. Nem jar kamuszakra az sem :D (atlag meg be van szorozva x/30-cal ahol x a teljesitett kredit, tehat a kituno atlag 45 felvett kredit mellett 7.5-os atlag, de akkoris)
- #13 - tetra - 2011. január 8.
- Csak az nem mindegy, hogy 10 oldal tömény formalizmus, vagy rizsa.
- #14 - z - 2011. január 8.
- Én akkor elvileg büfészakos vagyok (angoltanár leszek, meg fordító), csak azt nem értem, sok nem büfészakos tanítványom (bme, közgáz, orvosi stb.) hogy nem bír egy középfokú nyelvvizsgát se kiizzadni magából. Pedig az pite, nekem 14 évesen megvolt. Ez a kemény.
- #15 - owned - 2011. január 8.
- #14 Normális ember nyelvvizsgával megy egyetemre => nem normálisak. Nem arról van szó hogy a természettudomány/műszaki emberek olyan hűdekurva okosak, hanem arról, hogy az a diploma ér valamit, a többi meg seggtörlés.
- #16 - tetra - 2011. január 8.
- Látszik, hogy büfészakos vagy. Nem érted meg, hogy az, aki hozzád megy tanulni, annak eleve gondjai vannak a nyelvvel, tehát baromira nem reprezentatív a mintád. Akinek van nyelvvizsgája az nem fog odamenni hozzád, hogy hé, itt vagyok és van nyelvvizsgám úgyhogy ne taníts. Tudom, hogy mindenkinek van százmillió ismerőse, akinek megvan mindene a diplomához, csak nem adják oda, mert nincs nyelvvizsga, de azért lássuk be, hogy ez erősen a kisebbség (nem, statiszikám nekem sincs, de aki elvégez egy nem-büfé szakot abban általában van annyi erő, hogy ha már középiskolában szart rá, akkor most megcsináljon egy nyelvvizsgát).
- #17 - Vegita - 2011. január 8.
-
#16 batyam pl. meg fullosan beszeli is az angolt, kint el Londonban, csak egy-ket hetekre van itthon evente es nem hajlando abban az idoszakban baratokkal talalkozas helyett nyelvvizsgara pocsekolni az idejet a diplomajahoz (tenyleg csak az hianyzik neki hozza mar 2+ eve).
En szemely szerint 3%-kal csusztam le felsofokurol, csak aztan nem probalhattam ujra, mert 2 evre megszunt az a vizsgarendszer, de boven olyanokat kerdeztek, amiket szuletett angolok nem feltetlen tudnak (kozep az mas, az boven hamarabb megvolt)
Egyebkent szerintem az angol az alapmuveltseg, aki nem tud bizonyos szinten angolul az nem is ember (foleg a mi szakmankban), ellenben nem igazan latom ertelmet a 300-400 evvel ezelotti fonetika bemagoltatasat pl. anglisztika szakon.
De nekem nem is a nyelvszakok a kamu szakok a BTK-n, hanem a szabadbolcseszet. Az tenyleg egy vicc
- #18 - tetra - 2011. január 8.
- A nyelvszak nem kamuszak, egyáltalán nem. Azok kemény dolgok. Sőt, egyetemre való dolgok. Azt nem szeretem, amikor egy fél éves képzést elnyújtanak 5 évre, és egyetemi szakot csinálnak belőle. Ezt onnan is lehet látni, hogy a tárgyaknak nem a felének nincs köze a szak témájához (mint infós képzésen), hanem a 95%-nak.
- #19 - xezs - 2011. január 8.
-
#16 Egyetértek. Nyilván nem fogják felhívni z-t azok, akik tudnak angolul, hogy szóljanak neki: nem megyek hozzád angolt tanulni, mert már van nyelvvizsgám.
Nálunk a 20 diplomázóból kb 6-8-nak nem volt nyelvvizsgája a végére, de ebből vagy 2 volt az, aki élesen tiltakozott is ellene, a többi csak szimplán lusta volt megcsinálni.
#17 Tedd még hozzá a filozófiát, meg a kommunikáció szakot. Ez a három nekem a "nagy" kedvencem.
A hozzánk hasonlóaknak amúgy tényleg alapműveltség az angol (bevallom, az az egyetlen idegen nyelv, amit bátran beszélek és azt sem perfektül) de nehogy azt hidd, hogy mindenkinek. Valami felmérés kimutatta, hogy a magyarok 80%-a egyáltalán nem beszél idegen nyelveket. Oké, hogy ezek nagyon nagy hányada 50 éves kor fölötti személy, de bőven akad a mi korosztályunkban is ilyen.
#18 Ezzel is egyetértek, a nyelvszakkal még lehet is kezdeni valamit. Viszont sajnos oda is beteszik olyanok a lábukat, akik végigszarják a 4 évet és úgy jönnek ki, hogy nem tudnak megszólalni az adott nyelven.
- #20 - QdbCommentBot - 2011. január 8.
-
Köszönöm, hogy bizonyítjátok a 2. kommentem. Bár én szarba se nézem aki egy BTK-ra, vagy TáTK-ra beteszi a lábát, tízszer annyit szopnak a diplomájukért mint bármelyik infós, mégha az a diploma értéktelen is. Harmadik éve bánom az ÁOK-omat, bár lett volna annyi eszem, hogy valami infóra megyek.
Linux. Ubuntu. Kernel.
- #21 - xezs - 2011. január 8.
- #20 Nem magyarázod be nekem, hogy egy szabadbölcsész tízszer annyit szop.
- #22 - tetra - 2011. január 8.
- Gondolom azért van a minimum kreditindexhatáruk ösztöndíjhoz 4,0 felett, mert olyan nehéz jó jegyeket szerezni (ti. átmenni).
- #23 - Melkon - 2011. január 8.
- A facebook azért jó, mert látom a bölcsész ismerőseim szenvedését hogy tanulni kéne, de nem jön össze, majd zéró tanulással CSAK 3-ast illetve 4-est szereznek... azért nem lehet könnyű a bölcsészlét, annyi elvárás és oly kevés idő. :S
- #24 - QdbCommentBot - 2011. január 8.
- Fogalmam sincs mi az a szabadbölcsész, ezért maradjunk a fenti példánál, egy nyelvszakos, igenis tízszer annyit szop.
- #25 - xezs - 2011. január 8.
- Kifejthetnéd pár sorban, hogy miért.
- #26 - Dio - 2011. január 8.
- Amúgy... a munkajogot nálunk pl. hajlamosan félévkor lazán venni (nekem pl. csak 3 zh után adtak megajánlott jegyet, vizsga nem kellett), mert év végén szigorlat van belőle, és ott úgyis megszopja mindenki, aki félévkor nem tanult. Lehet, hogy ott is így megy, nem tudom, melyik egyetem.
- #27 - Dio - 2011. január 8.
- * hajlamosak
- #28 - AdanI_ - 2011. január 9.
-
A büfészakot kétféleképpen lehet definiálni.
Olyan kamu szak, pl. az ősmagyar űrhajózás titkait kutató tanszék meg két lábon járó lexikon képző bőőcsééssz szak, amivel csak büfében lehet elhelyezkedni. A régi vicc,h két friss diplomás bölcsész beszélget, egyiknek már van munkája a másiknak még nincs:
-Két Big Mac-et kérnék sültkrumplival és diétás kólával.
A másik, olyan kamuszak az egész, h el lehet úgyis végezni ha egész nap csak a büfében döglenek és nézik egymás fejét. Divategyetemisták, ugye pl. a már úgy tudom nem üzemelő fővám téri szabadidőközpont
Az angol nyelvvizsgát meg érdemes középiskolában letenni, én 17 évesen megcsináltam, nem is volt gond vele.
Régen ráadásul még ezzel se kellett fáradniuk a büfészakon, mert lehetett egyszerű nyelvet is választani pl. lovárit vagy eszperantót. Alig 1000 szavas szókincs szinte nulla nyelvtan. Egyébként most is van olyan hely, ahová elég az alapfok is. Az meg angolnál se nehéz.
- #29 - AdanI_ - 2011. január 9.
-
#10:
Volt, aki azzal kezdtea szóbelit, h nem fontos neki ez a tárgy annyira, ezért fogjuk rövidre a megvan a kettes akkor szóljon a tanár úr és neki annyi elég is. agy negyed óráig vallatta mindenféle kérdésekkel,majd utána szólt, h na most álljon le kolléga, most már kettes. 5 perce még ötös volt, de most már kettes.
- #30 - mzzr - 2011. január 9.
- azért vannak jó szakok, amin 8 kredit a szakmai német, ami abból áll, hogy órán német nyelvű filmeket néznek és év végén "vizsga" van, ahol 3-4-5-öst lehet kapni szimpátia alapján. Örülnék egy ilyen tárgynak. Meg öröm nézni, ahogy az illető posztolja ki minden áldott nap, hogy milyen volt az előző esti buli. Ettől függetlenül nem mennék ilyen helyre "tanulni".
- #31 - mzzr - 2011. január 9.
- #29 ez nekem Elektromágneses terek legendás szóbelijén volt, beugró 9/10 pont, tételt elmondom, azt mondja a vizsgáztató, hogy ez 4-es szintű, de azért még kérdez párat, lehet ez 5-ös is. Aztán egy jót beszélgettünk, a tárgy szokatlan mélységeibe vándoroltunk, aztán megkönyörült rajtam és a 2-esnél kiszállhattam.
- #32 - Dio - 2011. január 9.
-
Ó, nekem még sosem volt 8 kredites tárgyam... :(
#31 Nem ritka nálunk sem. Meg mikor mentem volna 4-es megajánlott helyett 5-ösre vizsgázni, és közölte a tanár, hogy "Kisasszony, nincs jó kedvem, előbb adtam így egy kegyelem 3-ast, maga ne kockáztasson"... Legalább nekem szólt...
- #33 - petymeg - 2011. január 9.
- Bárcsak az adatb-ból vizsgáztatók is ilyen könnyen osztogatnák a hármast... Mondjuk, most kedden ...
- #34 - tetra - 2011. január 9.
-
Hehe, én szigorlaton analízissel húztam fel a numanal tudás meglehetős hiányát :D Jót beszélgettünk, 8-10 tételen keresztül, Simon jó arc ha szakmáról van szó :D
#25 Engem is érdekelne, mennyiben szop többet egy nyelvész egy progmatosnál (bme-sekről tudom, hogy léhűtő bagázs, persze progmat sincs már).
De ez a megajánlott jegy is olyan, hogy mindig mesélik mások, de nálunk összesen 1 kötelező, és nagyon kevés egyéb tárgynál volt ilyen... biztos tudják, hogy itt mindenki elfogadná, és akkor nem lehetne vizsgán szopatni senkit.
- #35 - NiDDA - 2011. január 9.
-
#8 nem gyakorlati, és egy majom is eltudná végezni?
btk-s vagyok. a f.szom tele van az elmélettel, és sokkal jobban megragadna az anyag, ha gyakorlati lenne. hidd el, teljesen ember függő, hogy kinek melyik megy jobban.
- #36 - xezs - 2011. január 9.
-
#33 Rövidtávon mindenki így érez (én is éreztem már így vizsga előtt) de hosszútávon nem jó.
Az csak egy dolog, hogy kegyelemjegyekkel az ember nem szélesíti a látókörét, mert minek megtanulni bármit is. A rosszabbik dolog az az, hogy ez a fajta tanári mentalitás a semmittevésre, lustaságra neveli a diákot, aki az egyetemről kikerülve rácsodálkozik első munkanapjára, hogy "jéé, hát itt dolgozni is kell?"
#30 Szerintem az nem annyira mérvadó, hogy ki mennyit bulizik egyetem alatt. Lehet hogy valakinek annyira jó a felfogása, hogy megengedheti magának. Egyébként is, az egyetemnek valahol arról is kellene szólnia, hogy egyszer az életben még utoljára kitombolod magad, mert a munkahely az már egy kicsit kötöttebb dolog. Pl. nincs olyan hogy szó nélkül nem mész be egy nap dolgozni, míg egyetemen simán kibekkelhetsz akár 1 egész hetet is - bár ez persze szakonként eltérő, de nagy általánosságban igaz.
Mi is sok előadás helyett ping-pongoztunk az alagsorban, vagy kocsmáztunk, vagy épp még aludtunk :)
Ettől függetlenül én egész sok előadáson voltam bent a többiekhez képest.
- #37 - owned - 2011. január 9.
-
#24 QdbCommentBot
Az első félévben elvéreznél infón.
- #38 - pedro - 2011. január 9.
-
#36 végre egy sztereotípiamentes és viszonylag objektív komment, egyetértek :)
Én a bme-viken elég sokat buliztam és mégis volt 5.83-as átlagom is. Kötelező tárgyakra szinte sose jártam be, viszont nyelveket tanultam és egyéb plusz tárgyakat vettem fel.
Szóval hogy ki mennyit szív egy egyetemmel, az főleg a képességein múlik. Persze nekem is vannak (utólag már) vicces sztorijaim, de mégse sikerült mevágniuk egy tárgyból se.
Ebből fakadóan sose néztem le más egyetemeket azért, mert könnyebbek lenének, nem is volt rá okom.
Az pedig a bme-s diplomára ugyanúgy igaz, mint a többire, hogy szinte kizárólag elméleti tudást ad. Ez a cégeknek elég sokba is kerül, mert a szakmai képzést nekik kell finanszírozni. Ezért van az, hogy ezt nem vállalják be 100%-ban, hanem gyakornokként veszik fel a frissdiplomásokat vagy végzősöket minimális vagy 0 fizetéssel.
Két dolgot ad az egyetem, szemléletmódot és problémamegoldó-képességet, piacképes szakmai tudást azt pont nem. És ez nem attól függ, hogy milyen a vizsgáztatás (persze a quoteban leírt módszer übergáz), hanem az oktatási rendszer szorulna revízióra.
- #39 - Vegita - 2011. január 9.
- #37 +1
- #40 - Dio - 2011. január 9.
- #34 Az 5 félév alatt 2 ilyen volt, ebből az egyik azért, mert úgyis szigorlat lesz belőle következő félévben. Orvosin pl. félévente 2 tárgyból van vizsga, a többi megajánlott. Ezt egy olyan lánytól tudom, aki párhuzamosan csinálja azt is (mi értelme?!), azt mondta azért lehetséges, mert ott vizsgaidőszakban nem kell tanulnia.
- #41 - xezs - 2011. január 9.
-
#38 Ezzel nagyon egyet tudok érteni:
"Két dolgot ad az egyetem, szemléletmódot és problémamegoldó-képességet"
Sokszor találkoztam azzal, amikor valakik hőbörögnek, hogy minek megtanulni XY dolgot, amit úgyis elfelejtenek. Az már nem jut eszükbe, hogy nem feltétlenül azért kell valamit megtanulni, hogy 5 év után szó szerint emlékezzen rá, vagy hogy a munkájában alkalmazza, hanem azért, hogy megértsen bizonyos összefüggéseket, amik, ahogy te is írtad, szemléletmódot és problémamegoldó-képességet adnak. Én még hozzátenném a gondolkodási funkciók fejlesztését, bár ez inkább reálszakoknál jellemző.
- #42 - asdflight - 2011. január 9.
- #40: Te jó ég, b@'z'meg, hova jár pontosan az ismerősöd? A tesi részlegre, vagy az orvos informatikus szakra? Mert ÁOK-n tuti nem ez van, úgyhogy ne általánosíts, kérlek.
- #43 - tetra - 2011. január 9.
-
#40 dr^2 akar lenni, ha még phd-ra is megy akkor már eldurvulnak a dolgok :D
#41 Az analízis tipikusan ilyen, nagyon-nagyon sok embert hallok hőbörögni, hogy hát azt mért kell, pedig szerintem az egyik legjobb tárgy, már olyan szempontból, hogy nagyon erősen gyúrja az intellektust, legalábbis a Simonnal végigmenetelt 8 félév nagy hatással volt rám. Érdekes módon pont egy olyantól hallottam vissza az érveimet (mármint hogy az anal kell és jó), akitől nem vártam volna, egy olyantól aki erősen bukdácsol vele. Pont az olyanok szokták szídni.
- #44 - Vegita - 2011. január 9.
- #42 +1 en orvosis ismeroserimnek is nagyon szopas az egyetem en nem tudnam elvegezni
- #45 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
-
#37 Vérezne a halál fasza, a bátyám és rengeteg haverom jár oda, hawaii ahhoz képest ami itt megy, vagy mondjuk egy értelmetlen szociológus szakon a sokezer oldalas bullshitjükkel. Aki infóra megy, és érzéke van hozzá nem csak ötlet híján választja azt, annak egy napközi az egész, és ezt úgy mondom, hogy láttam a bátyám jegyzeteit, csak első évben szoptam annyit itt a biofizikától kezdve a sok szarral, mint eddig ő összesen.
#40 "vizsgaidőszakban nem kell tanulnia", hát hogyne, ez köztudott az orvosiról. Remélem nőgyógyász lesz és te is hozzá mész majd egyszer. Vagy költségtérítéses és vigyáznak rá mint a hímes tojásra ha tényleg általános orvosira jár.
- #46 - Dio - 2011. január 9.
-
#42, 45 SE ÁOK-ra jár. És nem csak tőle hallottam ezt, de ő volt az, akitől elsőkézből (és nem ismerősöm ismerősének ismerőse). Szorgalmi időszakban persze tanul, mint a hülye, de ha azt megteszi, egy csomó tárgyból nem kell vizsgáznia.
#42 Bocs az általánosításért.
#54 Elárulnád, hogy mégis miért osztasz engem, és kívánsz nekem rosszat?! Nesze neked kulturált viselkedés...
Ezt a megajánlott jegy dolgot egyébként én nem tartom rossz szemléletnek (4-5 esetén, csak olyanokról hallottam, megajánlott 2-3-ról még nem), mert szerintem 3 hónap folyamatos tanulással jobban el lehet sajátítani az anyagot, mint néhány nap vagy egy hét alatt vizsgaidőszakban. Erre kéne inkább ösztönözni az embereket.
#43 Szerintem simán csak az a típus, aki nem tudja, mit akar, és a családjában erre a 2 szakmára van példa...
- #47 - Dio - 2011. január 9.
- Jah, és nem költségtérítéses. Úgy tudom, nem sok magyar diákot tudtok ott mutatni a költségtérítésesen...
- #48 - tetra - 2011. január 9.
- #45 Ja kérem aki a GDF-et veszi alapnak infótanulásnál az ne lepődjön meg, ha hülyének nézik amikor összehasonlítgat.
- #49 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- Hol látsz olyat, hogy a GDF-et vettem alapul?
- #50 - tetra - 2011. január 9.
- Nem írtad így konkrétan, de az alapján amit írtál, egészen nyílvánvaló, hogy igazi info szakot te még messziről sem láttál.
- #51 - owned - 2011. január 9.
-
#45 http://www.demotivalo.com/generator/upload_pic/out_1293032087.jpg
Akkor örülj neki, hogy nehezebb.
- #52 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- Konkrétan ő programtervező informatikus. Vagy már az is büfészak akkor?
- #53 - tetra - 2011. január 9.
- Ezt nem mondtam. Azt mondtam, hogy hozzá sem szagoltál.
- #54 - Vegita - 2011. január 9.
-
#45 ez most ugye valami vicc? Mutass mar bolcseszkaron egyetlen olyan targyat, amin 17% az atmenesi arány evente (Szamitogep architekturak, SZTE-TTIK, sokan ott vereznek el, de a progalapot is csak a tarsulat fele teljesiti)
Ellenben kozgazdaszkent alig csuszott valaki targgyal pl., bolcseszeknel meg eleg sok ismerosomnek van siralmas osztondija 4.00 feletti atlagra. SZTE-TTIK-n 2.00 mar nagyon jonak szamit, jar ra osztondij, de nem, info szak korberohogos, mert elolvastad a batyad jegyzetet, aki volt bent 2 oran
- #55 - Vegita - 2011. január 9.
- QdbCommentBot: a bolcsezkaron mar a tanarok is a helyen kezelik a dolgokat a vizsgafeladatsorokkal: http://img35.imageshack.us/img35/6092/bolcseszkarivizsgafelad.jpg
- #56 - Vegita - 2011. január 9.
- Es nagyon nem midnegy hol programtervezo informatikus valaki. SZTE-n lehet picit szivatosabb, ELTE-rol tetranak emg kzknak van informacioja, a tobbin kamuszak, olyat is lattam, ahol pérogramtervezo informatikusokent csak .NET es C#, en gazdinfoskent 10x annyit megtanulok
- #57 - Dio - 2011. január 9.
- #55 És ha esetleg nem menne, odaírta az oldalszámot, hogy ki tudd puskázni. :D
- #58 - pedro - 2011. január 9.
-
#46 valóban erre kéne ösztönözni, de a megajánlott jegy nem a szorgalmi időszak végigtanulására sarkallja a tanulót, csupán arra, hogy kicsit hamarabb ébredjen fel. Praktikusan ha 2 zh-ra adnak jegyet feltéve, hogy 4-es vagy 5-ös szintűek lettek, akkor pont 2 napot kell tanulni, a zh-k előtti napokon :)
Egyébként mindenhol vannak tárgyak, amiknél lehet megajánlottat kapni, csak az arányok változók.
A folyamatos tanulásra az ösztönöz, ha
1) érdekesek az előadások, mert a témában kompetens ÉS jó előadókészségű ember tartja
2) sok kis számonkérés van és katalógus (ezzel az a gond, hogy max. 20-30 fős csoportokban működik, egy 200 fős előadáson már az adminisztráció és a lebonyolítás túl macerás (kivéve ha elektronikus, de ott még nem tart a magyar oktatás)
- #59 - Dio - 2011. január 9.
-
Nem mondtam, hogy 1-2 zh-ra adjanak megajánlott jegyet. Ha már 3-4 zh van, az azt jelenti, hogy 3 hetente ír, az azért egészen folyamatos.
Azért nem mindenhol elég egy zh-ra egy napot tanulni. :)
Ha az előadás érdekes, attól még nem tanulod meg.
- #60 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
-
#53 De ebben is tévedsz.
#54 Mivel jövőre felvételizem az ELTE-n ugyanoda, egy kicsit bővebben másztam bele a dolgokba, minthogy csak elolvastam a jegyzeteit, ő szintén odajárt, 3,5 alatt nemnagyon volt, bár én ilyenben azért nem reménykedek, de, hogy annyit szopni nem fogok mint itt az biztos.
- #61 - AdanI_ - 2011. január 9.
-
#38
Ismeritek a viccet mikor Jézus szétnéz az egyetemeken? Jelenti,h az orvosin tanulnak, a mérnökök is, de a bölcsészek csak buliznak.
2 hét múlva szintén majd vizsgaidőszak előtt szintén, vizsgaidőszakban:
az orvosin tanulnak, a mérnökök is, a bölcsészek márcsak imádkoznak
Erre isten:
-Imádkoznak? Jó, akkor ők átmennek.
- #62 - tetra - 2011. január 9.
- #60 Ha a jelenlegi szakodhoz nincs agyad, akkor lehet, hogy azt hiszed, ott jobban szopsz. De hidd el, hogy megnézni valaki jegyzeteit, és elmenni vizsgázni belőle az két különböző dolog. Még mindig állítom, hogy amíg nincs tapasztalatod, addig eléggé fals lekicsinyelni. A progmat egy elég nehéz szak, kéne keresni statisztikákat a jelentkező/diplomázó arányról. Az infóról most nem tudom épp milyen, mert (fél)évente változik...
- #63 - Melkon - 2011. január 9.
- Jelentem, elég friss adat (nem tudom hogy tavalyi vagy tavalyelőtti) hogy 3,83%-nak sikerül 3 év alatt elvégezni a bsc-t ELTE proginfen.
- #64 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- Van agyam a jelenlegi szakomhoz (DE-ÁOK), de elegem lett belőle, idén abba is hagyom, de köszönöm, hogy feltételezed rólam, hogy retardált vagyok, így legalább van alapom a kölcsönös viszont-feltételezéshez. Van tapasztalatom, és folyamatosan követem az ilyesféle statisztikákat, ez is az oka annak, hogy váltok.
- #65 - Vegita - 2011. január 9.
- #64 na de varj, en korabban emlitettem, hogy orvosit nem tudnam elvegezni (az tenyleg szopas, nem tudnek annyit tanulni), ha nem lenne logikus gondolkodasom, akkor az info is lenne akkora szopas, de kurvara bolcseszkarok voltak a kerdesekben, ÁOK meg csak megajanlott jegy szintjen jott fel. Az orvosi tenyleg nehez, de az viccnek is rossz, hogy bolcseszkar nehezebb lehet infoszaknal
- #66 - Vegita - 2011. január 9.
-
#20 - QdbCommentBot - tegnap
"Köszönöm, hogy bizonyítjátok a 2. kommentem. Bár én szarba se nézem aki egy BTK-ra, vagy TáTK-ra beteszi a lábát, tízszer annyit szopnak a diplomájukért mint bármelyik infós"
ÁOK-on szopsz a dilpomadert (lehet tobbet mint infon), de hogy BTK-n nem az BIZTOS (plane nem annyit mint egy SZTE-s info szakon)
- #67 - Dio - 2011. január 9.
- Debreceni Egyetem... :D
- #68 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- Mint mondtam, szabadbölcsészt nem ismerek, de a nyelvszakosok vagy szociológusok vagy más kamuszakosok a TáTKról, már hetekkel előre tanulnak és vért hugyoznak, hogy átmenjenek, a bátyámnak és a hasonszőrüeknek pedig még szociális életre is van idejük. Kézséggel beismerem, hogy nem reprezentatív a mintám, de én ezt látom.
- #69 - Vegita - 2011. január 9.
-
#68 az info mondjuk nagyon erzek kerdese is, ha valaki nem gondolkodik logikusan heteket tanul, valaki meg atlatja akkor eleg az anayag 10%-at emgtanulnia, abbol kikovetkeztetheto a maradek 90%
Az viszont biztos, hogy a diploma megszerzese utan infosok szopnak a legkevesbe, mert informatikust mindenhol keresnek :D
Es az en BTK-s ismeroseim, tenyleg siralmasan keveset kell tudniuk, es meg "jaj csak 4-st kaptam"-ra is van idejuk, de szivesen fogadok olyan BTK-s peldatargyat,m ami alulmulja az SZTE-TTIKs architekturak 17%-os atmenesi aranyat (orvosin tudom, hogy van ilyen)
- #70 - Dio - 2011. január 9.
- Amúgy szociológia se lehet olyan könnyű, már ahogy látom másoknál. Meg azt, hogy mennyit kell tanulni, meg mennyit szopsz egy vizsgán, azért nagyban meghatározza a számonkérés milyensége. Az, hogy valahol csak követelni tudnak, nem biztos, hogy magas színvonalat jelent. De legalább a diákok megtanulnak küzdeni. :D
- #71 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- #67 Debreceni Egyetem, ja fúj, bezzeg a jogi kar amit már egy pincében is lehet indítani, és Havas Henrik oda is elmegy előadni.
- #72 - Vegita - 2011. január 9.
- #71 azert jogon is van szopas elhiheted nekem.
- #73 - Dio - 2011. január 9.
-
#71 Van egy pár jogi kar az országban (mondjuk néhánynak szerintem nincs létjogosultsga), nem tudom, miről beszélsz...
Viszont az biztos árulkodó, hogy a tesóm ÁOK-t is megjelölt (csak nem első helyen), mert ilyen érdeklődésű és még nem is hallot róla, hogy a DE-n is van... ;) Szerintem ne verd magad ennyire, jó? :)
- #74 - Vegita - 2011. január 9.
-
#73 de nem erted Dio? O annyit szopott az ÁOK-n, hogy nem volt szegenynek ideje mas egyetemistakkal baratkozni, azert nem ert a tobbi karhoz. Szegenynek elveszi az egyetem az idejet az ismerkedestol es meg mi is szivatjuk hadd higgye mar szegeny hogy jobban tudja.
Viccen kivul. en tobb felksooktatasi intezmenybol ismerek tobb tanulot tobb szakrol mint ugy altalaban az emberek, nagyon jol tudom mirol van szo. Aki szabadbolcsesz szakrol nem is hallott meg az szerintem kurvara nem fogja tudni hogy mennyit "szop" egy bolcsesz a diplomajaert (joval kevesebbett mint diploma utan, az biztos)
- #75 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- #73 Fuldokolva röhögök mióta ezt olvasom. Írjak én is vicceseket? "Sikerszakma a jogász"
- #76 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- #73 Fuldokolva röhögök mióta ezt olvasom. Írjak én is vicceseket? "Sikerszakma a jogász"
- #77 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- Hallottam a szakról. Csak nem tudom konkrétan mi az, hogy "szabadbölcsész." Duplakommentért bocsánat.
- #78 - Vegita - 2011. január 9.
-
semmi problema :) En is ugy ismerek szabadbolcseszeket, hogy hatam kozepere se kivanom oket (ranezesre megallapitom mar hogy valaki arra a szakra jar)
heti 5x8 oraban dolgozni BTK szabadbocsleszet meleltt es kozben TDK-t irni az megintcsak sokmindent elarul :D
- #79 - Dio - 2011. január 9.
-
#75 Kit érdekel?! Ne a DE jogi karát vedd alapul. ;)
#74 Azt látom. Sőt, mélyebben gyökerező problémák is vannak, ha nem tudja megkülönböztetni az egyetemet a kartól, a szakmát a végzettségtől, stb. Simán el tudom képzelni, hogy nem jár ez az égvilágon sehova, csak leírt valamit, és azt se tudja, a két rövidítésből melyik mi.
- #80 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- Szegény dio megsértődött és most alaptalan hülyeségeket durrogtat. Sebaj, aki azért értelmesen hozzászólna még azzal szívesen beszélnék, mégha nyers is a véleményem.
- #81 - Vegita - 2011. január 9.
- #79 en az ÁOK-t a szocialis elet hianya mellett elhiszem de a tobbi tenyleg baromsag amit mond (ÁOK tenyleg nagy szopas legtobb helkyen, koztuk Debrecenben is, Szegeden is)
- #82 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- A legjobb az lenne, ha nyilatkozna egy bölcsész vagy társadalomtudományis is. Vegita, és mint fentebb mondtam, nem reprezentatív amit látok, de előttem akkor is az van.
- #83 - Dio - 2011. január 9.
-
Aha. Nem, csak ismerem a kliséket, felesleges... Troll...
Veg, Szegeden bazijó technológiát használnak, ott király. De mindegy, nem azt akartam mondani, hogy nem szopás, csak nem kéne úgy tennie, mintha a világ legnehezebb helyére járna. Attól, hogy neki nem megy...
Pl. tőlem bárki megkérdezi, hogy nem rohadt nehéz-e, azt mondom, nem, mert én szeretem, és érdekel. Tuti, hogy tesóm pl. képtelen lenne átlátni. Sokat számít, hogy milyen érdeklődésű vagy.
- #84 - pedro - 2011. január 9.
-
#59
"Ha az előadás érdekes, attól még nem tanulod meg."
Szerintem meg pont ettől tanulod meg. A jó pedagógus nem számonkéréssel kényszeríti a tanulót tanulásra, hanem egyszerűen élvezetessé teszi a tananyag átadását. Neked nem voltak sose kedvenc tárgyaid?
Egyébként szerintem az egyik legfontosabb dolog megtanulni tanulni. Akinek ez nem megy, az mindent szívásnak érez, aki pedig tud hatékonyan tanulni, annak azzal is kevesebb problémája van, ami amúgy nehéz és száraz anyag.
(ez a "melyik a jobb egyetem és szak" szerintem olyan, mintha az almát hasonlítanánk a körtéhez, nem látom értelmét)
- #85 - Vegita - 2011. január 9.
- #83 igen, a GTK sokkal konnyebb volt, megis nekem ez az info megy jobban, pedig itt mellolem sokkal durvabban vereznek el az emberek, 2.00-ra mar boven kapni fogok osztondijat, GTK-n 3.00 alatt nem is jart. Megis a "konnyebb" szakon bukdacsoltam
- #86 - QdbCommentBot - 2011. január 9.
- Nem a világ legnehezebb helyére járok, és nem is teszek úgy. Az meg főleg nem igaz, hogy nem megy, azért megyek át máshová mert kilátástalan, és belefáradtam. Változatlanul nevetséges amit felhozol.
- #87 - Dio - 2011. január 9.
- #84 Dehogynem voltak. Ráadásul olyanok is, amikből pocsék az előadás... valahogy anélkül kezdett érdekelni. Viszont egyetemen nem elég, ha előadáson figyelsz, otthon is le kell ülnöd többször átolvasni, hogy megtanuld. És ez az, amire szerintem nem veszi rá az embert egy jó előadó.
- #88 - Dio - 2011. január 9.
- Tény, hogy az érdeklődést fel tudja kelteni, de ez megint függ attól, hogy milyen irányultságú vagyok.
- #89 - Dio - 2011. január 9.
-
#86 Ez esetben meg kéne tanulnod kommunikálni, hogy másnak is ezt jelentse, amit írsz.
Mondtam valamit, ami nem a te egyetemeden van úgy, erre minősíthetetlen stílusban válaszoltál, és azóta is csak vagdalkozol. Bár én vagyok nevetséges, neked mégis gratulálok ehhez...
- #90 - Dio - 2011. január 9.
-
Jah, nem én, hanem amit felhozok... krumpli-burgonya.
Hú, mekkora commenthunter lettem... :D
- #91 - xezs - 2011. január 9.
-
#68 Na de miért tanulnak már hetekkel előtte? Simán lehet, hogy azért, mert a szorgalmi időszakot végiglógták és szartak bele mindenbe. Meg az is lehet, hogy rossz a felfogásuk és 1 hét kell nekik ahhoz, amit egy jobb képességű gyerek 1 nap alatt benyal.
Melóhelyen szoktam röhögni mikor valaki sír, hogy sokat túlórázik, és tudom, hogy azért csinálja, mert 10 órában tudja megcsinálni azt, amit más 8-ban. Ez van, különbözőek vagyunk, ezzel nincs is baj, csak azzal, mikor a puszta számokat próbáljuk meg félremagyarázni.
Dio, neked pontosan mi is a bajod a DE-vel? Nekem van ott végzett jogász ismerősöm, nem tartom hülyének, bár az informatikához való hozzáállása (alapszintről beszélek!) hagy némi kívánnivalót maga után :)
Egyébként ha itt nagyon belemélyedünk a büfészak definiálásába és szeretnénk valami általános megfogalmazást gyártani, én abból indulnék ki, hogy melyek azok a szakok, ahol:
a) mindenféle tudás nélkül lehet sóderolni a tanárnak az ötösért (volt ilyen tölteléktantárgyam, valami multimédia vagy mi a pöcs)
b) mindent ki lehet puskázni, a tanár meg leszarja
Ha az adott szakon az ilyen tárgyak vannak többségben (tehát nem 1-2 tölteléktárgyról beszélek) akkor az bizony büfészak az én értelmezésemben.
Sok közgazdasági meg mindenféle gazdasági szakról hallom, hogy végigpuskázták azok, akik elvégezták (elsőkézből kapott info). Alapvetően én ezeket a tárgyakat nem tartom rossznak, de így ebben a formájában semmi értelmét nem látom.
- #92 - Vegita - 2011. január 9.
- termeszetes, hogy midnenki vedi a sajat szakjat, nincs is ezzel baj, nekem egyedul az boki a csorom, mikor olyan szakot vedenek, aminek meg diakjat sem ismerik
- #93 - Vegita - 2011. január 9.
-
#91
c) nem lehet vele elhelyezkedni, mert senki nem ertekeli azt a tudast a munkaeropiacon
d) muveszlelkek sirasaval van tele az egesz szak, akik a legenyhebb munkahelyi korulmenyek kozt is sirni fognak
- #94 - Dio - 2011. január 9.
-
#91 Bajom nincs vele, csak van jobb.
Puskázás... basszus, a tanáraim nagy részénél orrot fújni sem merek, nemhogy puskázni. :D Tekintély...
- #95 - Vegita - 2011. január 9.
- es SZTE-n is, GTK-n majdnem mindig lehetett puskazni 1 tanar bejott, es leultel ahogy akartal, TTIK-n meg 4 vizsgambol 3-on tobb felugyelo tanar, ulesrend, "csakkettollatvihetszbevizetsem" meg "mindket kez asztal folott kell legyen vegig kulonben egyes".
- #96 - Dio - 2011. január 9.
- És félreértés ne essék, nem az ELTE-t tartom jobbnak, mert szerintem Pécshez és Szegedhez képest csupán annyi előnyünk van, hogy a fővárosban vagyunk, ugyanolyan jók.
- #97 - Vegita - 2011. január 9.
-
Debreceni Egyetemrol en csak az alapjan tudok megallapitani dolgokat, hogy az ottani tanarok a legsertodottebbek, hogy miert nem tud valaki atmenni 2x2 alkalombol (ebbol gondolom hogy korrektek es megtanulhatot adnak le), holott BME-n meg 3 targyfelveteles korlat sincs, csak evente 30 kredit, SZTE-n 3x vehetsz fel egy targyat, ha nicns meg egy evben 30 kredit akkor is csak go fizetos.
Es szerintem sehol nincs annyi csuszo, mint BME-n
- #98 - Vegita - 2011. január 9.
- #96 az a baj, hogy ez az egesz vita mar ketiranyu. telejsen mas az oktatas jominosege, es a tananyag/tanarok szemetkedese (tananyag != kovetelmenyrendszer), es azert parttalan a vita, mert abbol indult ki, hogy "ki mennyit szopik", ami inakbba kovetelmenyrendszer, mint a tananyag minosege, holott a kettonek minimalis koze van egymashoz
- #99 - pedro - 2011. január 9.
-
#88
Persze, függ az irányultságtól, ez tiszta sor. Azt nem is mondtam, hogy az előadáson tanuld meg az anyagot. Én arról beszélek, mikor bemész előadásra, mert tudod hogy hasznos és érdekes dolgokat hallasz, és a tárgy koncepcióját megérted. Innentől ez szerintem már elég motiváció arra, hogy otthon megtanuld a részleteket. Nálam legalábbis így volt. A többiből csak vizsgázni jártam.
#91 ez a kategorizálás szép és jó, de attól hogy lehet sóderolni meg puskázni még nem fogja mindenki ezt tenni. Egyébként meg aki nagyon akar, az szinte mindenhol tud puskázni.
Szóval szerintem sokkal több múlik a hallgató hozzáállásán, nem ott dől el a dolog, hogy hova jelentkezett.
Nekem volt olyan félévem (30 kredites) a bme-n, amelyiknek az elvégzése kevesebb mint egy hetet vett igénybe. Akkor most ez miért nem büfészak? Egyébként puskázni és sóderolni is lehetett (volna) egy csomó tárgynál.
- #100 - second2 - 2011. január 9.
-
100. vagyok!!!!négy
99 hsz azért nem gyenge, csináljunk kicsit többet:
SZAR A LINUX
VALÓVILÁG A KIRÁLY
NEM QUOTE
MIÉRT X/Y?
BIZTOS BÖLCSÉSZ
Ha így nem lesz meg az 500 komment akkor sehogy sem.
- #101 - Daneel - 2011. január 10.
-
#67: :DDD true.
DE ÁOK mellé szépen felsorakozhat a többi vidéki ÁOK is...
(bocs QDBCB, de tényleg. írásbeli vizsga meg vizsgarész megszerzése? nevicceljünk...)
- #102 - owned - 2011. január 10.
-
#99 pedro
Légyszíves sorold már föl, mely tárgyak tartoztak bele ebbe a 30 kreditbe.
- #103 - Vegita - 2011. január 10.
-
#101 azokert a vizsgareszekert is komolyan szopnak, hidd el nekem, nem egy ismoerosom fogyott le SZTE-ÁOK vizsgaidoszakaban pusztan a stressztol. De ha nem tetszik elvegezheted, a CommentBotnak inkabb a tobbi szakhoz valo allasa huzott fel engem szemely szerint.
#99 igen, de ugyanugy lesz diplomaja annak is, aki puskazott, akkor a normalis ember nem szivatja magat "felesleges tanulassal"
Debreceni Egyetemnek meg a tananyaagarol nem tudok nyilatkozni, de a kovetelmenyrendszer tobb forrasom szerint is korrekt (tobbek kozt Xezs bacsi szavaibol is tobbszor igy vettem ki, mert o van a legjobban felhaborodva, mikor valaki "nem akar rendesen tanulni", holott a BME-n pl. az mar reg keves). Persze BME-n is vannak konnyu targyak meg puskazosak, de en eddig akarkivel bezseltem BME-rol, mindenki mondta, hogy fel tanszek benn van vizsgakon, mig SZTE-GTK-n egy tanar volt legtobbszor, es az is ujsagot olvasott (persze neha volt kivetel)
- #104 - Daneel - 2011. január 10.
-
#103 Először vmi vicceset akartam írni, de maradjunk annyiban hogy testközelben érzem milyen itt, szeretett fővárosunkban, ráadásul annak is a (sokkal) nehezebb felén...
Kevésbé részletes (már amit hallottam) és a számonkérés is könnyebb. Cserébe van színvonal 2. után , nálunk nincs, ilyen a élet...
- #105 - petymeg - 2011. január 10.
-
Ejj, mikor láttam, hogy 100 komment, éreztem, hogy itt flame megy. Azért még pár szóra:
- (#36) Nem akarom ingyen kapni a jegyet én sem, de úgy érzem, egy egész hetes tanulás után ne azért b*sszanak már ki vizsgáról, mert lehagyok egy kvantort egy olyan képletből, amivel soha az életben nem találkozok megint. Azért a túl nagy szigorúság is demotiváló.
- Ami a DE-t illeti. Ugyan már vagy négy éve nem élek otthon, de homályos emlékeim szerint régebben külön volt a DOTE és a DE (talán KLTE-nek hívták anno), csak összevonták, mert miért ne? Azért az orvoshallgatókat ne tessék lebecsülni, nem ők tehetnek erről. Több jóbarátom jár oda, tanulni és tudni is kell. (Kivéve, ha protekciós vagy.)
- #98, +1.
- #106 - cacodaemon - 2011. január 10.
-
Nemtom, én ELTE-BTK-ra jártam BA-ra, és a 3 év alatt 60+ emberből olyan 10-en végeztük el a szakot.
Igaz, én japán szakos voltam. :)
Amúgy vicces, hogy a szabadbölcsészeket, filozófiásokat stb. mi is büfészakozzuk. :D
Kéretik nem összekeverni a BTK nagy részét kitevő nyelvszakokat velük, de amúgy én pl. a történészeket se tartom olyan hülye és életképtelen embereknek...
- #107 - ecch - 2011. január 10.
- Azért figyelitek a hozzászólások mennyiségét. Ennél most van valamivel 100 felett. Előtte 1, utána 6. :D Azért a qdb igen jelentős társadalmi statisztikai lehetőségeket hordoz magában, az embereket foglal koztató témák feltárásában. Mint férfi-nő vita. A sulik súlyozása. Mondjuk ha ezek nem lennének, nem mozogna a világ, főleg az első után. Hogy azért hozzászóljak ehhez is. Érdemes lenne megnézni, hogy ahol bugdácsolnak az emberek, mekkora hányadban felelősek a suli bürokratikus káosza és/vagy tanári szemétségek. Azt nyilván mindenki tapasztalta már, hogy a példásan lusta diákok is elsősorban másokra próbálják kenni a sikertelenségüket, így a köztudatban a g*ci iskola kerül előtérbe. Saját magamon tapasztalva viszont bizton állíthatom, hogy kis odafigyeléssel simán kikerülhettem volna a suli buktatóit. Az az érdekes, hogy ezek az értelmetlennek tűnő akadályok egyfajta teszt is. Aki elég önálló lesz 20 éves korára, az érdekes módon utána tud járni, alakítgatni tudja a saját dolgait. Az anyuci szoknyája alatt cséző eminens melegedőket pedig felmorzsolja a nagybetűs élet előfutárának is tekinthető egyetemi forgatag. Hú de büfészakos vagyok így korán reggel hétfőn :D Maradok mély tisztelettel a PMMK mérnökinfóról :D
- #108 - ecch - 2011. január 10.
- Lehet, hogy célszerű lett volna átolvasni az előző eszmefuttatásomat, mielőtt elküldöm :D buGdácsol :D
- #109 - owned - 2011. január 10.
-
#107
Nincs semmi meglepő benne. Mi betrollkodjuk, hogy "kussoljál büfészakos", a sok büfészakos meg magára ismer és jön, hogy "NEM IS VAGYOK BÜFÉSZAKOS TE VAGY A BÜFÉSZAKOS JÓ?!?!!!!44!!!!NÉGY44!!"
Mi meg röhögünk.
- #110 - xezs - 2011. január 10.
-
#103 Nekem van egy olyan érzésem, hogy akármelyik egyetemről vagy fősuliról beszélünk, a TTK (vagy TTIK) karokon sokkal jobban megkövetelik a tanárok, hogy tudjál is valamit (na jó, a GDF-en nem).
Valahogy ott még védik a mundérbecsületet, vagy nem tudom.
Ja, amúgy én nem DE-s voltam, csak sok arcot (és tanárt) ismerek onnan :)
#105 Na itt jön be a TTK és BTK közti különbség. BTK-n lehagyhatsz teljes mondatokat is, senkit nem fog érdekelni. TTK-n már egy kvantorért vesszőzés jár. És szerintem jogosan. Én is jártam már így különben, szidtam is magam.
#109 Akkor végülis arra jutottunk, hogy az a büfészakos, aki magára veszi és kikéri magának? :)
- #111 - Joskapista - 2011. január 10.
-
Vegita:
Ugyan nem élsőkézből valók az információim, de úgy tudom, az SZTE infószakon a nagy bukási arányba az is közrejátszik, hogy nagyon sok alkalmatlan megy oda (nem véletlen, hogy még a jogászoknál is többen vannak), akik aztán leginkább CS-zni járnak az órákra.
Persze lehet, hogy emellett szemétkednek is a tanárok, de végülis egy olyan szakon, ahol 800 fővel indulnak évfolyamok, muszáj szórni!
- #112 - Vegita - 2011. január 10.
-
#111 Ebben van valami, de ettol fuggetlen kihullanak akik kihullanak (a 17%-os Architekturas atmenesi arany messzekarokon hires, mondjuk GTK-n is volt 2 legendas szobelizteto). Es valoban alacsony a bekerulesi ponthatar, ahhoz kepest is nagy a szoras.
csak hogy peldat mondjak, volt egy csaj progalap gyakon, aki vegig MSN-ezett, es raneztem egyszer a monitorara hogy ugyan mit ir (tudom hogy bunkosag de veletlen volt), nos a beszelgetes igy hangzott:
"Mit csinaltok gep elott?"
"programozunk"
"pascal?"
"nem, gedit"
Az ilyenek hulljanak is ki, termeszetesen vizsgara mar nem jutott el progalapbol.
Ennek ellenere a tananyag szerintem teljesen korrekt, nagyjabol a kovetelmenyrendszer is, de sokan akik idevalok, azok is tudnak vele szenvedni azert. De ez nem baj
- #113 - owned - 2011. január 10.
-
#110
Persze :) Ő gondolja magát annak, ha nem tenné akkor nem szólt vólna hozzá.
- #114 - BBEN - 2011. január 10.
-
ELTE BTK nyelvszakos vagyok(orosz), már megfordult a fejünkben, hogy be kéne lázadni és csinálni egy Nyelvtudományi Kart, lehúzza az embert ha állandóan tarisznyát keresnek rajta a BTK hallatán.
A nyelvszaknak csak akkor van értelme ha komolyan veszik. Akkor viszont megéri, fordításokkal elég jól lehet keresni már hallgatóként. Egy hiánynyelv felsőfokú ismerete meg felbecsülhetetlen. Viszont a 90% szarik bele, 3-4 közötti átlaggal megcsinálják a BA-t, az adott nyelven persze szart sem tudnak. Nah belőlük lesz ruhatáros
- #115 - Vegita - 2011. január 10.
- de orvosis miert akkora gyoker hogy bufeszakosnak gondolja magat?
- #116 - Melkon - 2011. január 10.
-
#114
Azért az valahol gáz, hogy beleszarással, úgy hogy közöd nincs az egészhez 3-4-es átlagot el lehet érni.
- #117 - jasonke - 2011. január 11.
- kár hogy nincs olyan feature az oldalon hogy a legfrissebb postokat lehessen látni... mert így ha egy régebbi quote-ra jön új hsz akkor azt kb senki se olvassa el
- #118 - Melkon - 2011. január 11.
- Tévedés, erre való az RSS, X percenként leszedi a friss hozzászólásokat egy feedreader.
- #119 - Vegita - 2011. január 11.
-
#118 igen de minden kvotnal egeynkent kell beutni?
#116 +1
- #120 - Melkon - 2011. január 11.
-
#119
Na ezt a kérdést tőled nem vártam... :D
Nem, van olyan rss ami úgy általában elküld minden egyes hozzászólást.
- #121 - Vegita - 2011. január 11.
- :D valahogy kimaradt az RSS feed az eletembol :D
- #122 - tetra - 2011. január 11.
- Ami azért fura. Informatikai érdeklődésű embernek azért illenék ismernie ezeket a dolgokat.
- #123 - Daneel - 2011. január 11.
- Nos akkor már meg is van ágyazva a következő 100 kommentnek. ;)
- #124 - Daneel - 2011. január 11.
- Nos akkor már meg is van ágyazva a következő 100 kommentnek. ;)
- #125 - Melkon - 2011. január 11.
-
#121
Én is csak qdb miatt szedtem le feedreadert, előtte én sem használtam sehol rsst, de ide muszáj.
- #126 - cacodaemon - 2011. január 12.
- Hm, vajon azért feedreader, mert olvasni lehet vele az újabb fejleményeket (feed-reader), vagy azért, mert ingyenes szoftverről van szó (fee-dreader)? :P
- #127 - xezs - 2011. január 12.
- Én sem használok RSS-t, bár tudom hogy mire való. Akkor most utáltok?
- #128 - Vegita - 2011. január 12.
- #127 en rosszabb vagyok mert en meg mukodesben is csak egyszer lattam (de termeszetesen en is tudom mi az). Ellenben jo memoriajatek megjegyezni melyik thread hany kommentnel tartott :D
- #129 - xezs - 2011. január 12.
-
Még az se kell. Tekintve, hogy én egyszerre 2-3 bejegyzés alatt kommentelek maximum, nem nehéz észben tartani, hogy ki volt az utolsó, azt meg a profilbeállítások alatt látom, ha annál újabb van.
Egyébként mondhatnátok valami fasza RSS olvasót windowsra, lehet egyszer kipróbálom.
- #130 - tetra - 2011. január 12.
- Opera.
- #131 - petamas - 2011. január 14.
- #129 Tetszőleges böngésző + Google Reader. Amúgy szerintem az RSS az emberiség egyik legnagyobb találmánya az e-mail óta. :-)
- #132 - petamas - 2011. január 14.
-
#55 Egy levlistás reakciót idéznék: "Szociológus ismerősöm írta a képre:
Katona Péter tanár úr rulez! még a bolognai rendszer előtt voltak
ilyen vizsgái, amikor ált.művként tartott szociológia órákat. 2 oldala
volt a lapnak. ha ezt az oldalt kitöltötted, akkor 2es :D a másik
oldalon viszont volt 2 esszé kérdés, ha jobbat akartál :) így is volt,
aki megbukott :D"