2011. március 17.
#20130 + (182/68,96%) [X]

<peti> de te most komolyan kepes vagy GUI nelkul irni egy terminalban jatszhato kartyaprogramot?
<nan> kotprog leirasnal nem szerepel, hogy kell GUI
<nan> meg nem is tanultunk GUI-t
<nan> meg kulonben is, megkerdeztem egy PlayStation manias haveromat is, o is megmondta, hogy sokkal jobb konzolon jatszani :D

megosztás: facebook, twitter

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned.
név:

url:

hozzászólás:


#1 - tetra - 2011. március 17.
Ez vicces, de érdekes, hogy jelen pillanatban megközelítőleg (a lehetőségekhez képest pont) 2/3-on áll a szavazás: 66,67%
#2 - Vegita - 2011. március 17.
pozitiv csalodas, hogy egesz turheto mennyiseg erti. Csak nem higult fel annyira ez az oldal tvittelo tizenevesekkel :D
#3 - linencloth - 2011. március 17.
#2 Elszomorítalak, hogy bizony a szakma hígult fel. :P
A programmal meg biztos nem lett gond. Későn kerestek meg segítségért, így a kezeim közül az eredeti data[9999] jellegű "optimális" tömb megoldással engedtem ki a feladatot, és csak csendben bólogattam, hogy ez bizony nem fog sikerülni. Elfogadták. Pont. Azaz .
Sőt, itt egészen jó döntés, hogy nem lesz GUI, mivel nem tanulták. Én újraírtam már egy programot azért, mert "nem tanult" megoldásokat alkalmaztam.
#4 - tetra - 2011. március 17.
Huh, amikor fel kell találni a melegvizet, mert nem lehet STL-t használni... ismerem az érzést.
#5 - owned - 2011. március 17.
#3

Bizony, néhányunknak még barátnője, sőt szexuális élete is van.
#6 - Vertigo - 2011. március 18.
#2

24 vagyok, de egy szót sem értek ebből a kvótból oO
#7 - linencloth - 2011. március 18.
#4 Az STL hiánya még nem is lenne probléma, de még saját tömböt sem tudsz rendesen készíteni, aminek csak annyi lenne a lényege, hogy kényelmesen kezelhető legyen.

#5 Nem lehet meg mindenkinek mindene, így ahogy látom neked a sok jó mellett ész nem jutott. Annyira nincs köze a hozzászólásodnak az egész témához, hogy ... ja, várjunk csak, bőven elég lenne csak ideírni a nicked.
#8 - owned - 2011. március 18.
#7

Jéééézusom de nem vagy képben :D
#9 - Bartuc - 2011. március 18.
Ki az a GUI?
#10 - sulc - 2011. március 18.
Artur király feleségének becézése?:)
#11 - tetra - 2011. március 18.
Vagy a HUGI anagrammája, néma h-val.
#12 - xezs - 2011. március 18.
Én értem a "poént" te nekem attól még szar. Túl erőltetett vagy mittudomén, nincs kedvem megmagyarázni se.

Ettől függetlenül szerintem nem szégyen GUI nélkül megírni valamit (akár egy játékot sem). A helyzet az, hogy a társadalom (vagy mondjam azt, hogy az átlagbunkó?) rohadtul el van kényelmesítve a GUI-val és mindehova kattintana (ha tehetné).

Mondjuk valahol ennek köszönhető a számítástechnika tömeges elterjedése, de speciel én jobban örülnék úgy a '97-es '99-es évek szintjének. Ott is volt jópár hülyének gépe (és internete) de nem ennyi agyalágyultnak.

Kérek egy kópiát a GUI nélküli játékból kipróbálás céljára!

Ja és ha már kártyaprogram, valaki programozza már le a Karaván (Caravan) nevű kártyajátékot a Fallout: New Vegasból, nekem nagyon bejött :) Mindig fossá verem benne az NPC-ket :)
#13 - tetra - 2011. március 18.
#12 Lássuk be, a feladatok 95%-ban nagyot dob(hatna) a felhasználói élményen a GUI. A játékok pont ilyenek: a legtöbbnél a látvány fontos elem, és ráadásul sokkal könnyebb 1024*768+ pixelben szemléltetni, mint 80*24-ben... tudom hogy nem lehetetlen, én is írtam karakteres stratégiai játékot (csak sajnos nehéz játszani, mert VMS-re készült), de azért a játékélménynek része a grafika :)
#14 - Vegita - 2011. március 18.
#12 en vagyok a kvotban szereplo "eroltetett" nan, tehat ha elkeszul, atkuldom a jatekot neked :D
#15 - xezs - 2011. március 19.
#13 Természetesen kell a GUI, sőt. Én elég sokat játszok mindenféle játékkal és látom, hogy hova fejlődtek a dolgok.

Csak azt akartam mondani, hogy egy karakteres felülethez az átlagember nem nagyon mer nyúlni, meg nem is igazán tud, mert nem tudja, mit írjon be. GUI-n meg mindenki kattintgat összevissza, még az is, aki segghülye a dolgokhoz.

Na meg persze így szépen leszoknak az emberek a billentyűparancsokról, ami mondjuk nem a világvége, de sokszor egy csomó időt meg lehet spórolni az egérrel való szarakodás ellenében.
#14 Nem akartam a lelkedbe gázolni, leginkább az utolsó mondat miatt írtam azt, amit.

De tényleg kirakhatnád a kész programot.
#16 - Vegita - 2011. március 19.
#15 majd atkuldom, csak majus a hatarido (de marc vegeig kesz lesz ugy tunik)

Es az utolso mondat volt a poen :D De semmi baj, nem tetszhet midnenkinek :D
#17 - Vegita - 2011. március 19.
kozben belegondoltam, hogy lehet, hogy csak majusban kaphatnad meg a plagiumellenorzes miatt :) Nem szeretnem, ha "veletlen" ugyanugy adna be valaki, mint en, ugyanis tobben kaptuk ezt a kotprogot az evfolyambol.

Ha nagyon turlemetlenkedsz, esetleg Dion keresztul megoldhato majd ;)
#18 - owned - 2011. március 19.
#17

Aki nem lép egyszerre, nem kap rétest estére!
#19 - xezs - 2011. március 19.
#17 Úgy csináld, ahogy biztonságosnak érzed. Visszaélni nem fogok vele.

Adták már be egy az egyben mások azt a programot, amit én írtam meg, szóval tudom milyen.

Pedig direkt kértem, hogy csak mankónak tekintsék, írjanak sajátot és ne az enyémet adják be.

Azt hiszem akkor adtam oda "saját terméket" másnak utoljára :)
#20 - Vegita - 2011. március 19.
#19 mondjuk mint tapasztaltabb programozo, lehet ki fogod rohogni a kodolast :D (eletem elso komolyabb java program(j)a) Eclipse-ed van? Vagy ha nincs, java class-t le tudsz futtatni? Mert exe-t nem igazan tudok belole (egyelore) csinalni, es gondolom Windows alol jatszanal (bar azt is meg tudtam egyszer oldani). Ja meg multiplayer-only egyelore, bar lehet csinalok majusig gepi jatekost :D

Sajat termekhez: igen, nyilvan, elso gondolatom minden kisebb segitsegkeresnel is pont emiatt a remkep miatt minel kisebb kodszeletet kimasolni. Amint beadtam a kotprogot es megbeszeltem a gyakvezzel, GPL/BSD/BSOD/DWTFYWWI kvadliszensz, de addig "tanulok a hibadbol" es meg te sem kapod meg :P Bar ma sokat haladtam vele, egy heten belul kesz kell legyen :)

#18 ezt nem ertem, hogy jott ide ;)
#21 - tetra - 2011. március 20.
Igen, engem is megvágtak egyszer hasonló miatt... :( Szóval pontosan tudom miről van szó.
De.

>Java
>komoly program

???
Mindannyian tudjuk, hogy a komoly programokat FORTRANban írják :D
#22 - Vegita - 2011. március 20.
#21 legalabb valami normalis nyelvet mondtal volna (C++ ; Szubjektiv C, etc. )
#23 - tetra - 2011. március 20.
#22
>normális nyelv
>obj-C

E?
#24 - Vegita - 2011. március 20.
#23 [flame on] inkabb azt tanulnam meg, mint az MS-fele "eles latast" (C#/.NET) [flame off]
#25 - tetra - 2011. március 20.
Pedig a C# egy kurva jó nyelv, kb az, amilyennek a Javat akarhatták (csak elkúrták) volna, ha nem lettek volna rohadtul melegek.
Az egyetlen hibája, hogy basznak implementációkat gyártani más platformokra (hogy ez az MS vagy a közösség hibája azt ne firtassuk, valószínűleg mindkettő).
#26 - Vegita - 2011. március 20.
igen, a mono viccnek is rossz :D A C# meg igy gyakorlatilag nem platformfuggetlen, ami egyre tobb masik nyelvrol elmondhato.

na mindegy, ne itt targyaljuk ezt ki :)
#27 - tetra - 2011. március 20.
Miért ne? Amúgy a legtöbb nyelv platformfüggetlen, mert a legtöbb nyelv C-re fordul, a C pedig talán a legplatformfüggetlenebb nyelv a világon.

A .NET meg kurva jó cucc, elterjedhetne. Mondjuk én maradok C++ párti, de látom, ha valami jó. Az MS igazán beletett valamit.

Egyébként a világban az a szép, hogy amit az egyetemen nyomnak annak általában nagyon kevés köze van a valós ipari követelményekhez. Például a platformfüggetlenség egy eléggé túlértékelt dolog egyetemen. A termékeket adott platformokra gyártják, ha azokon megy, akkor minden fasza, ha azon kívül is valamin az csak extra.
#28 - xezs - 2011. március 20.
#20 Jajjaj, eloszlatnék egy tévhitet nagyon gyorsan: én nem vagyok programozó. Tanultam programozást, meg szerettem is, de eleve nem is programozó szakos vagyok :)

Az is egy dolog, hogy 1-2 kókányolást megírtam a munkahelyemen (VisualBasic), csak hogy gyorsítsuk fel egy kicsit a munkát, de azon a programon inkább te röhögnél, ahogy az kinéz :)

Persze feladatát ellátja, onnantól meg leszarom :)

Szóval én nem vagyok abban a pozícióban, hogy bárkit is kiröhögjek a megoldásaiért.
#29 - kzk - 2011. március 20.
Hát nehogy már ne szóljak hozzá...

Platformfüggetlen: Assembly
Nem elmebetegeknek, csak korlátolt eseteknek: C
Embereknek: Java (JVM required)

Nem is tudom, hogy melyik C (Visual vagy Sharp) copy constructor-a fordította (gondolom már javították) meg a verem tartalmát.

Hogy a legtöbb programnak nincs szüksége platformfüggetlenségre: +

Meg amúgy is, működőnek látszik az a felfogás, hogy fordítsuk le egy köztes állapotra, aztán majd adott célplatformon gépi kódra.
#30 - Vegita - 2011. március 20.
#29 Assemblyhez: azert a regiszterszamok valtozhatnak, hatekony kihasznalas az mar igy egy masik kerdes

Tetraval ellentetben en nem vetem meg annyira javat, de teny, hogy atomeromu kell hozza, igen borzalmasan tudja kihasznalni az eroforrasokat idonkent.

Csak ha valamit vegre meg lehet oldani minden eszkozre (ugyanugy mukodjon JAVA MIDP-es telefonon, mint Windowsos PC-n es NetBSD-n minden architekturan), akkor miert olyan nyelven irjam meg, ami csak Win 7-en es WP7-en fordul le?
#31 - tetra - [url] - 2011. március 20.
#29
>Platformfüggetlen: Assembly

??? Miről tetszik beszélni? Ha platformfüggetlenül kódolsz asmben akkor az értelmét veszted el. Akkor már kódolhatnál C-ben is, kevesebb mérnökóra.

>Nem elmebetegeknek, csak korlátolt eseteknek: C

Ezzel egyetértek, ha arra gondoltál, amire gondolok.

>Embereknek: Java (JVM required)

Ezzel nem. Java egy igen buzi nyelv, és igen korlátolt az a terület, ahol optimális a használata.

>miert olyan nyelven irjam meg, ami csak Win 7-en es WP7-en fordul le?

Számtalan oka lehet. Például hogy a vezető architect azt ismeri (kis cégnél). Vagy, sorolom: a cégnek abban van tapasztalata, a megrendelő kifejezetten kérte, sokkal jobb az a nyelv, az a nyelv jobban tudja amit mi akarunk, ki akarjuk próbálni ("próbaprojekt"). Meg még biztos lehet, most részeg vagyok, nem jut eszembe.
Link releváns.
#32 - Vegita - 2011. március 20.
#31 boldogot itt is :)

"Számtalan oka lehet. Például hogy a vezető architect azt ismeri (kis cégnél). Vagy, sorolom: a cégnek abban van tapasztalata, a megrendelő kifejezetten kérte, sokkal jobb az a nyelv, az a nyelv jobban tudja amit mi akarunk, ki akarjuk próbálni ("próbaprojekt")"

Errol valamiert a Magyarorszagon tucatosan elofordulo csak IE6-on mukodo vallalatiranyitasi "webes" rendszerek jutnak eszembe :/

Igazan jo programozo szerintem minden nyelven meg tudja irni, amit meg kell, es minimum 3-4-et ismer is annyira, hogy minimalis utananezessel meg is irja. Aki csak C#-hoz ert, vagy csak javahoz, vagy csak C++-hoz, vagy netan csak php-hoz... na attol mentsen meg a jo isten (aki ezt a negyet nem ismeri legalabb kozepesen (for ciklust illik mindben tudni irni), azt en nem tekintem programozonak)
#33 - tetra - 2011. március 20.
1) Az IE6 sajnos nem csak itthon függegszkedik sötét árnyként a cégek fölé, jól bebetonozták sok évre.

2) Üvölt rólad az egyetemista idealizmus :)
#34 - linencloth - 2011. március 21.
#25
Közösség hibája? Megcsodálható a mono, ami Microfosék hanyagságán próbál segíteni segítség hiányában nem túlzott sikerrel.

#27
Lehet mondani hogy extra kényelem, de Visual Studioban fejlesztek, és GCC fordít valójában a "célgépre". Nem is találtam megfelelő IDE-t Linuxon, és van Win-re készülő projectem is, amihez nem lenne egészséges a virtualizácó, wine, stb.

#29
ASM platformfüggetlen? Nem vagy vele még köszönőviszonyban sem a jelek szerint.

#32
Megírás és hatékonyan megírás között hatalmas különbség van, így én inkább azoktól az "ezermesterektől" kapok agyfaszt, akik mindenhez csak "közepesen" értenek, és gyártják a működő, de optimálistól hatalmas távolságra lévő kódot.


A legtöbb programozási nyelvnek van létjogosultsága, de más-más területeken. Az egyetemi futószalagról kipottyant élesen látó valami kis egyszerű GUI-t összedob a tömegnek, a C++os írhat akár szerverprogramot, stb.
Viszont attól függetlenül hogy szinte minden megírható bármelyik nyelven, még bizonyos kombinációkat nem kellene erőltetni, mint pl. aminek hatalmas hanyatlását tapasztalhattam: java alapú MMORPG szerver.
#35 - tetra - 2011. március 21.
#34 Miért lenne hanyag az MS? Ők a saját platformjukat támogatják. A közösség dolga lenne, hogy ha akar .NET-et máshol is, csinálja meg. Nyílt az egész, ha akarnák, meg tudnák csinálni. Nincs mögötte akarat. Az MS nem hanyag, csak jól felfogott érdekei vannak, a közösség meg baszik rá. Ezzel csak a programozók veszítenek.

A másik pontodat nem értem sajnos...

A többivel egyetértek.
#36 - Kukac - 2012. június 13.
Ti most komolyan azon veszekedtek, hogy melyik programozási nyelv a legjobb. Ez olyan mintha a kanalat és a villát hasonlítanátok össze.
Java tökéletes cliens applikációkra, főleg ha valamit gyorsan kell megírni. De pl. Apache Cassandra is javában van írva, amivel a Facebook a leveleit indexeli.
C++ pedig tökéletes nagy mennyiségű adat feldolgozására, vagy bármilyen komoly szerver architektúrára.
De projekttől függ, hogy épp mire van szükség. Én munkában párhuzamosan programozok Rubyban, C++-ban, C-ben és Javában. Mindig projekttől függően mást használok.
#37 - tetra - 2012. június 13.
#36 Egyrészt a most erősen túlzás, ez több, mint egy éve volt. Másrészt az a cliens szó nekem durva volt.