2011. június 28.
#20660 + (272/73,69%) [X]

<fave> lehet máskor ha 1.8-ra állok irodalomból
<fave> és a tanárnő gondolkozik hogy megadja-e a 2-est
<fave> nem azt kéne válaszolnom arra a kérdésre, hogy miért nem tanulok
<fave> hogy ez egy felesleges tantárgy
<fave> most mehetek pótvizsgázni

megosztás: facebook, twitter

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned.
név:

url:

hozzászólás:


#1 - cacodaemon - 2011. június 29.
Szakbarbár.
#2 - flimo - 2011. június 29.
Úgy tényleg felesleges, ahogy a legtöbb helyen tanítják.
#3 - AdanI_ - 2011. június 29.
Amatőrizmus.

Én csak azt írtam le magyar nyelvtan dogánál mikor a finnugor elméletről van szó, h nem igaz. Nem helyes dolog, de az egy tét nélküli volt már negyedikben a fél évi jegy számított mit nekem egy karó már akkor? De ugye érettségi témazáró, felelés stb. nem a legjobb alkalom arra, h ellent mondj bármiben is. A tanár arra kíváncsi ,amit ő leadott vagy, ami a tananyag azt kell mondani nem mást. Gondolhatod másképp, de ott add elő magad.
#4 - Vegita - 2011. június 29.
#2 +1
Egyetlenegyszer buktam nyelvtanbol es irodalombol 10.-ben felevkor (ezenkivul soha semmibol, evvegen vegkepp nem), aztan megtudtam, hogy a fogalmazasaimnak stilisztikailag nincs stilusa, es hogy a verselemzesre barmikor ra lehet mondani, hogy ertelmezest csinalt valaki elemzes helyett, es hogy verset csak egyfelekeppen lehet elemezni, ahogy a tanar gondolja. Ja es hogy a ketteshez fel kell tudni rajzolni az ionicus (a) minoret (de reg volt mar, lulz)
#5 - AdanI_ - 2011. június 29.
#2: Ez tény, de nem árt ha az ilyen véleményt az ember megtartja magának, ameddig a kettesért harcol.
#6 - Vegita - 2011. június 29.
#3 en negyedik evvegen is kettest kaptam, halistennek volt pontduplazas, mert az erettsegin pofamba hazudott a tanar, hogy nem is ugy van, ahogy tanitota. Este vittem bankettre a fuzetet, hogy marpedig igy irtuk le :D
#7 - TJ - 2011. június 29.
Vegita egyszer ezt te mar le irtad,hogy hazudott a tanar meghogy vitted a fuzeted neki?
Mert a kommented olvasasa kozben elfogott vmo deja vu erzes.
Egyebkent meg a mostani nyelvtan,es irodalom oktatas tenyeg egy vicc.Nekunk mondjuk egy ertelmes tanarunk volt(megtanitott mindent ami a konyvben volt,de kozbe mondta azt is szerinte hogy van ez az egesz pl.:finnugor elmelet.)
#8 - kzk - 2011. június 29.
#6 Azert felveteli pontszamba becsusztatni egy kettest..
Nem azert, hogy nagyon lebasszalak, de ehhez vagy konkretan debilnek kell lenni (nem hiszem), vagy pedig valami szamomra erthetetlen makacs-dacos-csakazerse hozzaallassal kell a tanart kezelni, ami egy 18 evesnek mar szerintem nagyon gaz.

Nagyon keves tanar dijaz 3 ala, ha nem vagy konretan tokhulye es a hozzaallasod sem kifejezett verlazito.

Vagy ez megvaltozott, a hirek ellenere megiscsak durvan felment az oktatas szinvonala, vagy hogy van ez?
#9 - brrr - 2011. június 29.
#7 detto deja vu. Valahol már volt szó az érettségiről, Vegita ott írhatta le. Ekkora állat nincs még egy :) én, mire a bankett volt, már elégettem mindent :D
#10 - Vegita - 2011. június 29.
#7 elkepzelheto, de akkor az tobb mint egy eve kellett legyen

#8 pont hogy a magyar nem szamitott be, csak a matek+fizika illetve matek+angol, (96% matek 92% angol, es 71% a fizika), azokat duplaztam. Magyarbol amugy 3-as lett az erettsegi meg igy is, de a 4. ev vegi jegy kettes nyelvtanbol es irodalombol is (matekbol is asszem csak 4-es voltam, holott a 4% az erettsegin elirasok voltak :D )

Tehat lenyeg: csak matek+angol szamitott ahova mentem, azok nagyon is jok lettek duplazva
#11 - Vegita - 2011. június 29.
tegyuk hozza, hogy sajat bevallasom szerint is nagyon rossz gyerek voltam, utolso 2 hetemben pl. ki voltam tiltva fizika orakrol :)
#12 - tetra - 2011. június 29.
Én kitűnőre érettségiztem, és szerintem is felesleges tárgy. És szerintem sem szokás azoknak az embereknek megmondani az igazságot, akiknek hatalma van felettünk.
#13 - Vegita - 2011. június 29.
#12 munkahelyen mar tudtam tartani :) (akarmelyik eddigi fonokom korrektebb volt az utolso osztalyfonokeimnel, beleertve multis fonokoket is)

De abban egyetertunk, hogy felesleges targy:
helyi poen: http://qdb.hu/3381?c=1
#14 - Dio - 2011. június 30.
Az egy dolog, hogy felesleges tárgy, én is tartottam sokmindent annak... De miért is kell arra büszkének lenni, hogy nem vagy képes valamit megtanulni a minimális szint felett vagy még annyira sem?!
#15 - GorPius673 - 2011. június 30.
Szerintem nem is ez a legrosszabb...
Hanem az, hogy ezek után még fel is vág vele a barátai előtt, hogy ő bizony mekkora arc,hogy pótvizsgázik :(
Egyébként az irodalom tényleg az,de nem kell a tanár szemébe mondani ha ezen múlik bármi is,mert aki olyan hülye,hogy egy felesleges tantárgyakból nem bír össze hozni egy kettest, annak a véleménye ugyan olyan felesleges mint a tantárgy...
#16 - tetra - 2011. június 30.
#15 Első értelmes szöveged qdb-n ezen a néven, de ez tényleg jó volt. Vagy keverlek valakivel.
#17 - xezs - 2011. június 30.
Az látszik, hogy hülye a magyar nyelvhez, mert ha nem így lenne, nem pontot rakna TIZEDESVESSZŐ helyett.

Egyébként meg meg kell védjem az irodalmat: az a lényege, hogy legyen szókincsed. Nagyon egyszerű a dolog: minél többet olvasol, annál több szót látsz, és talán meg is ragad pár.

Ettől függetlenül utálom a nagyfejű bölcsészeket, akik azt hiszik, a magyar nyelv és irodalom a legfontosabb tárgy az életben. Nem nem az, de nem is olyan jelentéktelen, ahogy fave beállítja.

Mondjuk azt pont nem értem, hogy miért egy érettségin kell arcoskodni, de ez már az ő baja, valószínűleg nem egy továbbtanulós típus.
#18 - Vegita - 2011. június 30.
#17 erettsegirol ott szo sem volt fave reszerol a kvotban, es en is csak a banketten pofatlankodtam (amit kommentben meseltem el)
#19 - tetra - 2011. június 30.
#17 Az irodalom órának semmi de semmi köze ahhoz, hogy mennyit olvasol. Rühelltem az irodalmat, mégis sokat olvasok. Mások meg jók voltak irodalomból, és a kötelezőkön kívül nem nagyon olvastak.

LEHETNE értelme, de itt nem a potenciálokról van szó, hanem a konkrét helyzetről.
#20 - Vegita - 2011. június 30.
#19 +1 (bar en sem vagyok agyonolvasott, de nem vagyok buszke ra)
#21 - xezs - 2011. június 30.
#18 Akkor érettségi előtt? Lehet rosszul hámoztam ki a lényeget, de valahol ott körül lehetett, ha egyszer pótvizsgáznia kellett.

#19 Ha mindenki legalább a kötelezőket elolvasná, már bentebb lennénk. A legtöbb embernek se szókincse, se helyeírása nincs. Nem tudom miért, de én ezekre háklis vagyok, pedig messze nem tökéletes nálam sem a helyesírás.
#22 - xezs - 2011. június 30.
#19 Amúgy meg én nem rühelltem az irodalmat, legalább lehetett pofázni mindenféléről.

Tanárnő felolvasta a verset, ki mit gondol róla. Elkezdtem pofázni a hülyeségeimet, hogy ne unatkozzak. Én elszórakoztam, a tanár is úgy érezte, hogy érdekel minket a dolog, nem volt ezzel semmi gond. Valahogy megvolt a kölcsönös tisztelet.
#23 - GorPius673 - 2011. június 30.
#16 +1 :D...Egyébként kb 25-dik kommentem itt és eddig senki sem mondta hogy idióta vagyok és fogjam be, de akkor eddig te így gondoltad?
#22 Nálunk is ugyan ez volt irodalmon csak nálunk a tanár nem tudott fegyelmezni és mindig el tereltük a témát másra és nem a versről beszéltünk a végén.. :) Persze ez volt akit zavart ,de az meg túl nyomi volt ahhoz hogy meg szólaljon a tanár meg csak röhögött mert viccesek voltunk :P
#24 - Melkon - 2011. június 30.
#19

"Az irodalom órának semmi de semmi köze ahhoz, hogy mennyit olvasol."

Hát öhm... nálunk például ~3 hetente volt egy kötelező, általában 2-300 oldal simán megvolt. Nyilván szinte senki nem olvasta el mindet, de ha csak minden másodikat elolvas valaki (márpedig aki nem akart megbukni az elolvasta legalább minden másodikat.), már az sem kevés. Gondolom belátod, hogy némi köze mégiscsak van az irodalom órának ahhoz, hogy mennyit olvas valaki.

Egyébként a bölcsészek szidását hagyjuk már. Elég sok bölcsészt ismerek, de valahogy egyetlen egyre sem illenek azok a lenéző kommentek, amiket itt viszonylag gyakran olvasni lehet.
#25 - second2 - 2011. július 1.
#24

Én pl. ismerek 1 bölcsész gyereket (+ volt magyar tanáromat), mindkettő sötét a matekhoz, fizikához, számtech-hez (még a 8-os kemény Excel-es részt is másról puskázta, ez persze nem a tanár, hanem a haverom), meg mondhatni az egész élethez.
Logikája sincs, alig fogja fel a dolgokat, mondhatni az élethez sem ért.
Viszont magyarból mindig 5-ös lett, mert elég volt betanulni 1 egész könyvet hozzá, meg nem keveset nyalni a tanár seggét, és kész.

Szóval azért nem alaptalan amit a bölcsészekről mondanak.
Ja és akkor matekon amit nem értett feladatokat mindig azt mondta, hogy ez hülyeség, hülye feladat, stb.

Viszont olyan ismerősöm is van, aki minden tantárgyból szar, még magyarból is, és a felfogása szarabb, mint nekem 2 kiló kokain elfogyasztása után, és gondban is vagyok, hogy hogy hívhatnám, mivel magyarból is szar a bölcsész kiesett, fogyatékosnak sem hívhatom mert az sértő a fogyatékosoknak, és elfelejtettem ezzel mi akart volna lenni a mondandóm.
#26 - xezs - 2011. július 1.
#25 +1
#27 - cacodaemon - 2011. július 1.
Hülyék mindenhol vannak, a reál szakosok közt is biztosan találni jó néhány embert, akik nem tudják, mikor volt a második világháború vagy nem tudják, ki volt Babits Mihály. Ja de ezek bölcsész dolgok, ezek nem is fontosak...
#28 - kzk - 2011. július 1.
Azt érzed, hogy valamit nem megjegyezni / elfelejteni teljesen más, mint fel sem fogni...
#29 - brrr - 2011. július 1.
#19 Az irodalomnak nem az olyanokat kell olvasásra késztetnie, akik maguktól is olvasnak. Én kb azóta nem szeretem az irodalmat, amióta rendesen tudok olvasni, és magam válogatom meg a könyveimet, mert rájöttem, hogy sokkal jobb könyvek is vannak, mint a kötelezők többsége.

Itt az lenne a cél, hogy egy alapszintű képet kapj arról, hogy mit nevez a világ nagyobbik része szépirodalomnak. Aztán eldönthesd, hogy tetszik-e vagy sem, foglalkozol-e vele, vagy nem. (ne alapok nélkül, 0 infóval, pletykák és legendák alapján dönts)

Hasonló a matek, számtech, fizika, biológia oktatás is. Arra nem jó, hogy bármit kezdj vele, arra viszont igen, hogy nagyjából be tudd lőni, hogy miről szól. belekóstolsz, hogy tetszik-e. Persze, egy fél órás belekóstolás semmire nem elég.

Ha elég lenne, akkor nagyjából ált suli 4. után jöhetne egy fél év "egyetemi felkészítő", és 16 évesen mindenkinek lenne diplomája (csak mindenki szakbarbár lenne.. )

Olyan tudást nem ad sem az általános iskola, sem a gimnázium, hogy megélj belőle normálisan (a szakközép jó esetben igen). Nem is kell ezt várni tőle!
#30 - Melkon - 2011. július 1.
#25

Én ismerek segg hülye infósokat is, akkor az infósokat miért nem szidjátok?
A bölcsészek nagy része teljesen normális, nem kell magyarázni hogy ők mindenhez hülyék, kivételek meg mindenhol vannak...
#31 - tetra - 2011. július 1.
#29 #24 Nagyszerű, de most ezekkel mit akartatok mondani? Hogy az irodalom PRÓBÁLKOZIK? Meg mit KÉNE csinálnia az irodalom órának? Mert ha valaki nem szeret olvasni, az nem fog olvasni, ha valaki szeret olvasni, az fog olvasni, és erre az irodalom órának szinte semmi befolyása nincs. Kötelezőkkel vagy anélkül.

#30 Az a baj, hogy a bölcsészek egyenrangúnak tekintik az ő tudásukat egy mérnök tudásával. Pedig baromira más a két dolog, és sajnos manapság sok ember alapvető összefüggéseket nem hogy nem fedez fel, ha a képébe tolod és részletesen elmagyarázod, akkor sem fogja fel. Erre jutottunk azzal, hogy nem ciki hülyének lenni a matekhoz.
Az persze igaz, hogy az összes szak tele van retardáltakkal, de az, hogy valaki emberileg normális, nem jelenti azt, hogy ő értelmes ember.
#32 - GorPius673 - 2011. július 1.
Na jó én ezt nem értem...
Nem azért mert hülye vagyok hanem mert még nem voltam itt elég időt és nem olvastam a kommenteket...
Én eddig azt hittem azért szidjátok a bölcsészeket mert az irodalom és a magyar nyelv ismerete nem "hasznos".
Mert sokkal fontosabb villany szerelőnek mérnöknek vagy informatikusnak lenni akik hasznosak a világnak pl: megszerelik a villanyt , megterveznek egy házat hogy nedőljön össze, megjavítják a géped hogy örülj.
De a bölcsészek meg mondják hogy Arany János milyen szem szögből írta a toldit meg elemeznek verset meg tudom is én mit csinálnak..
Egy szóval én azt hittem eddig hogy a bölcsészek szimplán hasztalan munkát csinálnak és ennek ugyebár nincs értelme vagy nem?
Javítsatok ki és légyszíves világosítsatok fel ez ügyben...kösz
#33 - GorPius673 - 2011. július 1.
Ja és ezért érzem én is felesleges tantárgynak az irodalmat mert mi haszna belőle a világnak?
A Fizika Biológia Földrajz Matek:
MIND HASZNOS
#34 - xezs - 2011. július 1.
nana, azert hasznos az, csak nem annyira, mint egyesek hiszik. szeperzeket es kifejezokeszseget fejleszt. az egesz ott van elbaszva, hogy sok olyan megy bolcsesznek, aki se tanulni, se dolgozni nem akar, csak elmegy egyetemre hogy legyen diplomaja, szoval alibiszaknak tekinti. viszont mernoki szakra nem mehet, mert ott nem tud lablogatassal elorebb jutni. szoval tobb hulye megy bolcsesznek, mint pl matekosnak. na meg erted, mit kezdesz bolcseszdiplomaval? magyartanar nem kell annyi, felfogokepesseget meg nem fejleszt, ami a legtobb irodai melohoz kell.
#35 - tetra - 2011. július 1.
#34 Elmegy, szerez diplomát, aztán ŐSZINTÉN FELHÁBORODIK, amikor kiderül, hogy ebből biza nehéz megélni. Úgy gondolja, hogy neki meg kéne tudnia élnie abból, ami őt érdekli, mert neki ez alanyi jogon jár.
#36 - cacodaemon - 2011. július 1.
Hogy mi haszna az irodalomnak?
Ha csak a közvetlen gyakorlati haszonnal bíró dolgokat tartjuk hasznosnak, akkor semmi. Másképp fogalmazva: Ha azt gondoljuk, hogy az életünk célja, hogy együnk, igyunk, ürítsünk, szaporodjunk, majd haljunk meg és kaparjanak el, akkor az irodalomnak tényleg semmi haszna, mert ezeket az alapvető életfunkciókat a reál tudományok is lehetővé teszik és megkönnyítik.
Félve kérdezem meg, de van itt valaki, aki többre tartja az életcélját és a boldogság fogalmát ezen - már az állatok szintjén is meglévő - ösztönök kiélésénél?
#37 - tetra - 2011. július 1.
#36 Ha azt implikálod, hogy az irodalom óra nyújt bármi egyebet, akkor te nem jártál középiskolába.
#38 - xezs - 2011. július 1.
#36 Már bocsáss meg, de az, hogy a reál tárgyakat a biológiai igényeinkhez hasonlítod, nem vitaalap. Ennek semmi értelme és csak szándékos félremagyarázás/kötözködés.
#39 - kzk - 2011. július 1.
Ez a duma biztos bejön a 13 éves csajoknál, de minket ne nézz már madárnak.. :-P

Persze, mi is odavagyunk a művészetekért, csak amíg egy korlátolt bölcsész nem érti egy fraktál szépségét, addig engem ne akarjon egy majom se meggyőzni, hogy a francia szimbolikusok milyen kurva jók voltak csak azért, mert jobb dolguk híján szétbaszták magukat és faszságokat vetettek papírra.

Petőfi Sándor költészetén meg többségében túl voltunk 12 évesen. Mármint írtunk olyan verseket, csak kinőttünk belőle.
Meg egy derűs hétköznap délelőtt bebaszcsizva nem akartunk forradalmat csinálni.

Kurvára imádom az irodalmat. Az ízlésemnek megfelelőt. De azt, amit egy egységsugarú átlagos magyartanár a saját szemszögéből leoktat, azt ne hívjuk szellemi szükségletnek.

Volt már jó irodalomtanárom. Történelem is. Kedveltem mindkettőt. Ők is engem. Gondolkodni tanítottak. Ugyanakkor tartom: egy átlagos bölcsész pontosan egy dologra jó, további bölcsészeket képezni.

A kevés és becsülendő kivétel viszont nem szokott magától elszállni, hogy ő mekkora zseni, mert olyan dologgal foglalkozik, amit az átlagos baszószaró parasztok nem néznek szarba se.

Továbbá még egy hányingerem szeretném megosztani: amikor egy bölcsész keble dagad, hogy ő milyen kurva művelt. Baszodanyád, az a szakmád, ciki lenne, ha nem lennél belőle jobb, mint az ivóevő ungabungák. Mondjuk én meg általában nem verem a faszom arra, hogy milyen hasznos vagyok szerverösszeomlás után, mert egyrészt az a szakmám, másrészt egyéb képességeim is vannak.

További különbség, hogy ha én nem lennék, akkor te olykor nem tudnál telefonálni, ha te nem lennél, akkor a pápusztaröcsögei animálpornó tartalék felszopói se vennék észre, pedig ők állítólag mindig résen vannak, ha érted hogy mondom.

Arguing over the internet...
#40 - Melkon - 2011. július 1.
#39

Fura, én egy olyan bölcsészt sem ismerek, akire csak egy icipicit is illene az irományod.

Sajnos úgy látom, hogy nem a bölcsészeknek van nagy arcuk a semmire, hanem egyes infósok próbálják meg nekik bemagyarázni, hogy ők mekkora hülyék. (függetlenül attól, hogy kérdezte-e őket bárki is.)
Meglehetősen szomorú...
#41 - kzk - 2011. július 2.
Attól, hogy a te mintád szar...
#42 - GorPius673 - 2011. július 2.
ÁHHH #39 +++ nem azért mert értettem is belőle vmit de többet röhögtem rajta mint a quote-on :D :P
azért valami át jött kösz és még egy kérdés akkor... ha a bölcsész csak még több bölcsész képzésre jó akkor nem jó semmire gondolom értitek ha végig viszitek gondolat menetem :)
#43 - cacodaemon - 2011. július 2.
Valószínűleg csak azért vitatkozunk, mert nekem jó irodalomtanárom volt, nektek meg nem. Bár az elején nem értettem a komplexebb hasonlatokat, és nekem is belemagyarázásnak tűnt sok minden, a tanáromnak aztán sikerült elérnie, hogy nyíltabban és jobban figyelve álljak hozzá, és érthetővé váltak a művek.
De ez a különbség itt, a qdb-n is jól látszik. Van egy csomó kvót, ahol nyafogtok kommentben, hogy nem értitek, aztán jön még vmi háttérinfo, és akkor mondjátok, hogy jah, így már világos, de ezt is oda kéne írni. Pedig a legtöbb esetben simán ki lehet találni, hogy miről van szó, és lehet érteni a poént... Csak nektek kell mindent expliciten kiírni, hogy értsétek, hiába veritek magatokat a jó értelmezőképességetekre hivatkozva. Egy szó mint száz, (ha már a memorizált adatmennyiséget teljesen figyelmen kívül hagyjuk, és csak az intellektuális képességekre koncentrálunk,) nekem úgy tűnik, hogy az itteni nagymellényű reál szakosok SZÖVEGÉRTÉSI KÉPESSÉGE a béka segge alatt van.
Aztán ott van az, hogy sokan szenvednek azzal, hogy egy nyamvadt középfokú nyelvvizsgát összekaparjanak, hogy legyen diplomájuk...
Az eszem megáll, hogy aztán még ezek szidják a bölcsészeket, hogy hülyék... Nekem már gimiben megvolt két felsőfokú nyelvvizsgám, és nem értem, mi a nehézség a nyelvtanulásban.
Igaz, én meg nem értek a függvényanalízishez, mert gimi óta nem hallottam róla, és ott is csak a legalapvetőbb részeit vettük. Ezért csak azt kérem: lássátok be, hogy attól még, hogy másnak más tudományterülethez van jó szellemi képessége, mint nektek, az nem jelenti azt, hogy az illető hülye.
#44 - tetra - 2011. július 2.
#43 Nehéz eldönteni, hogy trollkodsz vagy tényleg retardált vagy.
#45 - Melkon - 2011. július 2.
#44

Vagy szimplán igaza van, és az a retardált, aki jobb híján személyeskedik.
#46 - tetra - 2011. július 2.
#45 Jaja, igaza van, a reálosok mind sötét suttyók, a bölcsészek pedig művelt művészek. Értem. Ne védd, mert egy szintre kerülsz vele. Ha értőn olvasnád, te is észrevennéd azokat a nüansznyi jeleket, amik arra mutatnak, hogy az író gondolkodásmódja nem épp a racionalitást követi. De te is úgy látom érzelmileg érintve vagy, így képtelen leszel rá. Nem baj, nem kell mindenkinek egyetértenie, hülyék is kellenek a világba.
#47 - kzk - 2011. július 2.
A kakadémon egyszerűen gyenge nyak fölött, ez már sokszor kiderült, viszont hogy Melkon előre megfontolt, aljas szándékból beszél hülyeségeket, vagy egyszerűen ennél a témánál hasalt el, az tényleg nem világos.
#48 - kzk - 2011. július 2.
A kakadémon egyszerűen gyenge nyak fölött, ez már sokszor kiderült, viszont hogy Melkon előre megfontolt, aljas szándékból beszél hülyeségeket, vagy egyszerűen ennél a témánál hasalt el, az tényleg nem világos.
#49 - Melkon - 2011. július 2.
Most becopyzhatnám az előző kommentem második felét, de minek? Elsőre sem értettétek...
#50 - tetra - 2011. július 2.
Nézd, olyannal vádolsz, hogy nekem fáj az igazság. Nyílvánvaló, hogy fogalmad sincs, miről beszélsz.
#51 - cacodaemon - 2011. július 2.
"A kakadémon egyszerűen gyenge nyak fölött, ez már sokszor kiderült,"
- Ó, kérlek, taníts, mester, te olyan bölcs és eszes vagy (és ezzel persze véletlenül sem azt akarom mondani, hogy bölcsÉSZ vagy, hisz a bölcsészek mind buták és semmirekellők)! De tényleg komolyan tudni vágyom, én szegény alsóbbrendű, hogy mi volt az a sok alkalom, ahol kiderült, hogy én "gyenge vagyok nyak fölött". Hiszen csak így fejlődhetek, ha nem okítotok ki, hülye maradok.
Hah, és képzeld, mindennek a tetejébe - lehet, hogy nevetséges, és kicsit szégyellem is, de... jajj, nem is tudom hogy mondjam... az én korlátolt értelmi képességeimnek a dolgok jelenlegi állása szerint olybá tűnik, hogy éppen te vagy csőlátású és sötét, mesterem... De ez persze nyilván tévedés, hisz bölcsész vagyok és a bölcsészek tévednek. A reálosok pedig soha.
Igen, ti mind azt mondjátok, hogy hülye vagyok, tehát ennek így kell lennie. Mert amit sokan mondanak, az igaz!
Szóval ha ezt ilyen teljesen logikus módon megállapítottuk, már csak szeretném tudni, hogy pontosan hol derült ki - óh, hol buktam le! -, hogy hülye vagyok. Miben nyilvánul meg a gyengeelméjűségem?
Képzeljétek, vagyok olyan korlátolt és öntelt, hogy azt hittem, amiket írok, azok megfontolandó érvek lehetnek... De ti ügyesen átláttatok rajtam, és pár sor "Nehéz eldönteni, hogy trollkodsz vagy tényleg retardált vagy"-gyal és "gyenge nyak fölött"-el lesöpörtétek minden álnok és buta szavam.
Nem is várom, hogy olvassátok el még egyszer, amit írtam - sőt, egyszer se kellett volna elolvasnotok, hiszen ti olyan okosak vagytok, hogy olvasás nélkül is simán megcáfoljátok, amit írtam (ilyen fejlett mentális képessége is csak a felülmúlhatatlan reálosoknak lehet).
Szóval kérlek titeket, felsőbbrendűeket, hogy vessetek fényt sötét elmémre, mely még azt se képest felfogni, hogy miért korlátolt. Mondjátok, miért reagáltatok így arra, amit írni merészeltem, ó, én szánalmas.
#52 - Dio - 2011. július 2.
Szerintem a legnagyobb probléma ezzel a típusú vitával, hogy mindkét oldal eltúlozza. Kicsit mindenki visszavenne az alapos vagy alaptalan érveiből, akkor a másik fél talán el is tudná részben fogadni, és mindannyian belátnátok, hogy teljesen felesleges ezt újra meg újra elkezdeni.
(igen, épp mediációt gyakorlok :D)
#53 - cacodaemon - 2011. július 2.
Psszt, Dio, ne lődd le a poént, még tusakodni akartam kicsit. ;)
#54 - kzk - 2011. július 2.
Ez nem tusakodás. De attól, hogy az ápolt azt hiszi, mindenki más a hülye, rajta van a muszájdzseki.
#55 - xezs - 2011. július 2.
Asszem ebben a vitában nekem jutott a középen levő szerepe (bár ahogy valami politikai miafaszom egyszer nagyon jól megfogalmazta, a középpel az a baj, hogy balról nézve jobbra van, jobbról nézve meg balra).

Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy van értelme egy bizonyos szinten a bölcsészeteknek, de csak egy bizonyos szinten. Itt valaki említette az idegen nyelveket. Na az pont az a kategória, amit nem kéne bölcsészetnek tekinteni, mert annak igenis nagyon is sok értelme van, és inkább degradáló a bölcsészetek közé sorolni.

A bölcsész szakon, mint mondottam, több a láblógató, mint egy olyan szakon, ahol nem csak seggelni és magolni kell, hanem érteni is. Ezzel lehet vitatkozni, csak épp fölösleges. Ezt szerintem mindenki látta már, aki betette a lábát egy egyetemre vagy egy fősulira. Azt mondjuk elismerem, hogy matek szakon is vannak olyan láblógatósok, akik nagyon lazán elkezdik tanulmányaikat, de itt a lényeg: csak elkezdik. Diplomát soha nem kapnak. Nem egy bölcsészt láttam, hallottam már, aki alapvető ismeretekkel nem rendelkezett a számítógépről. A 21. században mégis milyen munkát akar enélkül elvégezni? Kapálni? Mekiben dolgozni?

Szóval egyezzünk meg abban, hogy kellenek bölcsészek, csak rohadtul nem ennyi, és pláne nem ilyen fos szakokkal, mint a filozófia vagy a szabad bölcsészet. Legyenek magyartanárok, mert azért a saját nyelvünket illik tudni és a lehetséges maximum szintig művelni, de ne már, hogy egy valag magyartanárunk van, akik lószart sem tudnak magukkal kezdeni, mert nem tanultak meg gondolkodni, csak magolni, iskolába tanítani meg nem kellenek, mert már mindenhol van tanár. Az idegen nyelvszakot meg én nem tekintem bölcsészetnek, az nekem a szürkezóna. Bárcsak több honfitársunk beszélne idegen nyelveket, akkor a svéd turista nem akarná leszopni a faszomat, mert útbaigazítottam, és elmondása szerint már fél órája próbálkozik ezzel mindenféle szerencséétlennél, köztük egy rendőrrel is. Ja, ezt mind Budapesten, a "magyar tudás fellegvárában".

Utoljára csak egy gondolat: az miért van, hogy ahol én tanultam, a magyar szakosok csupa kitűnők voltak, és a kitűnőre járt kb. 5 ezer Ft ösztöndíj, míg matek szakon mindenki a kettesért izzadt, és már a hármasra járt kb. 10 ezer Ft? Nem lehet, hogy azért, mert kicsit komolyabb volt a követelményrendszer? Persze, ráfoghatjuk, hogy a matekosok retardáltak voltak, de ez gyenge érv lenne.

Végszóként kzk barátomnak egy vicc, ha már szóba hozta Petőfit (és bocs ha már ismered):

Petőfi március 16-án bemegy a kocsmába, rácsap a pultra és rákiált a csaposra:

- Tibikém, a szokásosat!
- Na de Sanyikám, hát tegnap is mi lett belőle?
#56 - Dio - 2011. július 2.
És ugyanúgy számították az ösztöndíj alapjául szolgáló átlagot mindkét szakon?

Mert van, ahol csak a teljesített kurzus számít, van, ahol meg a karók is. És így pl. nálunk azért magasabb a karátlag, mert ugye sokan inkább nem mennek el, hogyha nem tudják, vagy pl. a kettest nem kérik a nem csúszós tárgyakból. Ami felháborító, mert ha egy 7 kredites tárgyból 3-asom lesz azt hiszem, mégis jobb a tanulmányi eredményem, mint annak, aki megbukott, de a számok az ellenkezőjét mutatják.
#57 - xezs - 2011. július 2.
#56 Akkor még nem voltak ilyen dzsentri faszságok, hogy kreditrendszer :) Én még a régi rendszerben diplomáztam, ahol a TO csinált neked órarendet aztán vagy örültél neki, vagy nem :)

Egyszerűen mindenki színötös volt a magyarszakosok közül, nem lehetett differenciálni az ösztöndíjak kiosztásánál.
#58 - Dio - 2011. július 2.
Jah, tényleg... olyan idők is voltak. :P
Megjegyzem, sokkal tanulásra ösztönzőbb rendszer volt, a kreditrendszer a linkeknek meg a sumákoknak kedvez.
#59 - xezs - 2011. július 3.
#58 Örülök, hogy ezt egy olyan írja le, aki benne is van. Ha én írnám, még megvádolnának mások, hogy én ezt nem értem, mert nem éltem benne.

Teljesen egyetértek a leírtakkal.
#60 - tetra - 2011. július 3.
#58 #59 Nem a rendszer a hibás. Sokkal több léhűtő került be a rendszerbe, de ez nem a kreditek miatt van. A kreditrendszer hatalmas megkönnyebbülés, és nagyon segíti, hogy pl az ember utolsó két évben elmenjen dolgozni, és ugyan fél-egy év csúszással, de megcsinálja a diplomáját. Aki nem akart tanulni, eddig sem tanult, és ezután sem fog, a különbség, hogy most bekerül az egyetemre, mert tömegképzés van.
#61 - xezs - 2011. július 3.
#60 Természetesen az előző rendszerben is voltak léhűtők, viszont az előző rendszer rákényszerít téged arra, hogy csináld meg az összes vizsgádat. Egyfajta mindent vagy semmit elv. A kreditrendszerben a végtelenségig el lehet odázni egy vizsgát "ráérünkmég" felkiáltással.

Különben a régi rendszer is olyan, hogy az utolsó évben már alig van pár tantárgy, én simán tudtam dolgozni mellette.
#62 - kzk - 2011. július 3.
Na ez az utolsó kettő így egyben.
#63 - Vegita - 2011. július 3.
#61 inkabb az a baj, hogy az elsoeves targyat harmadjara felvevo urat meg mindig az allam tartja el. Es a lehutonek ugyanakkora joga van nekiesni kurzusfelvetelkor a valaszthato targyaknak (tobbet is kell felvennie, mert hianyzonak az epuletes kreditek alapjai), mint aki rendesen csinalja. Holott valaki tenyleg el szeretne vegezni adott ido alatt, es nem a "maradekot" szeretne valaszthatonak, hanem ami erdekli
#64 - tetra - 2011. július 3.
#63 ELTE-n (illetve a legtöbb karon, mert karról karra eltérő) ez valamennyire meg van oldva, mert nem versenyjelentkezéssel kezdődik a dolog, hanem rangsorolásossal, és ha mintatanterv szerint veszed fel, akkor kapsz bónuszokat rá. Ha jól értem a problémát.
#65 - cacodaemon - 2011. július 4.
Én még annyit hozzátennék, hogy ez a rendszer nem csak megkönnyíti a lébecolók dolgát, hanem a másik oldalról meg is nehezíti azokét, akik viszont rendesen el szeretnék végezni időben. Konkrétan a major és minor szakok és a szabad tárgyfelvétel problémájára gondolok.
Valaki itt írta, hogy nekik még a TO állította össze az órarendet, ami vagy tetszett vagy nem. Pedig én mit nem adtam volna a BA alatt, ha nekem is központilag állították volna össze!
A BA-n ugyanis egy major és egy ettől független minor szakot kellett felvenni, ami bármi lehetett. Így nem is volt lehetséges a szakok közti egyeztetés, mert ha mindenkinek más minorja volt, és a minoron is mindenki más majorról jött, egyszerűen emberileg nem lehetett minden egyes óra időpontját jól megtárgyalni. Ebből pedig az következett, hogy a major és mindor szakos órák egy része ütötte egymást.
Ekkor az első lépés, hogy a kurzusokhoz tartozó alternatív időpontokkal próbáltunk zsonglőrködni. Mármint egy kurzust egy félévben van hogy több tanár ill. időpont alatt is meghirdetnek. De persze soknál nem volt ilyen választás. Meg ugye a nem kötelező órákat le lehetett adni, és felvenni helyettük olyat, amit nem szerettünk volna, de csak az volt jó időpontban...
Na már most, még ha valami csoda folytán sikerült megcsinálni úgy az órarendet (a tanárok nem igazán használták a netet -> a netes órarend nem működött -> papíron kellett tilitolizni az órákkal; vagy esetleg táblázatkezelőben), hogy semmilyen kötelező óra ne üssön semmit, még akkor is lecsúszhattál az órákról a létszámkorlát miatt a rangsorolásos és a többi jelentkezésnél.
Aztán ha mindenképpen ütötték egymást a kötelező órák, akkor lehetett könyörögni a tanároknál, hogy értsék meg, hogy nem tudok bejárni, de valahogy mégis szeretném elvégezni, írok inkább házidolgozatot meg mindent, mert nem akarok egy évet csúszni a diplomázással. Szerencsére a két ütköző óra közül legalább az egyiknek a tanára általában belement ebbe, így el tudtam végezni a BA-t a három év alatt.
De amennyit ezekkel az ütköző órákkal szenvedtem!!!... -.-'
#66 - Dio - 2011. július 4.
Hát... én aztán bőven tudnék mesélni a kényszerből felvett alternatív tárgyakról. Van, amikor egyszerűen még csak kisebb rosszat se lehet választani, egy felel meg időpontban, és kész. :D

#65 Huhh, hát én ezt a minor-major szakos dolgot nem nagyon értem (nálunk majd 5 év után jön szóba a szakosodás), de látom a problémát, és ez kérlek jó nagy sz.pás... :S
#67 - Melkon - 2011. július 4.
Nálunk (elte-ik) a gólyáknak a TO állítja össze az órarendet... nos, isten óvja őket. :D

Általában kegyetlen szar amit kreálnak.
#68 - tetra - 2011. július 4.
#67 Igen, de az nem kötelező. Az csak egy kezdeményezés, hogy tessék, ha jó akkor elkészítettük, ha nem, akkor alakítsd ahogy akarod. Általában érdemes alakítani.
#69 - second2 - 2011. július 4.
Na hozzászólok csak úgy, hogy szép kerek számú komment legyen
#70 - kzk - 2011. július 5.
Én meg elbaszom neked..
#71 - Melkon - 2011. július 9.
#68

Tévedés. Adhatsz be dékáni kérelmet, amit ELVILEG kötelező megadniuk, gyakorlatilag meg tavaly sem kapta meg senki, kivéve persze ha súlyos egészségügyi okok miatt kérik, de ez azért ritka, azt az indokot meg nem fogadják el, hogy dolgozni akarsz egyetemen mellett.
#72 - Melkon - 2011. július 9.
Bocsánat, asszem rosszul írtam, ha jól rémlik a választás lehetőségét kötelező megadniuk, nem vagyok benne teljesen biztos, hogy szabályos volt-e az ilyen dékánik elutasítása. :o
#73 - xezs - 2011. július 11.
Mé' nincs új kvót?
#74 - kzk - 2011. július 11.
Me' faszom mindszar.
Mondjuk nálam 20-ból egy pozitív, úgyhogy a simis kedvencem nem teljesen értem, miért 10 %-on áll, de mind1.
#75 - xezs - 2011. július 12.
Húzzunk inet inni a picsába :)
#76 - kzk - 2011. július 12.
A gondolat remek. Hegyalján, Guano koncerten találkozunk :-)
#77 - kzk - 2011. július 12.
Mellesleg xdxd adsasdas mekkora kocka vagyok lol rotflmao asdasd: háromszor próbáltam beszuszmákolni az inet jelentését a mondatodba, mire rájöttem, hogy elütésről van szó.
#78 - AdanI_ - 2011. július 12.
#65:

Nálunk mikor végzős voltam már utsó félévvel vezették ,h mostantól nem engedi, h ütközzenek az órák. Ráadásul sok kötelező órát is egy időpontra tettek így sokaknak emiatt kellett volna még egy félévet maradni. De máskor is megesett, h mintatanterv szerinti kötelez órák is egybeestek. Mikor kezdtük pedig nem volt gond, h akár három előadás is egy időpontra esik általában egyikre se jártunk be, sok előadásra amúgy sincs értelem, ha az oktató csak a jegyzetet olvassa fel. Hiszen a jegyzetet megveszem és elolvasom otthon és ugyanott vagyok.

Középiskolában meg ugye eszi nem eszi nem kap mást alapon készen kapod az órarendet.
#79 - xezs - 2011. július 13.
#77 nem elütés :)

http://napirajz.freeblog.hu//files/gratulalok.jpg
#80 - xezs - 2011. július 13.
bónusz!

http://napirajz.freeblog.hu/files/hamlokjuci.jpg
#81 - xezs - 2011. július 13.
#78 azért az előadásnak annyi értelme van, hogy ha kérdésed van, ott felteszed.
#82 - kzk - 2011. július 13.
Bakker látjátok hova vezet az általános műveltség hiánya, hát ezt is benéztem..

<BLOG>
Még gólya koromban történt, hogy a hétfői analízis előadásra jártam, mert a keddivel egy időben linalgom volt. Egyik héten pikk és pakk megírtam a linalg ZH-t, aztán mivel ilyen sok időm felszabadult, átszaladtam anal előadásra, milyen jó lesz nekem, előző nap úgyis elvesztettem a fonalat félúton.
Hát azzal nem számoltam, hogy Simon nem hagyja szó nélkül, hogy az előadás közepén érkezik valaki a főbejáraton, de állítólag minden létező fát kivágtam magam alatt azzal a természetes lazasággal, amivel válaszoltam a kínosnak szánt kérdéseire, hogy akkor én most ide akartam-e jönni, van-e értelme annak, hogy itt vagyok és biztosan akarok-e maradni, ha már ilyen jól elbeszélgettünk, ő a katedrán, én a bejáratnál, köztünk 300 ember, aki a fejét fogja.
Mellesleg összejöttem a csajjal, aki mellé akkor levágódtam.
</BLOG>
#83 - GorPius673 - 2011. július 13.
#82 ööö... ezt most csak én nem értem hogy, hogyan jön ide?
vagy nem tudom :|
Elmagyarázod?
#84 - xezs - 2011. július 13.
#83 Értelmezd a <BLOG> tag-et :)
#85 - kzk - 2011. július 14.
Úgy jött ide, hogy azért jó előadásra járni, mert hátha az előadó érthetőbben adja le az anyagot, mint ahogy a jegyzetben megtalálod.

Továbbá milyen rohadt lelkes cserkész voltam, hogy ZH-t elkapkodva is bementem az előadás ismétlésére.

Viszont nyilvánvalóan a lényeg az, hogy én még az IK-n is tudok csajozni.
#86 - xezs - 2011. július 14.
#85 Neked nem hegyalján kéne lenned? Ha meg onnan kommentelsz akkor bazzeg, sörözzél kommentelés helyett :)
#87 - Vegita - 2011. július 14.
#86 reggel 10.57kor megbocsathato :D
Amugy en is meglepodtem, de tenyleg lehet Informatikai karon csajozni. Altalaban a vetelytarsak erdektelensege/kepzetlensege/szerencsetlenkedese ellensulyozza a 90% ferfi/10% no aranyt
#88 - xezs - 2011. július 15.
Na jó de az infos csajok nagy része nem épp a legjobb portékának számít :)

EZ olyan mint a metálfesztivál. Ott is lehet csajozni, meg biztos vannak jó nők, de azért megnézem a képeket a Balaton Soundról aztán el is felejtem, hogy metálfeszten vannak egyáltalán nők.

Mondom ezt úgy hogy soha ki nem mennék BS-ra, mert nem az én műfajom. De ami igaz az igaz és el kell ismerni.
#89 - tetra - 2011. július 15.
Nekem három nőm is volt infókarról, de nem mindre vagyok büszke :)
#90 - xezs - 2011. július 16.
Kinézete, vagy viselkedése miatt? Esetleg mindkettő?
#91 - kzk - 2011. július 17.
A napokban sikerült összeszámolni, mi a mérlegem az IK-n.
Barátnő: 3
Szerető: 3
Valami nemtommi: 2
Még csak nem is a legrondábbak.
Hegyalján meg olykor kiesett a szemem a helyéről, de ennyi.
Plusz csütörtökön még dolgoztam, én kérek elnézést.
#92 - kzk - 2011. július 17.
A napokban sikerült összeszámolni, mi a mérlegem az IK-n.
Barátnő: 3
Szerető: 3
Valami nemtommi: 2
Még csak nem is a legrondábbak.
Hegyalján meg olykor kiesett a szemem a helyéről, de ennyi.
Plusz csütörtökön még dolgoztam, én kérek elnézést.
#93 - xezs - 2011. július 17.
Slayer legalább jó vout?
#94 - kzk - 2011. július 17.
Szétkúrta egy villám :-D
#95 - Vegita - 2011. július 18.
#94 tanulsag: legkozelebbre kanalat vagy ke'st vigyel
#96 - xezs - 2011. július 18.
#94 Legalább sötétségbe borult az egész környék?
#97 - kzk - 2011. július 18.
Pillanatnyi kihagyások voltak, azok viszont utána egy fél órán keresztül pár percenként. Az első után játszottak még kb. fél percet, aztán levonultak.
A sok majom meg ott örült magának.

Kést nem engednek be, kanalak meg nem csapkodnak az égből.
#98 - xezs - 2011. július 19.
Már minek örült a sok majom? Hogy elmaradt a koncert?

Még jó hogy nem mentem, bánatomban biztos a földön fetrengtem volna részegen :)
#99 - kzk - 2011. július 20.
A tuccer sátorban ment mindig a HŐŐŐJJJJ, amikor elsápadt a hangerő egy kicsit.
#100 - xezs - 2011. július 21.
#100 Haha, lestek volna, ha átmennek páran acélbetétessel a lábukon elbeszélgetni :)
#101 - GorPius673 - 2011. július 21.
Olyan szép kerek volt nem hagyhattam hogy igy maradjon... Xezs te magadnak válaszolsz abban a kommentedben amit akkor tettél fel (egyből az elejétől kezdve?) még nem is tudtad mit fogsz írni... valahol szakadás van az idő szövetében?
#102 - xezs - 2011. július 21.
#115 Igen.
#103 - Vegita - 2011. július 21.
Jezusom Xezs feltalalta az idoutazast. Nekem van eleg penzem ra, bejegyeztetjuk kozosen a szabadalmat? Emlekszel, en mondtam hogy melyik csavar hova kell, en is feltalaltam. En talaltam fel az egeszet :D
#104 - xezs - 2011. július 21.
#11334 És bocs, még azt kihagytam, hogy az egész reakcióhoz szükség van úgy kb. 15 kg tehénszarra a reaktorba, különben az időutazás nem működik és az agyad megáll egy köztes állapotban.

Mondjuk szerintem onnan is vissza lehet hozni de nem mertem kipróbálni magamon.

Hát röviden ennyi, a pontos részletekért majd ugorj be akkor és megbeszéljük.
#105 - xezs - 2011. július 22.
Kzk ezt még neked pluszba:

http://napirajz.hu/archives/2011/07/11/TISZTAN/#comments

érted már, hogy INET? :)
#106 - kzk - 2011. július 22.
Becsokizhatsz az erőlködéstől, nekem az akkor is ugyanazt jelenti :-P
#107 - xezs - 2011. július 23.
Jaj dehogy erőlködök, csak gondoltam megosztom még ezt is :) Nem nézlek hülyének, tudom, hogy az első képregény után leesett a dolog.