2011. augusztus 17.
#20860 + (134/67,45%) [X]

<balintx> mint múltkor, történelem témazáró
<balintx> csaj lelkesen ír, már be kéne adni
<balintx> sietve odaviszi a tanárnak
<balintx> a felragaszthatós puska meg rá volt ragadva a hátuljára...

megosztás: facebook, twitter

Hozzászólások

Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezned.
név:

url:

hozzászólás:


#1 - AdanI_ - 2011. augusztus 17.
Epic Fail, puskázni is tudni kell, és ilyen amatőr hibákat nem szabad véteni.
#2 - SalyT - 2011. augusztus 17.
Milyen az a felragaszthatós puska?
#3 - xaxay - 2011. augusztus 17.
Szerintem az "tapi papír" (nálunk ez a neve) aminek az egyik oldalán van egy ragasztó csík, azt ráragasztja a lap hátuljára, így ha a tanár felemeli a dolgozatot, hogy van-e alatta puska, nem fogja észrevenni, mert az a lapon maradt. Ez szerintem csak kétoldalú dolgozatnál használható, mert feltűnő lenne, hogy forgatják a diákok a papírt, holott nincs is a másik oldalán semmi.
#4 - SalyT - 2011. augusztus 17.
Nekem ebből a ragasztós papíros dologból az a sárga kis tömb van meg, az meg azért elég feltűnő lenne. :D
De ha már csaj, miért nem húzott szoknyát, aztán a puska be a combra harisnya alá, és csak fel kell emelni a szoknya szárát picit...
#5 - tetra - 2011. augusztus 17.
Nem kell ehhez nőnek lenni, sőt szoknya sem kell hozzá. De tökmindegy, hogy csinálod: feltűnő, ha lefele nézegetsz.
#6 - Gyuf - 2011. augusztus 17.
tetra-nak igaza van, ezért kell az előtted levő hátára ragasztani :D
de ott meg ha járkál a tanár az a cink , max akkor az előtted levő hátradől a székbe , bízva abban hogy a támla eltakarja :)
#7 - AdanI_ - 2011. augusztus 18.
#4:

Megvan az a történet mikor a melltartóba rakta a puskát és onnan húzta elő? A tanár meg nem volt szívbajos odament és közötle,h ezt nem férfiként, hanem tanárként teszem. Benyúlt a melltartóba és a csöcsök közül előszedte a puskát. A csaj erre feláll és közli,h ezt nem diákként hanem nőként teszi, és lekevert egy akkora pofont a tanárnak ,h fal adta a másikat.
#8 - kzk - 2011. augusztus 18.
#7 Ez idaig oda is meg vissza is rendben van, csak utana meg ugye jar a holgynek egy karo/eltiltas/jegymegtagadas/valami.
#9 - AdanI_ - 2011. augusztus 18.
#8:
Puskázásért egy karó biztosan. De lehet,h a tanárral megbeszélte,h ha nem bukik meg akkor szexuális zaklatásért sem jelenti fel.
#10 - SalyT - 2011. augusztus 18.
#5 Nem tudom, nekem valahogy sosem volt kényszerem össze-vissza bámulni a nagyvilágba vizsgára készülés közben. Egyszer se jött oda egy tanár se, hogy megnézze/kérdezze, hogy mit bámulok az asztalon.

#7 Ha nem volt egyéb folytatása, szerintem a tanárnak simán megérte. :)
#11 - brrr - 2011. augusztus 18.
#7 én csak azt nem értem, hogy ha a tanár látta, hogy a csaj puskázott, akkor miért kellett ezt "bizonyítani"? Simán odamegy, elveszi a lapokat, ráírja, hogy puskázásért egyes. Csaj meg mehet ahova akar.
#12 - Melkon - 2011. augusztus 18.
#11

Ha ennyire pofátlanul puskázik valaki, megérdemli.
#13 - Shag_Beckur - 2011. augusztus 18.
Puskázni ősi román szokás.

Tanulni kellene, nem csalni.

Ezért tart itt ez az ország, mert a gyerekek már az iskolában elkezdik a mutyizást, a csalást, a korrupciót ("adok csokit, ha lemásolhatom a házidat")

Ez szomorú :(
#14 - xezs - 2011. augusztus 18.
#13 egyetértek, csak nem én akartam leírni
#15 - linencloth - 2011. augusztus 19.
#11 Miért ne kellene bizonyítani? Biztos velem van a probléma, de én még mindig nem értek egyet azzal, hogy sok tanár istenként viselkedik, és bár nem élet és halál között döntenek, pár kiszemelt diák jövője gyakran porba hullik következmény nélkül.

Ezzel szemben másik véglet (amihez volt is szerencsém), hogy pl. valakinél kedve alapján puskát is lehet beadni osztályzásra.

#13 Viszont a puskázás ezek közül nem jelentős probléma, mert a minőségi oktatásnak köszönhetően hihetetlenül kevesen puskáznak olyat, amire valóban szükségük lesz munkájuk közben.
#16 - Shag_Beckur - 2011. augusztus 19.
#15

Itt nem csak a munka a lényeg. Illetve de is.

Ha az ember azt szokja meg, hogy van könnyebb út, akkor a melóban is inkább a társát basztatja, hogy "ezt most hogy keeell?", vagy bemártja "de ő baszta el", stb.

Másrészt közkeletű vélekedés, azon túl, hogy a TV butít, ezért nekem nincs - szólt az újértelmiségi, hogy az általános műveltség nem fontos, csak a szaktudás. Nos, mindkettő téves. TV igenis jó. Persze nem az RTL - TV2 - Viva háromszög, hanem a természettudományos adók, vagy esetleg a filmmúzeum. Persze a neolibsi értelmiségieknek ezek nincsenek meg, mert kivágták a TV-t az ablakon, mielőtt előfizettek volna ezekre a csatornákra, de mindenesetre divatot teremtettek vele.

Leírjk, hogy de fasza TV nélkül, csak azt felejtik el közölni, hogy azóta az Index-et bújják, ami ugyanolyan bulvármocsok és így se beszélgetnek többet a családdal.

Az általános műveltség meg fontos. Nem feltétlenül a szakmában, hanem azért, hogy ne legyél szakbarbár. Lehet valaki 8 általánossal is baromi jó vízszerelő, vagy ács, de hogy az összefüggéseket nem fogja érteni egyéb területeken, az is biztos.

A szakmunka nem minden. Attól függetlenül kell egy alap képzettség, ami alapján el tudsz helyezkedni a társadalmi ranglétrán. Ha bunkó, tudatlan vagy, bunkó és tudatlan haverjaid lesznek, akik csak belerántanak a szarba.

Ha értelmes és tanult vagy, akkor olyan haverjaid lesznek nagy valószínüséggel, akik hasonló módon gondolkodnak és inkább segít a társaságuk, mint hátráltat (saját tapasztalat).
#17 - kzk - 2011. augusztus 19.
Latod, te Segg, megoregedtel te is. Eddig csak mi nyomtuk xezzsel ezt a faszsagot, de most mar te is azok koze tartozol, akiknek sajnos igazuk van, basszameg.
#18 - Dio - 2011. augusztus 19.
#11 Kell bizonyítani. Szép is lenne, ha a tanár csak úgy elvehetné a vizsgadolgozatot, csak mert olyanja van... Attól függetlenül, hogy egyesek megteszik. Sőt, van, akinek még ahhoz is van pofája, hogy javítás közben adjon rá egyest, mert szerinte a válaszod túl tökéletes ahhoz, hogy puska nélkül tudd... -.-
#19 - xezs - 2011. augusztus 19.
#16 lájk

Még ehhez annyit, hogy ha mindenki puskázik, akkor senki sem tanul kitartást, ami a felnőtt életben elengedhetetlen dolog. Azért van ennyi óbégató szerencsétlen ("jajnekemderossz" "jajamunkahelyem") mert lófasz kitartás sincs az emberekben. Mindenki az aranyból készült tehénszart várja az ölébe.
#20 - linencloth - 2011. augusztus 20.
#16
Azon kívül, hogy a tanárok, meg a már az iskolát rég kijártak is ezt tolják, hogy általános tudás nélkül elsorvad az agyunk, hol van ez rendesen alátámasztva?

A logikus gondolkodás sokkal fontosabb, mint a készen kapott "tudás" hatékony tárolása, mégis az utóbbi az okosság mércéje. Az egésszel az a baj, hogy a logika a legtöbb helyre már lassan nem is lesz szükséges, mert már nagyon sok cég abba is beletörődött, hogy az akár egyetemről kijövő, "képzett" diák képtelen magától beilleszkedni a munkakörbe, és X hétig / hónapig tágítani kell az agyát, mert ami igazán kellene, azt nem tanulta, de nem is fog magától rájönni.

A problémára nagyon jó példa, amihez nekem is volt szerencsém, de másoktól is hallottam már róla: gimnáziumi és egyetemi tanárok közül is páran úgy gondolták, hogy de jó lesz, ha a sok marhának valami méretes programozási anyagot kell tanulnia csak azért, hogy utána hibamentesen írja le gép nélkül egy papírra.
Lehet, hogy én vagyok tájékozatlan, de ha mégis van olyan cég, akinek ilyen emberre van szüksége, akkor írjatok, azt fel kell jegyezni valahova, nehogy találkozzak velük.

Lényeg, hogy elhiszem, hogy biztos jó, amikor a kollégád hátára csapsz, mondasz egy évszámot, és rögtön tud felelni egy történelmi eseménnyel, de ezzel szemben én azt értékelem, aki ért a munkájához, és tud önálló véleményt alkotni, nem a tanár szavai jönnek vissza belőle.

A haverokat meg nem feltétlenül a tudás vonzza. Okos embernek általában azért nincs retardált haverja, mert túl nagyképű ahhoz, hogy tőle butább legyen a társaságában.

Lényeg, hogy az iskola arról ad papírokat, hogy mennyire alkalmas az adott tanuló memóriaként viselkedni. Konkrét tapasztalat, hogy "egyszerűbb" embereknek bár nyersebb a beszédük is, sokszor sokkal jobb elbeszélgetni velük, mint egy "tanulttal", aki nagy eséllyel áll nagyképűen a legtöbb dologhoz.

Ne is menjünk messzire, itt a mai nap: a társadalom által okosnak nevezett embernek ilyenkor csak a történelemórán megszerzett "tudás" jut az eszébe, és itt meg is állt minden. Aki szerintem okos, az lehet, hogy nem is ismeri az "ünnep" eredetét, de átlátja, hogy amíg a sok marha csak bólogat, addig rohadt nagy üzletek mennek konkrét a szemük láttára, amit ugye sajnos már nem tanítottak az iskolában, így hogyan lehetne felismerni?

Jöhet az iskola védelme, kell a kritika is, csak annyit kérek hozzá, hogy legyen valami magyarázat arra is, hogy miért vadásznak a nagy cégek pl. egyetemeken, és miért is esélyesebb az, aki az egyetem szerint nem is a legjobb tanulók között van, de részt vett külön projectben. Az oktatási rendszer alapján nem az lenne a logikus, hogy az egyetemen végzett diákokat eredmény szerinti sorrendben kapkodják el?
#21 - tetra - 2011. augusztus 20.
#20
"Azon kívül, hogy a tanárok, meg a már az iskolát rég kijártak is ezt tolják, hogy általános tudás nélkül elsorvad az agyunk, hol van ez rendesen alátámasztva?"

A szakbarbárság nem egészséges. Ha egy dologban mélyedsz el nagyon-nagyon, és semmi más nem érdekel, akkor bizony valami probléma van a fejedben, kérdezz meg egy pszichiátert.

"A logikus gondolkodás sokkal fontosabb, mint a készen kapott "tudás" hatékony tárolása, mégis az utóbbi az okosság mércéje."

Lévén az előbbit nagyon nehéz mérni. No meg NÉHÁNY helyen ez a mércéje, NÉHÁNY helyen meg más. Iskolában sem feltétlenül mindenhol, sőt, az érettségire kifejezetten nem a lexikális tudást várják el (legalábbis amin én voltam). A PISA teszten sem volt szinte semmi ilyesmi.

"Lényeg, hogy elhiszem, hogy biztos jó, amikor a kollégád hátára csapsz, mondasz egy évszámot, és rögtön tud felelni egy történelmi eseménnyel, de ezzel szemben én azt értékelem, aki ért a munkájához, és tud önálló véleményt alkotni, nem a tanár szavai jönnek vissza belőle."

Nem látom hol van az összefüggés. Attól, mert valaki széles látókörű, még lehet jó szakember, és fordítva, attól mert nem tud semmit a világról, még nem biztos, hogy jó szakember. Ellenben aki úgy általában műveltebb (és most nem a festményekről és versekről beszélek), azzal úgy általában jobb szellemi munkát végezni, és alapból alkalmazkodóbb lesz az agya, hiszen erre állt rá.

"A haverokat meg nem feltétlenül a tudás vonzza."

Kétségkívül nem a tudás vonzza őket, ezt senki nem is állította. Csak zsák a foltját.

"Okos embernek általában azért nincs retardált haverja, mert túl nagyképű ahhoz, hogy tőle butább legyen a társaságában."

Te sem voltál még okos ember, ugye? Azért vannak az okos emberek a kevésbé okosakkal nem annyira szoros kapcsolatban, mert az okos embert más dolgok érdeklik, és más szinten gondolkodik, mint a buta. Egész egyszerűen unalmas úgy beszélgetni valakivel, ha nem érti meg, amit mondasz. Ez nem nagyképűség, mindenkinek a saját szintjén kell kommunikálnia.

"Lényeg, hogy az iskola arról ad papírokat, hogy mennyire alkalmas az adott tanuló memóriaként viselkedni."

Lásd érettségi. Nem nagyon tanultam rá. Lásd nem-matekos tárgyak az egyetemen.

"..."

Itt jött valami gyanúsan politizáló, de megfelelően ködös, sőt, értelmetlen zagyvaság.

"Jöhet az iskola védelme, kell a kritika is, csak annyit kérek hozzá, hogy legyen valami magyarázat arra is, hogy miért vadásznak a nagy cégek pl. egyetemeken, és miért is esélyesebb az, aki az egyetem szerint nem is a legjobb tanulók között van, de részt vett külön projectben. Az oktatási rendszer alapján nem az lenne a logikus, hogy az egyetemen végzett diákokat eredmény szerinti sorrendben kapkodják el?"

Nos az EGYETEM nem szakmát ad, az a szakközép és a szakmunkásképző. Az egyetemen lehet tanulni, amit aztán úgy használsz, ahogy akarsz. Épp ezért aki egyetemen jó, az nem biztos, hogy a munkájában is jó lesz, de ne áltasd magad, attól mert valaki nem végez el egy egyetemet, még nem lesz jobb munkaerő. Jó azzal nyugtatni magad, hogy nem kell a papír, mert mekkora szakmai zseni vagyok, de alapvetően akiben nincs meg a kitartás, hogy elvégezzen egy egyetemet, az eleve gyanús nekem. Aztán ha hozzátesszük azt is, hogy az a sokminden amit tanítanak, nem mind hülyeség, ellenben az ilyen kibukók és bukdácsolók nagyon szeretik ezt hangoztatni, akkor tovább fokozódik a gyanú. Az a sok "hülyeség" amit tanítanak nagyon sok szemléletet átad, aminek a hiánya nagyon fájó tud lenni konkrét szakmai problémáknál.
#22 - kzk - 2011. augusztus 20.
Ugyan kicsit sem ismerlek, de hozzászólás alapján ugyanaz jön le nekem is, mint tetrának, hogy ezt a szép hosszú esszét a "rossz tanuló megmagyarázza, hogy miért az egész oktatási rendszer a hülye, de attól, hogy ő eredménytelen, amúgy még zseni" sértett magyarázkodás légkörében szülted.
#23 - xezs - 2011. augusztus 20.
Bár tetrával nagyon sokszor nem értek egyet, most igazat kell adnom neki.

Konkrétan ezt a részt emelném ki a mondandójából, és bólogatnék rá nagyon vehemensen:

"Az a sok "hülyeség" amit tanítanak nagyon sok szemléletet átad"

A szemléletet nem lehet csak úgy megszerezni. Még azt sem lehet megmondani, hogy mi az alapja. Egyszerűen csak az kell, hogy minél többet láss a világból, és ezáltal egyre jobb ötleteid lesznek. Nem korlátozhatod le önnön magad.
Félre ne értsetek, én nem a bölcsészkarokat istenítem, mert megvan a véleményem ezekről, de azért az sem igaz, hogy csak és kizárólag a logikus dolgokra van szükség. Az igazság valahol a kettő között van, ha az én preferenciámat nézzük akkor mondjuk 70% logika (tehát reál tantárgyak) és 30% bölcsészet (nyelvtan, irodalom, töri, stb).

Nem lehet valaki színtisztán csak az egyik, mert az az ember halálra van ítélve.

Sőt, ha mégis nagyon utálod az egyiket, már csak azért is kell foglalkoznod a másikkal, hogy egy kis kitartást tanulj. Nagyon sok emberből pont hogy a kitartás hiányzik, hamarabb vágják hátra magukat és sírnak-rínak, minthogy tegyenek magukért.

Meg igazából a munkahelyi sikeresség iszonyat sok dolog függvénye. mert lehet valaki egy nagyon jó logikával megáldott ember, ha mellette fődbunkó a munkatársaival és előbb-utóbb kihajítják onnan a francba, összeférhetetlenségi okok miatt. Mert ilyen is van, ezen nem kell csodálkozni.
#24 - xezs - 2011. augusztus 20.
Ja, és még egy nagyon fontos dolog a készen kapott tudással kapcsolatban: az egy olyan dolog, ami halmozódik az idő előrehaladtával.

Most gondoljuk el, mikor is vezették be a matematikában a 0 fogalmát? Elég sok idő volt, mire lett egy ilyen számunk.

Nekem ne mondja senki, hogy ő ezt inkább nem tanulja meg, mint készen kapott tudás, hanem majd ő magának kilogikázza.

Mi a francnak kezdenénk mindent elölről? A készen kapott tudásnak pont az a lényege, hogy arra már valaki rájött, és AZT lehet továbbfejleszteni bármilyen irányba.

Én nem igazán lennék boldog, ha azt a sok készen kapott tudást (pl. a saját anyanyelvemet) amit tudok, magamnak kellett volna kitalálni.

azt hiszem hogy egy erdőben botorkálnék és magam alá is szarnék néha-néha...
#25 - linencloth - 2011. augusztus 20.
#21
Az a baj, hogy annyira elvesztél a papírok világában, hogy saját magadnak ellentmondasz.
A barát neked addig barát, amíg papíron tartja a szintet veled? A leírtak alapján ha lett volna egy barátod jó kapcsolattal, közös hobbival, inkább kidobtad volna ha ő szakirányt választ az egyetem helyett, mert te túl okos lettél volna hozzá képest.

Tudom, hogy nehéz elképzelni, mert erről se papír, se műszer nem dobja ki rögtön, de az igazi tudás mérhető. Ez pont akkor derül ki, amikor a friss diplomás megkapja a feladatát, és körülményes minden lépés, mert ott már valami saját gondolatot is használni kellene.

Sajnálom, hogy ennyire érzékenyen érintett ez a téma, de ez is a széles látókör része. Amit írtál, az is egy felfogási lehetőség, végülis ha már én átkínlódtam ezen a szar rendszeren, akkor másnak miért legyen jobb?
Oh, de ha már beszűkült látókör, akkor jó is hogy említetted a bukdácsolókat. Igen, ők hangoztatnak ilyeneket, mivel nekik már úgyis mindegy, a többiek meg nem azért hallgatnak, mert annyira jó nekik, csak nem feltétlenül optimális tesztelni bármilyen oktatási kulcsfigura "pártatlanságát". Persze ez a gond csak akkor merül fel, ha egyáltalán belemegy komolyabb beszélgetésekbe a tanuló, ami azért nem mindig esélyes, mert félti a "tudását".

Az a baj, hogy felesleges belemélyülni ebbe a vitába, mert te az egyik végletet képviseled, és neked az tűnik normálisnak, amit az oktatási rendszerben normálisnak mondanak.
Biztosan a többiek hülyék, meg sokan bukdácsolnak, csak ez lehet a magyarázat arra, hogy sok a vita róla, és azért nem egy régóta kialakult rendszer megy a gyakori változtatások helyett, hogy ne csak neked legyen esélyed benne.
Az is jó érzés lehet, hogy egy rendszer szempontjából nézve hihetetlenül okos vagy, de az érzésen kívül nem tudom, hogy mi a jó benne, ha még te is leírtad, hogy a munkához nem sok köze van.

Csak érdekességnek: itt, a nem okosak (méghozzá annyira nem, hogy ők csak normálisan képesek vitatkozni, személyeskedni általános problémák esetén csak az okosak tudnak) köreiben is van barátság, és munka. A barátság "sajnos" nem korlátozódik az oktatás besorolásai alapján. Sőt, bármilyen furcsa is, 2 ismeretlen nem papírbemutatással kezd ismerkedni, és a közös érdeklődési körük határozza meg a kapcsolatukat.

#22
Így már kezdem érteni a rendszer működését: Ha nem is logikus elvárás van a tanulással kapcsolatban, a rendszer tagjai állítják fel ezeket az elvárásokat azzal, hogy nem képesek túllépni a személyeskedésen.

Korlátolt vágyaitok kielégítéséhez legyen példa az, hogy ötször buktam. A ti problémátok az, hogy ettől a ponttól kezdve amit írok, az felesleges sírásnak tűnik. A valódi probléma meg az, hogy az oktatási rendszer szerint ilyen eredménnyel nagy eséllyel találkoznánk az utcán, mert az kellene legyen a munkahelyem, de ezt csupán a papírokkal biztosítják, mert valóságot tekintve lehet, hogy hatékonyabban végzek el egy bizonyos feladatot, mint egy 2 diplomás.

Az informatika nagyon jó példa az egészre, mivel az internetet nem érinti olyan probléma, hogy papírok korlátoznák a lehetőségeit. Nagyon sok példát tudnék írni, de ha már személyeskedés, akkor csak olyat írok, amit nem ugrotok át: egy nyílt forráskódú project fejlesztése volt már egy ideje a szabadidős tevékenységem, amikor kaptam egy munkalehetőséget. A kereslet a kínálatra talált, aminek a referencia volt az alapja, és nem pár nyomtatvány. Legyetek szívesek, magyarázzátok meg hogy hibáztam, szólnom kellett volna a külföldi érdeklődőnek, hogy bár nem tudom az ő országában mi a helyzet, a magyar papírjaim szerint akkor még nem voltam képes arra, amit megcsináltam, így a munkát sem kellett volna elvállalnom, mivel fizethettem volna a boltban pl. diákigazolvánnyal.
(Ha már felhoztam a megélhetést, akkor ha annak van igazi (=nem a szülők vérét szívjuk majd 30 éves korig a 20 egyetem miatt) megoldása, írjátok már le, akkor a többire nem is kell válasz, és én is kipróbálom ezt a nagyképű, laza életet)
#26 - tetra - 2011. augusztus 20.
#25 Most mondhatnám, hogy ez a tipikus példája, miért nem beszélgetnek az intelligens emberek a kevésbé azokkal: egyszerűen nem érted meg, amit mondok. Bár lehet nem az intelligenciáddal van baj, csak mondjuk több könyvet kellett volna olvasnod, hogy ne legyél funkcionális analfabéta.

Sőt, nem csak mondhatnám, ezt is mondom. Unalmasak azok az emberek, akik egyszerű magyar mondatokat sem képesek értelmezni, és itt fájlalják a seggüket.
#27 - linencloth - 2011. augusztus 20.
#23-24
"A logikus gondolkodás sokkal fontosabb, mint a készen kapott "tudás" hatékony tárolása, mégis az utóbbi az okosság mércéje."

Ezzel sorrendet állítottam fel, és ehhez társítottam egy problémát, mégis úgy megy a vita, hogyha az oktatás mindent készen nyom le a torkokon, akkor én csakis a másik végletet erőltethetem, hogy mindent találjunk ki.

Az anyanyelv nagyon jó példa volt, több dolgot is lehet vele szemléltetni. Pont egy olyan dolog, aminek bár a logikája is fontos, inkább konkrét megtanulandó, mivel egy szabályrendszer, ami egységesít. Ezzel szemben csak egy kicsit kell körbenézni az interneten: "ien/ijen", "xia", stb., amiből lassan már egy új nyelvjárás alakul ki a fiatalok között. Mivel a nyelvre szükségük van, és lesz is, ezért nagyon fontos, hogy mi lesz a sorsuk, de annak ellenére, hogy túl egyértelmű, hogy nem logikus felrúgni egy szabályrendszert, továbbjut a diák, mivel a betanulós részeket magába tömi, és a végén csak átrugdossák bukás nélkül. Ilyen esetben hol a hiba?

#26
Annyira ironikus, hogy most írtam a szélsőséges szemléleted megformálásának értelmetlenségéről, erre logikus válasz hiányában bedobsz egy adag nagyképű személyeskedést.
#28 - tetra - 2011. augusztus 20.
#27
>erre logikus válasz hiányában

Annyira tipikus. De annyira. Hihetetlen vagy. Maga vagy az élő példa arra, amiről beszélek.
#29 - xezs - 2011. augusztus 21.
#27 Amiről te beszélsz (idézlek: '"ien/ijen", "xia') az a nyelv korcsosulása. Ugye nem gondolod, hogy komolyabb helyeken (munkahelyen, hivatalos intézményben) ilyennel találkozni fogsz? Aki ilyen szavakat használ, az már fest magáról egy képet, ami a legtöbb ember szemében nem épp pozitív. Nehogy azt hidd, hogy az összes fiatal használja ezeket az elgányolt kifejezéseket, mert ez korántsem igaz.

Az eredeti vitához visszatérve pedig elég nehéz úgy vitatkozni, hogy nem látunk konkrétumokat (konkrétan olyan kódot, amit te írtál). Senki nem mondta, hogy papír nélkül nem érthetsz egy területhez, viszont ennek megvan annak a veszélye, hogy olyan alapvető hibákat vétesz munkád során, amiket mondjuk elsőévesként megtanultál volna, hogy miért nem szabad.

Mert ugye tudjuk, hogy kódolni lehet szarul is és jól is, és nagyon sok szar, összegányolt kód attól még lefut, hogy szar, csak mondjuk esetleg tele van biztonsági résekkel (ez csak egy példa).

Amit tetra írt az pont az, hogy a tanulás tágítja a látókörödet és mondjuk ha kódolsz akkor már nem csak az fog érdekelni hogy fusson a cucc, hanem hogy egyéb kívánalmaknak (jelen példámban az információbiztonság) is megfeleljen.

Én nem mondom azt, hogy papír nélkül nem lehetsz profi, de valljuk be, ennek kisebb az esélye, mint annak, hogy egy jól felépített kurzuson végigmenve szakmai irányelveket tanulnál.

A vicc egyébként az, hogy van egy olyan ismerősöm, aki kb. ugyanezeket mondta, amiket most te. Természetesen csak azután, hogy kivágták a fősuliról mint macskát szarni. Addig semmi baja sem volt...
#30 - xezs - 2011. augusztus 21.
jav: egy jól felépített kurzuson végigmenve szakmai irányelveket tanulva válnál profivá.

(bár megjegyzem a profizmushoz már kell szakmai tapasztalat, csak épp nem mindegy, hogy honnan kezded a tapasztalatot, a nulláról, vagy 4-5 év tanulással a hátad mögött)
#31 - kzk - 2011. augusztus 21.
Korlátolt vágyainkat ugyan megtartottunk magunknak, de amiről szó volt, hogy írtál egy hosszabb szöveget, mi ebből tettünk pár egyértelmű megállapítást, mit ad az ég, igazunk volt.

Asszem Vegitát szapultam pár hónapja amiatt, hogy sértett büszkeségből szembemenni a kötelező oktatással (érettségiig) miért nem okos dolog.
Ha te ezt a nagy adag buktát érettségiig szedted be, az marha szomorú. Leírom még egyszer, hogy ne kelljen kikeresni:
Ebben az esetben vagy buta vagy, vagy gyerekes. (Esetleg mindkettő, de már csak nem..)

Kell egy megfelelő fokú alkalmazkodókészség a sulihoz. Mivel egy tanár van 30 főre, nem szolgálhatja ki csak a te zsenidet, vagy megtanulsz úgy (is) gondolkodni, ahogy az átlag szokott, vagy pórul jársz. Mellesleg ez a képesség a további mindennapi életben is szükséges.

Persze ha mindez felsőoktatásban történt, kicsit más a felállás, ott esetleg több év is eltelik, mire rájössz, mit kell teljesíteni ahhoz, hogy meglegyen a végén a diploma.

Arról meg, hogy valaki mekkora fasza szoftverfejlesztő szakember diploma nélkül: Egy csomó hibát találok, mert emberek nem tudnak folyamatábrát rajzolni, rendszerben gondolkodni, fingjuk sincs az elosztott rendszerek alapjairól és csillió olyan dolog, amit az egyetemen legalább egyszer elmondanak. Pedig itt sem hülyék az emberek, csak teszem azt mérnök végzettségű és nem informatikus.

És a végére egy kis vérbeli személyeskedés, hogy alátámasszam, hogy én vagyok a hülye: ilyen hozzáállású emberrel nem akarok együtt dolgozni és sosem venném fel, függetlenül bármilyen referenciától.
#32 - xezs - 2011. augusztus 21.
#31 Kösz, hogy írtad az alkalmazkodóképeséget, én is akartam, csak aztán kimaradt.

Egyébként nálunk (és az összes melóhelyen) egy rakás probléma adódik az emberek alkalmazkodóképességbeli hiányai miatt. El nem tudnád képzelni, hogy miken megy a balhé. Volt olyan, aki megsértődött azért, mert el akarták ültetni az ablak mellől. Az ilyet én nem tudom sajnálni.
#33 - linencloth - 2011. augusztus 21.
#29
Pont azért nem találkozni komoly helyen a nyelv korcsosulásával, mert repül a munkahelyről a problémás dolgozó. Attól függetlenül az oktatáson átmehet, és csak a munkánál fog kiderülni, hogy pl. ha már informatikáról van szó, akkor alkalmatlan lesz dokumentáció készítésére.

A nyílt forráskódú project példájában szerintem minden válasz benne van. Nyílt -> minden részletet látni, de ettől függetlenül nagyon sok példa van zárt kódra is, hatalmas cégek mondják teljes kisebb cégekre / csoportokra, hogy az ott kell, olyan jó dolgot csinálnak, hogy még a világ végén lévő, nádtetős házban lakó fejlesztőket is felvásárolják, mivel ott nem papírral hitegetik őket, hanem konkrét munkát.

Nem vicc az ismerősöddel való párhuzam. Itt az egyetlen vicc az, hogy senki sem képes felfogni, hogy kihasználom az anonimitás lehetőségeit, és olyan dologról nyilvánítok véleményt, ami szerintem problémás. Akinek innentől kérdéses, hogy erre miért van szükség ebben a fene nagy pártatlanságában, az nyissa ki a szemét.

#31
Korlátolt vágyak? Sértett büszkeség?
Oh, megvan, lemaradtál valami korábbi résznél.

Az valóban igaz, hogy az iskola megtanít, sőt, rákényszerít arra, hogy elvegyülj a tömegben. Ezzel addig nincs is gond, amikor az iskolából a "valóságba" kilökött embernek még pár hónapot tanulnia kell egy cégnél, mivel a többi X (sok) tanuló miatt nem kaphatott célirányos tanítást, hanem mindenkibe belenyomtak valami általános agytágítást, amiből valamennyit használni fog, de nagy része nem is a munkájához tartozik.

Ez a "fasza fejlesztő" rész nem tudom hogy jön ide, mivel a felvetett probléma még mindig az, hogy a papírok nem garantálják, hogy pont egy "fasza fejlesztőt" kapsz. Persze a téma nagyon kanyarog, lehet, hogy pár hozzászólás múlva megtudom, hogy csak 50 pontos helyre vettek fel, ahonnan az első félévben kivágtak, ezért robbantottam, így most X éve szökésben élek, és napi 200-at fizetnek azért, hogy itt trollkodjak.

Nem is feltétlenül haragudnék meg ha nem vennél fel azután, hogy a magyar oktatási rendszerről alkotott véleményemről faggatnál. Ilyen alapon nálad ha nem is ennél a pontnál, lehet hogy ott elbuknék, hogy eltér a kedvenc színünk / szerencseszámunk / stb..

#32
Csak hogy témához kapcsoljuk ezt az egyedülálló részletet: ugye az említett problémás dolgozó papírok nélkül jutott a munkához? Az itt leírt tények alapján ilyen nem történhet meg egy papíros emberrel.


Lenne szíves valaki legalább egy sikertörténetet bedobni? Valami olyasmit, hogy jelentkezett a cégnél az egyetemről frissen kikerült szakember, így a papírok megléte miatt felesleges lett volna egyáltalán beszélni vele, rögtön munkába állt, és több feladatot is (mert ahogy kiderült, még a céltudatos szakirányválasztás is rossz) tökéletesen ellátott, stb.

Lehet, hogy velem van a gond, de én egyetlen olyan diákkal sem találkoztam, akit ebbe a rendszerbe "képzeltek" el.
Volt aki nagyon értett mindenhez, de az a lényegi tudáshoz önszorgalomból jutott. Olyan is volt, aki beadandó feladattal beadás napján hajnalban keresett meg, mivel nem is érdekelte túlzottan a dolog, és nem is értett nagyon hozzá. Ez nem is lenne gond, ha ez a két csoport lenne a kisebbség, mivel rájuk nézve nem optimális a rendszer.
(Az meg már csak hab a tortán, hogy a beadandó feladatos továbbjutott olyan programmal, ami bár tökéletesen futott, magához a forráshoz az idő hiánya miatt még nem igazán adtam volna a nevemet sem)
#34 - Shag_Beckur - 2011. augusztus 21.
#33:

"Olyan is volt, aki beadandó feladattal beadás napján hajnalban keresett meg, mivel nem is érdekelte túlzottan a dolog, és nem is értett nagyon hozzá.

...
(Az meg már csak hab a tortán, hogy a beadandó feladatos továbbjutott olyan programmal, ami bár tökéletesen futott, magához a forráshoz az idő hiánya miatt még nem igazán adtam volna a nevemet sem)"


És vissza is kanyarodtunk az elejéhez.

"Tanulni kellene, nem csalni.

Ezért tart itt ez az ország, mert a gyerekek már az iskolában elkezdik a mutyizást, a csalást, a korrupciót ("adok csokit, ha lemásolhatom a házidat")

Ez szomorú :("
#35 - linencloth - 2011. augusztus 21.
#34
Gratulálok a hatalmas felfedezéshez. Annyiban nem tökéletes, hogy nem visszatértünk az elejéhez, hanem végig amit írtam, az az első felvetésre épülő probléma volt.
A diák csal, mert lehetősége van rá, viszont a cég felveszi, mert megkapta azokat a papírokat, amik a tudását kellene igazolják. Hol keresendő a hiba, amikor már mindenki fogja a fejét, mivel a dolgozóból munkanélküli válik, a munkáltató meg kidobott időt (és pénzt)?
#36 - tetra - 2011. augusztus 22.
#35 Szar munkaerő papír nélkül is van, és ugyanúgy csak az adott embertől függ, hogy felveszik-e. A munkaerőpiacon pontosan tudják, mennyit ér a papír, ugyanis naponta vesznek fel új embereket, és azokkal dolgoznak, akiket felvettek.
#37 - xezs - 2011. augusztus 22.
Nyilván mindkét táborban van olyan, aki semmire se jó, szerintem itt senki se mondta, hogy akinek papírja van, az onnantól kezdve félistenné válik.

Szerintem egy jól megírt önéletrajz és egy jó állásinterjú után nincs az a helyzet, hogy az interjúztató azt mondja, nem veszi fel az illetőt, mert nincs papírja.

De ettől még nem lesz igaz az, hogy a papír fölösleges.
#38 - kzk - 2011. augusztus 24.
#33 Nem a velemenyeddel van baj, hanem a jellemeddel.
#39 - kzk - 2011. augusztus 24.
Mellesleg:
Szombaton (szokás szerint) szétrúgjuk xezzsel egy tetszőleges kocsma oldalát.
Aki akar csatlakozni, jelentkezzen. Bárki.
linencloth, jöhetsz te is, hátha tudjuk közelíteni az álláspontokat egy sör mellett.
#40 - gombost - 2011. augusztus 24.
@kzk: Melyik kocsma és ki lesz ott? Csak Ti ketten? Mert én pl. kb. 1 éve ígértem egy sört tetrának.
#41 - kzk - 2011. augusztus 25.
Hát eddig 2 a fix létszám, tetra nevében nem tudok nyilatkozni, mint mindenki mást, szívesen látjuk őt is, kocsma meg bármi lehet, ahonnan hajnalban haza tudunk vergődni vagy xezshez, vagy hozzám, ideális esetben mindkettőnkhöz és akkor nem kell egymás lábát szagolni reggelig.
#42 - xezs - 2011. augusztus 27.
Na, akkor jön valaki Kzk-n kívül?
#43 - kzk - 2011. augusztus 27.
Így múlik el a világ dicsősége...
20:00 Blaha, Akácfa, just for the record.
#44 - Dio - 2011. augusztus 28.
Annyira jó,hogy amikor olvastam linencloth szövegeit, mindenhol egy szó jutott eszembe: alkalmazkodókészség... és utána láttam, hogy másoknak is.
Hogy miért kell hülyeségeket tanulnod, amire nem lesz szükséged?! Hogy alkalmazkodj az olyan helyzetekhez, amikhez amúgy magadtól nem akarnál. Hogy megtanuld, hogy az élet, a munkáltató, a kollégák, a feleséged, a bürökrácia, stb.-stb. nem fog folyamatosan hozzád igazodni, és kis csokiskekszeket tömködni a pici szádba, csak hogy neked jó legyen. NEKED kell alkalmazkodnod a világhoz, amiben élsz. Minél többfelé irányul a tudásod, minél több diszciplína sajátos gondolkodását sajátítod el, annál könnyebben fogsz bármilyen helyzethez alkalmazkodni.

A másik, amit már máshol említettem: Ahelyett, hogy szidsz valamit, ami szerinted, szar, felesleges, értelmetlen és hülyéknek való, inkább szégyellned kéne magad, hogy egy ilyen dologgal te mégse tudsz zöldágra vergődni. Akkor hol is vagy te azokhoz a hülyékhez képest, akik megtanulták?! ;)
#45 - Dio - 2011. augusztus 28.
Jah még valami...
Nem tudom, hogy azok, akik hangoztatják, hogy az egyetemhez vagy ne adj' isten a történelem órához nem kell logikus gondolkodás, hol tanultak vagy milyen egyetemet láttak (hallottak róla, ismernek olyat, aki látott már oda valakit bemenni...). Csak sajnálni tudom őket, hogy nem sikerült jobb iskolát választaniuk, nem az ő hibájuk. :(
#46 - xezs - 2011. augusztus 28.
Na gyerekek, ilyen egyetértés is ritkán van ezen az oldalon :)
#47 - kzk - 2011. augusztus 28.
A sznob felsőbbrendűség visz mindent :-D
#48 - Dio - 2011. augusztus 28.
Hát mondanám, hogy egy hülye ilyen jól összehozza a többieket, de azért nem nevezném linencloth-t hülyének. :)

Jah amúgy, hogy a haverokat nem a tudás vonzza... Hm lehet... de az udvarlókat mégis. :)
#49 - xezs - 2011. augusztus 28.
Lehet, hogy az én szegénységi bizonyítványom, de én hatalmasakat röhögtem egy sráccal és alapvetően kedvelem, pedig szétitta-szétfüvezte az agyát és gyakorlatilag a középiskolán túl nemigen jutott és munkája évek óta nincsen (felnőtt, kb. 30-as férfiról beszélünk) az anyjával tartatja el magát.

Szóval az én esetemben igaz, hogy a haverság nem tudás alapján születik. De mindenkinek egyéni preferenciái vannak.
#50 - xezs - 2011. augusztus 28.
Persze ez a srác nem olyan haver, akire bármilyen szituban számíthatok, igazából sosem kértem meg semmire, és nem is fogom, mert egyrészt elfelejti, másrészt úgysem fogja fel, hogy mit kérek tőle :)

Mondjuk több diplomás haverom van, mint amennyi nemdiplomás :)
#51 - kzk - 2011. augusztus 29.
Szombaton szereztel egy ujabb nemdiplomasat :-D

Az udvarlokat meg a nagy mell vonzza..
#52 - AdanI_ - 2011. augusztus 29.
Az igazság valahol félúton van. Vanank olyan dolgok ,amiket nem árt tudni ,meg fontos, h tudj, de a magyar oktatásban túlságosan nagy súllyal van jelen a lexikális tudás, ami viszont már egy bizonyos pont után felesleges. Mi értelme pl. földrajzórán bemagolni 100 ország gazdasági adatait meg történetét? Ha érdekel akkor fellapozok egyl exikont akár online akár offline formában és percek alatt meg tudom nézni. Elég ha azt tudom hol kell ennek utánanézni. Gyakorlati tudás van elhanyagolva, hányo lyan úgymond rételmiségi van ,aki kiseggelt akár 6 egyetemet is a városi könyvtárat oda-vissza betéve tudja meg minden költő életrajzát meg minden történelmi csata évszámait 1000 évre visszamenőleg, de a hétköznapi élethez olyan hülye mint 6 pár rendőrcsizma. Pl. nem tud kicserélni egy villanykörtét, megkötni a cipőfűzőjét, megfőzni egy virslit, feladni egy levelet postán, visszaváltani egy üveget, beverni a falba egy szöget stb. mert ezek nem voltak részei a tananyagnak.

Csak a földrajznál maradva, pl. lehetne térképhasználatot vagy akár GPS haszánlatot is oktatni esetleg koordinátákat számolni, h ha ránézel egy térképre akkor be tudd lőni a helyzetedet, mert sokaknak ez is magas. Biológiából sem fontos megtnaulni mindenféle állatnak meg növénynek a fajtörténetét meg sejtjei számát, mrt, aki nem ilyen pályára megy úgyse lesz soha szüksége erre a tudásra, aki meg igen az meg úgyis megtanulja,, ill. ha ez érdekli akkor szakirodalmat olvas róla. Viszont pl. elsősegélyt vagy betegségek kezelését lehetne tanítani, és az hasznos dolog és még hasznát is veheti mindenki. Vagy pl. ha már biológia pl. akár gyakorlati foglalkozásként megmutatni hogy kell paradicsomot/paprikát/krumplit ültetni, nevelni, elvégre ezek olyan dolgok ,amiket konyhakertben is lehet nevelni, mégis még vidéken is hány helyen látni ,h a kertben csak a gaz nő, mert fingjuk sincs ezekről. Régen ilyen tudások apáról fiúra, anyáról lányra szállva éltek tovább, de mostanában már sok helyen a szülők se képesek a boltba menésen túl más tudást átadni.
#53 - Dio - 2011. augusztus 29.
Most megint csak annyi lenne a kérdésem, hogy te hol tanultál?!
Nekem már általánosban tananagy volt a villanykörte kicserélés, szögbeverés, alapszintű főzés, posta, csekk-kitöltés, konyhakerti növények ültetése, hát még a térképhasználat... Én gimiben biológából és tesiből (sőt még osztályfőnökin is) tanultam elsősegélyt. Sőt, osztályfőnökin még illemtant is. És igen, emellett megtanultam az általad feleslegesnek titulált dolgokat, pl. az országok gazdaságát. :O Ugyan miért is felesleges ez?! Gond, hogy tudunk valamit a világról, tudjuk, mi miért történik, és tudjuk magunkat hova tenni?! Itt papol a sok nyugger a válságról meg IMF-ről hülyeségeket, aztán semmi fogalmuk sincs a világgazdaságról... Szerinted ez jó?! Mert az ő idejükben nem volt tananyag, amit te feleslegesnek tartasz.
Biológia... Hát az talán azért jó, hogy ha apuci-anyuci fizeti a kisgyerkőcnek a tengerparti nyaralást, akkor az a szerencsétlen hülye ne tegye tönkre az egészet azzal, hogy megfogdossa a medúzát, mert az milyen jó vagy ha mégis mertörténik, a nyomorult szülő tudja, mit kell vele tenni. Esetleg talán az sem árt, ha az egyes állatokat meg tudjuk egymástól különböztetni, és a balatoni telken nem írtjuk ki az összes siklót, mert azt hisszük vipera... Nem? Ez felesleges? :o
#54 - kzk - 2011. augusztus 29.
Van egy csomo szoszoloja annak, hogy a lexikalis tudas milyen mocskos felesleges. Ennek ellenere nem csak fizetett kutatasok allapitottak meg, hogy attol, hogy a google-t tudod hasznalni, meg az agyad nem fejlodott ki ugy, mint annak, aki sokat memorizalt.
Ez is egy - hasznos - kepesseg.
Tovabba a hatalmas es szarra sem ertekelt lexikalis tudas nagy elonye, hogy lesz nagysagrendi fogalmad a vilagrol. Mert aki semmit sem tud, az azon kivul, hogy keresni sem fog tudni, hatalmas tevkepzetekkel a fejeben fogja jarni a vilagot.
Ha nem tudod az uj dolgokat rendszerben elhelyezni es regi tudasodhoz kotni, feleannyit sem fog erni.
#55 - AdanI_ - 2011. augusztus 29.
Ne mazt mondtam ,h felesleges, csak túlzottan jelen van a lexikális tudás. Kell persze, de mégis cska fontosabb ,h pl. tudja az ember hogyan kell pl. egyp ostai csekket feladni mint az,h tudja-e Mikszáth Kálmán életrajzát. Megaztán attól még lehet valaki kiváló, mesterember pl. vízvezetkszerelő, sőt akár még programozó, webfejlesztő stb. h csak kegyelemkettese volt magyarból, elvégre Mikszáth életrajzát mások is tudják, és egy vízvezetékszerelőnek vagy akár egy farmernek ,aki a földet műveli, h mi ne haljunk éhen, nem feltétlen kel ltudnia és nem is elvárás, h tudja nem is baj h nem tudja, nem is kell ,h mindenki diplomás meg érettségizett legyen, nem kötelező a középiskola nem is kéne annak lennie, a krumplit is meg kell kapálni valakinek, ill. a szemetet is valakinek fel kell takarítani meg el kell szállítania.

Mi suliban ilyen dolgokat,t amiket te leírtál nem tanultunk, mondjuk szögbeverést speciel igen meg volt háztartástan óra is 2 hetente 1x 45 percben ,ahol alapszinten varrást pl. de abból sok nem maradt meg, a tanárok szarnibele mentalitással nyomták kb. a könyvből feladom majd később visszakérdezem volt a módi. Technika órán megtanultuk, h áram alatti cuccokat nem fogdosunk, mert ugyanúgy néz ki csak a fogása más, meg a kalapácsot ellenőrizzük mielőtt nekiállunk kalapálni, műszaki rajz volt még ,ami nekem nagyon nem ment.

De pl. sose tanultuk pl. mire való a tértivevény, feladóvevény, egyáltalán hogy kell egy borítékot megcímezni, hogy kell postán feladni egy levelet, vagy mondjuk kitölteni egy adóbevallást, cégalapítás stb. papírt. Megjegyzem pár évvel korábban még volt ilyen tanítás volt állampolgári ismeretek nevű óra, ahol pont ezeket tanították ,aztán megszűnt ill. beleolvadt a történelembe, de töriórán sose került elő.

Mellesleg vannak olyan tárgyak ,amiknek amúgy is nagyobb hasznát veszed az életben, pláne ha ilyen irányban mész tovább, ahol nem is lehet puskázni meg magolni. Pl. fizika, matek, informatika stb. Ott nem tudni kel laz anyagot, hanem érteni. Törtiből, magyarból pl. lehet magolni, bevágod kívülről a könyvet, vizsgán visszamondod majd elfelejted és semmi gond. De pl. ha matekból nem érted a koszinusz tételt vagy bármi mást akkor alkalmazni se fogod tudni. Így a feladatot se tudod megoldani, amihez ez kell.

Alapvetően az kéne a lényeg legyen, h ne bemagolja a gyerek a könyvet, hanem értse.

Lexikális tudás meg kell, nem is mondtam mást, csak ne legyen túlsúlyban, most jelenleg túlsúlyban van kicsit a gyakorlati tudást kéne jobban megnyomni a lexikálist meg lényegre szorítkozva megszűrni. Mások által írt verselemzést nemsok értelme van bemagolni, viszont ha magát a műelemzést tanítják akkor te magad beszélhetsz róla, elvégre két ember akár két teljesen más szemszögből is értelmezhet pl. egy verset. De sok helyen a tanár úgy nyomja a tanítást,h vagy azt mondod, amit órán lediktál ill .a tankönyvben van vagy egyest kapsz. Ez a nagy baj. Nekünk is megtanították a finnugor elméletet, mikor azt mertem leírni, a dolgozatban az elméletről ,h nem igaz, egyest kaptam. Pedig ez már tény. Sőt volt olyan ismerősöm ,akinek a tanára el is mondta mikor ide értek ,h leadom ezt is, mert része a tananyagnak és érettségi tétel is, de jegyezzétek meg most, h ez az egész finnugor elmélet nem igaz. Az mindenesetre tény, h nincs egyértelmű állásfoglalás a kérdésben, de már több ponton is megdőlt.
#56 - Dio - 2011. augusztus 29.
Nos megont csak arra sikerült rámutatnod, hogy nem a rendszerben van a hiba, hanem a tanárokban. Hoppá.
Amúgy az általad említett dolgokra volt az én időmben az osztályfőnöki óra, már ha nem a fegyelmezéssel kellett tölteni az időt 1-2 neveletlen vagy lusta gyerek miatt...

Egyébként azt a beleszarós tanári hozzáállást meg meg lehet érteni mindaddig, amíg ennyire kevésre becsült és alulfizetett munka az övék. Miért is? Talán mert a lexikális tudást, a tanulással töltött éveket, szellemi tőkét és a szakmai papírokat semmire nem becsülő emberek határozzák meg a fizetéseket?! Lehet, hogy ezért?
Bár ez inkább az én saját háklim, hogy ennyire undorítónak tartom, hogy egy tanár és egy orvos annyit keres, amennyit, miközben egy kőműves mester milyen szépen megszedheti magát. És mégis mennyit fektetett bele az egyik, mennyit a másik!? Na mindegy, ezt hagyjuk.

Még mindig azt mondom, én úgy tanultam, ahogy te leírod, hogy kéne. Az ismerőseim szintén úgy tanultak. Az érettségi is úgy kéri vissza. Szóval nem gondolod, hogy a rendszer helyett inkább az egyént kéne fókuszba helyezned?
#57 - xezs - 2011. augusztus 29.
#55 Azért azt ne felejtsd el, hogy a matematika is tele van olyan dolgokkal, amiket nem érteni kell, hanem bemagolni. Tipikusan ilyen egy tétel ismerete. Hiába érted te a matekot, ha nem tanulod meg, hogy mit mond ki a tétel. A bizonyításán már lehet vitatkozni, van aki annyira penge hogy élesben talál ki hozzá bizonyítást, van aki az egészet bemagolja (ennek van talán a legkevesebb értelme) a legtöbb ember meg talán valahol a kettő között helyezkedik el.

Alapvetően ez a sok lexikális dolog azért kell, hogy legyen fogalmad a világról, hogy úgymond "kinyíljon" előtted a világ. Tulajdonképpen az egész iskolai tanulási folyamat erről szól.

Lehetne felületesebb az oktatás, csak akkor még ennyire se látnának az emberek tovább a mónikasónál, mint most.

És igen, én is tanultam csekket megírni meg levelet címezni, én azt hittem, hogy ilyeneket mindenhol tanítanak.

Egyébként meg nehogy azt hidd, hogy mindenki tud ám keresni. Az a vicc, hogy ha nem tudod mit kell keresni (és hogy hogy) akkor a büdös életben nem fogsz te megkeresni semmit se guglin. Tehát kell egy alapszintű tudás ahhoz, hogy egyáltalán tudd, mit kell keresni.

De azért annak nincsen realitása, hogy mindent keressünk. Van egy minimum szint, amit mindenkinek az agyában kell tárolnia, és ami azon túl van, azt lehet keresni.

Amivel vitatkozni lehet az az, hogy hol húzzuk meg ennek a minimumszintnek a határát.

Na meg ugye a tudás az, amit nem lehet elvenni az embertől.

Én biztos vagyok benne, hogy mindenkinek volt már olyanja, amikor egy korábban haszntalannak gondolt tudásnak egyszer csak hasznát vette.

De abban egyetértek veled, hogy a logikus gondolkodás csiszolása nagyon is ráférne sok emberre, mert ahogy írod, hülyék, mint a rendőrcsizma.
#58 - kzk - 2011. augusztus 29.
Ne bántsd a rendőrcsizmákat, vasárnap hajnalban két párra az arcom előtt ébredtem az éjszakai megállójában.
#59 - Dio - 2011. augusztus 29.
#58 Na de az mégse 6 volt. :D

#57 Amit a keresésről írtál, nagyon igaz. Sokszor találkozom azzal pl. az egyetemen is, hogy azt mondja a diák, minek megtanulni, úgyis változik, majd megkeresem. Na igen, csak ha most nem tanulod meg, akkor évek múlva nem fogod tudni, hol keresd a változást, mert csak meglátsz egy szót, amiről azt se tudod, eszik-e vagy isszák, és nem fogod tudni, hol keresd...
#60 - AdanI_ - 2011. augusztus 30.
Biztos láttátok már azt a videót a neten mikor kérdezgetik egyetemistáktól, h mennyi a hálózati feszültség, mi lesz ha a Holdon leejtesz egy tollat (majdnem mindenki azt mondta,h lebegni fog), vagyis ott van az a rendőrcsizma effektus. A tollas kérdésnél ugye gondolkodni kéne,de általános iskolás tudással rá lehet jönni, h mivel ott is van gravitáció, valszeg le fog esni.

Egyébként valszeg abban is van valami, h a hozzáállással meg a tanárokkal van baj, nyilván ti is jártatok suliba nyilván nektek is volt elmeroggyant tanárotok, aki tanítani nem tud, orvosilag érdekes eset, meg olyannal is, aki tud tanítani ,tud fegyelmet tartani, érdekesek az órái, mert rendesen felkészül rájuk, és képes úgy leadni a tananyagot, h meg is érted, nemcsak eldarálja. De általában azok vannak többségben ,akik simán leadják a tankönyvből az anyagot, majd később visszakérdezi és passz, végül is a tanári pálya kb. olyasmi ,h a fizetés nem túl sok ,de egyrészt a munka vele annyi amennyit ő bele akar feccölni, ugyanannyit kap az a tanár is ,aki képes jól tanítani és komolyan veszi a szakmát és még éjjel kettőkor is dolgozatokat javít otthon, meg az is, aki szarik rája, teszteket irat javítósablonnal pikkpakk kijavítja, amúgy meg leadja a könyvből és szóról-szóra azt kérdezi vissza. Meg ugye van 3 érv a tanári pálya mellett: június, július, augusztus, a nyári szünet a tanárnak is nyári szünet.
#61 - kzk - 2011. augusztus 30.
A videót nem láttam, de ezek szerint bármely elmegyógy- és intézetet hívhatnak ma már egyetemnek.
Járjatok normálisba.
#62 - Dio - 2011. augusztus 30.
Kzk, ELTE és BME volt amúgy. Nem tudom már, melyik szakok.

#60 El sem hinnéd, melyik 2 tárgyból volt pocsék tanárom a gimiben. Töri és angol. És most mit csinálok?! Jogot tanulok. Angolul. Önszorgalom? Igényesség? Talán tudtam, hogy még szükségem lesz rá attól még, hogy akkor éppen nem tanították normálisan? Talán tudtam, hogy nem a tanárral cseszek ki, ha nem erőltetem meg magam 2 olyan tárgyból is, amit megutáltattak velem?
#63 - AdanI_ - 2011. augusztus 30.
#62: Az angol tanítás nálunk se volt magas színvonalú. Feliratos filmekből meg számítógépes játékokból is többet tanultam angolul, a nyelvvizsga lerakásához meg külön tanárhoz kellett járnom, szerencsére a családnak ez nem okozott gondot, ki tudtuk fizetni. Másként ha pusztán arra hagyatkoztam volna, amit középiskolában tanultam, sosem lenne nyelvvizsgám. Ugye most akarják bevezetni azt,h felsőoktatásra csak nyelvvizsgával lehessen menni. Az ötlet akár jó is lehetne, hiszen a diplomához amúgy is kell, de csak akkor vezessék be, ha annyira sikerül felhozni a színvonalat középiskolai nyelvoktatásban ,h ott meg lehessen szerezni a tudást, ami ahhoz kell ,h letehesd a nyelvvizsgát. Vagy ha ez nem megy, akkor legyen államilag támogatott nyelvvizsga felkészítő tanfolyam, nyelviskolák után járjon adókedvezmény stb. Nagyon kevés olyan iskola van és nagyon kevés olyan tanár tanít itt, h pusztán az a tudás elég legyen egy középfokúhoz. Aki meg nem olyan szerencsés helyre születik ,h a szülők meg tudják engedni ,h nyelvtanfolyamra meg különtanárhoz járjon a gyerek hátrányba kerül majd.
#64 - AdanI_ - 2011. augusztus 30.
Itt van amúgy a videó, amiről beszéltem:
http://www.youtube.com/watch?v=s233IA1f2L4

Van folytatása is, de azt keressétek meg ti.
#65 - xezs - 2011. augusztus 30.
#58 LOL, én kialudtam magam a kocsmában :) Asszem ti keltettetek fel. Vagy magamtól?

#62 Nagy része büfé-ruhatár szakos volt, bár megvádolták a készítőket azzal, hogy sok helyes választ kivágtak a videóból.

Egyébként röhögni fogsz, de én azért mentem anno matematika szakra, mert bitang szar tanárom volt középsuliban, és szégyelltem, hogy férfi létemre segghülye maradtam a matekhoz.
#66 - AdanI_ - 2011. augusztus 31.
#65:

Leírták egy cikkben a Bombahíren (ők csinálták a videót), a vágatlan anyag alapján, mik voltak az arányok. Kb. a megkérdezettek fele válaszolt helyesen, deígy is ultragáz. A helyes válaszok kivágásáról meg azt írták ,ami jogos is ,h az miért lenne érdekes riport, h az egyetemisták tudják az általános iskolai tananyagot. De ugye egy nap alatt készültek a riportok és eg nap alatt olyan sok embert nem tudtak megkérdezni.
#67 - tetra - 2011. augusztus 31.
#66 Ha akár csak egy ember nem tudja a válaszokat már az rohadtul gáz. A töris kérdésekre mondjuk én sem tudtam volna pontosan válaszolni, de +-2 év az évszámokra.

Ismerősömnek 30 évesen kellett rájönnie, hogy a csillagok nem lukak az égbolton. Szerintem én már nem lepődöm meg az emberi tudatlanságon.
#68 - xezs - 2011. augusztus 31.
#67 Neeee, ezt a lukas témát, tuti, hogy csak viccből sütötte el. Vagy én vagyok naiv?

Egyébként ott kommentekben valaki azt írta, hogy miért is kéne tudni a hálózati feszültséget és hogy nincs is rajta az elektromos cuccokon. Na most vagy én vagyok hülye, vagy csak nekem vannak ilyen cuccaim, de mindenre rá van írva vagy az, hogy 230V, vagy egy intervallum, hogy 220-240V.
#69 - tetra - 2011. augusztus 31.
#68 Közeli ismerős, mondhatni rokon volt. Őszintén mondta.
A hálózati feszültséget meg azért kell tudni, mert a mindennapi életünk alapvető része.
#70 - Dio - 2011. szeptember 1.
#63 Az, hogy a nyelvvizsgához nyelvvizsga felkészítő kell, már nem kéne, hogy meglepő legyen. Sajnos a nyelvvizsgánál nagyon sok múlik a típusfeladatok begyakorlásán, amire a közoktatáson belül nincs idő, se szükség rá, hogy foglalkozzanak vele, mivel nyelvvizsgaközpontonként változó. Ez nem új probléma, de talán nem is nevezném igazán problémának sem.
Főleg ma már, ahol az interneten bármit megtalálsz... Ráépítve a szar oktatás adta alapokra (mert alapokat azért ad), meg lehet oldani.
Az, hogy mennyit kell rákölteni egy nyelvvizsgára, más probléma. Nem tudom, most mennyi, mert 4 éve nyelvvizsgáztam utoljára, de már akkor 29 ezerbe kerülta a tanfolyam nélkül... És akkor ehhez még hozzájönnek a direkt buktatások, hogy menj újra, éz fizesd ki megint...
#71 - xezs - 2011. szeptember 1.
#69 Én is így gondolom. Bár erre az ellenpólus meg azt mondja, hogy minek neki tudni, bedugja a cuccot a konnektorba és megy, ha meg nem megy, akkor viszi szakemberhez. De azért mindig mosolygok olyan sztorikon, amikor egy olyan lakásba, ahol férfi (is) él, szerelőt kell hívni egy csillár felszereléséhez. Az én értékrendemben egy férfi képes felszerelni egy nyomorult csillárt. Nőknél már nem kötelező tudni.

#70 A direkt buktatásban én nem hiszek. Lehetnek persze elszigetelt esetek, de én nem gondolom, hogy bárki is megbuktatna bárkit csak azért, hogy újra menjen vizsgázni, és most nem csak a nyelvvizsgáról beszélek. Igaz, hogy az idő rövidsége miatt én csak egy szóbelit raktam le ultragyors tempóban, de nem geciztek, még nekem lett a legtöbb pontom a vizsgázók közül, amin meg is lepődtem.
#72 - Dio - 2011. szeptember 1.
Nekem nyelvizsgáztató tanár mondta, hogy pl. érettségi előtti, de nem utolsó időpontokban előszeretettel buktatnak, mert tudják, hogy a pluszpont miatt kell, és elmész majd megint. Persze csak szóbeliből lehet ezt. És 2007-ben volt...
#73 - xezs - 2011. szeptember 1.
#72 De a döntést gondolom, hogy meg lehet fellebbezni, ott meg már magyarázkodni kell, legalábbis egy írásbeli esetében.

Lehet, hogy valaki ezzel szórakozik, de tudtommal a pénzt nem a vizsgáztató kapja, hanem a vizsgáztató cég/állam, ami nem ugyanaz.
#74 - Dio - 2011. szeptember 2.
Mondom, szóbeli.
Az államnak nincs köze a pénzhez. A vizsgát tartó nyelviskola kapja, és biztos találnak valami motiválóerőt a tanárok felé...
Amúgy írásbelit se lehet fellebbezni. Húgomnak 1 pont kellett 2 éve, elmentünk megnézni, és közölték, hogy csak a pontok összeadását lehet felülbírálni, a tartalmi értékelést nem. És amúgy a megtekintésért is pénzt kértek. :D
#75 - xezs - 2011. szeptember 2.
Fasztuggya, hiszek is, meg nem is. Az ember hajlamos a saját és a környezete által tapasztalt dolgokból kiindulni, és ilyet sem magamon, sem a környezetemen nem tapasztaltam.

Ez nekem kicsit olyan, mint mikor azt magyarázza valaki, hogy a vizsgabiztos azért húzta meg a forgalmi vizsgán, mert nem tejelt. Én meg nem tejeltem, sem a két húgom, és mindhárman átmentünk.

Nagy általánosságban azok szoktak bundát, vagy csalást kiáltani, akik messze nem készültek fel annyira, amennyire illendő lett volna az adott témakörből.

De ez már csak az én véleményem és tapasztalatom, nem muszáj egyetérteni.
#76 - kzk - 2011. szeptember 2.
Ez a jogsi kérdés érdekes, mikor én mondom, hogy Budapesten vizsgáztam elsőre, visszakérdeznek, hogy mennyi volt, aztán csodálkoznak, hogy fel sem merült a kérdés.
Mondjuk bevédtem magam, úgy vezettem, mint a nagyanyja (sic!).

Az tény, hogy a köztudatban a boríték meg a lányfogdosás van benne, aztán ki tudja, ennek mekkora része igaz.

Ja, és megkérnék minden jogsizó lányt, hogy a kedvemért, akinek hozzányúlnak a lábához, az verje ököllel orrba az oktatót, aztán ajánljon fel neki egy panasztételt, ha bármi negatív történne a vizsgákon. Köszönöm.
#77 - Dio - 2011. szeptember 2.
#75 Mivel engem nem buktattak meg, nyilván nem ezért mondom. :) Húgom is csak írásbelin bukott, de szeptemberben, tehát köze nem volt az említett érettségi előtti bukásokhoz (főleg, hogy még 2 éve volt az érettségiig). És azt is említettem, hogy olyan tanár mondta, aki csinálja...

#76 Tőlem is mindenki kérdezi, hogy én mennyit adtam, és meg is vannak lepve, hogy semennyit. Viszont egy osztálytársamnak a vizsgabiztos visszaadta a borítékot, és jól lecseszte, pedig nem buktatta meg. :D
#78 - Mikopet - 2011. szeptember 2.
bár én nem pesten tettem le, én ilyenről nem is hallottam addig, míg egy pesti szaktársam nem mesélt az ő borítékáról.

Egyébként ilyen akácfás beiszunk és elfekszünk italozásokat broadcastba lehetne tolni, részt vennék én is, megismerni egykét arcot :-)
#79 - kzk - 2011. szeptember 2.
Hát bakker, rajtunk nem múlik.
Senki nem jelezte részvételi szándékát, így csak hárman voltunk. Nekünk jó volt.
#80 - xezs - 2011. szeptember 2.
És amikor még jelezte, akkor is punci volt megjelenni.

Pedig nem harapunk, bár kzk tőled megijednék, ha nem ismernélek :)

Egyébként erről a pénzadásról csak annyit, hogy ha megnézitek a baba-mamás fórumokat, egymást hülyítik az anyukák, hogy mennyit kell adni szüléskor és simán repkednek az 50-100-150 ezres tételek.

Na most mi asszonnyal egy kurva fillért sem adtunk előre, de még nem is ígértünk meg semmit. Mikor már meglett a gyerek, akkor mondta asszonypajti, hogy akkor ő most a szülésznek ad 20 ezret, mert nagyon rendes volt. Én mondtam neki, hogy rábízom, alapvetően nem értek ezzel egyet, de az ő pénze. De hangsúlyozom, a szülésznő nem tudta, hogy fog-e kapni bármit is, és nagyon rendes volt, és nem olyan tételt adtunk, amiket az interneten írnak.

Szóval a lényeg az, hogy az emberek túlparáztatják magukat, nézetem szerint azért, mert nem bíznak magukban. Ha nem bízol magadban, akkor egyből segédeszközökhöz nyúlsz, mint pl. a borítékos megoldás.
#81 - kzk - 2011. szeptember 2.
Hé, nem kell paráztatni a t. közönséget, galamblelkem tisztán kiolvasható a külsőmből..
#82 - Dio - 2011. szeptember 2.
Hát, én még egy darabig nem látok okot rá, hogy baba-mama fórumokat nézegessek, de alkalomadtán meg fogom figyelni. :)
#83 - xezs - 2011. szeptember 2.
#81 Nincs paráztatás, kzk-nak nagyon megnyerő mosolya van, ne tessék előítéletesnek lenni mert összehordok itt mindenfélét :)

#82 Röhögni jó a sok idiótán, de ez igazából más fórumokra is igaz.
#84 - kzk - 2011. szeptember 3.
Ú, bakker, megnyerő mosoly; a kislány, akit Sonko a pultnál csípett fel, megígértette velem, hogy megyünk holnap is. Bízzunk benne, hogy csak udvariasság volt.
#85 - tetra - 2011. szeptember 3.
#79 Maj legközelebb. Akkor meghívhat gombost egy sörre is :D

Amúgy nekem 9500 volt a nyelvvizsgám, nem készültem rá, és vissza is fizette az állam, így ingyen volt. Nem éreztem, hogy típusfeladatokat kellett volna előtte gyakorolnom. Euro nyelvvizsga volt egyébként, amire azt mondják, hogy csak a papír miatt csinálják, én meg azt mondom, hogy valós tudást mér (legalábbis amikor én csináltam 2003-ban).
#86 - xezs - 2011. szeptember 3.
#84 Ahaha, az kurva nagy arc volt. Emlékszem, mesélte nekem, hogy fél évig volt egy leszbikus kapcsolatban, én meg mondtam neki, hogy persze-persze, most csak valami nagyot akartál mondani és ez jutott eszedbe. Erre bemondja, hogy bazmeg pinát nyaltam fél évig, csak tudom tán, mit csináltam :) Pusztultam a röhögéstől.
#87 - xezs - 2011. szeptember 3.
Amúgy mi most blogot írunk?
#88 - Mikopet - 2011. szeptember 3.
ha már a kvót gyenge :-)
#89 - kzk - 2011. szeptember 3.
Hát volt egy egyedi stílusa a hölgynek. :-D
Azt még nem bántam volna, ha meghív minket valamire, de ez van.
#90 - kzk - 2011. szeptember 3.
Tényleg, a házinéni meg próbált minket meggyőzni, hogy nem kéne az alagsorban lennünk, mert végül azt a részt ők nem nyitották ki. Valamelyik idióta meg is fogalmazta, miért nem ér rá vajon a pultoslány :-)
#91 - xezs - 2011. szeptember 3.
Nem csak a hölgynek volt egyedi stílusa, hanem Sonkonak is. Azon röhögtünk, hogy mikor fogja meg a hölgy seggét :)

Az a pultoslány meg amúgy segghülye volt, mert azt mondta először, hogy egy óra múlva nyitják a lenti részt (amit nem akartatok elhinni nekem, hogy létezik) aztán meg eltűnt valahova és ki se nyitották azt a részt.

Már nem emlékszem mit találtunk ki arra nézve, hogy hol lehet, de amilyen parasztok vagyunk, gyanítom, hogy a kurválkodáshoz volt köze :)
#92 - kzk - 2011. szeptember 3.
Na ja, meg azt néztük, hogy a gardedámja végülis akkor akar ütni vagy nem, mert ha esetleg igen, akkor szar estéje lesz :-)
Emlékszem, még ott alkudoztunk, hogyha csak úgy lebasz egyet ennek a hülyének, akkor kitekerjük a nyakát, de ha seggfogdosás után csak reakcióként, akkor jól van az úgy :-D
#93 - kzk - 2011. szeptember 3.
#Többiek: De hülyék vagytok, ilyen jó bulikból kimaradni :-P
#94 - AdanI_ - 2011. szeptember 4.
Forgalmi vizsgán borítékról hallottam már én is, de nem jellemző. Mondjuk elsőre engem is megbuktattak, mondvacsinált okok miatt, de másodjára csont nélkül meglett. 1-2 bukás benne lehet, mert függ a vizsgabiztostól is, h aznap épp milyen napja volt ,meg ugye ha már átengedett 10 embert aznap akkor nagy esély van rá,h buktatni fogja a 11.-et különben még megszólják ,h túl engedékeny. Meg ugye az is, h menj mégegyszer és fizess. Nyelvvizsgánál dettó, egy max. két bukást még lehet erre fogni, ahogy autóvezetésnél is ,de többet már nem ott biztos volt is oka a buktatásnak.
#95 - Mikopet - 2011. október 12.
#94 - rég rossz, ha az értékelésem más emberek hangulatától függ :-)

#93 - későn láttuk a kommentet, hogy mikor, és hol van a parti :D