Hozzászólások
- #1 - xezs - 2011. október 5.
- A lánya az avatarja? Oszt a kisjány beleegyezett-e?
- #2 - Vegita - 2011. október 6.
- ha kiskoru, akkor a szulo dont helyette
- #3 - xezs - 2011. október 6.
- ja, nagykorúként meg jól pofánveri az anyját, hogy mit rakosgatja ki a képét.
- #4 - Vegita - 2011. október 7.
- azt hittem jogi ertelemben mondod a "beleegyezes" szobol. EN se orulnek amugy igy 21 evesen, ha anyam profilkepe en lennek Face-en
- #5 - tetra - 2011. október 7.
- Hát ha ő ÉS a lánya van kint az pl normális.
- #6 - kzk - 2011. október 8.
-
Nem, nem az. Agyfaszt kapok azoktól a pároktól, akik ugyanazt a közös képet rakják ki profilnak.
Még jobb, ha melegek, mert akkor esélyem sincs tudni, melyik melyik.
Nem, vazeg.
Értem, hogy fontos neked, csinálj róla egy albumot, ahol van ezer közös képetek, az normális.
De bakker van egy saját személyi számod. Neked, egyedül.
- #7 - wasdd - 2011. október 8.
- no fckin smileys
- #8 - Vegita - 2011. október 8.
- #6 +1, a kep legyen mindenkinek kint sajat magarol
- #9 - xezs - 2011. október 8.
-
#6 Nekem már az is furcsa, mikor valaki kirak magáról vagy 20-30 vagy még ennél is több képet. Persze semmi közöm hozzá, csak furcsa.
Az már csak hab a tortán, mikor ezen képek 95%-a arról szól, hogy a párommal így, a párommal úgy, a párommal amúgy. Persze ehhez sincs semmi közöm, de ez is furcsa.
- #10 - Vegita - 2011. október 8.
- #9 az hagyjan, de mikor valakirol fent van 300 kep, es mind a 300 ugyanabbol a felimserhetetlen de elonyos oldalso felso szogbol keszult...
- #11 - xezs - 2011. október 9.
-
Ha már így belemelegedtünk, akkor:
- életlen kép
- túl sötét kép
- önkioldó nem ismerete
- önkioldó nem ismerete, majd vakuval a tükörbe fotózás (ez nagyon agyas, mert a kép fele egy bazi nagy tükröződés)
Bár elismerem, hogy ezen felsorolt hibákat nagyrészt agyatlan tizenéves picsák követik el.
- #12 - kzk - 2011. október 9.
- Hát ha elmegyünk ebbe az irányba, akkor nem hagyhatjuk szó nélkül a végtelenül szexi, fehérneműs-pucsítós-kacsintós-csókdobós képeket, amik egy nagyon kupis, romos, elhanyagolt, koszos fürdőszobában / hálószobában készülnek. :-)
- #13 - tetra - 2011. október 9.
- Mennyi bajotok van nektek baszki.
- #14 - Vegita - 2011. október 9.
-
#11 a kalozfotosoppos direkt fekete-feherito/kepeletlenito pszeudo-muveszeket kihagytad.
[troll]bar szerintem az se sokkal jobb, aki South Park figurat tesz be profilkepnek[/troll] (just kidding)
Amugy ami meg zavarni szokott, az a torrentoldalakon mindenfele "erre szoktam kiverni" tipusu (fel)meztelennos avatarok, amikrol egyertelmuen latszik, hogy a postolo user olyasmirol esetleg csak almodhat
- #15 - Vegita - 2011. október 9.
-
http://adultainment.blog.hu/2011/02/18/kik_basznak_fel_teged_facebookon
lazan kapcsolodik, egy 4/e jelentkezik \o
- #16 - tetra - 2011. október 9.
- Deráértek.
- #17 - xezs - 2011. október 9.
-
#12 #14 Nagyon igaz! Torrentoldalason mindig röhögök, annyira szánalmas.
Eszembe jutott még valami: a romashop. Tudjátok, mikor undorító szívecskéket meg virágocskákat rajzolnak a kép köré, meg esetleg valami szellemesnek szánt ámde elbaszott mondókát írnak a kép aljára.
#16 Klasszikust csak pontosan: "Deráértek, bazmeg..."
http://napirajz.hu/archives/2007/04/27/SZAR_LETT/
- #18 - tetra - 2011. október 9.
-
#17 "meg esetleg valami szellemesnek szánt ámde elbaszott mondókát írnak a kép aljára."
Vagy kisherceg idézeteket.
http://napirajz.hu/archives/2009/08/31/NEKED_TENYLEG/
- #19 - Vegita - 2011. október 9.
- A Paolo Coelho idezetekkel tudnak meg a sirba vinni Face-en
- #20 - Vegita - 2011. október 9.
- a romashoppal halistennek csak napiszaron talalkozok, azt meg mostanaban nagyon ritkan nezem, valahogy a Facebook imseroseim egesz normalisak ilyen szempontbol
- #21 - kzk - 2011. október 10.
-
#14 A SP tenyleg gaz :-)
Foleg, ha valaki amugy kiont magarol egymillio kepet..
- #22 - xezs - 2011. október 10.
-
#19 Én azt sem tudom, hogy kicsoda ő, csak az itt linkelt "kik basznak fel téged facebookon" című írásban láttam először.
De ezek után már nem is vagyok rá kíváncsi, sőt, ha megtudom, hogy valaki azt olvas meg idéz, jó messzire elkerülöm :)
Különben mindig is balfaszságnak tartottam az idézetekkel való dobálózást, mert ha valaki nem képes saját magának kitalálni valamit akkor inkább kussoljon, ne másokat másoljon.
- #23 - xezs - 2011. október 10.
- #18 No igen, a képsort már sokszor elképzeltem a saját életemben. Természetesen mindig én voltam a FASZ. :)
- #24 - Vegita - 2011. október 11.
- #22 +1 neha van kivetel, de a legtobbszor idezett bolcselkedesek pont nem azok
- #25 - brrr - 2011. október 11.
-
#22 Nosza, akkor mindenki csak akkor használjon számítógépet, ha magának feltalálta.. Ne használjunk már olyan dolgokat, amiket mások találtak ki! :P
Szóval filozófiában mindenki csak addig jusson, amíg magától tud, de technikában szabad mások találmányait felhasználni... miért is?
Amúgy műveltnek lenni nem gáz.. Paolo Coelho-t ismeretlenül szidni viszont gáz. Attól, hogy egy író felkapott, még lehet jó ;) ha olvastad és nem teszett, akkor szidhatod
- #26 - kzk - 2011. október 11.
-
Amugy a Coelho az ilyen "minden no mazochista kurva" alapvetesu csavo. A szornyu, hogy felnott(?) nok kepesek rajongani, hogy milyen jol ismeri a noi lelket..
Bezzeg amikor en mondom neki, hogy kedvesem, te serult vagy es alapvetoen segiteni akarok rajtad, akkor meg megsertodik. :-D
- #27 - Lacika - 2011. október 11.
- #26 Ezért a kommentért érdemes volt elmerülni az OFF-tengerben. :)
- #28 - brrr - 2011. október 11.
-
#26 Ezt amúgy honnan vetted? a könyveiből olvastad ki, vagy hallottad valakitől?
Mert én olvastam 3 könyvét is, ebből kettő nem is nőkről szólt.. se mazochistákról, se kurvákról. A harmadik egy nőről szólt átvitt értelemben, de az sem volt mazochista kurva.
Nem szeretem, amikor az emberek olyanról mondanak magabiztosan ítéletet, amit nem ismernek, és nem is akarnak megismerni.
- #29 - kzk - 2011. október 11.
-
A konyveibol. De lehet, hogy maskepp olvasunk.
A tobbi meg innentol irrelevans.
Altalaban a komolyabb ontudattal rendelkezo holgyismeroseim szinten hanynak tole.
- #30 - kzk - 2011. október 11.
- De ha megnyugtat, a Harry Potterrel szinten igy jartam, hogy sirva olvastam vegig, olyan szar, kozben meg tomegek rajonganak erte.
- #31 - Shag_Beckur - 2011. október 11.
-
#30
Nem tudom mi bajod a Harry Potterrel, szerintem simán jó fantasy. Mondjuk én akkor olvastam el, amikor lecsengett a hype, előtte én is elutasító voltam.
Van benne karakterfejlődés, intrika, kiderül, hogy a jó mégse annyira jó, a gonosz mégse annyira gonosz. Tipikus fantasy :)
Mondjuk lehet része van a filmeknek is abban, hogy ennyire tetszett, mert imádom az olyan épületeket, mint az iskola. Viszont a könyveket el kellett olvasnom, mert a film kicsit kusza, nem fejtette jól ki a történetet.
- #32 - Shag_Beckur - 2011. október 11.
-
#31:
"Akkor olvastam el, amikor" == 3 hónapja:)
- #33 - brrr - 2011. október 11.
- #29 elárulod, hogy melyiket olvastad, amiből ezt szűrted le? megnézném, hátha csak az a hiba, hogy tök más könyveit olvastuk..
- #34 - SalyT - 2011. október 11.
-
#22 És ha magamtól idézek valamit, illetve mellette kirakok még két nem populáris dalszöveg refrént, akkor minek számítok? :)
De most komolyan, legalább első ránézésre látszik az adatlapjáról minden, amit tudni akarsz. A szellemi szintje, az érdeklődési köre, minden olyan infó, ami alapján nyugodt szívvel mondhatod, hogy lapozok. Persze valószínű a profilképből is leszűrhető ez az ilyen néprészeknél.
- #35 - kzk - 2011. október 11.
-
#28
A tizenegy perc konkretan egy kurvarol szol..
- #36 - tetra - 2011. október 11.
-
#25 Olvasatlanul szídni teljesen normális dolog, a hatás alapján nagyon sok mindent ítélünk meg.
Meg ne keverd a filozófiát a technológiával. Az, amit a filozófia haladt az évezredek során azt mindig az adott technológia megmagyarázása okozta. Na most emiatt minden ember "szinten van", tehát nem kell tanulni a sok idiótától. Ezek, akik ilyen könyveket írnak általában annyira primitív dolgokat írnak le rohadtul kacifántosan, hogy fáj elolvasni, és akinek erre van szüksége, mert magától nem jött még rá, na az meg is érdemli, de akkor ne én legyek a hülye, ha lenézem. Ugye. Bocsánat a fogalmazásért, de besenyőpistabácsit hallgattam.
#31 Jónak nem nevezném, de kétség kívül fantasy. Merhogy mesének szar.
- #37 - xezs - 2011. október 11.
-
#25 Nagyjából tetra leírta amit én is gondolok erről, kicsit azért körüljárom:
Számítógépet nem azért veszel, mert vetíteni/nagyzolni akarsz valakinek. A számítógép a normális élet része, esetleg még a 80-as években volt olyan, hogy nagyzolásból vették az emberek, de ez elmúlt. 1-2 ilyen csökött persze még mindig van, de ők a kisebbség.
Az (álokos) idézetekkel viszont pont az a bajom, hogy aki ilyeneket ír ki, az megpróbálja magát beállítani valami hűdeokos hűdeművelt egyénnek, és próbálja leplezni, hogy igazából önmagától egyetlen gondolata sincsen. Pláne, hogy (ahogy tetra is megírta) kb olyan szintű általánosságokat írnak le az idézetekben, hogy "az ég kék" csak mondjuk négyszer ennyi szóval.
Ez az idézgetés ahhoz hasonlít, mikor valaki odaáll a haverja kocsija/nője mellé és ezeket a képeket rakja fel magáról, vagy mikor 0 angoltudással magyarként a bárokban magyar csajokhoz megy oda vetíteni. Egyszerűen szánalmas és kész.
Coelhot meg egyáltalán nem szidtam, csupán annyit mondtam, hogy nem akarok olyanokkal érintkezni, akiknek erre van szükségük. Miért? Mert hosszú évek tapasztalata alapján nekem nem jönnek be az olyan dolgok, amik ilyen szinten populárisak, na meg azért valljuk be, idézgetni a nők szoktak leginkább, olyan könyvet meg én nem olvasok, amit leginkább nők olvasnak. Ez is tapasztalat, próbáltam már, unalmas volt.
Lehet hogy megfosztom magam valami jótól azzal, hogy nem olvasok Coelhot, de ennek a valószínűsége igencsak kicsi, illetve ha mégis bekövetkezik, túl fogom élni, ebben biztos vagyok.
Ettől függetlenül én még olvasok, csak teljesen mást, jellemzően olyat, amiben nem feltétlenül világbölcsességek vannak, amiket üzenőfalakra kellene írkálni.
- #38 - xezs - 2011. október 11.
-
Egyébként meg azt hiszem, hogy ez a poénoldal sem véletlen: http://instantcoelho.com/
Ezt meg most találtam:
http://www.citatum.hu/szerzo/Paulo_Coelho
Ne haragudjatok, de ezek szarok és semmitmondóak.
- #39 - Vegita - 2011. október 11.
-
Jezusom, azert ennyire nem pszeudo-muveszkedosoket irnak ki :/ Ez a Coelho gazabb, mint hittem
Amugy a Harry Potter szerintem is jo fantasy volt, nagyon jol meg volt irva a forgatokonyv a sok csavarral, egyedul a gonoszt nem lehetett benne megerteni (Voldemort), mert az X-Menben pl. azt szerettem, hogy vegig lehetett Magnetonak is drukkolni (ahogy en tettem), mert tok jogosan vonta le a kovetkezteteseit, ami miatt "gonosz" lett (a mutansoknak nem akart volna rosszat).
Amugy nagyon keves a jo, tehetseges muvesz, aki nem csak a sajat szemelyiseget tudja kivetiteni egy mube, mint szereploket, es ez meg egy atlagos filmen es sorozaton is meglatszik, a rendezonek lattad ket filmjet, egy random filmrol a szereplok szemelyisegeibol megmondod, hogy o volt. Ritka a kivetelek mind konyvbol, mind mediumokbol azok, amiknel a szerzo fejebol olyan szemelyisegek kipottyannak, amiket teljesen neutralisan le tud irni, es megis tok mas, mint az ove.
- #40 - xezs - 2011. október 12.
- #39 Bár Potterhez nem sok közöm van, azért valamelyik részét végigvittem PC-n, ami UT engine alatt futott. Egész jól szórakoztam, végig is vittem :)
- #41 - brrr - 2011. október 12.
- #35 hát akkor már bocs, de nem általánosságban írt a nőkről, hanem konkrétan egy (1 db) konkrét kurváról. Max a hasonló foglalkozásúakra lehet általánosítani. De megpróbálom megszerezni, aztán meglátjuk..
- #42 - brrr - 2011. október 12.
-
#39 Harray Potternél szerintem Voldemortot is meg lehet érteni, csak nem olyan egyszerű (a könyv alapján sem egyszerű, a film ahhoz szerintem kevés).
Alapvetően az a fő elv, hogy az embereknek alá kéne vetniük magukat a felsőbbrendű varázsló és boszorkány vezetésnek. Ebből kirobban egy "háború" a varázslók között, amiben Voldemort mint az egyik oldal fő harcosa van jelen. Megpróbál egy kommandós akcióval leszámolni az ellenség egyik vezéralakjával, de balul üt ki a dolog. Innentől kezdve nem lehet emberi vonalon gondolkozni, mert a lelke sokkal-sokkal sérültebb, mint egy pszichopatának.
- #43 - SalyT - 2011. október 12.
-
Én olvastam pl a Pilgrimage című művét, angolul. Olvastam anno 7-8 évvel ezelőtt a Piedra folyó partján ültem és sírtam című művet magyarul, de az nem jött be. A magyar nyelvvel nincs semmi gond, nagyon is részletgazdagon lehet fogalmazni, de épp itt van a hátránya is, nagyon könnyen túlfogalmazottá válnak a lefordított művek.
Nekem például a Pilgrimage tetszett, érdekes, ajánlani tudom egyszeri olvasmánynak mindenképp. De nem vagyok rajongója Coelhonak, csupán olvastam két művét, amiből az egyik tetszett.
Szvsz hülyeség az, hogy az ilyen idézetgyűjtemények által gyűjtött és jónak tartott kiragadások határoznak meg egy írót, és azok alapján ítélik meg.
Sok embernek nem tetszik, ami ott "be van hirdetve". Van, akinek tetszik, hát használja. Van, akinek divat, azért használja. A két esetet nem lehet csupán az idézett szöveg alapján szétválasztani. De ha én idéznék, csak olyat, amit személyesen is elolvastam (és az esetek 90%-ában tuti nem lehet megtalálni az online idézetgyűjteményekben).
Persze mindenki azt olvas, amit akar és amit szeret. :)
- #44 - kzk - 2011. október 12.
-
#41 Erre irtam, hogy maskepp olvasunk.
Mert egy irot meg lehet itelni a sablonjaibol, a kozhelyeibol, a stilusabol, a szamara termeszetesnek tartott kovetkezteteseibol.
Nem veletlenul eroltetik annyira ezt a verselemzes nevu marhasagot, amit annyit szidunk.
A Harry Potterrel meg az a legnagyobb bajom, hogy a t. irono hulyenek nezi az olvasot es emellett megprobal lenyomni a torkan egy inkoherens vilagot, ami a legkiabranditobb tud lenni akarmilyen muben. Ugy is mondhatnam, hogy szerintem Rowling kisasszony egyszeruen buta a konyvirashoz. Nyilvan ezt nagyon sokan gondoljak maskepp, de hat ez a jo ebben a fene nagy szabadsagban.
- #45 - Vegita - 2011. október 12.
-
#43 ne is mondd, a filmek felreforditasan nagyon ki vagyok akadva (a mar emlitett X-Men First Class-ben is kicsit mas volt a vegen az angol szinkron+kalozfeliratos valtozat, mint a magyar szinkron)
#42 attol meg a szadba van ragva, hogy o a gonosz, ot kell utalni (bar ez a mediumok 99,9%-anal igy van, na en a maradek 0.1%-ot vadaszom)
- #46 - brrr - 2011. október 12.
-
#45 Hát, szerintem akárhogy igyekszik az író, ha két oldal egymás ellen harcol, komoly ideológiai vita alapján, állást fog foglalni az egyik mellett.
Konkrétan a Harry Potter esetén annyira régi a problémakör, hogy ha az író nem rágná a szádba, még akkor is "éreznéd", hogy Voldemort a gonosz, ha róla szólna a könyv.
Jelenlegi társadalmi helyzetben a szabadságot illik minden más elé sorolni (nem mondom, hogy ez baj). Ha egy rendszer garantált boldogságot ad a szabadságodért cserébe, még akkor is elnyomó és gonosz. (Pláne, ha még garantált boldogságot sem ad, csak mondjuk garantált megélhetést)
- #47 - Shag_Beckur - 2011. október 12.
-
#44
"megprobal lenyomni a torkan egy inkoherens vilagot, ami a legkiabranditobb tud lenni akarmilyen muben"
Mit értessz inkoherensen? Hogy a varázslók itt vannak, csak elbújtak?
Akkor a Sosehol is szar Niel Gaimantól?
- #48 - kzk - 2011. október 12.
-
#47 Ugyan mar, konyorgom, eddig olyan jo kepem volt rolad.
A Sosehol bemutat egy parhuzamos vilagot es ugyan csak ketszer olvastam, nem utott sziven, hogy barhol is onmaganak mondana ellent.
Ellenben a HP-vel, melyben akkora blodsegek vannak, hogy fajt elolvasni. Konkretan a hatasvadasz momentumok utnek lyukat a konyv altal felvazolt valosag szoveten.
Pl. van ez a hires 9. 3/4 vagany. Ha jol emlekszem (kb. megjeleneskor olvastam egyszer, tiz eve), akkor semmifele magia vagy kulonleges kepesseg nem kell a megtalalasahoz/hasznalatahoz. Ettol teljesen fuggetlenul sosem bukott le a dolog, soha nem probalt annak a szerencsetlen oszlopnak nekitamaszkodni se egy okorkodo fiatal, se egy hajlektalan, se egy reszeg, de meg csak letisztitani sem probalta a szemelyzet.
Rogton a konyv ugy nyit, hogy amugy egy teljesen valosagos angliai varosban vagyunk, csak hat van egy-ket plusz dolog. Oke. Aztan folytatodik a bekezdes, hogy a vegtelenul titkolozo varazslok annyira izgatottak, hogy a tradicionalis hacukaikban jarkalnak az utcan. Erted, a beepitett zsaru megunnepli egy uj, speci lofegyver megjeleneset azzal, hogy egyenruhaban masirozik az utcan.
Persze, persze, ez mind hangulati elem es egy gyereknek nem akadnak fenn a szuroin, hogy bazeg, ellentmondasz magadnak, de nekem ezek szetverik az elmenyt.
Tovabba: stilus. A t. iro egy konyvon keresztul erolteti, hogy huu, micsoda gyanus ez a tanar, csunyan is nez meg keresztbe is rak meg a szeme se all jol meg amugy is, vigyazzal, kicsi HP. Aztan egy laza csuklomozdulattal fordit, hogy hahaha, nem is ugy van, micsoda fordulat, valojaban jofiu. wtf.
Egy iro (gyk: nagybetus IRO) rendesen elokeszit egy fordulatot. Amikor megtortenik, eszedbe jut az a rengeteg apro utalas, eddig jelentektelennek, logikatlannak tuno reszlet, ami hirtelen ertelmet nyer. Fejedhez kapsz, hogy basszus tenyleg. Amikor ujraolvasod, raismersz a jelekre, hogy aaa, hat ezert.
Nem ugy, mint ahogy ez a tulbecsult kislany vallat von egyszercsak, hogy na jo, legyen benne fordulat, legyen mondjuk ez.
Persze nem muszaj velem egyeterteni, csak jeleztem, hogy a teljesen szubjektiv, egyedi maganvelemenyem reszemrol megalapozott.
- #49 - Dio - 2011. október 12.
-
Coelho egyáltalán nem ismeri a női lelket, hanem csak a végtelenségig közhelyes és modoros. Egyetlen olvasható regénye van, a Veronika meg akar halni. Ezt onnan tudom, hogy ez volt az első, amit olvastam tőle, és utána többet is próbáltam elolvasni, de nem ment. Mellesleg pont egy elkényeztetett, akaratgyenge, mazochista kurváról szól. :D
Karácsonyra kaptam egy Coelho határidőnaplót (biztos úgy gondolták, nem lehet félrenyúlni ezzel egy lánynál :D), használom, mert imádnivalóak az illusztrációk benne. De amikor elolvasom az idézeteket, röhögök vagy hányok.
- #50 - Dio - 2011. október 12.
- (jah, a képeknek nincs köze Coelhohoz)
- #51 - Melkon - 2011. október 12.
-
#49
Attól függetlenül, hogy neked nem tetszik, még olvasható. Az alkimista például rohadt jó.
- #52 - tetra - 2011. október 12.
-
#40 Az melyik, érdekelne :) A 3. részt toltam végig, az élvezetes ügyességi játék volt, de azóta kettőt kipróbáltam és mindkettő szar volt ("túlháromdés", szarul kezelhető, túl lineáris stb).
#48 Ezzel meg nagyon egyet tudok érteni. Rowling írói szinten kb ott van, mint Salvatore. Szar, de szórakoztató. Mióta elkezdtem Martin bácsit olvasni, nagyon látom, hogy mennyi minden hiányzik ezekből a könyvekből.
- #53 - Melkon - 2011. október 12.
-
#52
Martinnal az a bajom, hogy a szar szereplőknek (pl.: Sansa) tényleg szar olvasni a fejezeteit, így azoknál rendszeresen megakadok...
- #54 - xezs - 2011. október 12.
-
#48 Mint laikus szerintem az a baj a HP-rel, hogy az egész elindult egyfajta gyerekeknek szóló mesének, aztán a végére kőkemény horror lett felnőtteknek. A felnőttek nem értékelik a korai részeket, a gyerekek meg meg sem nézhetik/el sem olvashatják a későbbieket, így aztán mindenki elégedetlen. Lehet hogy nincs igazam, de én emlékszem arra, hogy hogyan kúszott fel filmről-filmre a minimális korhatár. Mintha Rowling nem tudná, hogy igazából melyik közönséget akarja megcélozni. Egy Stephen Kingnél (tudom, ponyva, fúj-fúj) legalább be tudod lőni, hogy kiknek szól, túl nagy csalódás nem fog érni senkit sem.
#49 Köszönöm, hogy ezt egy nő írta le ide. Leborulok előtted.
#52 Ez volt: Harry Potter and the Chamber of Secrets
Túl sok extrát ne várj, de szerintem szórakoztató.
- #55 - tetra - 2011. október 12.
- #53 Most a legújabb könynél vettem észre, hogy még azoknak is jó olvasni a fejezeteit, akiket amúgy rühellek (pl Jon). De amúgy abban igazad van, hogy néha szinte fáj olvasni, de ettől függetlenül a karakterek, azok ábrázolása és a történetvezetés az zseniális.
- #56 - Shag_Beckur - 2011. október 12.
-
#48
9 és 3/4-ik:
Szerintem konzisztens, legalábbis sose kellett hozzá varázsolni. Azt, hogy a muglik nem tudtak átmenni rajta lehet úgy magyarázni, hogy van rajta egy védővarázslat, ami csak a varázslókat engedi át. A varázslót pedig egyértelműen azonosítja a midiklorián szintje. Ja nem, az másik mese.
"a vegtelenul titkolozo varazslok annyira izgatottak, hogy a tradicionalis hacukaikban jarkalnak az utcan"
Te mire gondolnál, ha meglátnál egy varázslóhacukában kóborló szemüveges, szakállas öregembert az utcán? Az jutna eszedbe, hogy húúú, mennyi megmagyarázhatatlan dolog van a világban és ez biztos a varázslatok számlájára írható és hogy ez itt egy varázsló, vagy az, hogy "a francba, hogy bezárt a Lipót"?
Hogy miért nem vesznek fel mugli cuccot? Büszkeség. Miért óvakodnak, hogy meglássák a fentiek ellenére is? Kockázatminimalizálás.
"erolteti, hogy huu, micsoda gyanus ez a tanar, ... vigyazzal, kicsi HP. Aztan egy laza csuklomozdulattal fordit, hogy ... valojaban jofiu. wtf."
Nekem is baromi gyanús volt, hogy ez lesz a vége, de amikor behozta az író a James Potteres szálat és hogy hogy gecizett a Pythonnal, ott elbizonytalanodtam. Mindegy is, nem is ez a lényeg.
Szerintem egy elég frankó intrika volt ez benne, az olvasó a végéig nem lehetett teljesen biztos, hogy ez most így mi. Szerintem jól meg volt indokolva ez is, tehát koherens a világgal, hiszen Python halálfaló volt, de Voldemort bukásával "megtért". Aztán amikor tudjukki visszatért, akkor Dumbledore-nak kapóra jött Python "aki amúgy csak kém és V-nek dolgozik" imázsa, erre még rátett egy lapáttal a Jameses dolog.
A könyv elég jól megvilágítja, hogy itt majdnem mindenki úgy ugrált, ahogy Dumbledore rángatta őket dróton. Mindenkit terelgetett szépen egy cél felé: V ne tudjon világuralmat szerezni. Hol így, hol úgy taktikázott, volt aminek nem szabadott kiderülni, mert akkor borul az egész terv.
Szerintem ez is elég jól fel van építve már az első könyvektől.
Persze, ha úgy vesszük, az első könyv gyerekes volt. De gondolj bele, ha már a stílust emlegeted: Mi van, ha az író pont ezzel a gyerekesből -> felnőttes stílusba tartó írásmóddal is ki akarta fejezni, érzékeltetni akarta, hogy HP, mint kis megszeppent taknyos kölök odakerül, minden új, minden fekete-fehér (D nagyonfasza übercsávó, V és P kurvagonosz, H és R nagyon jó barát, a mardekárosok meg mind gecik), minden egyszerű. Aztán ahogy egyre többet tapasztal, egyre több mindent tud meg, egyre több halál és vér veszi körül, egyre keményebb lesz a stílus is.
Hogy egy kis szóvicces éljek a végére, a könyvciklus stílusváltozása olyan, mintha a történetet Harry Potter szemüvegén keresztül látnánk.
- #57 - Shag_Beckur - 2011. október 12.
-
#54
Utolsó két bekezdés neked is a HP gyerekesnek indult-ra reagálva.
- #58 - kzk - 2011. október 12.
-
#56 Csak az eleje, a vágány.
Pont ez a bajom, hogy nem írt ilyesmit. Ha azt mondja, csak holdálláskor vagy főmágus közelében működik, akkor meg van magyarázva, oké, de direkt nyomja, hogy igen, ez bárhol és bármikor megtörténhet, csodálkozz rá a világra édes fiam, képzeld, mi minden vehet körül.
Érted, egy gyereknek ez biztos nagy élmény, hogy senki nem mondja neki, hogy bocs, veled ilyen sosem fog megtörténni, de engem zavar. Ott egy lyuk és nem hagy aludni.
Ezt a ruhás indokot már hallottam. Képzeld el egy pillanatra, hogy az igazi Földön vagyunk, ahogy a néni írja. Senki sem lesz áruló, senki nem őrül meg, senki nem célozza a nyilvánosságot, semmi nem tűnik fel a titkosszolgálatoknak, a hadseregnek, az amatőr csillagászoknak, meteorológusoknak, radarkezelőknek, senkinek az egész. Egyetlen szülő sem árulkodik sem a szomszédnak, sem a tévének. Na mivel ezt a Földön nem tudom elképzelni, nem, nem, sehogy, tehát nyilvánvalóan egy torz, párhuzamos valóságról lehet csak szó, ezért teljesen semmis az érv, hogy a Földön mit szólsz egy rakás beöltözött hülyegyerekhez.
A több könyvön átívelő sztorihoz nem tudok szólni, az első után nem éreztem ingert a többire.
- #59 - Vegita - 2011. október 12.
-
"Érted, egy gyereknek ez biztos nagy élmény, hogy senki nem mondja neki, hogy bocs, veled ilyen sosem fog megtörténni, de engem zavar. Ott egy lyuk és nem hagy aludni."
hat ha te ettol nem tudsz aludni (mig egy gyerek siman), akkor tudok neked egy nagyon jo pszichologust ;)
- #60 - Shag_Beckur - 2011. október 12.
-
#58
Jajj várj. Valamelyik későbbi könyvben (amiben a Kviddics kupára mennek) van szó mugli elől elrejtő, meg mugliűző varázsokról. Az egyszerű ember úgy érzi, hogy ő arra nem akar menni. Valszleg ez van a vágány bejáratán is. Szóval meg van magyarázva. Hogy a többit miért nem látják, azt meg tudjuk DA-tól az MVP generátorral. Valszleg a vonaton is és a sulin is van elrejtőbűbáj.
"Képzeld el egy pillanatra, hogy az igazi Földön vagyunk, ahogy a néni írja. Senki sem lesz áruló, senki nem őrül meg..."
Ez is benne van valamelyik könyvben, a mugli fejesek tudják, hogy vannak varázslók, csak a nyugodtság végett eltitkolják, ahogy az USA a földönkívülieket. De a könyvben pl. a Brit Miniszterelnöknek szóltak is, hogy "figyuka, de van itt egy őrült, le akar igázni titeket, rajta vagyunk az ügyön, de jobb, ha tudsz róla".
Hogy más észrevette-e őket? Igen. A második, vagy melyik könyveb, amikor Ron lenyúlja a varázstrabantot, akkor pl. azért kerülnek szarba, mert meglátták őket, ha jól emlékszem. Hogy ezt hogy kezelték, arra nem pontosan emlékszem, valami MIB-es, villantósnak megfelelő dologgal, ha jól rémlik. De csak egyszer olvastam még csak el a könyveket, szóval nem minden van meg teljesen fejben. De mintha lenne erre egy külön osztály a Mágiaügyi minisztériumban, hogy ezeket kezeljék.
"A több könyvön átívelő sztorihoz nem tudok szólni, az első után nem éreztem ingert a többire."
Mostmár eleget spoilereztem, olvasd el :) Hidd el, én szeretem a JÓ irodalmat és ez az. Én is sokáig ellene voltam, de a filmek miatt megtetszett a világ, nosza elolvastam a könyveket is. És csalódtam. Pozitívan.
Btw, hogy gondoltál konzisztenciáról vitatkozni, hogy ha nem is olvastad?:)
- #61 - Shag_Beckur - 2011. október 12.
-
És a fentiek, mármint, hogy nincs minden megmagyarázva, szájbarágva már az első könyvben erősíti azt, hogy úgy lett megírva, mintha együtt tanulnánk HP-rel az egész világról.
Ő se tudott ezekről, csak amikor elmagyarázták neki. Mi se tudunk róla, csak amikor Harry is megtudja.
Hogy ezt direkt így akarta az író, vagy menet közben jött az első könyv sikere után, az jó kérdés. De tény, hogy beleilik a mintába. Amíg Harry tudatlan, addig mi is azok vagyunk. Ahogy egyre többet megtud, úgy ismerjük meg mi is a világot egyre jobban.
Kicsit olyan, mint a Babylon 5. Az is lassan indul be, első másfél-két évad csak előkészít, bemutatja a szereplőket, a habitusukat, ad időt megismerni őket, de utána beindul a tüzijáték. Karakterfejlődéssel, intrikával, visszautasíthatatlan ajánlatokkal.
- #62 - xezs - 2011. október 13.
- Tulajdonképpen ezek a varázslók mutáns kis gecik, akik potenciális veszélyt jelentenek az emberiségre (mint mondjuk Irán ha atombombát szerez) úgyhogy igazából ki kéne őket irtani a halálba, nem?
- #63 - Dio - 2011. október 13.
- #51 Itt szubjektív véleményekről van szó, de igen, ha neked így kellemesebb, persze, bármi olvasható, amióta 7 évesen megtanultam olvasni, képes vagyok rá...
- #64 - kzk - 2011. október 13.
-
#60 Egy egesz konyvet elolvastam, ne kelljen mar egy mese megfejtesehez google tudasbazis..
Gondolom, hogy nem en voltam az egyetlen, aki ugy reagalt, hogy ezzel kene valamit kezdeni, mert igy szar, hanem olyan is megfogalmazta, aki eljutott a holgyhoz. Persze lehet mindez valami grandiozus terv resze, csak akkor megint oda jutok, mint a fordulatoknal, hogy kene neki elokeszites, nem csak ugy elohuzzuk a nyuszit a kalapbol.
De ez itt mar reg vallasi kerdes, bennem igy alakult ki, benned ugy, neked tetszik, tehat olvasod, nekem nem, tehat nem, es ez igy teljesen jol van. Azt sosem tagadtam, hogy sokaknak tetszik es itt en vagyok a kivetel.
Azert is hoztam fel Coelho melle :-)
- #65 - brrr - 2011. október 13.
-
#56 Amúgy az egyik részben (2. vagy 3.) kiderül a dolog: Ron és Harry lekésik a vonatot, és nem tudnak bejutni a vágányra. Ebből az jöhetne, hogy csak arra a néhány órára van nyitva az átjáró, amikor ott vár a vonat.. Ami asszem hetente egyszer jár, vagy valami ilyesmi (lehet, hogy még ritkábban).
Amúgy a vonat gyk csak a diákoknak van fenntartva, mert a felnőtt varázslóknak nincs szüksége rá, szóval még az is lehet, hogy csak évente 4x jár (év eleje, karácsony-oda-vissza, év vége). Igazán nem ügy bevédeni, a kviddics világkupához képest.
Szóval röviden és tömören: ez egy FANTASY, nem az ok-okozati összefüggések feltárásáról szól. Ahogy egy másik világban nem kérdezed meg, hogy mi a biológiája az elfek jobb hallásának, vagy a végtag-visszanövesztésnek, esetleg mi a lézerkard fizikája. Persze lehet kérdezni, de nem a könyv feladata feltárni ezeket a dolgokat.
És hát igen: 1 könyv elolvasása után panaszkodni, hogy nem koherens... ehh. A sorozat egyes köteteit nem kell önmagukban álló műveknek tekinteni. Több olyan apróság van már az első részben, ami csak a 6-7. részben nyer magyarázatot. Lehet, hogy ezért látod inkoherensnek?
- #66 - brrr - 2011. október 13.
-
#64 Nem probléma, nyugodtan utálhatod, csak az, ami alapján utálod, nem igaz..
"Nincs előkészítve a fordulat": elő van, csak egy korábbi könyvben. (vagy olvass Agatha Cristie-t: ott sem tudod, hogy ki a gyilkos, a könyv 70%-ánál kiderül, hogy bárki lehet, aztán mégis a legváratlanabb lesz. A nyomozó többet tud, mint az olvasó. ez van). Nyilván az első könyvben erre nem volt lehetőség.
"Nem koherens": az, csak nem egy matematikai bizonyítást olvasol, hanem regényt ;)
"A mágusok miért nem buktak le az emberek előtt": Mert a mágia erősebb a természettudománynál. Az emberek bizonyítékot akarnak, amit a mágusok úgy tüntetnek el, ahogy akarnak. A szemtanú már nem is emlékszik, ha meg mégis nagyon erősködik, diliházba csukják.
Ha ezért utáltad, akkor olvasd el bátran a többi részt is ;)
- #67 - kzk - 2011. október 13.
- Sajnalom, hogy ennyire leegyszerusitem, de faszsagokat irsz.
- #68 - brrr - 2011. október 13.
- nem baj, úgyis magasan felettem állsz kulturálisan, így simán figyelmen kívül hagyhatod.
- #69 - brrr - 2011. október 13.
- ejj.. sorry.. hirtelen elfelejtettem kivenni a pipát. mentségemre legyen mondva, hogy nem én voltam az első, aki elfelejtette :$
- #70 - kzk - 2011. október 13.
-
Egyikunk sem szemelyeskedett, nincs azzal semmi baj. A szarkazmus meg nem tilos.
De ha erdekel, azert zartam rovidre a tarsalgast, mert lathatolag nem erted, amit irok, sot, egyeb osszefuggeseket sem.
- #71 - SalyT - 2011. október 13.
- Szvsz a HP egy viszonylag jó mese, a könyvből készült film szokás szerint rosszabb (lényeges történeti elemeket hagytak ki csak úgy a látvány kedvéért), az egészre együtt meg a mai zenékből ismert "sláger" kifejezés húzható.
- #72 - tetra - 2011. október 13.
- Én csak egy dolgot nem értek. Ha a brit kormány tudott erről, ugyan mi a büdös lófaszért nem lötték szitává legalább Voldemort, de inkább az összes szakállas csókát. Azt tudjuk, hogy a kinetikus hatások ellen egyik sem igazán védett, és egy száz méterről hangsebesség felett érkező golyótól semmiféle okklumencia nem véd meg. A varázslók varázslókra vannak felkészülve, ami a középkorban talán okés volt (bár a számszeríj már ott is gyorsabb volt a pálcánál), de a modern, messzehordó lőfegyverek korában kicsit idejétmúlt.
- #73 - Shag_Beckur - 2011. október 13.
-
#72
Gondolom, mert ha nekiállnak beavatkozni, akkor a varászvilág összezár és akkor jajj az egész mugli világnak.
Ugye a varázslók tudnak más emberi alakot is felvenni, így bárhova beépülhetnek, sőt állati alakot is tudnak, így akár egy koszos kutya is varázslót rejthet. Nem is kell egy az egyben megütközni a hadsegeggel, elég a meglepetésszerű gerillatámadás. Elég demoralizáló tud lenni a lakosságban, ha minden második szomszéd lufivá, békává válik, vagy egyszerűen csak kiszívja egy dementor a lelküket.
Ez ugye az összes varázslóra vonatkozik, Voldemort ugyanez csak kisebb létszámban és kevesebb lelkiismeretfurdalással.
- #74 - Shag_Beckur - 2011. október 13.
-
#71
Szvsz a hype már lecsengett. Oké, most jött ki az utolsó film, de most nem is arról volt szó, hanem a könyvekről.
És akkora hype volt anno, hogy aki akarta, már akkor elolvasta, aki meg csak a hype lecsengése után akart hozzányúlni, mint én, már az is megteheti.
Szóval nem slágerterméknek, hanem egy méltatlanul fikázott egész jó könyvciklusnak nevezném.
Mondjuk a hype kialakulásában a katolikus egyháznak igen nagy szerepe van, mert ugye ők be akarták tiltani, amit meg tiltanak, azt a tinik imádják.
Mondjuk nem is értem, sokkal durvább fantasyk vannak forgalomban, azokat nem akarta senki se betiltani:) Ebben amúgy szerepe lehet az első könyv félrepozícionálásának.
- #75 - xezs - 2011. október 13.
-
#73 De ne felejtsd el, hogy az állami, és ezáltal a katonai fejesek tudnak a varázslókról, ezért már számtalan olyan szerkezetük van, ami hatékonyan detektálja a varázslót, még ha állatban is rejtezik. Titkos földalatti bunkerekben mai is vannak varázslófoglyok, akik napi szintű kísérleteken mennek át. Sőt, a titkosszolgálatok is árgus szemekkel figyelik őket, és TeraByte-os akták vannak róluk vezetve.
Szóval azért nem olyan biztos, hogy ha az amerikai hadsereg, vagy úgy ánblokk a NATO összefog, akkor nem tudják őket leszerelni.
- #76 - xezs - 2011. október 13.
- Meg különben is, lehet, hogy a kiscsaj titkosügynök. Vigyorog bárgyún, meg tolja Harry alá a lovat, hogy mekkora faszacsávó, közben éjszaka meg küldi a jelentést a Pentagonnak, vagy épp a KGB-nek.
- #77 - brrr - 2011. október 14.
-
#72 nem stimmel az elképzelés: amikor a varázslók elrejtőztek a világ elől (valamikor a 15-16. század táján), akkor eléggé felkészültek normál emberek elleni "hadviselésre" is. És itt nem a vadnyugati szemtől szemben párbajra kell gondolni. Az embereknek a mágia ellen nincs védelme, sem detekciós eszköze, mert a mágia a tudomány felett áll. El kell azt felejteni, hogy a fizikai törvények a mágiára is vonatkoznak, mert nem. A mágiára csak a mágia törvényei vonatkoznak. Különben hogy tudna egy seprű magától repülni, pláne elbírni egy 80-100kilós varázslót.
Szóval az, hogy a varázslókat az emberek kiirtják, az nem működik. Háborút lehet(ne) folytatni ellenük, de sokkal nagyobb lenne az emberek vesztesége, és az is lehet hogy a varázslóké nulla lenne. Csak ehhez a varázslóknak nincs "kedvük". Nem akarják halomra gyilkolni az embereket. Ezért is bújtak el. Úgy rémlik, hogy ez valamelyik részben így konkrétan le is van írva.
- #78 - xezs - 2011. október 14.
-
Az Öböl-háborúban sem tudták az emberek, hogy mi bombázta le őket, csak jött valami, aztán minden szarrárobbant. Aztán az USA jóval később benyögte, hogy ja, van nekünk egy F-117-esünk, vagy mifélénk, bocs, de erről senki sem tudott és észre sem lehetett venni.
Ne becsüljük le a modern technikát :)
- #79 - kzk - 2011. október 14.
-
"...a mágia a tudomány felett áll. El kell azt felejteni, hogy a fizikai törvények a mágiára is vonatkoznak, mert nem. A mágiára csak a mágia törvényei vonatkoznak."
Itt a baj.
Ezert nem fogod soha megerteni az en aggalyaimat.
Reszemrol nincs olyan, hogy termeszetfeletti. Olyan van, amit eddig meg nem ismertunk meg elegge ahhoz, hogy tudjunk vele szamolni, tervezni.
A konyvbeli magia is szabalyokra epul. A vilag elvalaszthatatlan reszekent. Tapasztalati alapon tudjak hasznalni a varazslok. Elfogadtak, hogy ha megfeleloen hadonasznak es mormolnak, akkor annak fix eredmenye van.
De azt, hogy ket, egymastol teljesen fuggetlen rendszer van jelen egyszerre, az akkora paradoxon, mint ide a kisgoncol.
Es mivel korlatolt vagyok, el sem tudom kepzelni, emberek ezt hogy a fenebe gondolhatjak maskepp. Kenytelen vagyok azt hinni, hogy ok is korlatoltak.
- #80 - Dio - 2011. október 14.
-
#54 Egyrészt, nincs mit. :D
Másrészt, annak, hogy a Potter meséből horror lett, nagyon egyszerű oka van, azon kívül is, amit Shag leírt Harry fejlődéséről.
Az én generációmnak íródott.
Nem úgy írták meg, hogy ma bárki leüljön, és 2 hónap alatt végigolvassa az egészet. Mert valóban, nem fog neki minden rész tetszeni.
Úgy íródott, hogy 1-2 évente olvass egy részt. A történet és a szereplők velem együtt "nőttek fel". 12 voltam, amikor az első 3 részt olvastam, és 20, amikor az utolsó kijött. És végig, mindegyiket élveztem, mert pont nekem való volt.
Szerintem ezt nem igazságos hibának felróni, sokkal inkább pozitívum.
- #81 - Vegita - 2011. október 14.
- #80 +1
- #82 - brrr - 2011. október 14.
-
#79 akkor ne olvass fantasy-t ;) vagy vedd úgy, hogy a mágia a sötét energiából táplálkozik, amit a varázslók "szervi alapon" (ők egyfajta mutánsok) tudnak manipulálni, a normál emberek meg nem. Sőt, érzékelni sem képesek. Egyelőre csak tippelgetik, hogy létezhet ilyen.
Az, hogy az emberek ennyire "hisznek a fizikában" éppen hogy a varázslók malmára hajthatja a vizet, mert nem "hisznek el semmit, ami természetfeletti". Így aztán, ha valami mégis TÉNYLEG az, akkor inkább megmagyarázzák valahogy, vagy ráhúzzák, hogy mérési hiba.
(Természetesen én sem hiszek a természetfelettiben. De ha létezne(ahogy a Harry Potter könyvekben létezik), akkor a mai világban iszonyú könnyű lenne elrejteni. Könnyebb mint régen.)
- #83 - kzk - 2011. október 14.
-
A jo fantasy-t imadom.
Ha valaki pl erdeklodik rpg szemleletu (a fohosok tulajdonkeppen barmire kepesek, a kerdes, hogy mit szeretnenek, hogyan dontenek), velemenyem szerint remek fanasy irant, akkor javaslom David Gemmel nagyszeru angol (sajnos elhunyt) iro Drenai ciklusat.
Aki egesz kulonleges vilagra vagyik, annak David Farland Runalovagok / Farkasok szovetsege / Varazslonak szuletett sorozatat ajanlom.
- #84 - Shag_Beckur - 2011. október 14.
-
#82:
"„Egy harmincméteres tintahal mellett érvelnek, ahelyett, hogy elgondolkodnának azokon a természetes folyamatokon, amelyek a csontleleteken sérüléseket okoznak.”"
http://index.hu/tudomany/brittudosok/2011/10/14/a_harmincmeteres_tintahal_legendaja/
- #85 - Shag_Beckur - 2011. október 14.
-
#83:
A Rúnalovagok tényleg nagyon jó.
Amit még szeretek és érdekes, csak nincs meg sajnos az összes kötet az Weiss és Hickmantől (a Dragonlance-n kívül ugyebár) a Halálkapu sorozat.
- #86 - kzk - 2011. október 14.
- Na pl. a Runalovagokban megvan ez a dicsoitett fokozatos adagolas. Konnyed feluteskent magtudjuk, mire kepes valaki harom ember erejevel. Vagy ket ember szepsegevel. Aztan szepen no a licit es vegul begurul Raj Ahten, hogy olyanokat csinaljon, ami meg egy runaurnak is meglepo, hogy ilyen egyaltalan lehetseges.
- #87 - tetra - 2011. október 14.
- #82 Amire gondolsz, az a mese. Egy jó regény/történet/világ legalább önmagával konzisztens. Ahol úgy alakulnak a szabályok, ahogy épp dramatikailag megfelel, na az a mese. Illetve a szar könyv.
- #88 - kzk - 2011. október 14.
- Arról meg nem is beszélve, hogy nem tudok magyarul. Köszönöm a korrekciót.
- #89 - xezs - 2011. október 15.
-
#82 Ha létezne mágia, az átlagember valóban nem venné komolyan. De egy állami szervezet igenis komolyan venné. Röhögünk azokon, akik UFO-t láttak? Persze hogy, még le is hülyézzük őket. Voltak ilyen irányú komoly vizsgálódások(főleg az USA-ban)? Hogyne, egy egész tudóscsapat vizsgálta. Aztán ha jól tudom, voltak még a telepátiára és telekinézisre vonatkozó kutatások is, gondolom ott is egy elhivatott és komoly tudósgárda volt jelen. Az átlag persze röhög ezen, nézd meg a "mukoggy" műsort (nem tudom a címét, valami félőrült beszédhibás fasz vezette és egy csomó félőrült retardáltat hívott meg, hogy együtt röhögtessék ki magukat) vicc tárgya az egész.
Csupán azt akarom kifejezni, hogy amikor azt mondod, hogy az emberek hisznek a fizikában, akkor az átlagemberekről beszélsz, és nem az idevonatkozó állami szervekről, akiknek kötelességük megvizsgálni a problémát, hiszen a létezésére utaló bármily kis valószínűség is valószínűség, ami nem 0.
De egyébként az sem igaz, hogy az átlagemberek úgy összességében röhögnének az ilyesmin, mert nézd meg pl. hogy Gyurcsók milyen szép pénzeket zsebel be a hülyeségből, meg hogy a vidámvasárnapos faszinak hogy elhisznek mindenféle csalárdságot. Mondjuk ez utóbbi kettő tényleg nyilvános átverés de vannak emberek, akik hinni akarnak, mert muszáj nekik.
És amíg vannak, akik hisznek, addig lesznek olyanok, akik utánajárnak a dolgoknak.
Szóval hidd csak el, hogy egy titkos amerikai kutatólaborban már rég ott van egy eszköz, ami elevenen süti meg a varázslókat :)
- #90 - tetra - 2011. október 15.
-
Illetve nem egy és nem kettő varázsló áll állami alkalmazásban (titkosszolgálat), mivel muglik között is simán születhet varázsló, így simán lehet, hogy nagyobb benne a nemzeti érzés mint a varázslói öntudat.
Valamint visszafejtették már a varázsló gént, és kitenyésztik a sajátjaikat.
- #91 - xezs - 2011. október 15.
-
#74 Még erre akartam reagálni:
Az kifejezetten nevetséges, hogy a katolikus egyház be akarta ezt tiltani. HP Lovecraftot, vagy Stephen Kinget akkor miért nem? Vagy mondok jobbat: Erich von Daniken, aki azt boncolgatta, hogy amit Ezékiel próféta tűzszekérnek nevezett, valójában egy, a mi tudományunknál is túlmutató űrhajó?
Erről az jutott még hirtelen eszembe, mikor jött ide koncertezni Marylin Manson és egy rakás agyatlan barom, köztük valamelyik kivénhedt popszar (Fenyő talán?) követelte, hogy a koncertet ne tartsák meg. Én meg azon röhögtem, hogy miért pont Manson? Jött már ide nem egyszer a Dimmu Borgir is, vagy akár a Rammstein, akik legalább annyira eretnek zenék, mint a Manson.
Szóval egy a lényeg: kibaszott hülyék az emberek. Észre sem veszik, hogy amibe belekötnek, az csak egy szelete a teljes valóságnak, és míg vígan falatoznak otthon egy Dimmu koncert alatt, addig a nyálukat tépik egy Manson alatt.
- #92 - xezs - 2011. október 15.
- Megvan, nem Fenyő volt, hanem Szikora Robi. Mindegy is, ugyanolyan szánalmas mindkettő.
- #93 - Dio - 2011. október 15.
- #91 Daniken nagyon kemény. :D Bár sokszor érzem, hogy ő meg pont a ló túlsó oldalán van, a stílusát nagyon bírom. :D
- #94 - kzk - 2011. október 16.
-
Még általánosban volt egy osztálytársam, aki szerint Danikent nekem találták ki. Egyetem alatt jutottam oda, hogy beleolvassak. A hajam elsült a logikai bakugrásoktól, az érvelési hibák sorától. Valószínűleg tíz évvel korábban élveztem volna.
// Azt ugye nem felejtjük el, hogy az én munkám az, hogy megismerjek egy rendszert és kiszűrjem a hibákat? Mert ebben vagyok jó.
- #95 - kzk - 2011. október 16.
- Illetve ismétlés a tudás anyja: lol.
- #96 - Dio - 2011. október 16.
- Hát figyelj, ha egy szokatlanul nagyot sz.rsz reggel, Daniken szerint még az is csak egy földönkívüli idegen kultúra műve lehet. :D
- #97 - xezs - 2011. október 16.
-
#94 Tény, hogy Daniken sokszor a ló túlsó oldalán van, ahogy itt Dio megfogalmazta, viszont én érzek némi esélyt arra, hogy ha nagyvonalakban is, de igaza legyen.
Olvastam egy hasonló könyvet egy olyan faszitól, aki a NASA-nál volt valamiféle mérnök. Bevallása szerint neki a fia ajánlotta Daniken könyvét, amire ő első ránézésre rámondta, hogy hülyeség. Aztán minél tovább foglalkozott a témával, annál jobban "meggyőzte önmagát" és írt egy könyvet. Kicsit több adat van benne, mint Danikenében. Ha kell, megkeresem és megmondom a címét.
Különben meg semmi más értelmes magyaráztot nem tudok elképzelni a tűzszekérre. Nem hiszem, hogy Ezékiel be volt baszva és haluzott.
- #98 - Dio - 2011. október 16.
- Én nem olvastam Danikent, csak a dokumentumfilmjeit láttam. A tűzszekér pl. nekem is elfogadhatónak tűnik, de amit pl. arról mondott, hogy a földönkívüliek különböző élőlények darabjaiból állítottak össze természetfeletti állatokat... Meg a rengeteg olyan, amikor azt mondja, "ezen a szobron/falfestményen/rajzon stb. egyértelműen látszik, hogy a rajta lévő alak billentyűket nyomkod" meg "ha így forgatjuk, képzeletben tükrözzük, levágunk belőle, megváltoztatjuk az arányokat és odaképzelünk 3 másik ábrát mellé, akkor pont úgy ni, mint ...". Ugyan már...
- #99 - Dio - 2011. október 16.
- * néz ki
- #100 - blackmailer - 2011. október 16.
- #98 igen, ez pont ugyanolyan, hogy ha fogjuk a MAMA szot, elveszunk belole egy betut, es megvaltoztatunk harmat, akkor kijon belole, hogy BOR
- #101 - Dio - 2011. október 16.
- #100 Pont erre gondoltam, csak lusta voltam leírni. :)
- #102 - Dio - 2011. október 16.
-
Amúgy SÖR. :D
Meg PINA... csak úgy. :D
- #103 - brrr - 2011. október 17.
-
#89 igen, ha szélhámosok (vagy varázslók) tömegeket akarnak befolyásolni, akkor tényleg vannak, akik hinni akarnak bennük, és el is hiszik. DE ha teszem azt Uri Geller a világ végén, egy faluban élne, és otthon a kamrában varázsolna magának minden reggel egy kiló kenyeret, azt észrevenné valaki? nem.. Én arról beszélek, hogy ha valaki el akarná rejteni, könnyedén megtehetné, mivel nem keresné senki..
Pláne akkor, ha az illető már nem szerepel semmiféle nyilvántartásban, mert 6 éves korában eltűnt 20 évre, és utána már senki nem ismeri fel. Szerinted ki venné komolyan azt az ötletet, hogy egy 20 éve eltűnt gyerek ma varázslóként él?
Ja, és ha valaki mondjuk odamenne kivizsgálni, akkor úgy emlékezne, amikor visszajön, hogy minden rendben volt.
Ha van egy apró mágikus képességed, akkor olyan hatalom van a kezedben, amit ügyesen használva bármit elérhetsz. Csak titokban kell tartani.
Ha viszont ez egy "rendes" varázslói mágia, akkor a normál emberek esélytelenek veled szemben.
- #104 - SalyT - 2011. október 17.
- Mivel a természet törekszik az egyensúlyra, így ha kifejlődtek is mágusok, kell, hogy legyen gyenge pontjuk, ami alapján én nem írnám le olyan hamar az "átlag" embereket. :)
- #105 - tetra - 2011. október 17.
- #104 Miért törekedne a természet az egyensúlyra?
- #106 - kzk - 2011. október 17.
- A pongyola megfogalmazás ellenére az eredeti szándékot osztom. Egyensúly van, volt, lesz, a vonalak tolódnak, változnak, de ez egy hullámzás, nem pedig kitörések sorozata.
- #107 - tetra - 2011. október 17.
- Egyensúly van, azt nem tagadtam. A természet viszont nem törekszik rá.
- #108 - kzk - 2011. október 17.
-
Erre mondtam, hogy pongyola a megfogalmazás. Ugyanúgy tudnánk trollkodni, ha univerzumot, isten(eke)t, vagy bármi felsőbb, összetettebb, nagyobb, beláthatatlan, rendező erőt ír. :-D
A természet azért egy egész tűrhető választás, mert az legalább tényleg ott van mindenhol. Isten emlegetésére 30 kommentes flamewar közepén csücsülnénk. Tudom, te élveznéd :-P
- #109 - brrr - 2011. október 18.
-
jáj.. én csak arra próbáltam utalni, hogy attól, hogy valami _más_ mint az általunk megismert világ, még _lehet_ koherens.
Jelenleg az általunk megismert világ sem koherens. Sőt, ha jól rémlik, volt egy olyan tétel, miszerint bármilyen kellően komplex rendszerben vannak nem bizonyítható de nem is cáfolható állítások. És ez még csak a logika!
Szóval elég gyanús, hogy a világ nem koherens, hanem ellentmondásos.. Hogy ezeket az ellentmondásokat elfogadjuk, és azt mondjuk, hogy "hát, ez ilyen", akkor persze nincs baj, de ha nagyon böki a szemünket, akkor máglyára küldünk mindenkit, aki mellette kardoskodik. Nekem pl a fény (és úgy általában minden) kettős természete egyáltalán nem tűnik koherensnek. Vagy a kvantum-összefonódás. Persze, elfogadtuk, létezik, szép. Része a világnak. De attól még baromira nem hiányozna senkinek, nem következik a rendszer (általunk elképzelt) alaptörvényeiből.
Szóval így írjátok le, hogy a Harry Potter világ nem koherens.. Amúgy is csak egy pillanatnyi (7 év + 20-30 év történelem) állapotot ír le, és nem azt mondja, hogy a világ így működik évezredeken keresztül.
- #110 - tetra - 2011. október 18.
-
#109 Na most Gödel teljességi és nemteljességi tételeit ne keverd ide, egyrészt mert hogy jön az ide, másrészt az, hogy vannak nem eldönhető állítások, nem azt jelenti, hogy a rendszer ellentmondásos. Ugyanis az egyik ilyen állítás épp a rendszer ellentmondásosságára vonatkozik.
Matematikai értelemben, ha egy modell ellentmondásos az azt jelenti, hogy semmi értelme. Bármit be lehet benne bizonyítani, és bárminek az ellenkezőjét is.
A kvantummechanikának vannak érdekes állításai, de ezek is csak mikroszinten jelentkeznek (mit mikro, attoszinten), nagyon nehéz őket érzékelhetővé tenni, statisztikailag koherensen működik a világ, és egy társadalom az egy annyira absztrakt és magasan bonyolultizált dolog (fizika -> kémia -> biológia -> pszichológia -> szociológia rétegek épülnek egymásra), hogy szinte elhanyagolható az ilyen "inkoherencia".
- #111 - brrr - 2011. október 19.
- #110 Bármilyen inkoherencia tönkreteszi a teljes koherenciát. Egyelőre szerinted nincs komoly hatása. Én meg azt mondom, hogy még nem mutatták ki, hogy komoly hatása van. A tudomány bármely területén, ha elég mélyre ásol, minden tudós széttárja a kezét, és azt mondja, hogy fogalma sincs, hogy ez miért így.. És ugye megfelelő bonyolultságú rendszereknél a nagyon apró eltérések is komoly különbségeket jelenthetnek hosszú távon (erre az időjárást szokták példaként hozni, de pl az emberi agyat is tekinthetjük ilyen "nemdeterminisztikus" rendszernek, és akkor máris ott vagyunk, hogy a pszichológiára közvetlen hatása _lehet_. Persze ez nem bizonyítás, de szerintem ezt még nem zárta ki senki.)